[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:46

Melody wil liggen maar vind de grond te koud raar beestje haha!

Snuitje de paardentandarts komt en hij was dwars voor de kar hihi.

Hondje met kapotte pootjes. AUW!

Sneeuw.......

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:44

Prinsjeh..nee melody heeft enkel last van haar linkerachterbeen, en op die harde ondergrond nu is dat ook erger als vorige weken, maar dat is logisch, dat loopt ook voor geen meter.
ze vind dat maar niks.
wat vreemd dat Mick niet helemaal lekker door de hals kwam en geen hooi ging eten....ik wist niet dat hij erge koliek gehad had...

Ga zo zoontje weer halen van school....

Houtkachel brand lekker.....maar moet eventjes nog de stallen schoonmaken.
en nog van alles in het huis doen..dus groetjes..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:15

Gepraat over zwepen. Geen idee hoe lang en wat voor een Ollie er heeft (hmmm zou vunzig klinken als Ollie een man was geweest hahahah) maar die vond ik erg fijn en daar kreeg ik geen last van, was heerlijk licht.

Janouk prachtige rit gemaakt op de Veluwe, mooi daar he !!

Sonjim stopt haar handschoenen in de bak ipv aan haar handen :-)

Avaluna maakt zich zorgen om dochtertje, misschien even langs huisarts ?

VHU lekker pizza eten :-)

Ollie een geweldig leuk weekend gehad; fijn voor je ! En lekker bij O....l geweest om te rijden hahahha

In Belgie bij SL al sneeuw, wat sneu voor je hond dat die daar zo'n last van heeft zeg !

Tine10 denkt 's nacht aan geldzaken van een ander hihi. Zoontje gelukkig weer wat beter en naar school.

Melody weet niet wat ze met de sneeuw aanmoet :-)

PrinsjeH buitenritje gemaakt. Houd Mick maar goed in de gaten, je wilt niet weer dat van 2 weken terug.....

Ik ben nav mijn duizeligheid (gisteren viel ik zowat van m'n stoel na een knik van m'n hoofd naar achteren) vanochtend bij de huisarts geweest. Ze heeft wat testjes gedaan en kwam op een prachtig woord, weet het ff niet meer, maar het is een "stoornis" in het evenwichtsorgaan.
Komt door de klap op m'n kop en is onschuldig, gaat vanzelf over maar ff lastig.
Was namelijk zo blij dat ik weer auto kon rijden en weer overal naartoe kon maar dat is me ten strengste afgeraden (volgens mij ben je dan bovendien onverzekerd)
Ik zou morgen even naar m'n werk gaan, maar is 1,5 uur enkele reis met openbaar vervoer. Dus 3 uur in totaal, dus dat hoeft niet gelukkig.
Kost tijd, kost tijd.
Verder met deze "kou" weer erg veel pijn aan bekken en heupen maar ja, dat is oud nieuws. Toch proberen te blijven bewegen....

Nou tot later ! :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:42

Ingrid dat heb ik een tijd terug ook gehad.

Hier niet zulk goed nieuws gehad maar kan ik hier niet neer zetten ivm mee lezers

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:44

sterkte ermee Tallechie als je het kwijt wilt mag je bp-en

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:58

Ingrid
Ik zweer bij mijn osteopaat. Vorig jaar had ik last van mijn nek, en soms maakte ik een beweging en was ik duizelig. Heel eng. Vooral als ik in bed lag. Heel naar. Artsen konden me niet helpen en 1 behandeling van de osteopaat en ik was ervan af. Misschien is een osteopaat voor jou ook fijn na je ongeluk als alles weer een beetje de tijd heeft gehad om te herstellen. Ik kan je van harte aanbevelen. Dit is mijn osteopaat tevens fysiotherapeut. www.osteopathiearjanvanemmerik.nl
(de website is door mijn zoon gemaakt).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:24

Ik haak aan bij de samenvatting van IM :D

IM lastig die duizeligheid! Hopelijk trekt het snel voorbij en wellicht een goed idee om naar een osteopaat te gaan.
Janouk maakt meteen even reclame voor haar zoon ;)

Hier een lekker werkdagje gehad, lekker bezig geweest de hele dag. Ga zo even de honden eten geven en dan naar stal, wil meerijden in de les van 18.15 uur.

Gelukkig na volgende week minder druk. Respect voor alle posters hier die veel uren werken en ook nog fanatiek mee posten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:52

@Ingrid: vriendin van mij heeft hier ook regelmatig last van.

@Janouk: knap van je zoon en super dat het zo geholpen heeft.

@Ollie: welke zweep heb je nou :D .

@Tallechie: :(:) , als je het kwijt wilt, zie ik het wel.

Op die site van gisteren kon je geen zwepen bestellen, want die konden niet geleverd worden, hadden ook niet veel kleine maatjes.
Wil graag eens voelen aan die zwepen }> , heb dus een mail naar Fleck gestuurd, waar ze ze hier in de buurt hebben.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:01

@Avaluna, ik heb een Fleck Carbon zweep van 1.60 want 1.40 vind ik persoonlijk te kort (al is dat wel een maat voor een ponyzweep) maar ik wil graag bij het schoftje aan kunnen tikken (indien nodig) en zo'n te korte zweep vind ik helemaal niets...

Ik zit te denken om me hier voor in te schrijven, zijn er nog meer die dat misschien leuk vinden ?:
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23680&pCatID=158&CatID=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:08

http://www.imperialriding.nl/index.cfm? ... 962E6526E9
Paul rijdt met deze 170 cm uitschuifbaar tot 2 meter. Hij is wel heel licht, maar ik vind hem veel te lang. Ik heb een veel kortere zweep van carbon. Maat ?? :o? geen idee, ik kan haar schouder net raken.

Paul zegt; vroeger gebruikte ze gewoon een wilgentak. Wat maakt het uit? Als je hem maar flink kan raken. hahaha ~~}> ~~}> en luisteren doen ze toch niet. /3 <<)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:37

Mooie samenvatting IM! ;)

Pff gisteren niets aan de hand, vandaag levensgevaarlijk op de wegen! Ik ben vandaag op school gaan oefenen voor het examen van morgen (programma staat enkel op de computers van 1 klaslokaal van school, schijnt erg duur te zijn), ik ben tegen maximum 40 km/uur naar huis gereden (op een weg waar je 120 mag), zo glad was het! Verschillende auto's stonden helemaal k.o. naast de weg, zij hadden het weer ook duidelijk onderschat.
Ongelofelijk, hoe België na 1 dag sneeuw zo op zijn kop staat! De strooidiensten moeten het ganse jaar niets doen, en met 1 dag sneeuw krijgen ze het niet getrokken... Ok, ze kunnen niet overal zijn, maar op de grote wegen mogen ze toch strooien vind ik, enkel 's morgens vroeg is echt niet genoeg (zoals vandaag)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:41

@ Ollie, dat is wel heel leuk, maar weet niet of ik dan een pony er klaar voor heb staan.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:45

IM, super samenvatting weer en daarna Avaluna ook nog +:)+

IM moet even stapje terugdoen :j Je lijf vertelt je dat het nog niet alles wil doen wat je hoofd wel wil... Wat balen dat je nu niet auto mag rijden, wordt je leefwereldje weer stuk kleiner dan je wilt, maar gelukkig is er pc :D Dus schrijf maar van je af...

Frensie gaat les rijden vanavond, hoef jij niet met trailer eropuit? Is les op stal waar paardje staat? Ivm weer bedoel ik...

SL... o, vreselijk gladheid op de weg, ik ben dan zo'n bangerik joh :o Zie ik er nu al weer tegenop op morgen naar werk te moeten... mss maar fietsen...

Mick is gelukkig hooi aan het eten, fjoe, pak van mijn hart... In de wei hadden ze flink gespeeld (je moet wat bij gebrek aan gras :+ ) Hopelijk wordt het niet echt -15 graden volgende week, vreselijk zo koud... Als gladheid doorzet/aanhoudt, moeten de T-airs die donderdag geplaatst zijn eraf... Maar hij heeft geen sterke hoeven (brokkelhoeven), dus zonder ijzers op harde ondergrond is ook geen succes... dan hopelijk maar heel veel sneeuw... heeft ie daarin nog beetje grip, flinke prop met vet onder hoeven en dan kan hij toch naar buiten...

EDIT

oja Ollie, lijkt me idd heel leuk, ff kijken of we gaan... thnx for the tip

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:15

@Ollie: daar was ik dus ook bang voor, want ik wil ook graag het schoftje kunnen raken en dan lijkt me 1.40 idd te kort. De carbon van Fleck is dus wel lekker licht? Lijkt me leuk, zou zeker gaan als je de gelegenheid hebt.

@Janouk: ik heb lang zonder zweep gemend, heb echt last van mijn hand/arm, maar ook een rotzweep, had ook een soort tak, die vond ik erg sjiek en was ook lichter dan wat ik nu heb, maar blijkbaar vond iemand anders hem op de menstal ook erg leuk... :( , was dus al snel foetsjie.

@SL: ik was vanmiddag ook even kijken bij een project, waarschuwde mijn man al om de nieuwe weg niet te nemen, lagen allemaal auto's in de greppel, wss stond de weg nog niet op de planning van de strooidiensen := , was ook afgesloten toen ik er reed.
Zelf gelukkig een goede auto voor in de sneeuw, dat scheelt stukken.

@Prinsje: gelukkig heeft Mick goed gesmikkeld, zou wel jammer zijn van z'n schoenen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:17

Mijn duizeligheid is echt van het ongeluk en ik ga woensdag naar de fysio dus kan die ook gelijk kijken. Maar volgens huisarts stond er niets verkeerd ofzo in nek, maar ja, daar heeft een fysio/manueel/etc misschien toch wat meer verstand van.

Fijn dat Mick weer eet !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:30

Ollie1 schreef:
@Avaluna, ik heb een Fleck Carbon zweep van 1.60 want 1.40 vind ik persoonlijk te kort (al is dat wel een maat voor een ponyzweep) maar ik wil graag bij het schoftje aan kunnen tikken (indien nodig) en zo'n te korte zweep vind ik helemaal niets...

Ik zit te denken om me hier voor in te schrijven, zijn er nog meer die dat misschien leuk vinden ?:
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23680&pCatID=158&CatID=

Ik ga me ook opgeven! Mijn juf en een vriendin hebben zich al opgegeven. Lijkt me echt super, in juni vond ik de nieuwe hindernissen echt moeilijk. Ook leuk dat er andere instructeurs zijn als met menkamp.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:38

mn pikki <3
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:21

Sluit me aan bij alle mooie samenvattingen ;)

Heb de paarden net toch maar binnengehaald, het is nu -4 en gevoelswaarde -11 en het wordt vannacht -9 en ik wil niet weten wat voor gevoelswaarde daarbij hoort. ERG :brr: :brr: :brr: . Pony stond vanmiddag in het zonnetje (wel -3) te bibberen, dus nog maar een dekentje eronder gegooid. Pony is de ergste koukleum van het stel.

Heb ze net lekker slobber gegeven, vonden ze niet erg geloof ik :Y)

Nou, ik duik er vroeg in, hopelijk gaat alles morgen weer een stukje makkelijker

O ja, als Vlielandfan wil ik jullie even attenderen op nieuwe serie die vanavond van start gaat op Ned 1. :D

Trusten :z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:28

Buckje..wat een lieve foto,...pootjes hoog optillen in de sneeuw....brrrrrrr.
Hier heb ik de haflinger en de shet nog buiten lopen, melody en vamor staan binnen..
honden uitlaten was wel lekker.....ik heb een lamp op mijn hoofd, ideaal !! handen vrij en dan een rondje met de 4 hondjes....lekker !!! :j
Ollie lijkt me helemaal gaaf !!! leerzaam, leuk en gezellig !!!
ga je je inschrijven ??
Trusten Tine...ik moet nog douchen.... *D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:55

@Tine: mmm, dan ga ik zo ook nog maar even onder de dekens voelen, vanmiddag voelde het nog prima aan.

@Buckje: oh, wat lief <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:34

PrinsjeH schreef:
Frensie gaat les rijden vanavond, hoef jij niet met trailer eropuit? Is les op stal waar paardje staat? Ivm weer bedoel ik...

oja Ollie, lijkt me idd heel leuk, ff kijken of we gaan... thnx for the tip

De binnenbak van de vereniging is vlakbij. Ik moet het pad af lopen bij stal, dat is 250 meter, en dan nog 250 meter langs de weg. Op het pad lag een beetje sneeuw, ik gleed af en toe weg, Gwin niet, die heeft gelukkig geen ijzers. De weg wordt gestrooid.

Best leuk Ollie! Helaas op zondag, dus dan kan ik er niet aan meedoen.

S_L hier vaak ook drama op de weg na 1 dagje sneeuw.

Lieve foto Buckje!!!

Gwin heeft vannacht nog alleen haar 300 grams deken om. Morgenavond doe ik er een deken extra onder.

Ohja, manlief heeft hier heel schattig de cavia's naar binnen gehaald, hij was bang dat ze het te koud zouden hebben. We hebben alleen geen grote binnenkooi, dus ze zitten in een hondenbench. Ze moeten nu alleen wel binnen blijven tot het weer +10 wordt buiten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:40

Hier ligt ook behoorlijk wat sneeuw, heb ik morgen vrij en ik wilde graag allebei in enkelspan mennen, nou mennen wordt het in ieder geval niet misschien sleen. moest eigenlijk vanavond werken maar ik heb afgebeld, op de hoofdweg lag ijs en was het erg glad, daar ga ik mijn lijf niet aan riskeren als het niet nodig is.

Buckje leuke hond.

Biancoo met 4 honden wandelen en toch je handen vrij gaaf zeg.

manon, zo is jou wei natuurlijk ook geen optie voor de les toch? balen hebben we een alternatieve plek krijgen we sneeuw, of gaan we sleeen in de les?

Mijn pony's lopen gewoon buiten, kunnen wel naar binnen als ze willen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:43

@Biancacoo, ik zou wel willen ... maar even kijken of het mogelijk is :o
@SL_ verschrikkelijk dat het zo glad is.. ik ben ook een muts met gladheid (ik zou een file veroorzaker kunnen zijn := )

De pony's hebben bij mij vandaag ook een dikker dekentje omgekregen en mijn konijntjes staan ook binnen met de kou :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:51

@Sonjim: ik weet het even niet, we zullen even moeten kijken, ik vond het nu overdag nog zacht qua grond, nu is dit natuurlijk niet positief, want met die nattigheid krijgen we dan sporen, natuurlijk.
Zo gauw het voorjaar begint, gaan we aan de slag met de bak, misschien dat we dan meer kunnen.
Hahaha, sleeën is wel leuk, natuurlijk, maar weet niet of dit echt geschikt is voor de les.
Vorig jaar hebben we op het fietspad langs de Worm (loopt achter onze boerderij) gesleed, was echt supergeweldig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:53

Ik word onzeker van al jullie berichtjes over voorzorgsmaatregelingen voor de beesten...
*gaat zo nog maar even bij de kippen kijken en de paarden "opsluiten", zodat ze niet meer in de kou kunnen gaan staan*