Nou zie dat ik geen samenvatting hoef te maken en kan ik me gewoon aansluiten bij het gesprek van de dag, scheren Ik heb gister een tweedehands scheerapperaat gekocht, Pown wordt behoorlijk fluffy, heeft geen dik haar maar van dat dunne lange haar. Vorig jaar heb ik hem helemaal geschoren met de tondeuse, ging best goed, maar nu toch maar een groot scheerapperaat aangeschaft. Iemand van de menvereniging ruimde hem op dus heb hem overgenomen:D
Dit jaar laat ik net als Masie wel haar op zijn benen staan, vorig jaar had ik het eraf gehaald, maar toen had hij om de haverklap wondjes op zijn benen. Ook op zijn hakken als hij had gelegen in zijn box en ging staan haalde hij die telkens open.....dus dit jaar houdt hij lekker een angorapanty aan
Giste ook nog lekker een 300 grams bucas besteld voor Pown, dan zal hij geen kou meer hebben en scheelt mij weer van de winter als het echt koud is met 3 dekens zeulen
Ja Smickey zing maar vrolijk door Zal vandaag is kijken of ik een stukje kan maken met piktjurs for joe tussen de bedrijven door
tine10
Geplaatst: 16-10-12 07:31
Goedemorgen
Scheren: ik hoop Thabor en Rembrand dit jaar niet te hoeven scheren, ben vroeg begonnen met dekens. De benen worden wel geschoren ivm alle blubber. Mocht ik het toch niet redden zonder scheren, dan gaat er een streep over de buik van voor naar achter en de hals. Amerigo moet ik binnenkort helaas toch weer doen. Zijn vacht is al zo lang, dat hij na het werk haast neit meer droogt. Zijn hoofd moet ook meegenomen, want ook die wordt na het werk niet meer droog. Alleen manen en staart blijven zitten.
Hier wordt niet geschoren Gaat zo goed mét haar En al die pluis staat zo leuk op de winterfotos
Vanmorgen een afspraak, en daarna thuis werken. Iedereen zit hier op kantoor te sniffen en te snotten. Beetje ziektekiemen verspreiden En ik heb ook al hoofdpijn...
Eerst gauw alles wat ik nodig heb even meenemen/uitprinten/doormailen, dan kan ik thuis vanachter 't houtkacheltje lekker aan de slag
@Dingetje: met het huidige tempo hebben we nog tijd zat voor je stukkie @Tine: hopelijk bij jou iets droger om paardjes uit wei te halen @Aks: hm, hoofdpijn is minder Wel fijn thuis bij kacheltje dan (niet in slaap vallen )
M'n eerste bakje koffie al gehad, nu eens kijken wat de dag brengt...
Ben zo benieuwd hoe het met de blessure van Gwin gaat, zie je al verbetering door de rust??? (minder dik o.i.d.) ???
Ik zie weinig Smikkel (leuke bijnaam door bicci bedacht!). Ze was er al niet echt kreupel aan, dus is dat nog niet. Over een maand gaan we weer scannen en tot die tijd afwachten en geduld hebben.
Hier alweer gewerkt, straks naar stal en vanmiddag weer werken. Aks lekker veilig thuiswerken! Avaluna was lekker laat. Gwin wordt dit jaar een teddybeer, ik heb haar zonder deken staan want ik kan er voorlopig toch niks mee doen.
VanHuisUit
Geplaatst: 16-10-12 08:44
En een goedemorgen, hier tikt de regen ook gestaag vergezeld gegaan van enkele windvlagen Zou morgen met mijn groom en haar paard en ik met Bente dan, een stuk onder het zadel gaan rijden maar met dit weer is dat nog twijfelachtig, de takken vliegen je om de oren, takkeweer!
Voor vandaag weinig spectaculairs op het programma dus ook hier eerst maar eens
sander_lotte
Geplaatst: 16-10-12 08:56
Ik scheer hier ook niet. Het begint nu wel aardig moeilijk te worden om Romeo droog te krijgen na het rijden, maar ik laat hem stappen tot hij op adem is en het zweet niet meer warm aanvoelt. Ik voel vooral aan de borst en de flanken, van zodra het hier niet meer warm aanvoelt, kan ik gaan afzadelen. Ik geef hem dan hooi in de inloopstal, dan blijft hij een tijdje binnen maar kan hij ook naar buiten als hij dat wil.
Het is wel een moeilijk puntje, want Romeo hoest wel dagelijks. Het is geen hoest om bezorgd over te worden, het zijn gewoon een 3tal kuchjes achter elkaar en dan hoor je hem niet meer, maar ik word ongerust van het feit dat hij het dagelijks doet. Hij heeft al verschillende AB kuren gehad, ook al eens een cortisonekuur, het gaat dan even beter maar van zodra we daarmee stoppen, begint hij terug. Ik vind maar geen link met "wanneer" hij hoest: hij hoest als ik hem zowel wel als geen hooi geef, hij hoest als ik hem zowel wel als geen bijkomend voer geef, hij hoest als ik hem overdag en 's nachts op de grasweide laat staan, maar ook als ik hem overdag en 's nachts in de inloopstal laat staan,...
Biancacoo
Geplaatst: 16-10-12 09:04
Goedemorgen.. zoooo lekker gekletst over scheren of niet te scheren... geen last meer van..haha SL dat klinkt erg vervelend van het hoesten van Romeo, mijn shetje missy heeft dat ook als ik met haar aan het werk ging, dan een paar keer hoesten achter elkaar, en dan was het over, verder geen snottebellen oid, dus ik heb er ook geen medicatie voor gebruikt. nu hoor ik haar af en toe nog als ze in de weide gerend heeft, maar verder hoest ze nooit. wel balen als het niet een duidelijke oorzaak heeft dat hoesten...
vandaag weer trainen met de hondjes....maar eerst...werken !
Nouvel
Geplaatst: 16-10-12 09:12
Goeiemorgen!
alweer regen...
sander_lotte
Geplaatst: 16-10-12 09:23
@ Biancacoo: wel "leuk" om te horen dat ik niet de enige met die problemen... Romeo heeft ook geen snottebellen oid, dus niet echt zorgwekkend. Ik heb er toen eens een topic voor geopend, toen kreeg ik de raad om te blijven zoeken, want anders zou het een chronische hoest worden, maar ik vind gewoon niets waardoor hij hoest. Van het hooi is het niet, want in de zomer krijgt hij geen hooi. Van de pollen lijkt mij ook vreemd, want in de winter hoest hij ook. Ik maak mij er niet meer druk om, ik neem het er gewoon bij dat Romeo het doet. De dierenarts heeft gedaan wat hij kon, verder ga ik niet. Zolang hij er niet ongerust over is, ga ik ook niet onnodig ongerust worden.
Hebben jullie buienradar gezien?.. Vrijdag 20 graden! En dan zondag 25 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Ik ben in shock...
VanHuisUit
Geplaatst: 16-10-12 10:05
Ja zeg niet te geloven he....soort Indian Summer ondertussen erg blij dat die piek in temperatuur komend weekend is en niet volgend weekend tijdens de endurance (zou je de helft van het deelnemersveld halverwege kunnen wegdragen schat ik zo in). Als ik dan vrijdag bij jullie kom kunnen we gaan zonnebaden hahaha.
Hoestjes zijn soms erg lastig... en soms zijn ze er gewoon. Bente briest soms echt enorm dat je ook denkt dat is eigenlijk niet normaal, maar het is dus geen hoesten. Denk dan dat alles loskomt of zoiets. Ze heeft dan ook wel van die wat wittere uitvloei bij haar neus.
@Avaluna jeetje meid wat was je nog laat wakker @Biancocoo volgens mij heb je weer een soort trainingsschema, super zeg! Wat ontzettend leuk dat nu Cash weg is, het eigenlijk gewoon gaat lopen, helemaal met je zelf opgevoede en getrainde honden, ik vind dat echt heel knap van je!
avaluna
Geplaatst: 16-10-12 10:32
Helaas was ik nog veel langer wakker, had met topic hier op bokt te maken . Ben nu wel gaar, vanmorgen manlief verzorgd en terug naar bed, maar duurde niet lang of dochterlief was alive and kicking. Even bij komen, dingetjes regelen op kantoor en vanmiddag verf voor de slaapkamer halen en kachelpijp bestellen.
Ik dacht, laat ik hier mn neus nog eens laten zien en ff een update plaatsen. tis allemaal al zo'n tijd geleden.
een hoop discussie over scheren, daar is het nu wel tijd voor. ik lees nog iets over hoesten; heeft de DA ook al eens naar het hart geluisterd? Een lekkende hartklep kan ook een hoestje veroorzaken (hoewel meest bij inspanning)
Met Sun gaat t goed, hij is momenteel grasmaaier met nog 3 vriendjes. Hij wordt dit jaar niet geschoren, want het ontbreekt hier aan tijd en ik heb deze winter geen tijd en geen zin om elke keer dekens te moeten wisselen. Met Storm gaat het ook goed, al heeft hij momenteel een ander bazinnetje. Weer het probleem tijd, en hij is nog jong en moet nog zoveel zien en leren... Hij loopt nu af en toe wat lesjes bij een vriendin van me en dat vind hij duidelijk leuk.
met mij gaat het ook goed, ik ben 30-7 mama geworden van mijn prachtige dochter. Vandaar dus ook het tijdgebrek, er zijn dagen bij dat ik niet eens tijd heb voor een kopje koffie. Tijdens de zwagerschap was dat geen probleem, want toen lustte ik het echt niet, maar nu wel en degenen die mij kennen weten dat ik niet echt best functioneer zonder koffie
Nou, ik hoop af en toe wat te kunnen posten. Groetjes, Lacuna
tine10
Geplaatst: 16-10-12 10:53
Lacuna: wat leuk dat je weer eens langskomt en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter Avaluna: slechte nacht gehad VHU: ik ben dus niet blij met die temperatuurpiek. We gaan op vakantie en ik kan/wil de oppas niet ook nog opzadelen met steeds dekens wisselen. Dat is gewoon niet te doen. Dus ik hoop voor de paarden dat het hier meevalt (bij ons op vakantieadres mag het natuurlijk wel lekker warm worden ). SL: lastig dat hoesten Bianca: weer lekker trainen met de honden. Ik vind het zo leuk voor je dat je een nieuwe uitdaging hebt.
Tja, dat scheren. Ik deed het liever ook niet hoor, laat ze maar lekker wintervacht krijgen. Maar omdat ik toch best fanatiek train, is het gewoon niet handig om ze met wintervacht te houden. Zeker niet omdat ik ook wedstrijden rijd, en en witte wintervacht (die dus niet meer wit is maar erg smerig) voor een wedstrijd mooi krijgen... dat gaat niet lukken he.
Nou, toen ik begon met de paarden was het nog droog. Nu komt het met bakken naar beneden. Toch moet ik ze zo weer terugbrengen, want heb heel vol programma vanmiddag en wil ze niet de hele dag op stal houden. Dus ik ga zo maar moed verzamelen..
Begin oorpijn te krijgen. Iemand nog een idee wat ik hieraan kan doen? (heb geen oordruppels in huis)
bicci
Geplaatst: 16-10-12 10:57
Akshay schreef:
Hebben jullie buienradar gezien?.. Vrijdag 20 graden! En dan zondag 25 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
@Frensie: kon/kun je ook geen vocht rond de pees voelen en checken of dat minder wordt? Wel geruststellend idee dat ze er ook niet op is gaan kreupelen, dat had natuurlijk ook gekund. En door die scan straks weet je gewoon zeker wat de stand van zaken is. Tot die tijd duimen draaien
@VHU: met recht takkeweer vandaag, in 't zeeuws waar ik vandaan kom 'ruuzebuuzug':+
@SL: lastig zo'n hoestje, zeker als 't toch steeds terugkomt. Maar als er verder geen symptomen zijn voor erger zaken en je kunt niets typisch vinden, is het misschien iets om je zo geen zorgen over te maken? Sommige paarden/pony's hebben dat idd ook standaard bij of na inspanning. Zou dat niet zoiets als 'inspanningsastma' bij mensen kunnen zijn? Dat is vaak kwestie van acclimatiseren en verder niks ernstigs.
@Biancacoo: geen last meer van scheren En goedemorgen natuurlijk
@Nouvel: nou he, budweer. Ik zei al tegen stalgenootje, stop maar in doosje en retour afzender en ruilen tegen zonnetje. Maar we hadden het adres van weergoden zo niet bij de hand
@Aks: ik nu ook in shock… en de pluizige paarden dit weekend waarschijnlijk
@VHU: wat grappig, dat briesen doet Mick ook zo heerlijk, vind dat een gezellig geluid. Hij doet het al op de poetsplek en tijdens naar de wei wandelen en ook altijd tijdens het werk. Denk ook soms dat hij het doet als ie vrolijk is, die oortjes staan dan in zo'n leuk driehoekje recht bovenop z'n koppie Zal wel familietrekje zijn
@Avaluna: jeetje, wat was er voor topic, werd je er droef van? Toch beetje leuke vakantiedag van maken vanmiddag!
@Lacuna: allereerst, nog proficiat met jouw dochter! Heb ik totaal gemist Och jee, geen tijd voor koffie… nou het is je vergeven dat je dan weinig bokt (gaat overigens prima samen met bakje koffie nu en dan ). Gaat het allemaal goed met je dochter en jou?
Ik ben net lopend naar stal gegaan (ik hou wel van regen stiekem, als ik maar niks netjes hoef te doen ) en Mick naar de wei gebracht, die had er zin in en rende lekker rond op de wei. Daarna stalletje leeggetrokken en vloertje + onderkant wanden met dettol geschrobt. Nu laten uitdrogen en eind vd middag strobedje maken voor onze pluisje
Ben toch aan het twijfelen geslagen over scheren door vriendlief die eigenlijk niet wil beginnen aan scheren (omdat hij het zielig zou vinden als Mick 't eng vindt ) Maar goed, ik bedacht me dat we natuurlijk ook meer tijd kunnen nemen voor het goed laten drogen, misschien wat vaker op stal houden als we hebben gewerkt en geen risico op tocht op bezweet lijf nemen. Ik kijk nog even aan...
idd smikkel, de spullen die je van dokter krijgt tegen oorpijn zijn ook altd op oliebasis toch, al zit er misschien ook medicament bij.
tine10
Geplaatst: 16-10-12 11:41
Smickey2011 schreef:
@Tine: miste jouw post: tegen oorpijn: watten met beetje slaolie (zo'n Klazien uit Zalk middeltje ) En natuurlijk
Ga het gelijk proberen. En voor oorpijn ga ik niet naar de dokter hoor, drogist is voldoende. Behalve natuurlijk als het zo lang duurt als bij Lanouska.
Edit: had dit natuurlijk zelf ook kunnen bedenken, doe ik voor de honden nl ook zo
VanHuisUit
Geplaatst: 16-10-12 11:53
kreeg net berichtje van stal dat Bente nogal sloom was met longeren .... en dat is ze dus echt nooit ... gisteren was ze toen ik haar van de wei haalde ook heel slomig en vacht wat overeind ... later met al die mensen in het bos was ze weer goed bij de les. Van de week vond ik haar ingevallen en wat dof op de vacht. Dus meer hooi erbij en extra senior priores, dacht dat het lag aan overgang van weer en minder gras in de wei.... maar dus gisteren en vandaag zo slomig. Bah ik hou daar niet van maak ik me dan echt ongerust over (en dan is die afstand ook weer erg vervelend...). En ik twijfel dan ook over wedstrijd van volgende week... (wat zei ik gisteren ook alweer over planning.... )
Moet vandaag nog naar Eindhoven, dan ga ik wel even bij stal langs.
@Lacuna hoiiiiiii! Jouw dochter is prachtig (leve facebook)