[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:44

Had het plan dit jaar wat marathons te rijden (voordat ik wist dat ik zwanger was) dus baalde in het begin wel. Ik vind dat super om te doen. Misschien aan het einde van het seizoen nog een paar, maar de meest leuke zijn in april en juni. Dus dat komt te snel.

Heb de hele dag al last van zuurbranden, zo maar even weer een rennie nemen

Tine heb je al contact met van dorpel gehad?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:52

@ Tallechie: ja, maar die reageerde dus dat ik dan maar voorrem, bokkussen en bankjes weg moest halen. Ja, ik ga mijn hele wagen strippen zeg. Eerst was het de schuld van de weegbrug, die zou niet goed wegen, toen van de fabrikant, die had verkeerde gewichten door gegeven, daarna vertelde hij me dat zulke lichte wagens helemaal niet bestaan. Tja...... Hij zit lekker dichtbij, maar nu wil ik eigenlijk niet weer bij hem kopen. Vertrouwen is een beetje weg.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:55

Kan ik me voorstellen. zulke lichte wagens zijn er wel. Ik weet iemand die zo'n marathonwagen heeft van 125 kilo. Ik zal haar wel mailen waar ze hem weg heeft.

Ik heb mijn tuig daar weg, maar die heeft na 2 jaar al slijtplekken terwijl ik hem niet super veel gebruik, en goed onderhoud.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:59

Tine, kan het geloven dat het vertrouwen weg is.

Het hele verhaal met de weegbrug (dat je niet enkel je wagen moest wegen, maar auto + wagen en dan enkel auto) Het kan zijn dat bepaalde weegbruggen moeilijk lage gewichten kunnen meten; Daarom in 2 keer en het verschil is dan je kar. (maar dit doet niet meer ter zake)

Vhu: ben wel een beetje geïnteresseerd in je trailer. Hoe breed is hij langs binnen? en is het een geremd exemplaar? Slechts een beetje geïnteresseerd omdat ik eigenlijk al een trailertje heb staan, maar een mesn wil zich nu eenmaal verbeteren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:11

IvysToeter schreef:
Melanie, hoe ging je sollicitatie eigenlijk?

Dat was niets. Heb deze week waarschijnlijk nog een solicitatie.

Ik heb mijn kar nooit echt gewogen, schijnt 185 kilo te wegen. Zal eens kijken of ik iets op de kar kan vinden of het erop staat.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:12

waar had je gesolliciteerd? en waar ga jij solliciteren?

VHU, leuk trailertje! het is dat ik geen geld heb ervoor.. en dat hij te zwaar word voor onze auto.
zal wel handig zijn een eigen trailer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:18

Leuke trailer, maar die van mij gaat daar echt niet in passen ;-)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:38

IvysToeter schreef:
waar had je gesolliciteerd? en waar ga jij solliciteren?

Ik was bij Appco, een fonds werver. Ga nu naar iets heel anders. Zeg nog even niets :Y), eerst kijken hoe het gaat.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:58

royaltjuh: o dus ik ben niet de enige die mijn voorlezer niet verstaat door een rammelende concourswagen....vooral als sun goed doorloopt hoor ik echt niets (behalve een rammelende kar) :(
kan wel iemand op de bok hebben,maar vind het prettig in mijn eentje op de kar met wedstrijden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:00

happytime maar bij royaltjuh zit iemand naast haar hoor met voorlezen. Bobomelo heeft haar zondagmiddag naast haar voorgelezen.

Mijn groom zit gewoon achterop, anders hoor ik ook niks.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:10

ik vandaag trouwens nog 40minuten met wobbe gement.
gelukkig was het droog hihi.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:17

happytime schreef:
royaltjuh: o dus ik ben niet de enige die mijn voorlezer niet verstaat door een rammelende concourswagen....vooral als sun goed doorloopt hoor ik echt niets (behalve een rammelende kar) :(
kan wel iemand op de bok hebben,maar vind het prettig in mijn eentje op de kar met wedstrijden

Had indd Bobomelo naast me op de bok. Met wedstrijden wil ik het graag goed verstaan, dus komt mn groom ernaast zitten. Met de vaardigheid heb ik extra gewicht nodig _O-
Met les versta ik mn instructeur soms ook niet, lastig indd dat gerammel. Maar voordeel is dat Charmer wel echt onverstoorbaar is, et boeit em echt geen reet wat er achter hem gebeurd aan lawaai of gehobbel.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:20

Lekker onverstoorbare paarden, ik heb een piep in de tweewieler, dus mijn pa wilt hem smeren, nee niet doen eerst mee rijden, moet je dat gezicht zien.
Tine onze wagen zou ideaal zijn voor jouw kerel denk ik, voor onze is hij in enkelspan te zwaar, maar is ook voor tweespan gekocht en weegt 140 kilo ongeveer, verstelbaar bokkussen achterremmen, maar wel goed geveerd, doet niet onder voor de grote wagen die we hadden. Was onze eis ook vanwege slechte rug van mij en mijn moeder.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:07

Welk merk? Heb je een foto?

Heb van 1 wagenbouwer al reactie. Heeft 4 foto's van karren gestuurd, 2 daarvan lijken me interessant. Maar had dus om informatie en prijzen, inruil ed gevraagd, krijg ik alleen 4 foto's. Zucht. Maar goed, wordt vervolgd.

En, we hebben een Groninger ruin gevonden die wellicht iets is. Nu eerst wat meer info over paard verzamelen en dan maar eens een bezoekje brengen. Wonen hier zo'n 50 km vandaan, dus dat moet te doen zijn.

Ik heb hier ook regelmatig piepjes en kraakjes, Rembrand lijkt het niet te horen, pony soms wel.

Nou, heb starttijden voor zaterdag. Mag met Amerigo als eerste om 8.30 (had zo gehoopt dat ik er een paar voor me zou hebben, zodat de bak al wat aangereden zou zijn, dan zou het voor ponybeest wat lichter rollen) en met Rembrand als een na laatste om 12.10. Bij de vaardigheid mag Amerigo als 2 en Rembrand als 15. Wordt dus snel uitstappen, omspannen en losrijden.

trusten :Z

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:15

@ tine, houd wel goed de gewichten in de gaten, ik heb ook een heleboel geinformeerd en de meeste wagens wegen zo 150 kg. Alleen die van mij, die ik dus van Bakker uit Polen heb, weegt ong 110 kg.
Je moet hem zaterdag maar eens bekijken. Ik moet om half 12 rijden en dan een paar na jou vaardigheid.
Ik heb mijn wagen verkocht via marktplaats, risico is dan inderdaad wel dat je een paar weken zonder zit, gelukkig had ik mijn sulky nog. Maar de meeste wagenmakers geven ook niet heel veel meer voor een 2e hands wagen. Dan krijg je er op marktplaats meestal aanzienlijk meer voor

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:20

Ik heb naar alle bedrijven geschreven dat ik 125 kg wil. Nu vind ik 150 kg ook nog wel te doen, tenminste, is toch nog 70 kg minder dan wat ik nu heb :D . Maar ik kijk zeker zaterdag even naar je wagen!!! En als ik iets koop, waar dan ook, dan laat ik hem eerst wegen. Zekerheid voor alles!!

Ik vraag nu de inruilprijs. Als ik een mooie ruil kan maken, kies ik daarvoor, is gewoon het makkelijkst. Anders moet ik eerst via marktplaats deze verkopen en dan een nieuwe uitkiezen, maar kan dan maar zo 2 of 3 maanden zonder kar zitten, en dat wil ik natuurlijk niet. Pony zou gek worden van al het longeren |o

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:36

@tine, daar heb je ook gelijk in inderdaad. Maar even afwachten dan, wat de leveranciers je terug mailen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:54

tine, zo je hebt vroege tijden zeg!
Hopenlijk krijg je snel bericht terug van de leveranciers.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:57

Ik ben ook hier en daar al aan het speuren voor een wagen.....heb een mooie gezien op P&K bij dekkers rijtuigen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:24

Die van mij komt ook van dekkers !!!

Zo ben ik weer even tis een beetje druk. Puppy cursus ging goed hij was braaf.
Het is alleen een beetje een bijtertje dus dat moet ie nu afleren.

Wil idd hierna nog iets met m gaan doen weet alleen nog niet wat.

Pony's heb ik 2 dagen niet gezien. Nu is het ook al 2 dagen pokkeweer dus kan weer niets
doen.

@ VHU pony's passen wel in je trailer maat wij hebben gewoon een grote genomen kan het
paard van mn zusje ook nog mee.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:40

Ik mag eerst eens gaan sparen voor een wagen pffffff wat een prijzen, maar dat weet je met paarden als hobby

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:06

dekkers wagenbouwer, da's hier zowat om de hoek :) (@VHU; die zit in rijsbergen ;) )
ik lees over zwangerschappen en in vorm raken enzo, geen ervaring, voorlopig ook nog niet behoefte aan ;) :)
over gewichten van wagens
VHU's trailer te koop *kijkt niet, heeft geen geld, en geen auto* O:)

ik ben net pas thuis! :D Ik heb vandaag gemeet :) met Lacuna (groetjes voor iedereen in 't topic van dr! :) ) en met Stormpie en Sunny natuurlijk :D En ik heb gemend met Sun :):) geachenbacht :))
en bijna in m'n broek gepoept na een flinke galop :oo woesh :P
Nog even langs dids geweest
en daarna Rosan d'r huis nog onveilig gemaakt :) was echt geweldig.
Hadden we allebei even nodig :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:19

die naaltje...die moet een luier om als ze in gaop gaat.... :D
die rammelende kar...ik zit graag in het midden met dressuur,dus dan geen plaats voor groom/voorlezer,maar wie weet verander ik nog.
maar de kar rammeld niet alleen van onderen.....had eerst ook een driehoek achterop....die klepperde...en toen nog met les een oortje in...die stuiterde er steeds uit,jammer dat een ouderwetse koptelefoon niet onder mijn cap past ;)
dus....mijn volgende kar word piep,kraak ,klepper en rammel vrij en naast mij???? een stereo-toren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:24

Zo weer terug van het werk. Als het meezit wordt mijn opdracht bij deze hogeschool verlengd en iets uitgebreid (met 4-8 uurtjes, heb ik net nodig), hoop echt dat dat doorgaat *\o/* Zou ingaan vanaf september. Als ik dan nu nog een extra opdrachtje weet te scoren ergens tussen maart / augustus zou het helemaal toppie zijn.

Wat ontzettend leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad met Lacuna Naaltje, super!

Citaat:
dekkers wagenbouwer, da's hier zowat om de hoek (@VHU; die zit in rijsbergen )

Mijn instructeur heeft daar ook zijn wagens vandaan, ziet er goed uit!

Zo even glaasje rode wijn en bijkomen :O

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:29

wijntje-ze :)
fijn van je extra uren! :)

ik ga m'n haar ff invlechten, ben net in de douche geweest, maar nou heb ik natuurlijk 'n kop mee nat haar...