[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:04

@vhu, wat een mooie menwagen heb je erbij :j en een dikke knuf voor bente :(:)
@ naaltje, wat knap dat didd's zichzelf kan aan en uitkleden.waardeloos dat zijn been zo dik blijft... :(:)

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:07

Naaltje is weer terug van vakantie en heeft haar paardje gemist.
Leuke daan foto's en schoonvader troubels. Gewoon doen wat jij wilt hoor tallechie !!
Tine heeft toch nog lekker gelest.
Penny foto van knappe snuit met knappe wagen en bente die een beetje zielig is.
Ollie is nog lekker op vakantie.
PrinsjeH met gave laklaarzen.
En bergen hoofdfoto's gezien.

Ik heb vanavond nog even een beetje dressuur getraind op de wei. 1 ding snapt robijn nog niet en dat
is stilstaan en dan ook een beetje nageefelijk. Denkt gelijk dat ie achterwaarts moet en dan probeerd ie met al zn kracht de kar achteruit te duwen terwijl ik op de rem sta. Nou ja eerst maar gewoon veel halthouden oefenen en beetje vragen dan komen we er wel.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:09

haha _O- ik zie robijn al helemaal zijn best doen :)) :(:)

@VHU; had je post gemist. Wat balen dat bente ook een auwbeen heeft.. :(:) hopelijk gauw over!
En dat been bij dids blijft vreemd.. Ik kon er echt geen kreupelheid aan zien... Hij liep vrolijk door de wei te showen, showdrafje, galop, bokken, crossen... mocht erin knijpen (wat alleen resulteerde in vrolijk gekrabbel over mijn kont :') )

Tallechie; keigoed!! :D

ik ga zo m'n fotos eens bekijken, onder 't genot van een chippie :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:41

@Sonjim wat een schattige lieve ponybeesten heb jij toch <3
Dit is dus ons topicje, vond dat Snuit wel weer eens ITP mocht, vergeet ik het daar te plaatsen :o?
maar goed...
[AR] Avondritje met Snuitje

@PrinsjeH ik zei nog tegen Peter, je denkt dat Harley dat soort dingen niet doet maar Harley doet niets totdat hij wel wat doet dan doet hij het ook behoorlijk pittig zeg maar. 't Is gewoon einde oefening met met elkaar in de wei staan, Bente gaat straks met Snuit op de wei, als ze dan een trap krijgt is het van een van mezelf }:0

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:52

Goh Vhu ik vind.t prima hoor, je reactie verbaasd me
Het was op jouw verzoek om ze samen te zetten en samen in de wei geeft nou eenmaal (over en weer) wel eens wat mot, gelukkig geneest t wondje van Harley snel en is hij niet van suiker :+

Ik heb jou of Peter er gisteren of vandaag ook niet over gehoord...

Welterusten allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:59

Ho ho geen ruzie in de tent hoor zo is het niet bedoeld :o sorry als het zo overkomt Y;(
Ze stonden bij elkaar omdat Bente zo aan het rennen was, zeker. En Bente is zelf een muts maar ik vind het vervelend als een paard van iemand anders die van mij een opdonder geeft, ook al zal ze daar zelf aan bijgedragen hebben. Ik bedoel meer van dat als ze dan een opdonder krijgt, ik liever heb dat die van een van mij is. Omdat Snuit toch alleen komt te staan (Alwyn gaat zondag weg) zet ik haar dan wel bij Snuit neer.

Gisteren was het ook nog niet dik, vandaag dus wel. Toen ik je zag wist ik het ook nog niet, zag & hoorde het vandaag pas. Gisteren was daar geen aanleiding voor, er zat wel een schram maar ze liep niet kreupel . Vandaag heeft ze trouwens in de paddock gestaan.
Maar no offense hoor!

PS was trouwens niet mijn idee hoor om ze bij elkaar te zetten, P&R dachten dat dat wel goed zou gaan, leek ook zo maar hier heb ik gewoon geen zin in.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:06

VHU wat een gave kar,en die snuit <3 (maar dat komt ook omdat hij zo op mijn oude skippy boy lijkt,RIP)
s_l probeer eens je schoffie 1cm naar achter te leggen...echt het helpt tegen het schuren,gewoon staartriem gaatje strakker.
naaltje maakt een schuiver over de natte vloer, voortaan: vloer dweilen,in de droogtijd zoveel pagina"s hier lezen en daarna is je vloer droog! :j
hier weinig gedaan...ja weeeeer moeten hozen,zoveel water voor mijn stal...pfff ben klaar met die regen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:12

dat snap ik wel hoor, ik was gewoon verbaasd omdat ik dacht dat t op jouw verzoek was, zoals ik al zei, samen in de wei zorgt altijd wel voor een trap hier of daar, maar laten we voorop stellen, gezelligheid en gezondheid paardjes: Y;(
En zwart op wit in woorden mist vaak net de nuance die je in een gesprek hebt he...

Hopelijk no offense en snel weer een beter been en Har weer alleen. (Dat rijmt)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:16

@VHU/Naaltje: sterkte met de paardebeentjes :(:) .

Dat hoort er natuurlijk bij als ze bij elkaar op de wei staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:17

Gelukkig maar PrinsjeH :) , wil wel graag met jou een buitenritje maken hoor als ik er eindelijk echt fatsoenlijk op zit :+

Ik heb ze liever gewoon alleen staan of met spul van mezelf, niet eens zozeer dat mijn paarden trappen krijgen van anderen eerlijk gezegd maar meer omdat ik meestal zelf van die monsters heb die trappen uitdelen aan anderen :o Kan er niets aan doen heb meestal nogal pittige types :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:27

Als ik er twee zou hebben zou ik ze ook samen zetten hoor, lijkt me logisch :D
Har vermaakt zich wel in een wei: kop naar beneden en eten wat ie kan :+

*gaat dromen van buitenritje met stalgenoot*

*gaat eerst moed verzamelen*

:evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 06:40

Goedemorgen allemaal !!
Zoooo veel geschreven is er weer..
Naaltje, balen van didd's dikke been, wat apart dat hij er echt geen last van heeft...
VHU Bente met zeer been.....tja...risico loop je idd altijd.
Wat gaaf die wagen achter Snuit, ga zo je topic bekijken, ik vind het een droomcombi !!!!!daar kun je zeker best trots op zijn !!
Tine die al een jaar met te lange beugels rijd !! goed dat ze het nu opmerken !! haal die winstpunten maar binnen zou ik zeggen ! *\o/*
Ollie gave hoofdfoto van Brutus is welkom, komt vanzelf dan wel !
Sonjim, errug leuke foto's ga straks wat uitprinten..
Prinsjeh, gaat moed verzamelen ...succes.
schuurplekken van een singel...komt dat niet van die 4-kante passanten die zilco gebruikt heeft ? dat hoorde je veel ...inmiddels gebruiken ze die niet meer bij de singels, veel te hard.
ik doe ook het schoftje iets naar achteren leggen, soms zie je toch dat die ver naar voren liggen..

Zoontje ligt op bed wakker te worden...babbel babbel..klets klets...van alles over bob de bouwer aan het vertellen tegen ?? knuffels waarschijnlijk....hij is 4 maar ik heb nog steeds een babyfoon aan staan... :o dus kan mee luisteren...

nog 2 ochtenden werken en dan heb ik vakantie !! *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 06:58

Goeiemorgen!

naaltje en vhu sterkte met de paardjes! :(:)
gaaf wagentje trouwens vhu! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:51

Goedemorgen.

Ik sluit me aan bij de samenvatting van Biancacoo :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:55

Goeiemorgen,

Ik sluit me even aan bij de samenvattingen :) Jullie gaan me veel te snel! Gistermorgen gepost, kan alweer 5 pagina's bijlezen!

Gistermiddag met een waterdichte jas en waterdicht menschort het weer getrotseerd. Viel gelukkig wel alles mee, klein buitje gehad. Stormpje voor de wagen gehad, dat is toch ook een heerlijk paard om mee te mennen. Lekker gevoelig, nog wel heel kijkerig en we zwalken nog flink over de weg, maar hij blijft zo fijn te corrigeren.
We zijn eerst lekker afgelegen over een rustig weggetje gegaan, toen het spoor over en door het dorp weer terug komen rijden. Even bij een grote vrachtwagen die van achteren kwam een sprongetje en een galopje-op-de-plaats, maar zodra die voorbij was was hij terug ontspannen en konden we zo verder rijden.

Groetjes, lacuna

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:57

VHU auw voor Bente, hier een soortgelijke actie, bij mij wel van een van mijn andere schatten. Hier loopt Wieneke met een auw been, dik en kreupel (zonder schram) dus gisteren is de da geweest en heeft haar gespoten en nu heeft ze ontstekingremmers en pijnstiller.
Dids moet wel beter worden, anders inderdaad de da maar even laten komen.
VHU mooie snuit en mooie wagen.
Biancoo bijna vakantie lekker zeg en dan lekker airbruschen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:45

Goedemorgen!
Fijn dat je zo'n plezier hebt met Stormpje, beestje is nog jong, doet het heel goed!
Bedankt voor de complimenten over de wagen, ik ben er ook super blij mee. Vind het kleurtje ook precies bij ons passen *D

Bente is nu helemaal rommelig voor, heeft dus ook last van ijzers / het beslaan van gisteren gaat dus paar dagen in lappenmand. Hoeven zien er niet te kort uit maar blijkbaar heeft ze een brede / nogal hoge hoef oftewel een echte tuigpaardhoef en heeft hoefsmid zich erop verkeken. Met beslaan was ze niet lastig dus ik hoop dat het meevalt / vlot weer goed is.

Lanouska en ik moeten maar even afspreken hoe we de opening van het nieuwe topic gaan doen want het gaat inderdaad snel! Komt door het weer, als het mooi weer is is het hier veel rustiger.

En...het ziet er voor vandaag goed uit, hier schijnt het zonnetje. Vanmiddag komt groom, gaan we eerst met Alwyn ritje doen, daarna met Snuitje. Met Alwyn even goed door het dorp met Snuitje door het bos (die hoeft geen enge-dingen-training te hebben :+ ).

Iedereen veel plezier vandaag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:06

VHU : lekker even mennen vandaag !! heeeerlijk...
het nieuwe topic, tja, heb nog niks voor jullie bedacht hoor... saai he ?!
komt idd wel erg dichtbij. :j
Alwyn gaat dit weekeinde verhuizen toch ?! spannend voor zowel jou als Tallechie !!!

storm goed zijn best gedaan super lacuna !!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:56

Rhine_ schreef:
@ SL kun je er geen singelbontje omdoen?

Momenteel heb ik er een schapenbontje rond, maar dat is zo ontzettend vies! Ik heb hier in de buurt alleen maar bos, met ook erg veel plassen. (ook bij droogte zijn er plassen, bij nat weer zijn ze gewoon een halve meter dieper :Y) ) Je kunt je dus voorstellen dat mijn bontje na iedere rit doornat is. Zelfs als ik het in de zon leg na het rijden, krijg ik het bontje niet droog voor de volgende dag. Bovendien zit de modder er dan wel nog in, dus hygiënisch is het ook niet. Mijn moeder ziet het ook niet zitten om die viezigheid in onze wasmachine te steken, wat ik zeker begrijp. Daarom ben ik op zoek naar een meer hygiënische oplossing.

@ Naaltje: Ja ik denk ook dat het scheef zal trekken bij een te brede gesp. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen om te voorkomen dat hij zich open schuurt!

@ happytime: Zou het helpen om de staartriem wat strakker te doen??? Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb al geprobeerd om de singel een pak losser te doen of net strakker (adviezen van kennissen die ik allemaal geprobeerd heb), maar dat helpt allemaal niet. Iemand raadde me aan om de binnensingel gewoon weg te laten, maar geen haar op mijn hoofd dat zoiets zou overwegen! :D
Staartriem strakker had ik nog nergens gehoord, valt dus zeker te proberen :j Had jij dat ook aan de hand of heb je het gewoon van horen zeggen?

@ sonjim: leuke foto's!

@ VHU: arme Bente, hopelijk is ze er weer snel bovenop! Mooie foto van Snuitje! Hoe groot is hij weer? Op foto's waar hij voor de wagen loopt, lijkt hij veel groter dan als jij ernaast zit :Y)

@ Biancacoo: Ik weet niet van wat het schuren komt, kan inderdaad wel door die vierkante passanten komen. Als dat zo zou zijn, kan ik die er toch ook afknippen en vb een elastiek gebruiken als passant, niet? Ik had nog niet op die passanten gelet, ik weet alleen dat hij onder zijn oksel open schuurde. (weet niet of het bij een paard ook een oksel is, maar dan weet je waar ik bedoel :Y) )
Geweldig trouwens van je zoontje, over bob de bouwer vertellen tegen de knuffels :D

Ik moet deze maand ook nog wel een nieuw hoofdstel gaan halen, we gaan over 3,5 week op vakantie met Romeo dus dan moet alles in orde zijn. Romeo schuurde namelijk ook zijn hoofd open, net naast zijn ogen, op die plaats zijn de bakstukken erg dik en dat schuurt ontzettend. Ik vind dat het hoofdstel over het algemeen erg knelt, geeft me een onaangenaam gevoel als ik het zie bij Romeo. Blijkbaar komt dat vaker voor bij Welshjes door de vorm van hun hoofd. Ik wil een hoofdstel van Ideal gaan halen, die schijnen veel beter te zitten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:04

@ s_l je geeft aan dat hij zich in zijn oksel kapot loopt... maar doe je voor het rijden als je de singel vast heb zitten ook even zijn voor beentjes naar voren strekken zodat het vel onder de singel glad zit dit wil ook nog wel is helpen en wat bij mijn pony ook wel hielp is voor en na het rijden wat uiercreme of vaseline op het wondje smeren

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:14

@ Lanouska: nee dat doe ik niet, maar dat lijkt me ook niet nodig. De singel ligt namelijk niet op de plaats waar hij zich open schuurt.
Hier een foto van vorig jaar, in zijn oksel kun je een klein kaal donker plekje zien, dat is het wondje. Het wondje was al van een tijdje ervoor, toen ben ik met dat bontje gaan rijden om gerust op vakantie te kunnen gaan naar de Veluwe (daar is de foto ook getrokken)
http://imageshack.us/photo/my-images/696/p7220121.jpg/
Volgens mij schuurt het pas als hij loopt, vanaf het moment dat de singel tegen die plaats van het wondje schuurt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:17

@lanouska; als ik bij dids beentjes naar voor strek voor het rijden/mennen krijgt hij júist schuurplekken :))

@SL; zit de gesp van je singel bij zijn oksel? Of de passant? want zoiets is natuurlijk eenvoudig op te lossen door een grotere/kleinere singel te nemen, dan is de locatie van het schuuroppervlak anders en valt het misschien reuze mee :)
Ipv vaseline smeren kun je ook zinkzalf proberen.

VWB paarden bij elkaar in de wei etc. Ik vind het altijd prima, ben er zelf alleen graag bij wanneer er nieuwe paarden bij komen. En heb ze 't liefst zonder ijzers :)) Komen trappen volgens mij toch allemaal nét wat subtieler aan :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:23

SL ik ben ook benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Het is nu een knapperd :-)

Naaltje die weer bij dids is geweest en een beetje misselijk is

Tine super dat je gegaan bent en dat die beugels zo veel uit maken. Super hoor, volgende keer beugels dus wat
korter doen. Jammer dat de les niet eerlijk verdeelt wordt, heb ik zo'n hekel aan

Sonjim ik ben al blij dat mijn vriend er ook zo over denkt. Ik heb ook tegen hem gezegd dat hij maar
met Daan af en toe heen moet, maar ik laat mij daar voorlopig niet zien. Hij komt nooit bij mij. Nu kwam
hij omdat hij cadeau's had, maar kreeg wel gelijk naar mijn kop waarom ik nog niet geweest was. Maar hij
kwam met die thaise vrouw en neemt mijn schoonmoeder dan niet eens mee en dat vind ik niet kunnen.

Bente met een zeer been. Stoute Har. Stoere foto van Snuit

Dids weer met een dik been. Vervelend.

Robijn die achteruit wil maar dat gaat niet met de rem er op.

Leuke foto's gezien van Sonjim??

Dat is inderdaad een nadeel als ze bij elkaar op de wei staan. Zo heeft veale ook al vaak een trap gehad.
Daarom hebben wij de paarden nu in landjes naast elkaar staan, geen gezeur met schoppen slaan e.d.
Er zijn twee paarden die staan bij elkaar, maar op eigen risico.

Ik wil Alwyn straks wel bij veale proberen. Zodat ze alle twee op een kaal landje kunnen staan. Maar eerst met
een draadje er tussen. Nog maar 5 nachtjes slapen :-)

Bianca die stiekem met zoontje mee luistert. Daan was net ook aan het brabbelen en gillen. Hij ligt nu net weer
te slapen

Lacuna super van storm

VHu veel plezier. Hier is het ook mooi weer

Bianca we halen zondag alwyn op

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:24

-O- Niemand heeft nog op mijn reactie gereageerd |(

Nog maar een keer dan. Ik heb dus gisteren op veale gereden, hij ging goed.
Hij probeert me wel uit, maar durf hem aan te pakken.
Vanmiddag weer les

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:26

Ja die passanten van zilco tuigen zijn nogal hard. Heb er zelf helemaal geen last van ook
niet van het hoofdstel. Die van ideal passen mijn pony's ook prima zowel de shet als de pony maat.

Ga vanavond samen met mn zusje naar een zilco tuig kijken is 2e hands maar nog maar een paar keer
gebruikt en voor een leuk prijsje dus gaan kijken kan nooit kwaad. Probeer daarvoor ferro nog even te
longeren anders gaat heel mn schema in de war.