[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:41

Goedemorgen :O
ht stoere foto ! Mooie wagen heb je zeg!
Een groom die de weg weet, super handig !
Gem, mooie wedstrijd foto op fb, is t goed gegaan, band weer heel ?

Fijne dag allemaal, succes.

vhu, is vandaag de overdracht ?... ^) weet t niet meer...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:48

Ht stoer en handige groom!
Gem, hoe is het gegaan.

Hier weer enorme prutdag -O- Ben zo blij dat manlief thuis is, die schuif ik mooi alle klussen in handen :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:24

Ben dan wel ff ego hoor.... wedstrijd is qua resultaat goed gegaan :D , qua prestatie moet het nog vele malen beter, want ondanks de 2e plaats in de hobbyrubriek zou ze in het "echie" een verliespunt hebben gehad :P . Dressuur ging slap, maar de jury had een prachtige roze bril op. Anda was niet scherp en stalgenootje slordig. Toch eerste met 52 strafpunten.
Vaardigheid drama. We zagen dat de tijd door vrijwel niemand gehaald werd dus was het racen. Resultaat, veel kegels + ballen + tijdstraf. Marathon ging eigenlijk beter dan verwacht; we hebben geen fouten gemaakt in de hindernissen. Althans, ik heb stalgenootje een paar keer moeten redden. Twee keer behoeden voor een poort aan de verkeerde kant inrijden (kostte wel 2 lussen) en een heel rondje B-traject voorkomen. Daar was wel een discussie voor nodig, waarna ze omkeerde en tegen de stroom in weer terug reed naar H1. (discussie was wel/geen vol rondje tussen de start B-traject en H1)
Maar leuk, veel geleerd, mooi weer...... super!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:57

Leuke leerzame dag dus Gem !
Anda is ook wel erg mooi, daar kun je moeilijk geen roze bril van op hebben. *\o/*

Tine blij met man thuis.

ik hoef niet meer terug naar de neuroloog, behalve als mijn arm weer pijn gaat doen, want dat komt uit de nekhernia.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* mag alles weer doen, behalve als ik voel dat het overbelast, dan terug kalm aan doen.
En ik hoef ook geen fysiotherapie, dat bevordert de genezing niet, en ik beweeg goed en soepel genoeg, om zelf te gaan opbouwen, nu alles van binnen uit verder genezen.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:48

Wederom top gereflecteerd van Gem! Gefeliciteerd!

Top nieuws, Biancao!

Hier ook goede dag; kan met mijn helpende grijphand na lang oefenen zelf mijn pantoffels aantrekken en mbv van mijn super fysio uitgevogeld hoe ik verder kom dan de woonkamer en vanavond lekker bij de paardjes geweest

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:52

Ava: super dat je weer iets zelf kunt, en wat ben je toch een positieveling _/-\o_
Bianca ook verbetering. Heerlijk!!!
Gem had een flinke discussie op de kar, maar toch 2e geworden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:05

Top voor Biancacoo en Ava *\o/* _/-\o_ respect voor jullie hoor!

Zwaai hier even snel voorbij, Y;( Biancacoo had gelijk, vandaag eindelijk eindelijk eindelijk de sleutels van ons nieuwe huis gekregen *\%/*
Voelt nog erg onwerkelijk dat we straks in dat prachtige huis gaan wonen =:) :oo :D :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:08

@vhu: wat geweldig! Heerlijk eindelijk de sleutels in handen; alvast geweldig veel geluk in jullie nieuwe huis!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:27

Dank je Ava. We hadden ook echt zoiets van jeeeetje eindelijk!
Nog klein hick upje (uiteraard) voor oplevering... dan mag je altijd nog een rondje door het huis voordat je het aanvaardt. Makelaar was te laat... en ... echt een giller... had de sleutels niet bij zich. Grote paniek, waar zijn de sleutels. Moesten we een half uur wachten en jawel daar was de sleutel.
Naja zeg.
Maar goed, we hebben nu alles sleutels, alles is getekend, overgedragen, huis was netjes dus we kunnen aan de slag :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:31

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning vhu !! Spannend, en leuk ! Y)(^) *\%/* :#

ava,..super knap van je, beetje mobieler, powervrouw !! Respect Hoe je overal mee omgaat !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:16

Wordt er verlegen van.
Moet nou nog eens leren doseren, hahaha.
Dus vandaag verplicht weer netjes hele dag plat.

Mooie dag, allemaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:28

Top Ava en Bianca!!!

vhu eindelijk de sleutels! Succes met alle drukte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:08

Yes, VHU heeft de sleutels!! *\o/* *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:53

:O goedemorgen... :wave:
mooie koele ochtend..maar heb zo'n last van mijn stuitje...dat ik toch de honden niet ga trainen....de step is best intensief....dus..even pauze maar...de hondjes zijn het er niet mee eens... :n maar goed...betekend meer vrij rennen met z'n 5-en in de grote ren..dat is ook fijn natuurlijk.

Morgen krijgt mijn autotje nieuwe apk en trekhaak om een fietsenrek te kunnen dragen...zo kan ik ook de fiets meenemen, superfijn !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:32

Bianca even een tegenslag. Ik lees dat ze dan meer vrij mogen rennen. Mogen ze dat anders niet dan?

Vanmorgen weer heerlijk gemend met Sam. Zo jammer dat die 20 minuten zo snel om zijn ;-). Maar goed, eind van de week komt de fysio weer, hopelijk krijg ik groen licht om iets langer te mennen.

Zo grappig. Zoonlief is sinds vrijdag begonnen met een typcursus van Loikids en zoooooo fanatiek. Eigenlijk hoort hij 1 les per dag te doen, maar het tempo ligt wat hoger. Hij heeft gisteren zijn eerste "toets" gemaakt. Hij moest dan minimaal 40 aanslagen per minuut hebben en maximaal 12% fout. Tikt hij gewoon 96 aanslagen per minuut en 4% fout. Trots op het ventje :j De cursus is zo leuk opgezet, spionnenschool, heel mysterieus allemaal. Echt geweldig

Vanmorgen kwam ik thuis van het paarden uit de wei vissen, zat hij alweer achter de computer om te oefenen en hij had ook al gitaar gespeeld <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:34

@tine; die cursus had dochter ook; al werd zij gaandeweg beduidend minder fanatiek, hahaha, maar idd heel leuk opgezet. Ik moest nog af en toe nadenken met die stickers op de toetsen, haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:49

O ik geloof ik wel dat hij straks minder fanatiek zal worden, maar dat geeft niet. Hij doet voor school ook spellingsoefeningen op de computer (bloon heet dat) en die probeert hij nu dus ook met 10 vingers te typen (hij heeft nu vandaag letter 5 en 6 erbij geleerd) en dat gaat al best heel aardig. Omdat hij het gelijk kan toepassen werkt het natuurlijk wel stimulerend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:45

Als de honden getraind hebben slapen ze 3/4 van de dag...als ze niet trainen rennen ze op t veld.
Maar zit wel verschil in op een vrije dag of dag met training.

Tine's zoon druk met typecursus.fijn dat het goed gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:28

Grappig dat ze dan zo lekker moe zijn dat ze zoveel slapen :z
Hier vanochtend aftrap voor de verbouwing gegeven. Vind het echt heel heel erg spannend allemaal maar heb alle vertrouwen in onze bouwmannen (en in de opzichter ;) ).

Donderdag gesprek op school over het feit dat ik binnen de opzegtermijn naar mijn nieuwe baan wil. Ivm een opleidingstraject kan dat niet anders. Denk dat ze blij mogen zijn dat ik zomaar vertrek zonder ziektewet en wat dan ook (want dat is wat er gaat gebeuren als ik blijf...).

Over een week of twee is er plek bij de puppy training. Dus dan mag Gretha naar school :) heb ik met Wiske niet gedaan maar wil eigenlijk met Gretha ook GG oftewel Obedience gaan doen dus dan vind ik dit wel mooie manier om te kijken of de betreffende hondenschool bij ons past.

En de pony's staan lekker in de wei te suffen :+ rij momenteel dus helemaal niet. Mijn hoofd staat er niet naar maar mijn lijf protesteert ook erg tegen het schoolse gebeuren helaas dus nu maar ff niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:36

Het is ook zwaar dat trainen voor de honden, herstel is het allerbelangrijkste, dit in de vorm van rust, en vrij bewegen.
Grappig Gretha naar school straks.
Hoop dat je overstap allemaal vlotte verloopt van school naar nieuwe werk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:03

@vhu: succes alvast

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:43

Goedemorgen

Bianca: weer wat geleerd over je honden. Interessant!
VHU: begonnen met de verbouwing. Wat is de planning ongeveer dat je erin kunt? Puppytraining is bijna altijd leuk. Alhoewel ik het met Lika minder vond. Ik was het totaal niet eens met de instructeur. Ben zelf ook hondentrainer geweest en kon me in sommige dingen echt niet vinden. :+

Hier weer een compleet geruineerde nacht achter de rug :O Zooooooo moe. Weet gewoon niet meer hoe ik het allemaal op moet brengen, maar ja, het moet wel. Manlief is een paar dagen weg, zoonlief heeft allerlei dingen vandaag (gitaarles, jsp les), ik moet brigadieren. Er komt straks nog iemand voor de ponys langs (ivm supplementen die nog beter afgestemd gaan worden op mijn wensen). Dan zou ik eigenlijk ook nog boodschappen moeten halen en Rembrand en Amerigo moeten trainen.... Maar ik heb vast nog wel iets in de vriezer en de paarden moeten zichzelf maar trainen vandaag.

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:24

Klinkt als erg druk! Gelukkig is het mooi weer, dat scheelt toch weer {:}
Planning is half november helemaal over te zijn. Hopen dat verbouwing max 4 weken gaat duren... mannen waren vandaag enorm opgeschoten met het sloopwerk _-:( dan hebben we ook wat helderder hoe alles loopt qua leidingen enz want er is niets beschreven of beschikbaar. Meestal met dergelijke oude woningen is het veel houtje touwtje troep en we willen het goed, dus gepuzzel kan nu beginnen -:) gelukkig is manlief daar erg goed in.
Ik ben meer van de boodschappen doen en de moed er in houden in deze fase van de strijd :D

Vandaag alle poowns naar de hoefsmid. Ber staat er zo keurig op *D . Daar ben ik dan best trots op. Als je ziet hoe ze bij ons aankwam en nu, wat een verschil. Ze was ook erg braaf.
Ollie van de ijzers gehaald, wel zo handig van de winter en ik train toch niet veel.

Nu wachten op bezorging van de boodschappen. Onze plaatselijke appie is twee weken dicht ivm een verbouwing. Mijn hele logistiek is in de war :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:35

Is inderdaad altijd spannend bij die oude huizen. Hier ook de gekste dingen tegen gekomen :x . En die Ber, toch super dat ook dat steeds beter wordt.

Ik heb de dag toch heel aardig overleefd gelukkig. Vanmorgen weer heel lang op een afspraak moeten wachten, maar goed, heb heel fijn advies gekregen over voer/supplementen voor de ponys, dus daar gaan we mee aan de slag. Toch nog even gemend met Amerigo en besloten dat ik hem morgen toch ook nog ergens tussendoor moet gaan scheren, want hij was na 2 uur nog niet droog. Gitaarles ging weer heel goed en de laatste jsp les (zie mijn fb voor kort filmpje) was ook erg geslaagd. Besloten de ponys vannacht even in de winterwei te laten, scheelt me nu tijd en morgenochtend ook. Mogen ze morgenmiddag wel weer naar de zomerwei ;-)

Zo nog even bank hangen en lekker lui doen. :9k

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:09

Goedemorgen.
Vhu spannend, word vast mooi.
Tine's zoon weer druk geweest.paarden. gitaarles..fijn dat het goed ging.

Hondjes al vroeg gevoerd.

Tot later, fijne dag allemaal.