[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:51

Ik heb melk met koekjes :-) Thee had ik al gehad

Heb net ook filmpjes gemaakt, ook van zijn schaterlach, maar weet niet hoe ik die op de pc kan krijgen. Althans dat het zichtbaar is voor jullie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:53

@ Tallechie: ik snap je volledig. Mijn ouders wonen te ver weg, dus passen eigenlijk nooit op, maar ik vertrouw hun veel meer dan mijn schoonmoeder. Lief mens hoor, niets van te zeggen, maar vreselijke chaoot en heel slechte gezondheid (hart, longen en nog veel meer), dus vind het altijd een beetje eng als hij naar haar gaat. Maar ja, je moet sommige dingen ook een beetje loslaten.

@VHU: wil ook chocola.... maar ja, probeer nog steeds af te vallen (lukt voor geen meter ;( )

@ Naaltje: welkom terug.

@ Prinsje: dat zijn wel heel erge glimlaarzen 8-)

@ Lacuna: hoe gaat het met het veulentje? Nog steeds goed opgevangen door de andere merrie?

Ik zit erg te twijfelen of ik vanavond naar les zal gaan. Zo moe, maar ja, misschien doet het wel goed om er even uit te zijn. Weet gewoon niet wat ik moet doen. Slappeling dat ik ook ben...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:57

Je bent helemaal geen slappeling je wilt het beste voor je zelf maar ook voor je lichaam.
Je kunt altijd heen gaan en kijken als het wil. Wil het niet stop je gewoon eerder. Als ik niet fit ben vindt ik het altijd wel even lekker om er uit te zijn.

bij mij moeten er ook kilo's af maar dan zal ik eerst weer aan het werk moeten. Ik ben iemand die gaat snoepen als ik me verveel of alleen thuis ben

Prinsje inderdaad glimlaarzen... niets voor mij. Ben jij zondag ook op stal?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:59

Daan zijn broek is afgezakt _/-\o_ :+ :')
Hij is zo aan het trappelen / schoppen dat zijn broek naar beneden is gegaan :')

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:07

Naaltje: welkom terug.
Prinsje : Die glimmen wel *D
Tallechie : vervelend van je schoonouders maar leuke foto's

heb vandaag Asmiro nog even gereden en even langs de weg uitgestapt,
hij liep goed dressuur gaat steeds beter of ik oefen meer haha ;)
vanavond brengen we hem weg en ik denk dat ik dit weekend even ga kijken,
wel raar normaal zie ik hem elke dag en nu niet.
de rest van de week weer wat met charly bezig en olaf maar verwennen,
en we gaan dit weekend misschien ook nog naar een paardje kijken <3

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:16

Tallechie idd heel vervelend van je schoonouders. Daan is hard aan groeien zeg :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:51

@Tallechie: wat leuk, Daan in de ava <3 .

@Askazita: spannend!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:47

@tallechie: wat iedereen ook vindt, jij bepaalt (met jouw man/vriend? natuurlijk) wat je wel of niet met Daan wil, dus blijft ie lekker bij jou... lekker puh voor schoonouders :P

EDIT: trouwens fantastische fotoshoot: "Daantje lacht, Daantje huilt" <3

@tine: nee joh geen slappeling... je doet juist altijd zo veel en als je lijf je in de steek laat dan is dat toch geen slapte gekkie!

haha, ze glimmen wel he... dat hoort ook met lakleer natuurlijk, daar kies je ze voor :+
Ieder zijn ding inderdaad, ik hou van bijzondere laarzen, de 'gewone' heeft iedereen al... dus heb ik stoere pololaarzen met van die flappen over de wreef, nu deze en het volgend paar wordt cremewit crocoleer denk ik :Y)
Heb ook hele 'normale' jodphurs (ariat natuurlijk, die lopen mij echt het lekkerst met die blauwe zool :j ) met zwarte chaps, maar m'n laarzen zitten me vaak veel lekkerder...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:57

Tallechie: Daan begint een aardig ventje te worden! Ik ben eens benieuwd hoe hij gaat worden als hij weer wat groter is :D

Ik heb een vraagje... In het AR forum zag ik een topic over de binnensingel, dat westernsingels gebruikt kunnen worden voor het mennen. Er was iemand die een westernsingel gebruikte omdat haar pony zich openschuurde bij haar oude singel. Romeo schuurt zich namelijk ook open, en nu vroeg ik me af of zo een westernsingel echt wel zo een goed idee was. Het zou namelijk zonde zijn om hier geld in te steken terwijl het niet helpt. Mij lijkt het dat de gespen te breed zijn voor de singelstoten die aan mijn schoftje zitten. (Zilco Classic tuig) Wat denken jullie hiervan?
Hier een voorbeeld van de singel:
http://www.huppa.nl/4477-471-large/brad-rens-westernsingel-neopr.jpg

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:03

@ SL kun je er geen singelbontje omdoen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:01

@sl; zou het niet doen... die gespen zijn inderdaad erg breed en als je daar geen brede stoot in doet dan gaan die ''scheeftrekken''

@biancacoo; fotos komen (of als je er een in een of ander topic van me ziet mag je die altijd gebuiken ;) Als ik het resultaat maar mag zien ;) )

ik ben heel blij weer terug te zijn :) Het was geweldig echtwaar, maar dat paardje had ik echt gemist :)
Ben vanmiddag bij m'n ouders geweest, even met de hond gestoeid, kat geknuffeld, 4 wassen gedroogd en 1 gedraaid daar. (had er 3 hier thuis al gedaan)
Toen slaapzak naar de stomerij gebracht, fotorolletje weggebracht voor ontwikkelen.
En naar dids geweest. Wat een pennypaard! :+:
Ik riep hem, en hij begon als een halvegare door de wei te dansen en te crossen. Heeft heel de tijd achter me aan gebanjerd en gelummeld terwijl ik in de wei bezig was, liep me allemaal uit te dagen :))
Morgen mag hij werken :D

En nu ga ik wat eten, maar vriendje voelt zich niet best (wat denk je, 1500 km in de auto, van 10:00 tot 3:20, en als voedsel gedurende de dag koekjes, en als drinken cola of energydrink :') ik voel me ook ontzettend rottig en misselijk :+ ) dus het worden noodles :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:04

Ben ik weer. Toch maar naar les gegaan met Rembrand. Zit wel moeilijker, maar ja, hij moet mee doen aan kampioenschap en dus fijn over de rug lopen. Thabor is nog maar een broekie die alleen recreatief wordt gebruikt. Kreeg de aanwijzing mijn beugels een gat korter te maken (ik volg altijd braaf instructie op en jaartje of zo geleden moesten ze op deze lengte, dus hoe moeilijk ik ook kon blijven zitten, dat braaf blijven opvolgen). Wat een verlichting!!!!!! Kon nu gewoon lekker eraan rijden (arme Rembrand moest eraan geloven ~~}> ), dus heerlijke les gehad. Wel jammer dat dat dan nu pas wordt opgemerkt. Maar goed, beter nu dan nooit. Veel aandacht in de les gaat naar een jong paard dat nogal stuurloos in de les ronddoolt, tja, dan val ik niet zo op.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:04

Tallechie schoonouders en kinderen ik heb er ervaring mee met als resultaat dat ik mijn schoonmoeder al meer dan een jaar niet meer gezien heb. Kind gaat voor, vind ik en vriendlief ook.
Tine als je niet lekker bent doen waar je zin in hebt.
Naaltje welkom terug.
Biancoo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:15

haha, die eerste foto. Die manen omhoog, heerlijk gezicht.

Verdeelsleutel voor kampioenschap staat op site van KNHS, van de Z paarden enkelspan mogen er 5 door (mits 60%).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:18

sonjim, wat een plaatjes <3
ik zeg: da's materiaal voor airbrush :j

tine, fijn dat je les lekker ging!!! En idd gek dat je al ruim een jaar geleden beugels gaatje korter had mogen doen, maar onder het motto 'beter laat dan nooit' toch wel fijn!!!

naaltje lekker aan het aclimatiseren hier in natte nederlanden... vriendlief beroerd.... :(:) en foto's van pennydids!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:25

haha, had geen camera bij :) ben ook te duf om erdoor te kijken _O-
eigenlijk wil ik slapen, maar ik moet ook nog vanalles doen..

wisten jullie trouwens dat mijn paard magisch is? die kan zelf zijn deken anders opdoen
of iemand heeft er met z'n jatters aangezeten, ook optie :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:29

hmm... houdini-neigingen bij Diddle...

<<)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:37

diddle verhangt zijn deken kanp zeg.
Tine hij gebruikt waarschijnlijk stiekum die andrelon shampoo van die reclame pam je haar danst.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:56

@ naaltje welcome back
@ biancoo, zo te lezen heb je al genoeg airbrush materiaal, mocht je nog om wat verlegen zitten, ik heb nog een hele gave hoofdfofo van brutus met menhoofdstel, echter ben ik nu met vakantie en ken deze niet zo makkelijk opzoeken/verzenden vanaf mijn telefoon. Ik ben al blij dat ik wat bij kan lezen :o
@tine, wat fijn dat je ondanks je vermoeidheid nog lekker hebt gereden

vandaag maar even in debak gereden op ons vakantieadres vanochtend even regen gehad voor de rest van de dag droog gelukkig hier met die zandgrond is het water snel weg
nog een paar daagjes genieten en dan begint t gewone leven weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:57

En een goedenavond.
Helaas staat Bente met een zeer been heeft trap van Harley gehad gisteren (sorry PrinsjeH, is echt zo) precies tegen zijkant pijpbeen linksvoor. Behoorlijk dik en warm... daarbij vandaag nieuw op ijzers :(:) meisje had het niet fijn. Gewandeld door het natte gras half uurtje en been ook nog afgespoten. Hopen dat het morgen wat beter is....

Gelukkig hebben we dan nog zo'n vrolijk mannetje als Snuit staan die altijd in is voor een ritje....penny foto met nieuwe wagen...
Afbeelding

Ik ga even topicje maken met twee filmpjes er ook nog in... Han heeft foto's gemaakt en de filmpjes.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-07-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:58

stoer paard heb ik he :)) Ik ga 'm maar leren zakkenrollen ofzo _O-
Hopelijk morgen wat droog weer ofzo, wil eigenlijk met de fiets naar stal rijden en een rondje met hem fietsen ofzo. Been zag er niet best uit namelijk, dik.. Maar hij loopt wel als een trein.. Rondje stappen en draven op het harde helpt misschien met vochtafvoer ofzo?.. Woensdag wordt hij weer geinspecteerd, en als het dan niet vertrouwd is gaan we een echo plannen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:59

Vervelend Naaltje dat beentje weer dik was, maar dus niet kreupel, vaag zeg.
Bente was stijf en keek nogal ongelukkig naar haar been als ik haar toesprak had hoog schattigheidsgehalte <3

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:00

avaluna schreef:
@Askazita: spannend!

;) moch als ik wou morgen wel weer komen, kon zo elke dag komen.
als ik wou rijden moest ik hem maar pakken zei hij je weet waar die staat enzo :)
vind ik wel fijn morgen gaan ze gelijk met hem bezig kijken wat hij doet, zaterdag ga ik denk ik even kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:02

Ik lees later even bij moet douchen daan eten geven en slapen.

maar ben zo trots op veale
Heb gereden vanavond, stalgenoot was er, durf nog niet alleen. Kreeg hem vrij snel met het kopje naar beneden. Hij probeert me nog wel uit, dit doet hij door als ik op een volte wil over zijn buitenschouder weg te lopen zodat de volte heel groot wordt, maar ik weet nu hoe ik het moet oplossen en dat gaat goed. Ik ben niet meer bang om hem aan te pakken. Dat was voor de zwangerschap anders

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:03

ach gut :(:) was m'n Harley het vrouwtje toch even zat... tsja, ik had al gezegd dat ie niet altijd zo lief en sullig is als iedereen denkt en soms even dominant uit de hoek kan komen... ik ken 'm wat langer als vandaag }:)
Hopen dat been snel over is... bij allebei de paardjes lees ik...