[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:59

wordt ook beetje nerveus over onze cavia en konijntje die nog buiten in hok zitten... wel heel dik hooi voor het raster gelegd en bovendien met twee paardendekens hok afgedekt... zo doen we dat eigenlijk altijd... paardmans voelde ook niet koud, dus die heeft z'n gewone dekens nog op (een 300 staldeken en ongevoerde regendeken erover)

EDIT
vergeet ik nog te reageren op voorgangers... :o had net al bijgelezen en dan ben ik dat weer vergeten... :o

Maar fijn dat je nog naar les kon Frensie
en Buck, wat een lieve foto van hondje
Avaluna, hoe gaat 't met dochter?
Tine, nog de bak in orde kunnen maken?

en welterusten allemaal...

*gaat hoestend (nou ja... blaffend) poging tot slapen ondernemen*
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 30-01-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:00

Mijn enige voorzorgsmaatregel is dat ze hooi hebben en een schuilstal, oke en wieneke heeft een dikkere deken op. Chicko een dunne en de rest is bloot (nou ja zonder deken maar met haar)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:05

@Prinsje: als je het altijd zo doet, zal het toch prima zijn, was vorig jaar toch ook goed koud? Wij hebben de kippen pas sinds de zomer en de paarden stonden vorig jaar 's nachts gewoon in een stal, nu gebruiken ze dus samen de inloopstal met een overdekt stuk ervoor. Heb dus wel nog een stal vrij, maar bevalt mij en de paardjes prima zo.
Dochter is gewoon echt niet fit, veel slapen, bijna niet eten, ietwat verhoging...
Ook voor jou beterschap!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:12

die van mij krijgen geen dikkere deken op. Konijnen zitten ook nog prima buiten. Kan een zeiltje voor het
hok maar het waait helemaal niet. Cavia's krijgen wel extra hooi.

Het sneeuwt hier nu een beetje maar blijft gelukkig niet liggen.

Vanavond Robin laten enten. Hij liep braaf de trailer op en er ook weer af. Eigenlijk deed ie het wel super.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:17

@Maisie: fijn dat je nieuwe aanwinst zo braaf was <3

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 05:04

Ik heb mietjes van schapen; ze liggen lekker binnen in de schuilstal, extra hoog opgestrooid.
De buizerd heeft laatst mijn laatste 2 kipjes gejat :( maar normaal had ik ze ook dik in het stro en hooi zitten; ze kwamen in de kou zelf niet buiten met hun pootjes in de sneeuw :brr:

Image is 22 jaar en die heb gisteren buiten een winterdeken opgedaan. Normaal hebben ze hier allemaal geen deken op. Maar die oude vond ik wel nodig :o maar daar dacht mevrouw heel anders over; ze heeft een pesthekel aan dekens. Maar ze heeft pech; ik ben de baas. Tenminste ik doe alsof zegt mijn zoon, want ik heb mijn wintermuts op van Cesar Millan: Packleader. haha geen hond die het gelooft, zegt hij.

Ollie; Paul heeft gisteren jouw vraag gelezen over de training in maart in Ermelo; maar hij gaat daar al op ponykamp zei hij.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:41

@Janouk: tjee, ben je altijd zo vroeg op? Voordeel van dochter ziek thuis is dat ik nog even lekker in mijn pyjama kan hobbelen, wel gewoon om 6 uur eruit, maar lekker rommelen in huis en nu dus op kantoor in de ochtendjas :D . Er wordt hier pas om 10:00 iemand verwacht :') .

Voordat ik ging slapen nog ff gecheckt en wat extra hooi bij de kipjes, eentje gaat op stok en de rest ligt altijd op een hoopje samen met de haan :o . Ik vond het ook niet zo koud, nog een mooi stuk met de hond gewandeld, was wel pas laat thuis :o .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:10

Ik zal straks even bijlezen en wat pb´s versturen. Hier een slechte nacht gehad.
Daan werd zo nu en dan krijsend wakker, maar er zijn weer tanden in aantocht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:38

Goedemorgen

Tallechie: :(:)
Avaluna: ik zou gewoon de arts gaan bellen, het is mooi geweest.

Hier zijn de paarden allemaal geschoren dus zal wel dekens moeten gebruiken, anders is het niet echt diervriendelijk. Wilde ze eigenlijk even gaan longeren, maar het is hier nu -8 met flinke wind. Ik weet nu niet of het wel eerlijk is naar de paarden om ze in die kou in hun blootje te laten werken. Wat zouden jullie doen? Wil ze eigenlijk wel aan het werk zetten, want vanaf vrijdag komt er sneeuw en wordt het nog lastiger om iets te doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:47

Tine heb je niet een andere deken die je even om kan doen. Een inrijd of uitrijdeken of iets dergelijks?

Gevoelstemperatuur is nog lager inderdaad.

Veale staat nog met dezelfde deken op, maar staat 's nachts binnen. Ik heb vanmiddag menles en dan moet hij ook aan het werk, maar is in de binnenbak

Ga nu bij lezen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:03

Lanouska, marktwagen, zal zo geen naam weten. Wel leuk idee.
Bianca, mentrailer verkocht, helaas ook niet aan mij, maar centjes zijn hier op.
VHU heeft een baggertrainig met 2 span gehad. Volgende keer beter.
Buck succes met je trainingen, jammer dat ze verplicht zijn, maar misschien helpt het.
Eefielover in een modderland getraind.
Robin al aan het werk geweest. Fijn dat hij het zo goed oppikt.
Janouk heeft een heerlijke rit gemaakt.
SL succes met je examen en hopelijk knap je snel weer op.Kun je geen andere ondergrond in de kennel maken?
Foto's van stippel gezien en van kast
VHU heeft met bente gegallopeerd en heeft een nieuw zadel
ollie heeft op een paard gezeten.... foto's???
mickey met koliek.. gelukkig alles goed afgelopen
ingrid ik heb ook regelmatig last van mijn evenwichtsorgaan, hoe dat kan geen idee, maar het is wel lastig

Avaluna als ik jou was zal ik toch de huisarts maar bellen. Misschien een gewone virus onder de leden, maar kan ze er wat voor krijgen. 2 weken af en toe ziek zijn is heel ingrijpend voor zo'n meisje.

ik rijd eigenlijk nooit meer met Achenbach. Ben het eigenlijk ook wel veleerd. Heb het te weinig gedaan in het begin.

Ik heb ook een Fleck zweep. Twee eigenlijk. Een van 160 denk ik die ik voor alwyn gebruik en een van ik denk 180 voor veale. Die van veale vind ik nog wat onhandig en kan ik nog niet altijd goed vast houden, maar oefening baart kunst

Groeten bij dressuurproef is al uitgelegd, en moet inderdaad met de zweep voor je hoofd, pols op kinhoogte en je hoeft niet te knikken.

Die marathon in ermelo, is voor mij helaas te ver weg. Ongeveer 1,5 uur rijden. dat willen mijn ouders denk ik niet. Ik ga daar juni ook heen en dan zal ik ze ook wel zien.

Vorige week vertelde ik dat ik iets leuks ging doen. Ik heb een pony opgehaald, deze moesten de mensen kwijt. Is een welsh x shet van 1,5 jaar oud. Bruin met bles. Deze had ik opgehaald met de intentie om hem weer door te verkopen, maar mijn zus heeft hem overgenomen. Vandaar dat ik het hier nu wel neer kan zetten. Mijn zus vond het een schatje. Ze gaat lekker beginnen met poesten e.d. Ze helpt mij wel, maar verder weinig ervaring dus mijn hulp komt het wel goed. Tzt gaan we hem beleren. Is nog hengst, maar wordt in maart gecastreerd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:04

Ik heb goed mijn best gedaan :-)

Vanmorgen aan de studie, vanmiddag menles met beiden en wat huishouden.

Morgen zou ik op de nieuwe groep beginnen, maar kan net zoals maandag de hele dag in het ziekenhuis zijn.

Edit Daan heeft wat nieuws ontdekt. Al zijn speelgoed uit de box gooien en dan gaan huilen omdat hij niks meer heeft :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:13

Tallechie: ik heb wel uitrijdekens, maar ohz lijkt me nu een heel slecht plan, kan ik mijn skibroek niet aanhouden :brr: en met mennen zit je wel heel stil in die kou :brr: . Dus denk dat longeren enige optie is, kan ik toch skibroek aanhouden en ik blijf in beweging. Zal wel proberen mendeken aan longeersingel vast te maken, hebben ze toch iets van bescherming.

Heb net uitgemest en geen gevoel meer in vingers. AUwie, komt nu langzaam terug. Niet fijn. Ik klaag niet over het weer hoor, vind het heerlijk zo buiten met zon. Maar ben zo bang dat de paarden het veel te koud krijgen als ze geschoren in de buitenbak moeten werken. Zou nu mooi zijn als je vlak naast een binnenbak woont. :z \

Nou, ik ga dan maar eerste slachtoffer van stal halen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:15

Daar had ik niet aan gedacht dat je zelf ook warm moet blijven.

Dat wordt bij mij ook het grootste probleem. Ik kan windvrij rijden en in de binnenbak is het sowieso warmer, maar heb geen thermo kleren of skipak of iets dergelijks.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:22

@Tine: ik woon dus naast een binnenbak en ben er nog niet geweest :') , hahaha, wss als ik wat meer onder het zadel ga rijden...
Ik zou ook je deken vast maken aan de longeersingel, volgens mij kan dit best hoor.

@Tallechie: :(:) . Wel leuk een ponieke d'r bij, leuk dat je zus het ook leuk vindt. Hahaha, die Daan, die fase kennen we allemaal wel.
Al flink vlijtig geweest. Hier ook lekker wat huishouden en boekhouding. Warme kleding is wel fijn, ook met verzorgen.

Connor is wakker en een stuk fitter, wil toch dat ze even kijken, heb al vaker gedacht, de laatste tijd, dat ze opknapte.
Ook geen sport, deze week, normaal zo'n 4 keer per week.
Hopelijk kan ze morgen wel nog een beetje genieten van de sneeuw <3 .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:42

eerste taxi-rondje van vandaag zit er weer op,
zag al dat bijna iedereen hier kou-voorzorgsmaatregelen maakt.
hier eigenlijk niet,
de dieren in t kippenhok (konijnen-kippen en duiven) hebben de complete ren afgedekt, schaalt al, en hebben allemaal dr eigen inloophok in de ren.

pownie-dier is het zieligst denk ik,haha
geen deken, niet binnen of buiten.
die kweekt elk jaar zn eigen winterjas, die sluit perfect aan en isoleert super :))

zo dadelijk naar stal toe, stalgenootje is jarig vandaag.
ff dootje brengen en helpen water slepen..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:51

Heb net met mijn ouders overlegd over die oefenmarathon op het knhs centrum.
Het is alleen met de auto 1,35 rijden dus met trailer 2 uur. Vinden mijn ouders helaas te ver

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:52

kan ik begrijpen tall...
mijn schoonouders rijden ook mee als we verder willen en nemen dan de marathonkar mee voor ons,
maar denk dat zij 2uur enkele reis ook ene beetje te vinden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:58

Om even te antwoorden op de suggesties van een andere ondergrond in de kennel van Zhora: overdag loopt ze gewoon los in onze tuin rond. 's Nachts zit ze in haar hok, dat is verhoogd op houten planken dus daar heeft ze geen last. Ze kan ook uit haar hok, hier is wel sneeuw. Dit lossen we nu op door 's avonds alle sneeuw voor haar hok weg te borstelen. Het is maar een minuutje werk, dus op zich geen probleem.
We willen haar overdag niet opsluiten, vandaar dat we haar los laten lopen (zo kan ze ook goed waken), maar we kunnen uiteraard niet heel onze tuin sneeuwruimen :Y) Voorlopig gaat het wel goed, volgens mij beseft ze dat die sneeuw voor pijnlijke pootjes zorgt, dus let ze een beetje op waar ze loopt. Ze ligt nu al sinds vanmorgen in haar mand onder het afdak op het terras, dus er is hoop dat haar pootjes dit jaar mooi dicht blijven! *\o/* Ik hou het wel goed in de gaten, bij verandering begin ik met de behandeling van betadine, vaseline en het opsluiten in het hok...

@ tallechie: wat leuk dat je zus die pony heeft overgenomen! Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet! :o
Vervelend dat het zo een slechte nacht is geweest :(:) Nog even doorbijten, dan zijn jullie door deze periode! (helaas moet jij al aardig lang doorbijten :(:) )

@ tine: veel plezier! Schijnt de zon dan bij jullie? Ik zie hier enkel wit: wegen, huizen, bomen, zwembad, lucht,... alles is wit. Ik hou hier niet van, kun je niets doen. Ponybeest barst van energie maar hij stort neer als hij zich probeert uit te leven :D Bambi op het ijs, echt leuk om te zien, wel zielig voor hem :D

Ik heb nog 2 uurtjes de tijd voor mijn examen, maar ik zie het nog wel zitten! We hebben examen van ICT: Navision, Excel (voor gevorderden), Scribus, Gimp, Sharepoint en Drupal. Volgens mij moet het wel meevallen, maar met onze docente weet je maar nooit... :o Het einde is in ieder geval in zicht *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:03

Ik zal binnenkort wel even foto's maken. Hij staat nu bij een shetlander in de stal.

Hier schijnt ook het zonnetje. Het is wel koud, maar ook wel weer lekker.

Succes met je examen.

Ik riep een tijd terug ik zou het leuk vinden als daan kan kruipen... denk er nu andes over... niks is meer veilig. Hij heeft al in de hondenmand gelegen en nu is een plant aan de buurt.
En dan roep je nee mag niet Daan en lacht hij je keihard uit... dat wordt nog wat

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:34

@Tallechie: hahaha en ze zijn zo snel, Connor was net zes maanden en die ging hard :D en dan heb je zelf idd weinig rust.

@SL: heel veel succes!

Ik vind het prachtig, natuurlijk is er meer werk te doen, maar wauw, de zon schijnt hier ook nog eens heerlijk en de paarden hier vermaken zich prima in de sneeuw.
Hoe doen jullie dit als jullie de bak strooien, ik heb hiermee namelijk geen ervaring.
Maken jullie na het werken in de bak de voeten nog schoon om van het zout te ontdoen of daarna gewoon in de wei en gaat het dan vanzelf weg? Ik ben namelijk bang dat het zout erg slecht voor de hoeven, maar heb dus geen ervaring dus misschien ongegrond.
Ik vet normaal nooit in, misschien laag vet voor het werk?
Wil ze graag een beetje aan het werk houden, hier.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:00

Hier is de temperatuur best okee natuurlijk maar de oostenwind is wel gemeen.

Maar denk dat we hier in het zuidwesten niet mogen klagen in vergelijk met de grunningers en friezen hier...... :-)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:35

*\o/* Penny alert *\o/*

Onze stalkleur is bordeaux rood, dus alles is hier dan ook bordeaux rood. Van dekens tot halsters.
Maar nu had ik vorige maand een paarse deken gezien........................ :o Paul vond het onzin om nu in eens iets paars te kopen. Dat past nergens bij.

Met Kerst zeiden Opa en Oma; hier hebben alle kinderen geld voor Kerst _/-\o_ en toen wist deze Penny het wel. Dan koop ik een hele paarse set! :D
Dus van Opa en Oma: paarse deken, halster, halstertouw, springschoenen, borstel, hoevenkrabber en penny manenkam; in het paars. (gelukkig hebben ze dezelfde maat)

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:48

@Janouk: staat ze goed :j en goed gedaan van opa en oma :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:51

Pffff 2 héle dagen geen internet gehad, en daarvóór al een week lang 2 x per dag modem resetten -O- , maar goed.

Ik was gebleven bij de vraag of Achenbach verplicht was bij dressuurwedstrijden, had toen e.e.a. getypt, en daarna zei modem: je modemt zelf maar }:) !
Maar alsnog (voor PrinsjeH toch?): ik ben braaf met Achenbach begonnen, ook na mijn tijdelijke stop van 18 jaar, en daarna zei mijn lesmees: "Achenbach is leuk voor presentaties en examens, maar verder moet je rijden waar je je het meest prettig bij voelt". Oftewel, ik ben snel weer in mijn dressuurhouding ohz gedoken :Y) .

*gaat later bijlezen*