Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maar das nie slim nie xD

, kunnen we ook met z'n allen gaan mennen
en....vandaag D-day want als het gaat zoals het gaat komt Rizanta vandaag voor het eerst voor de wagen
Bak zal ook wel flink nat & zwaar zijn zal me een gebagger worden. Maar om nu direct over de weg te gaan en dan vooral langs de ezeltjes en de ganzen
er stond maandag een enorme tractor met balen hooi daar loopt ze dan gewoon langs alsof er niets staat maar die ezeltjes 
). Wat een ellende zeg als je veel achter een beeldscherm moet en je hebt hoofdpijn. Heb je geen zonnebril die je op kunt zetten (heb je trouwens je ogen wel eens goed laten nakijken???).
4 maanden terug nog, toen ik mijn bril ging bestellen. En sowieso elk half jaar (heb slechte slechte ogen.. +6,5 of iets.. ) Zonnebril op helpt niet.. zie dan ook bar weinig binnen
Even anders geformuleerd als het vandaag redelijk gaat hoop ik dat ik zelf ook al een stukje kan mennen en dat breiden we dan steeds meer uit totdat ik haar zelf voor de wagen kan zetten, hij haar alleen even vasthoudt met op de wagen stappen en ik zelf dan de bak in kan gaan. Da's zo'n beetje de doelstelling

speciaal voor kleine ponys.
als iemand er weet van heeft qua lichte wagens e.d. dan moet je Maurits hebben
Mijn wagentje komt er ook vandaan, die is uhmn iets van 140 kilo.
Eerst tuig omgedaan, vindt Rizanta dus allemaal al helemaal prima, alleen aansingelen staat ze wat te hengelen met een voorbeen maar goed
Krijgt ze haar menhoofdstel om zie je haar oortjes al helemaal spitsen zo van ja, ja, gaat het nu dan eindelijk weer eens gebeuren (ze had 6/7 jaar niet voor de wagen gestaan). Met haar naar de wagen lopen, haar ervoor gezet, lamoen naar beneden....bleef keurig staan...Peter gaat op de wagen zitten, ik sta er dus nog voor, loop naar achteren, ga erop zitten en voorwaarts .... daar ging ze alsof ze nooit anders heeft gedaan
Linksom (=kant blinde oog) is ze ietsje minder gebogen dan rechtsom maar waar hebben we het over. Volgens Peter had ze er ook echt plezier in. Na zo'n half uurtje/drie kwartier zijn we gestop. Ik heb zelf ook zo'n minuut of 10 gemend. Lekker licht in de hand, mooi aan de teugel
zo netjes heb ik nog nooit gemend!
VanHuisUit schreef:Linksom (=kant blinde oog) is ze ietsje minder gebogen dan rechtsom maar waar hebben we het over.
.
Blijkbaar vind ze het ook super leuk.