Rhine_ schreef:@ SL kun je er geen singelbontje omdoen?
Momenteel heb ik er een schapenbontje rond, maar dat is zo ontzettend vies! Ik heb hier in de buurt alleen maar bos, met ook erg veel plassen. (ook bij droogte zijn er plassen, bij nat weer zijn ze gewoon een halve meter dieper
) Je kunt je dus voorstellen dat mijn bontje na iedere rit doornat is. Zelfs als ik het in de zon leg na het rijden, krijg ik het bontje niet droog voor de volgende dag. Bovendien zit de modder er dan wel nog in, dus hygiënisch is het ook niet. Mijn moeder ziet het ook niet zitten om die viezigheid in onze wasmachine te steken, wat ik zeker begrijp. Daarom ben ik op zoek naar een meer hygiënische oplossing.
@ Naaltje: Ja ik denk ook dat het scheef zal trekken bij een te brede gesp. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen om te voorkomen dat hij zich open schuurt!
@ happytime: Zou het helpen om de staartriem wat strakker te doen??? Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb al geprobeerd om de singel een pak losser te doen of net strakker (adviezen van kennissen die ik allemaal geprobeerd heb), maar dat helpt allemaal niet. Iemand raadde me aan om de binnensingel gewoon weg te laten, maar geen haar op mijn hoofd dat zoiets zou overwegen!
Staartriem strakker had ik nog nergens gehoord, valt dus zeker te proberen
Had jij dat ook aan de hand of heb je het gewoon van horen zeggen?
@ sonjim: leuke foto's!
@ VHU: arme Bente, hopelijk is ze er weer snel bovenop! Mooie foto van Snuitje! Hoe groot is hij weer? Op foto's waar hij voor de wagen loopt, lijkt hij veel groter dan als jij ernaast zit
@ Biancacoo: Ik weet niet van wat het schuren komt, kan inderdaad wel door die vierkante passanten komen. Als dat zo zou zijn, kan ik die er toch ook afknippen en vb een elastiek gebruiken als passant, niet? Ik had nog niet op die passanten gelet, ik weet alleen dat hij onder zijn oksel open schuurde. (weet niet of het bij een paard ook een oksel is, maar dan weet je waar ik bedoel
)
Geweldig trouwens van je zoontje, over bob de bouwer vertellen tegen de knuffels
Ik moet deze maand ook nog wel een nieuw hoofdstel gaan halen, we gaan over 3,5 week op vakantie met Romeo dus dan moet alles in orde zijn. Romeo schuurde namelijk ook zijn hoofd open, net naast zijn ogen, op die plaats zijn de bakstukken erg dik en dat schuurt ontzettend. Ik vind dat het hoofdstel over het algemeen erg knelt, geeft me een onaangenaam gevoel als ik het zie bij Romeo. Blijkbaar komt dat vaker voor bij Welshjes door de vorm van hun hoofd. Ik wil een hoofdstel van Ideal gaan halen, die schijnen veel beter te zitten.