[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:50

ava:dat is niet zo raar dat je ff niets kan hebben,zouden wij ook hebben.altijd actief zijn en nu niets kunnen erg frustrerend |o
tine: heeft hij netjes gereden toppertjes zo samen :))
biancacoo is op haar stuitje gestuiterd Y;( auwie
vanmorgen de 3 dames maar eens aan het werk gezet,julia moet leren aan de longe lopen,nu aan de longe naast me en longe steeds iets verlengen....weer helemaal opnieuw beginnen want ze kreeg het voor elkaar om de longe 4x om haar hals te draaien
jane staat best goed aan de hulpen,erachter lopen is nu ook oke, he he ze vertrouwd me(na bijna 2 jaar)
en sun had spierpijn...ik was gisteren op haar gaan zitten en wat dressuurmatig wat gekeken hoehetookalweerzat! dit keer ik geen spierpijn maar sun, wat moest ze inbuigen enz (gaat wel makkelijker erop dan erachter := )
morgen met les wat hindernissen rijden,zondag met sun minimarathon

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:28

Lekker bezig met de dames HT ~~}> :))
Pfff die assistentes die denken dat ze je wat voor kunnen schrijven en dan ook nog bij jou Ava echt super irritant _-:(
Wat een punten Tine :wow: +:)+
En die Rembrand lekker kwallen zit nog goed in zijn vel dan :P
Balen Gem :\
Beter dan toch Biancacoo :j je doet wel steeds meer merk ik uit je verhalen mooi zo!

Hier vandaag weer met Ber gewandeld stukje. 't Is toch een ongelovelijk dier dat met een paar keer weer wat met haar tuttelen vind ik haar toch ondanks al haar 'gedoe' weer zo lief. Naja we zien wel hoe het verder gaat.

Vanavond en morgen schijnt het weer te gaan regenen, nog meer bagger in de wei. Vandaag maar 3 kruiwagens poep en troep uit de wei gehaald is het weer wat gefatsoeneerd. Geen doorkomen aan zo...

Gretha heeft vandaag voor het eerst echt los gespeeld met een andere hond dan Wiske. Eerst vond ze de hond beetje spannend, maar het is echt een hele lieve goedzak alleen blaft hij soms als hij wil spelen. Na een poosje had ze dat door en rende ze de hele tijd met Wiske en die andere hond mee. Erg grappig om te zien (en heel goed voor haar). Toen moest mevrouw met hond weg, wilde ze haar hond roepen, die kwam natuurlijk niet (labradoodle) riep ik Gretha, kwam ze direct ahhhhh lief he.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:31

Er is hier net kalk gestrooid op het land, want het zou gaan regenen. Enige keer dat ik echt graag regen wil.... is het droog. :D Volgens buienradar blijft het hier de komende dagen ook droog. Maar goed, die zitten er heel vaak naast, dus dan zou het goed moeten komen :+

Sam is weer losgemaakt door fysio. Beide kanten voor de schouders zat ze vast. Zou kunnen komen door heel zwaar trekken, maar ja, dat doet ze niet echt. Maar bedacht me later dat er flinke kuilen in de verenigingshallen zaten (zijn inmiddels gelukkig weer weg), daar moest ze dan eerst kar opvangen en daarna weer uit de kuil trekken (en dat in vier hoeken). Wel een teer poppetje dus lijkt me, of is dat normaal voor een pony die nog niet zolang voor de wagen staat?

VHU heeft een TOPpup <3 , Ber heeft zich van goede kant laten zien. Bianca op stuitje gevallen, dat kan zoooo'n pijn doen. HT druk geweest met 3 dames.

Nou, ik ga nog snel de honden uitlaten en dan vlug naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 06:57

De rankere types hebben meer tijd nodig om op te bouwen dan die rouwdouwers, logisch ze hebben minder gewicht (wat zal ze wegen, 300 kg heb je het wel gehad denk ik?) en er steken ook meer botjes uit zeg maar ;-) het ligt allemaal meer aan de oppervlakte. Sam doet het echt heel goed als je ziet hoe kort ze er nog maar voor staat. Je vergist je snel hoe lang ze soms loopt, als je een les doet of een wedstrijdje is het toch gauw een uur of meer, dat is lang voor zo'n kort beleerd dier.
Maar je houdt het gelukkig goed in de gaten en ze geeft het goed aan :j

Zo maar even beginnen aan het ochtendritueel :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:49

Dank voor je commentaar VHU. Ze weegt 300 kg, goed gezien. Ze doet het inderdaad super en gelukkig geeft ze het aan. Les is eigenlijk steeds een half uur, maar bij wedstrijd kom je inderdaad al snel aan een uur. Straks bij de les gaan we even kijken of er nog iets is wat we beter kunnen afstellen.

Zo naar school om te brigadieren en dan dus naar les. Daarna hopelijk nog even tijd om iets met Rembrand te doen voor ik weer naar school moet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:16

Goedemorgen.
Sam doet het idd al zo goed, heeft tijd nodig om allemaal goed bespierd en sterk te worden.
vhu, super goed van Gretha, toch erg fijn dat ze het zo goed doet, en ook samen met Wiske en andere honden!
Ik heb idd het geluk dat ik steeds wat meer kan gaan doen..erg blij mee...het lijkt allemaal altijd zo vanzelfsprekend...maar dat is het natuurlijk niet...kan dat dan ook echt waarderen dat het nu in opbouwende lijn gaat...
stuitje lijkt vanmorgen reuze mee te vallen. :+

nou, huisje is weer schoon...nu hondjes laten spelen buiten....vandaag nog ven niet een ronde bikejören . .even kalm aan met mijn bips..haha..

fine dag allemaal....

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:52

Komt wel goed met Sam; jullie zijn zo bewust bezig met haar!

Gelukkig valt stuitje mee!

Hier aan het wachten op mijn eigen vertrouwde fysio; fijn hem weer te zien!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:37

Hoe was het met de fysio Ava?
Bianca heeft het huis weer schoon.

Ik heb besloten om voor de zekerheid toch even een stapje terug te doen met Sam en voorlopig even geen wedstrijden meer te doen. Je zit dan toch al heel snel langer dan een uur op de bok en dat is nu nog teveel denk ik. Ik wil proberen (maar ja, ze heeft een volle agenda ;-) ) om 2x per week 20-30 minuten te mennen. En zo eerst de bespiering verder uit te bouwen voor we weer de ring in gaan. Ze doet het super hoor, maar ze moet het over een jaar nog steeds super doen. We hebben geen haast, bovendien is het de sportpony van mijn zoontje, dat gaat toch echt voor. Maar wel leuk, dankzij het mennen, gaat het hals strekken onder het zadel veel beter. De eerste 8 daarvoor is binnen.

Manlief heeft weer eens een bestuursvergadering van het district, dus ik ga zo maar lekker lui op de bank wat tv kijken.

Fijne avond allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 03:58

Goed plan voor Sam. Janouk is goed gespierd en in vorm, maar ook zij heeft geregeld "rust"periodes nodig om haar hoofd leeg te maken en lijf te laten herstellen. Even een week niets moeten. Gewoon niets.
ik zie het nu ook bij Anton. We rijden nu een kwartiertje, en hij slaapt dan echt de hele middag om alles te verwerken, anton is 6, maar is oas ne bij ons, en moet zoveel leren. Alleen op trailer, mee naar les, etc. Zoveel indrukken, je ziet aan hem dat het energie kost.
kan je nagaan wat er ook in het lijf gebeurt. Spieren, maar ook banden en pezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:22

Janouk..grappig om te zien dat herstel zo belangrijk is.
En mooi dat jullie Anton die tijd ook geven.
Tine. Zal Sam idd ook goed doen, ze word een mooi allround paardje, fijn hoor.

Ik ben vanmorgen met 2 hondjes gaan steppen in t bos..heeeeeeerlijk..dat heb ik gemist...
Step past precies voor de bank van mijn autotje. De wielen in de kofferbak en 2 hondjes op de achterbank. Haha..volle bak...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:51

Heerlijk Bianca dat het weer kan!!!!

Ik heb net weer aquatraining gedaan met Rembrand. Nu is alles heeeeeel erg vies }:0
Zometeen eens kijken bij de geiten. Die staan nog in de zomerwei, maar de paarden staan al sinds maandag bij huis (ivm kalkstrooien). Kan ik gelijk alle linten weer dicht doen, zodat het vanavond makkelijk is als we de paarden weer naar de zomerwei brengen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:00

Goeiemorgen!

Biancacoo heeft weer kunnen steppen, heerlijk lijkt me dat!
En Tine doet weer aan aquatraining :7 .
Janouk heeft een nieuwe uitdaging gevonden in Anton. Noemen jullie hem Meneer Anton of heet hij ook zo?

Hier kijk ik nog steeds tegen een lege band aan. Logisch, want stalgenootje is nog niet terug van vakantie. Eén keer de Anda gelongeerd, gisteren regende het me te vies. Morgen de koets alvast maar poetsen voor het weekend, trainen komt er wrs toch niet meer van voordat we wedstrijd hebben. En anders is het daarna alleen nog maar de spuit er overheen.
Had ik al gezegd dat ik heel veel zin heb in de nieuwe koets? :):)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:47

Waardeloos Gem, zo'n lekke band......Misschien nog een keer aan de longeer lijn voor die tijd...?
en hopelijk op tijd nieuwe band erin...komt vast goed!
nieuwe koets is altijd gaaf.....hij is super mooi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:52

Stamboeknaam is Nice Anton. Ik vind het geen fijne naam haha Paul noemt hem meneer Anton. Als sportnaam wordt het straks Meneer Chalet Parket denken wij. Maar het is paul zijn paard,. Als het aan mij ligt, noemen wij hem Bestseller. Afwachten wie wint

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:00

Bestseller is leuk! Maar voor mij zal het wel meneer Anton blijven.

Hier word ik beweeglijker en ik lig dan ook regelmatig als een wokkel, niet echt fijn voor rug en heup, maar rugligging is zo stom, hahaha.

Mijn ouders halen straks dochter uit school en dan gaan ze vanmiddag lekker kokkerellen; fijn om thuis te zijn; ga ook echt alleen nog maar voor operaties terug.

Mooie dag, allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:27

Begrijp ik het goed, dat je nu thuis mag blijven? Dat is geweldig!!! En beweeglijker is ook een goed teken lijkt me. *\o/* *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:46

Gezellig bezoek vanmiddag ava ! En lekker thuis ! Lang liggen is idd een uitdaging...leuke honden hebben jullie trouwens, dat is ook gezellig voor je !

Janouk ; Bestseller is gaaf haha...meneer Anton is ook gaaf ! Dat word nog lastig kiezen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:09

Ik ben benieuwd of het tweede boek van Janouk een "Bestseller" wordt :P :D !

Ava, rustig aan hè..... ~~}>

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:56

Ava, super fijn dat je thuis bent en nog fijner dat je je wat meer kan bewegen.
Voel je je ook beter?
Ik vind het zo ongelooflijk (*&^%$&*()_ voor je. Ik hoop zo dat je snel weer een beetje mobiel kan zijn op een of andere manier. :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:40

Ava vindt iig zelf dat ze prima thuis kan blijven en ze is net zo rustig als anders, hahaha.
Lief van jullie, allemaal.
Thuis zijn voelt gewoon beter.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:41

And Ava is always right!!

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:13

Hahaha; zo is het maar net!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:11

Goedemorgen.
Hahahaha...dat is idd wel een mooi gezegde voor Ava.

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:28

Goedemorgen (nog net).

Fijne dag allemaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:53