[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:45

vhu jij hebt het over het ohz rijden. Daar wacht ik nog wel minimaal 8 weken mee maar denk dat ik er pas in de winter weer op ga. Ik heb het over het mennen. Dat kun je weer sneller omdat het in principe zitten is. Zodra ik alles weer in huis kan en genoeg energie heb ga ik er weer vanuit dat ik hem weer voor de wagen kan zetten. Ohz gaat denk ik nog wel langer duren ook omdat het vertrouwen er nog niet is.

Volgens mij geven de artsen en verloskundigen aan dat je er beter pas na 8 weken weer op kan ivm bekken klachten ed.

grrrr ben thuis, was om een uur of 2 thuis dus op de bank gaan liggen ivm bouvwakkers boven. Komt mijn schoonvader net binnen. Be dus weer wakker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:57

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in...was even meer amazone dan menner :o
Klopt hoor, die 8 weken. Maar ik voelde me goed (dacht ik). En het leek ook goed...niet dus.
Ach time will tell.
Denk ook dat je wel verstandig genoeg bent ;)

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:01

Ik zal eerst normaal moeten kunnen lopen, staan en bukken wil ik op veale weer kunnen komen en er ook weer af kunnen komen. Ik ga het ook rustig oppakken ivm het vertrouwen. Dus eerst een keer uitstappen ed..

We zullen zien wanneer we er weer op zitten. Dat vind ik minder interessant dan wanneer ik weer kan mennen :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:21

Iemand nog behoefte aan een super fijne degelijke en goede ponytrailer? Die van ons daar kan 't peerd dus niet in. Wel stom natuurlijk, maar goed, soms kun je niet alles van tevoren weten. We gaan nu voor een vrachtwagentje of paardentrailer. Maar ook hier geldt, net als bij Tine, eerst verkopen dan kopen:
http://link.marktplaats.nl/411919547

En nu moet ik zoonlief ophalen van judo :evaw:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:21

Nope, ik zit met hetzelfde probleem :+ men peerd past er niet in :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:23

Nope ik heb er al een, nou ja mijn pa dan.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:27

tallechie moeilijk allemaal zeker als je wilt maar de puf ontbreekt.

Naaltje aan de ab.

Heb een trailer dus geen meer nodig, plus mijn mannen er niet in passen.

Wat een pokke weer zeg....geef mij dan maar vrieskou

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:50

Ben ik weer. Heb 4 bedrijven mail gestuurd ivm menkar. Ben heel benieuwd.

Tallechie, ik ben na 6 weken weer begonnen met stappen te paard. Mennen zag ik nog helemaal niet zitten, gesjouw met de kar en tuig ed. Dat is pas later gekomen. Maar goed, neem er de tijd voor, die paar extra weken maken ook niets meer uit.

In de winter houdt Rembrand ook niet van een vakantie, maar in het voorjaar/zomer is het minder erg, dan is er mee gras :Y) Vervelen ze zich veel minder in de wei.

Nou mogen jullie me een schop onder mijn gat geven. Ik zit hier veel te vaak en lang. Moet nodig de was opruimen en soppen. BAHBAHBAH.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:50

Sjee wat gaan jullie echt snel!!
Ik heb besloten dat ik toch weer overstap op de meeleesmodus en af en toe post modus! Jullie gaan gewoon zoooooo snel, ik werk fulltime, heb een paard, het huishouden, en en en, nja whatever, maar merk dat ik het gewoon niet bijbeen! Denk ik 4 pagina's geleden, oh daar even op reageren, lees ik de andere 3 nog, denk ik nog es 10 keer, ja dat en dat onthouden, en dan ben ik klaar met lezen en kan ik gaan reageren en denk ik van: ehhhhhhh wat was het nou allemaal, en dan OOK nog es bij de goeie naam onthouden,......ehhhhh.

Maar ik blijf wel es meelezen, ga nu best wel es vaak met Royaltjuh mee op men wedstrijd, en vind het dus best leuk om zo hier ook es mee te lezen, ook omdat je best wel es mensen uit dit topic dan op concours tegenkomt! En ik houd wel van gezelligheid, en de menners zijn vaak op concours ook gezellige mensen, dus best leuk als je dan niet wereldvreemd bent van mekaar hihi!(Zoals bij dressuur vaak wel is, ieder voor zich...al zorg ik dat ik het op dressuurwedstrijden ook gezellig heb hihi)

Maar het kost gewoon wel vreselijk veel energie als je op iedereen wilt reageren, dus hoop dat ik lekker mag meelezen, en als er es wat bijzonders is wat ik lees, dat ik dan me koppie es laat zien!

Iedereen in elk geval heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes en plezier met het mennen!

Groetjes Marian

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:52

Tine heb je voskamp/hall ook gemailt die gaven bij ons toen die super service.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:54

Hmm lastig Chantal. Kan uit ervaring niet meepraten, maar ik zou mn eigen gezondheid (en dat van het kind) voor laten gaan voor het paard. Gewoon zodra de 1e paarden weer het land in kunnen hupsa, Veale meedoen. Die red zich wel een zomer met grasjes eten en af en toe een poetsbeurt. Oppakken moet je hem toch, dus wat dat betreft... Als je zo kapot bent zou ik voor jezelf kiezen, je werkgever vind et vast ook niet geweldig als jij zo kapot zit te zijn opt werk :P

Martine: balen van die karrenman. €700 is niks zeg, wat een waardeloos bod. Dat doet toch niemand :? Naja, hoop voor je dat er tzt een oplossing komt. Ik ben iig heel blij met mn concourswagen! Heb alleen een bijzitter nodig in de vaardigheid anders gaan we driften, maar dat kan ook aan mijn tempo liggen :O En geen rem, maja die ben ik ook niet gewend dus mis em ook niet.

Melanie: succes met solliciteren!! Ga je in feb ook naar de HK vd welsh? Of kom je daar nooit??

Trailer geen behoefte meer aan. Heb vorig jaar een hele mooie gekocht, groot genoeg voor mn reuzepaard, verstelbaar zodat Charmer niet gekeeld wordt. Dus ben voorzien en gelukkig ermee :D

Zo, ben redelijk bij geloof ik.

Ik had zonet menles. Charmer ging zo GOEHOEDDD :):) We zijn nu veel bezig met verzamelen in stap en draf. In het begin was ie wat hyper, maar later was ie zó aan het opletten dat ik em bijna terug kon verzamelen richting passage haha!! Wist niet wat me overkwam. Dus als ie nóg even wat sterker wordt dan pikt ie dat zo op. Van daaruit weer voorwaarts met opwaartse energie erin, zag knietjes en hoefjes alle kanten opvliegen. Kortom, hij ging lekker spectaculair weg! Verzamelde stap is nog niet zn sterkste punt, dus dat wordt veel meters maken. Dan heeft ie af en toe nog een taktfout achter, maargoed dat mag nog :P
Ze staan nu lekker met zn allen buiten. Viva oefent voor circuspaard, pirouettes, capriool en levades schud ze zo uit dr mouw :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:56

Gewoon lekker meelezen en reageren als je tijd en zin hebt. Ik zie je vast wel weer eens op een wedstrijd!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:03

Vast wel, en anders wel op een evenement van het welsh stamboek?, want daar was je ook wel es te vinden toch?(of ik haal weer es wat doormekaar). En in elk geval, bedankt! en op een wedstrijd, dan maar es even in het echt kletsen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:15

sonjim schreef:
Tine heb je voskamp/hall ook gemailt die gaven bij ons toen die super service.

Nu wel!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:16

bobomelo schreef:
Vast wel, en anders wel op een evenement van het welsh stamboek?, want daar was je ook wel es te vinden toch?(of ik haal weer es wat doormekaar). En in elk geval, bedankt! en op een wedstrijd, dan maar es even in het echt kletsen!

Was ik niet. Heb geen Welsh met papieren, dus neem aan dat ik daar dan niets te zoeken heb :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:16

wij hadden de eerste wagen ook daar gekocht, ik vind dat ze echt mooie service leveren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:54

sonjim schreef:
wij hadden de eerste wagen ook daar gekocht, ik vind dat ze echt mooie service leveren.

Ze zitten hier alleen zover vandaan. Maar ja, dat zitten de meesten wel eigenlijk ;(

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:56

tine10 schreef:
bobomelo schreef:

Was ik niet. Heb geen Welsh met papieren, dus neem aan dat ik daar dan niets te zoeken heb :D

Dan was dat op een andere menwedstrijd, mss zeijen wel ofzo, weet dat Anneloes een keer zei: dat is tine10 van bokt! dus dat stond me bij, maar wist niet meer van welke wedstrijd of evenement :+, maar wel leuk als je elkaar zo wat leert kennen!, leuke combi heb je trouwens!!!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:58

voor mij zitten ze ook aardig uit de buurt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:01

Royaltjuh schreef:
Melanie: succes met solliciteren!! Ga je in feb ook naar de HK vd welsh? Of kom je daar nooit??

Ja ik ben er elk jaar. Meer om te kijken, ik heb zelf 2 dekhengsten, dus ik dek eingenlijk nooit met iets anders.
Vrijdag misschien weer een solicictatie. Ben benieuwd. Ik verveel me dood hier, dus ik wil weer werken.

Ik heb geen ervaring met zwangerschappen etc. Ben niet zo van de kinderen. Mara ik denk dat je goed naar je lichaam moet luisteren, je merkt vanzelf wanneer het weer gaat.

Was vies weer vandaag, alles was nat. Heb dus ook niet veel gedaan, alleen mesten en voeren. Ze lopen toch buiten, dus dat is makkelijk.
Morgen weer een dag. Als het droog is, ga ik Damon even mennen. Zijn bult is weg, dus het kan weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:02

@Sonjim, jij zit ook redelijk in een hoek van het land. Net als wij. Dan zijn dat soort dingen toch wel lastig
@ bobomelo: Zeijen zou heel goed kunnen. Ja, pony is best een lekker ding <3 (alhoewel, paard hier ook wel, althans zo zie ik dat :D ). Ben stiekum wel heel erg benieuwd hoe hij zal lopen als hij een veel lichtere kar kan trekken. Hoop echt dat dat heel veel gaat schelen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:06

Melanie5 schreef:
Ja ik ben er elk jaar. Meer om te kijken, ik heb zelf 2 dekhengsten, dus ik dek eingenlijk nooit met iets anders.

Grappig, ik ben er ook elk jaar beide dagen. Dit jaar ook, Marian (bobomelo) ook. Dus wie weet treffen we elkaar nog, al zou ik niet weten of ik je herken.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:07

Martine, als Amerigo niet zo vlug zou worden van een rammelende kar dan kon je ons concourswagentje wel eens proberen, maar aangezien die niet geremd is weet ik niet of dat handig is :P Hij rammelt wel hihi.
Mocht je het toch willen, kan best es.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:35

Had een heel verhaal getypt en alles is weer weg.

Ik zal even met stalgenoten overleggen hoevaak zij evt met hem bezig kunnen, dan kan ik in het weekend heen en heeft hij vakantie tot zekere hoogte

Kraamzorg is hier net geweest. Wel een aardige vrouw

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:38

tine heb je nog een schop onder je kont nodig?

Melanie, hoe ging je sollicitatie eigenlijk?

Tallechie, logisch dat je eerst weer goed op krachten wilt zijn voordat je weer gaat mennen & rijden na je bevalling.