[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:40

Geen fohn bij de hand :o? ;)

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:42

nope :P
die heb ik niet..
wel een stijltang _O- maar das nie slim nie xD
ik maak normaal dat ik sochtends m'n haar was,...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 08:31

Goedemorgen.

@ VHU: lekker die extra uren
@ Naaltje: leuk dat je met Lacuna op pad bent geweest

En Dekkers Wagenbouw heeft nu ook een mail van mij gekregen. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:23

als je je wagen dan komt ophalen tine, dan kunnen we meeten :=
da's voor jou wel echt in het verre zuiden zeg :oo

ik ben op stage.. maar weet niet voor hoelang.. Ik verga nu al van de koppijn namelijk... en dat gaat achter die pc niet beter erop worden vrees ik...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:55

Ja dan gaan we meeten! Dat zou leuk zijn. Ik weet wel een leuke locatie ;) , kunnen we ook met z'n allen gaan mennen +:)+

Het is hier trouwens extreem nat -O- en....vandaag D-day want als het gaat zoals het gaat komt Rizanta vandaag voor het eerst voor de wagen :j Bak zal ook wel flink nat & zwaar zijn zal me een gebagger worden. Maar om nu direct over de weg te gaan en dan vooral langs de ezeltjes en de ganzen }:0 er stond maandag een enorme tractor met balen hooi daar loopt ze dan gewoon langs alsof er niets staat maar die ezeltjes :wow:

Was de uitslag van de scan goed Naaltje, dat wil zeggen: hebben ze niets gevonden (weet niet of je daar dan blij mee moet zijn maar in dit geval lijkt het me prettiger als ze niets kunnen zien dan wel iets :o ). Wat een ellende zeg als je veel achter een beeldscherm moet en je hebt hoofdpijn. Heb je geen zonnebril die je op kunt zetten (heb je trouwens je ogen wel eens goed laten nakijken???).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:05

@VHU; ik duim meeeee! Als ze dit nu braaf doet dan kun je aan de gang dus? :)
De scan weet ik nog niet, morgenmiddag heb ik afspraak bij de neuroloog… Mijn ogen worden regelmatig gecontroleerd ja :) 4 maanden terug nog, toen ik mijn bril ging bestellen. En sowieso elk half jaar (heb slechte slechte ogen.. +6,5 of iets.. ) Zonnebril op helpt niet.. zie dan ook bar weinig binnen :P
Ik ga gewoon vanmiddag naar huis als het zo blijft…

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:18

Nou spannend dan. Jeetje Naaltje die ogen van je zijn inderdaad niet zo best #)

Vandaag denk ik dat Peter op de wagen gaat en ik meeloop / erachterop spring of zoiets. Als ze vandaag raar doet gaan we het gewoon nog een paar keer proberen hoor, of ze moet overal dwars doorheen denderen maar dan nog. Laat ik het zo zeggen als er geen ongelukken gebeuren gaan we gewoon door. Jeetje wat ben ik optimistisch :7 Even anders geformuleerd als het vandaag redelijk gaat hoop ik dat ik zelf ook al een stukje kan mennen en dat breiden we dan steeds meer uit totdat ik haar zelf voor de wagen kan zetten, hij haar alleen even vasthoudt met op de wagen stappen en ik zelf dan de bak in kan gaan. Da's zo'n beetje de doelstelling :D

En dan dat uitbreiden naar over de weg :D

En dan...nou ik ga doei :evaw:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:23

Naaltje, balen dat je weer hoofdpijn hebt.
ben benieuwd wat de uitslag van de scan is.
hoe gaat het met je arm eigenlijk?

VHU, spannend dat Rizanta vandaag voor de wagen gaat.
het gaat vast hartstikke goed!
kijk eens of stalgenoten wat foto's willen maken :P

hier is het ook zo'n natte baggerzooi...
maar denk dat ik vandaag toch met wobbe wat rondjes om de schuur heen ga rijden.
Niet lang, maar gewoon dat hij toch even iets gedaan heeft haha.
is toch weer wat anders als in de bak rijden of een buitenritje.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:25

_rammelende karren haha
mijnes rammelt eigenlijk niet zeker op straat niet enzo.
maar is dan ook absoluut lang zo mooi niet als die van de meeste hier..
:-(

geeft niks..we kunnen hobbelen, das al heel wa.. :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:25

Goedemorgen.

Ik ben gisteravond naar mijn ouders geweest. Even lekker in bad gezeten. Hoop dat die van ons ook snel klaar is. Vannacht voor de verandering redelijk goeg geslapen en ben nu dus wel fit.

Was wel pas om 9 uur op het werk, bouwvakkers waren gisteren de sleutel vergeten en die moest ik dus binnen laten. Ik moet nog even zien hoelang ik het volhoud.

Mijn vriend heeft nu wel in de gaten dat ik moe ben en hij gaf ook aan dat ik anders maar minder moet gaan werken. Dit kan met deze opdracht. Wil deze 2 dagen nog even aankijken. In principe duurt de opdracht ook nog maar tot het einde van de maand

Naaltje heeft geoefend bij lacuna. Leuk!
Tine heeft een paar mailtjes terug en vroege starttijden. Ik mag van vriendlief niet heen, moet een weekendje rust nemen dus kom niet kijken.
VHU succes vandaag. Komt vast helemaal goed

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:28

je werkt nu gewoon nog 5 dagen?
misschien dat het beter gaat als je 4 dagen gaat werken inderdaad.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:36

Ik werk inderdaad 5 x 7 uur en ben nog 2,5 uur aan het reizen.

Ik heb nu twee opties.
Ik ga minder uren op een dag werken, zodat ik eerder thuis ben, alleen dan duurt de opdracht langer.
Ik blijf het zelfde aantal uren werken, maar als ik me niet goed voel ga ik eerder weg, maar dan heb ik de opracht klaar en ben ik vanaf februari vrij.
Ik ga half maart met verlof. Dus dan zou ik 6 weken in de ww moeten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:20

ga je na je bevalling niet meer bij hetzelfde bedrijf terug dan?

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:37

@tine als je wat meer over groningerpaarden wilt weten en ook paarden die te koop staan kun je eens kijken op www.hetgroningerpaard.nl en op het groningerhorses.nl het eerste is de website van het stamboek en het tweede een forum van liefhebbers van groninger paarden. Ik heb twee groninger merries en ik vind het geweldig om er mee te mennen. mijn dochters rijden ermee ohz nog nooit gebokt of er vandoor gegaan. ook al staan zoals nu al weken in de wei en paddock, zadel erop of kar erachter en rijden maar, geen probleem

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 12:43

Nee ik werk via een uitzendbureau en heb dus telkens opdrachten bij verschillende banken. Deze opdracht zou eerst per 31-12-2010 zijn afgelopen, maar is verlengd naar 31-01-2011.
Na de zwangerschap zie ik wel weer wat ik ga doen. Ik ben nog met een studie bezig, die duurt nog 2 jaar ongeveer. Dus tot die tijd wil ik telkens kleine opdrachten gaan doen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:45

Zijn er hier nog mensen die naar de KNHS zomer instructie weken gaan? Ik zelf ga ik week 3 (20 t/m 24 juni) en ben zeer benieuwd wie er nog meer gaan..?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:05

Helaas niet. Vorig jaar kon ik niet omdat ik 2 weken voor die tijd mijn hand brak. En nu ben ik zwanger en lijkt me het ook geen goed plan.

Week 3 is de menweek?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:11

nope, geen geld voor :+

ik ben thuis, ga zo m'n bed in... gaat weer nietbest.. rotkop ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:22

Goedemiddag

@ Naaltje :(:)
@ Eefilover: nee, kan ik zelf niet opbrengen en zit met een kind thuis, dus dat wordt hem niet. Bovendien is er dan niemand thuis om voor alle overige dieren te kunnen zorgen.
@ Nancy96: bedankt voor de sites. De eerste ken ik, daar heb ik nu een leuke gevonden, althans hij lijkt leuk. :D
@ IT: fanatiek hoor, rondjes om de schuur ;)
@VHU: als ik zo lees hoe Rizanta is, verwacht ik helemaal geen problemen hoor. Die stapt er zo voor weg alsof ze nooit iets anders heeft gedaan. Let maar op.

Meeten lijkt me top, maar Dekkers gaat het in ieder geval niet worden. Volgens hem bestaan er geen veilige (recreatie) marathonwagens die lichter zijn dan 200 kg.

Vanmorgen menles gehad met beide knullies. Amerigo heeft nog nooit zo goed gelopen als vandaag. Zal hij gehoord hebben dat hij een nieuwe kar krijgt???? In ieder geval geeft dit wel motivatie om door te gaan met hem. Heb vandaag voor 3e keer met leidsel door bril en om schaar heen gereden. Is heel licht in de mond, maar toch goed contact. Blijkbaar is dit zijn standje.

Rembrand ging nog niet zo fijn, maar ja, die heeft ook veel langer stilgestaan en moet Z rijden. Dat kost toch allemaal wat meer moeite om weer terug op niveau/conditie te komen. Morgen nog les van instructrice, dus hoop dat dat genoeg is om zaterdag goede proef neer te zetten. Ach en anders heb ik een goed excuus, toch? Ik zie het maar als training. De kampioenschappen zijn half februari, dus dan moet ie er maar weer klaar voor zijn.

Nou, ik ga kar van Amerigo schoonmaken voor zaterdag, zijn tuig ook vast, dan paarden buiten zetten (dan zullen ze wel droog zijn) Hopelijk heb ik dan nog even tijd om te rusten voor ik zoon van school ga halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:23

Heb je ook al contact gehad met Van Schie?
Die zit wel erg ver weg, maar is wel goed bekend op het gebied van lichte wagentjes :) speciaal voor kleine ponys.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:32

Evelli schreef:
Heb je ook al contact gehad met Van Schie?
Die zit wel erg ver weg, maar is wel goed bekend op het gebied van lichte wagentjes :) speciaal voor kleine ponys.

Nu wel :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:33

Hij zit dan wel in Hoofddorp, maar goed :) als iemand er weet van heeft qua lichte wagens e.d. dan moet je Maurits hebben :) Mijn wagentje komt er ook vandaan, die is uhmn iets van 140 kilo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:49

*\o/* +:)+ *\o/* +:)+ Het ging super!!!!

Sorry, even ego, want ik ben blij en heel trots!
Was zo leuk. Peter zei we gaan ervan uit dat het helemaal goed gaat, met tuig opleggen en erachter lopen was ze super en volgens de verhalen van de vorige eigenaars kan ze het dus geen problemen maken als ze er niet zijn := Eerst tuig omgedaan, vindt Rizanta dus allemaal al helemaal prima, alleen aansingelen staat ze wat te hengelen met een voorbeen maar goed :+ Krijgt ze haar menhoofdstel om zie je haar oortjes al helemaal spitsen zo van ja, ja, gaat het nu dan eindelijk weer eens gebeuren (ze had 6/7 jaar niet voor de wagen gestaan). Met haar naar de wagen lopen, haar ervoor gezet, lamoen naar beneden....bleef keurig staan...Peter gaat op de wagen zitten, ik sta er dus nog voor, loop naar achteren, ga erop zitten en voorwaarts .... daar ging ze alsof ze nooit anders heeft gedaan 8-)

We zijn de bak ingegaan, was best zwaar want het had natuurlijk giga geregend. Nou braaf echt zo heerlijk! Links/rechtsom stappen, draven, voltes, afwenden, tussendoor halthouden / weer voorwaarts. En ook echt lekker door kunnen draven, iets wat ik onder het zadel nog wat minder durf omdat ze heel groot draaft en ik dat moeilijk kan uitzitten. Die oren, helemaal naar voren af en toe even zo'n tikje naar achteren om goed te begrijpen wat ze moest doen <3 Linksom (=kant blinde oog) is ze ietsje minder gebogen dan rechtsom maar waar hebben we het over. Volgens Peter had ze er ook echt plezier in. Na zo'n half uurtje/drie kwartier zijn we gestop. Ik heb zelf ook zo'n minuut of 10 gemend. Lekker licht in de hand, mooi aan de teugel :D zo netjes heb ik nog nooit gemend!

Dus jullie hadden helemaal gelijk, het ging super. En wat een prachtig gezicht zo'n swingende rug en zo'n prachtig paard zo mooi voor de wagen. Na afloop stond ze ook zo tevreden op de plaats. Ook met aftuigen / van de wagen afhalen goed stilstaan. Ze ging zelfs helemaal gapen, zo grappig :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:01

VanHuisUit schreef:
Linksom (=kant blinde oog) is ze ietsje minder gebogen dan rechtsom maar waar hebben we het over.

Dit vind ik grappig.
Roos heeft het juist andersom. Is van nature links gebogen (als goed ziend puppy-paard), rechts blind gewodren, nu is ze rechts gebogen. Mijn idee daar over is dat ze rechts veel verder moet inbuigen (gewoon in het land en in de omgang) om iets te kunnen zien dan links. Dus ze traind zelf rechts al meer dan links.

Super hoor :D :D :D.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:04

VHU: echt super gaaf dat het zo goed is gegaan :D Blijkbaar vind ze het ook super leuk.
Fijn dat er zo'n grote bak aanwezig is, kan je mooi wennen aan elkaar zonder dat er na 5 stappen alweer een bocht aan komt....