[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:08

@VHU: heb op internet gecheckt, we moeten langs aantal winkels, sommige zijn nu al open, ééntje om 11 uur (rare tijd :? ) en de rest vanmiddag, dus we doen op het gemak. Ik weet ook niet of ik het red om meerdere winkels langs te gaan hoor. We zien wel, anders wordt de tocht gewoon gestaakt, er is niks van levensbelang, meer dat we een lamp voor slaapkamer nodig hebben, wat gloeilampen, paar bakspullen, sokken, hemden... dat soort spul

en werkse, hopelijk nog naar 't peerd !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:15

HT, gefeliciteerd, clubkampioen, en winnen van janouk, haha...knap gereden !!
janouk...heeft paul deuk in ego na verlies van ht of valt het mee...en eet hij lekker taart mee van de week ?
vhu, succes en hopelijk nog naar bente !
smickey winkelze...
Psm mooi peerd toch !!
aks..ik moet nog foto's gaan kijken....doe ik later.
tine, ik vind thabor wel mooi voor je wagen ! ziet er toch goed uit !
dingetje...heeft vast langere armen gekregen van die mega zware tegels...is vast mooi geworden !
Tine, wat balen dat je zoontje niet kon slapen ? ziek oid. ??
lanouska...slaat 1 stapje over !! haha.
felix voor de trailer

ik heb goed geslapen....en kan nog steeds met veel plezier terugdenken aan afgelopen 2 dagen...de hondjes waren toch wel superfit vanmorgen, dus niets overvraagd oid...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:21

Bianca: mooie samenvatting, sluit ik me bij aan. En jij zit nog lekker op een roze wolk, helemaal terecht.
VHU: zijn inderdaad 25 inch wielen. En Thabor kan hem met gemak trekken, dus dat is het probleem niet, maar ik ben inderdaad aan die grote Rembrand gewend, dan oogt dit wat iel. Maar als we het maar vaak genoeg doen, went dit plaatje ook wel haha.

Net pony gemend, maar ging niet zo fijn. Eigenlijk moet ik hem echt iedere dag trainen, wil het goed gaan. Maar ja, daar heb ik gewoon geen energie voor. Afijn, hij heeft weer wat gedaan.

Ik kan zowaar vanmiddag al bij de huisarts terecht. Eens kijken of hij nog iets weet.

Nu ga ik Thabor even de spieren los maken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:37

Wat een bedrijvigheid!

@SMickey: komt nog wel, dat we eens gaan meeten, ondanks dat het zo ver is :j .

Ik zag Thabor voor de wagen! Idd beetje vreemd omdat we kasteel Rembrand gewend zijn, denk ik. Ik zag de hussen voor de step en wat hebben ze het goed gedaan!! HT heeft HRB verslagen! PSM is met Boy door de hindernissen gecrossed! Aks en CM zijn flink op pad geweest! Ik neem aan dat je autootje niet echt voor de trailer staat, of? Bosrit cq -wandeling met Vjell! En vandaag werken voor het onderwijs, ondanks vakantie en winkelen (moet hier ook nog wat winkels bezoeken).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:46

@avaluna; hij stond er wel echt voor :j
hebben 'm alleen geen milimeter verplaatst met de trailer erachter ;) Sterker nog, motor heeft niet eens gedraaid. Was puur omdat ik daar een foto van wilde :))
Misschien dat ik hem er nog een keer voor zet. Om te testen of de verlichtingsstekker van de auto het wel doet. Maar rijden, nee, zeker niet :D ;)

smickey lekker shoppen
vhu hopen om naar stal te gaan
tine al druk
en biancacoo nog aan het genieten!

ik zit al vanaf 8u op stage :) Heerlijk bezig :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:10

@biancacoo
nee hoor, Paul is juist super trots op Monique (happy time) dat ze zo goed presteert en met sprongen vooruit gaat. Paul heeft zijn instructeur geintroduceerd op de club om te helpen verbeteren en hij heeft met Monique het parcours gelopen en haar een beetje weg wijs gemaakt in tips&tricks van het goed voorbereiden van het vaardigheidsparcours. En het heeft geholpen, want HT was super: daar is Paul alleen maar erg trots op. :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:20

dat is toch super als je elkaar zo goed kunt helpen janouk ! en wat fijn dat de idee-en gewaardeerd worden van paul bij de club ! dat is niet overal zo !

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:28

haha er was eerst wel enige scepsis. Wat moeten wij marathonrijders met een dressuurinstructeur? :D

Paul zei toen: " ik organiseer een clinic dressuur met mijn instructeur en jullie doen allemaal mee, en daarna beantwoord je pas die vraag!".
En na de clinic waren ze allemaal om en super enthousiast!
Nu geeft hij op vaste tijdstippen les op de club en gaan ze echt allemaal met forse sprongen vooruit in de dressuur en dat betaalt zich ook in het parcours uit.

Mannen, he; die moeten eerst zien en dan geloven. :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:29

Biancacoo: jij bent nog heerlijk aan het nagenieten van een succesvol weekend <3
Tine: succes bij dok, ga je voor je vermoeidheid langs of de allergie?
Avaluna: zeker weten :j En nog geen winkel gezien... allemaal dingetjes tussendoor en de ochtend is al weer bijna om...
Aks: werkse
Janouk: inderdaad leuk dat Paul zo z'n inbreng bij de club heeft

Getsie, heb net eerst maar het restant stuk van de gordijnen gestreken. Daar ben je dan altijd weer langer mee bezig dan je verwacht en nog een mailtje hier en een telefoontje daar, een wasje draaien etc. en de morgen is al weer bijna voorbij. Denk dat we de winkels maar laten voor wat het is... moet er niet aan denken. Maar wie weet verandert dat nog in de loop van de middag ;-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:35

hier door de herfstvakantie heel andere routes met de taxi,
dus geheel met de samenvattingen mee.

@smikkel, al doe je er vanmiddag 1tje, scheelt weer op je lijstje en tis goei weer :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:49

@bic: alternatief getaxied :D

en vriendlief had zelfde ideetje... ^)

vond je BzV ook zo saai?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:52

heel saai,
vind er mar weinig vonkjes heen en weer springen enzo..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:04

Heb net wat dingen online geshopt :D Scheelt weer winkels in en uit...
Herfstvakantie hier, mij te druk overal :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:32

VanHuisUit schreef:
Dacht al zoiets PSM maar in het kader van het cap-vraagstuk van Gem :P

Oeiiii, voel hier een reminder aankomen :D . Reden om geen filmpjes e.d. van mezelf openbaar op internet te zetten. Dan nog niet te spreken over modjes en voorbeelfuncties en zo.... :x .
Maar goed, tijdens de indoorlessen zal ik er ook aan moeten geloven -O- . Ik ben benieuwd of lesmees ook steeds met cap op in het midden staat en achterop springt :+ .

Heb een mooie nieuwe donkerblauwe Kentucky wedstrijdjas geshopt en hij past keurig *\o/* ! Ben heel benieuwd hoe hij gaat staan in het totaalplaatje op wedstrijd :) . Donkerblauw hoedje erbij.... O:) *recalcitrant typje* _O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:36

:oo

blijk ik al die tijd niet de waarheid te spreken... even afstandmeten gedaan en stal is wel 529 meter van onze voordeur :))

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:32

smickey: foei toch.....maar wel lekker dichtbij :j
biancacoo: paul was een goeie tom-tom met parcourslopen,super uitleg gehad en dat ik foutloos ging: beginnersgeluk (heel rustig kijken waar je heenrijd,net als autorijexamen :j ) de rest rijd marathons...die scheuren door het parcours ;) en aangezien de meeste leden heren ...zal net als met autorijden zijn.....vrouwen hebben minder boetes voor te hard rijden *-:) _O-
gem heeft een nieuwe out-fit foto!!!!hoe was het met je wagen? helemaal weer de oude?
en voor iedereen: geniet vandaag heerlijk van het zonnetje.....wauw wat heb ik die gemist zeg 8-) *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:42

HT: onze SH sr. legt dat anders uit. Hij zegt dat mannelijke marathonrijders harder door die hindernissen kunnen scheuren omdat ze meer wiskundig inzicht hebben. En dát komt weer omdat mannen hun hele leven al moeten "richten" :7 .
Zaterdag met wagentje gereden, hij rijdt weer prima! *\o/*
Nieuwe jasje gaat voorlopig nog niet op de foto; ik zit nu weer aan boord... herfstvakantie en matroos is met verlof.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:12

gem: blij dat je wagen weer heel is en verder weer top rijd :j duurde even :(
ja ja die mannen.....dat ze hun leven al moeten richten := tja daar hebben ze weer wiskundige formule voor nodig...nou ja..sun en ik (2 blonde mutsen) hebben laten zien dat we ook wel vaardigheid kunnen rijden,daar hoef je niet blond voor te wezen O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:12

Vaar ze Gem :7
Geweldig die opmerking van sr :x

Ik had zoiets toen de zon zo ging schijnen van 'ze' kunnen me wat, of het nu vandaag of morgen afkomt, zal vast geen ramp zijn. Dus lekker naar stal gegaan en rondje tempo door de Pannehoef gedaan, afgesloten met 2 km stappen en pols gecheckt die zat op 35/40 zoiets dus dat was wel OK. Zal op wedstrijd nooit 35 worden want dan ziet ze veel te veel :wow: gek ding. Er waren allemaal wandelaars en paddestoelen/kastanje zoekende mensen in het bos, dus het was wel erg spannend :=
Van de week toch maar echt moed opbrengen voor scheerapparaat erover heen <<) ze wordt toch wat wollig.
BzV helemaal niet gezien gisteravond, naar TopGear gekeken op de BBC :7

Vanmiddag naar mijn nieuwe stal (zo handig kan tijdens hockeytraining van Han, want daar is het vlakbij :D ), alvast wat spullen heenbrengen. Doe elke keer wat, is het niet zo'n mega verhuizing in een keer. En leer ik misschien langzamerhand mijn nieuwe stalgenoeten kennen... altijd spannend.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:15

;(
VHU langzaam ex brabopaardenmens aan het worden ;(

Ik zit hier een beetje bleh te zijn. Voel me niet helemaal lekker.. En dan een hele dag achter een pc zitten staren helpt niet he :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:30

@HT: haha, jij hebt de nieuwste tom-tom uitvoering denk ik :P
@Gem: weer lekker met je eigen karretje gereden en sterke filosofie van SH sr ;-)
@VHU: aan de geleidelijke verhuis… en een herfstritje gedaan op tempo, heerlijk als dat goed gaat, het was er weer voor!
@Aks: beterschap en ff volhouden nog, de dag zit er bijna op!

Hier ook een koortslip van 2 m2 ongeveer en snipverkouden... blijft maar aanhouden dat kwakkelen, heb ik altijd een hekel aan, zeker om zo de winter in te gaan, straks nog maar even frisse lucht snuiven met paard uit wei halen, altijd weer gezond.
Online shoppen is wel heel gemakkelijk... :x

Onze nieuwe springblokken: Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:35

Ik lees dat sommigen mij een beetje missen hier? :Y)
Ik lees af en toe nog wel eens bij, maar ik heb niet zo veel tijd meer :( Mijn pb's lees ik wel altijd, maar het topic hier bijhouden is niet altijd even eenvoudig. Voor de nieuwsgierigen onder jullie, zal ik hier even een update plaatsen.

Hier is het de laatste weken zwaar geweest. Mijn opa in het ziekenhuis (4 gebroken ribben en dijbeen op 3 plaatsen over, dat laatste is imo trouwens de schuld van de verpleging), mijn oma langs mijn moeders kant is vorige week in bad gevallen en heeft 2 ribben over, daarnaast is haar Alzheimer erg aan het toenemen, mijn vriend zijn beide oma's hebben ook in het ziekenhuis gelegen, eentje is er ondertussen wel uit, de andere heeft een gebroken voet en kan nu dus niet meer lopen omdat ze sowieso al niet kon steunen op haar ander been vanwege een slechte heup.

Daarnaast is het ergste geval in de schoonfamilie (de schoonzus van mijn vriend zijn broer, het klinkt ver weg maar we kennen haar wel goed), zij is enkele weken geleden van de tractor gevallen en ze is klem komen zitten tussen het wiel en een muur. Van haar onderbeen bleef niets meer over (enkel het bot van haar scheenbeen), dus ze hebben vorige week haar been geamputeerd tot boven de knie. Haar ouders, haar kindjes, haar zus en diens kindjes waren aanwezig in het huis en zij hebben de vrouw gevonden tussen de muur en de tractor. De 4 kinderen (2 van haar en 2 van haar zus (en mijn schoonbroer dus)) zijn nog erg klein, enkel het oudste kindje (jongetje) van 4 jaar beseft er wel iets van. Hij zei gisteren tegen zijn moeder "Mama, je moet niet verdrietig zijn dat je nog maar 1 been hebt, ik kan heel goed hinkelen, ik zal je dat wel leren! Het is echt niet zo moeilijk hoor!"

Voor de rest gaat het hier wel goed. Mijn werk gaat super, het is erg leuk om te doen. Romeo zijn ruitertje valt ook nog altijd super mee, ze komt nog steeds 2 keer per week en ze doet het super. Volgende week gaan we misschien een koetsentocht mee rijden, het meisje heeft dat nog nooit meegemaakt, dus het zou wel erg leuk kunnen worden voor haar.

Volgende week (27 oktober) ga ik nog maar eens voor het brevet gehoorzaamheid met Zhora. Sommigen onder jullie herinneren het zich misschien nog dat ik in maart nog eens geprobeerd had, toen deed Zhora alles perfect, maar ze zag het nut er plots niet van in om het apportje te gaan halen (wat ze anders wel altijd deed). Nu gaan we dus nog maar eens opnieuw proberen. Ze heeft veel afgeleerd tijdens mijn 3 maanden in Nieuw-Zeeland, maar ik hoop toch dat we dit keer wel het brevet gehoorzaamheid krijgen en we dus naar een hogere klas mogen.

@ Smickey: leuke springblokken! Waar koop je die dingen? Is dat eigenlijk duur? Ik zou ook wel iets willen aankopen om te springen, maar ik wil iets wat niet te zwaar is (omwille van mijn rug).
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 15-10-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:36

Ik hoop er echt nog wel zo af en toe heen te gaan Aks hoor :) die marathon in Rijsbergen gaan we ook gewoon in 2013 weer aan meedoen, was geweldig!

Misschien even wandelingetje doen Aks?

**edit** S_L hoi, meid wat een toestanden allemaal ;( sterkte!
@Smickey2011 *D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:42

@SL: wat verschrikkelijk allemaal, met name voor je schoonzus.
*voor heel lichte blokken kun je eens kijken bij Krämer Pferdesport, daar heb ik schuimblokken gekocht, 2 stuks voor zo'n 35 euro, zijn twee hoogtes mogelijk en dochterlief kan ze zelfs met haar dinnetjes dragen en opbouwen en ze staan ook nog eens heel stevig (had ik dan weer niet gedacht).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:47

@SL: och wat een leed in jouw omgeving zeg! :(:) Wel goed te horen dat jouw verzorgster nog steeds zo enthousiast met Romeo bezig is en dat jouw werk nog zo goed bevalt!

Oja, die springblokken kun je bij veel winkels online kopen, maar er zit soms wel 100 euro verschil tussen per stuk, dus goed rondkijken loont de moeite! Ik heb ze bij Nedlanic besteld (geloof 69 euro per stuk) en ze waren de volgende dag al binnen, ze zijn superlicht en mooi afgerond zodat paard zich niet kan blesseren. De reguliere houten balken passen erop, dus je hoeft niet speciaal de kunststof balken aan te schaffen.

@VHU: thnx :D Bedoel je de endurance of is marathon weer ander evenement???