[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:03

@ PrinsjeH: ja inderdaad, het komt heel erg dichtbij! Over 2 maanden is het zover... :):)
Ik heb er al zenuwen voor! Ik denk dat het niet onverstandig is om kalmeringspillen te nemen, ik kan het me niet veroorloven om ziek te worden van de stress voor mijn vertrek! De pilletjes die ik neem zijn op natuurlijke basis, dus kan in principe geen kwaad :)
Veel beterschap trouwens!

@ avaluna: hier staat ook afhaalpizza op het menu :Y)

@ janouk: Leuk dat je zo een mooie rit hebt gehad! Je zegt "mooi tempo zo na de winter", heb jij winter gehad dan? :D Hier moet die namelijk nog beginnen...
En wat kijk ik ernaar uit -O-
Zo een gezichtsmasker is wel handig, vriendlief heeft zo eentje om te fietsen. Mijn ouders hebben het ook, een zwarte, net alsof ze een bank gaan overvallen als ze hier vertrekken om te gaan fietsen :D
Ik draai met het mennen altijd een sjaal 10 keer rond mijn mond/neus en dan doe ik oorwarmers aan en daar bovenop nog een muts, is ook wel lekker warm :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:34

@Janouk heerlijk zeg! Ik vind mensen met een gezichtsmasker / bivakmuts of zoiets altijd erg eng, sorry ^) weet niet waar dat van komt maar ik kan er niet zo goed tegen :o
@Sonjim is Snuitje hoor, die zo wisselend kan zijn, Bente is wel gecompliceerd maar als je haar kent en begrijpt is ze echt heel betrouwbaar. Met buitenrijden vind ik haar echt een van de fijnste paarden die ik ooit heb gehad, ze geeft me zo'n 'team'-gevoel, ik voel me heel veilig met haar <3 Dat is zo geweldig want ik vond endurance zo mooi om te doen en nu kunnen we het weer gaan doen :D We zullen echt niet meedoen voor de prijzen maar daar gaat het me helemaal niet om. Het gezamenlijk trainen en naar zo'n rit toewerken is gewoon puur genieten.

Hier ook makkelijk gedaan, pizza's laten brengen :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:38

Hier helaas geen pizza, dochterlief alweer aan het spugen, dus maar snel wat gemaakt.
Weet niet zo goed wat ik er mee moet, die was vroeger nooit ziek en nu dus al zeker twee weken op en af...
Denk je een dagje extra thuis te laten om wat uit te zieken, dan gaat dit ook best een paar daagjes goed, maar...
Normaal is ze altijd snel weer beter, sorry, maar begin me zorgen te maken :o .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:35

*blijft meelezen en best doen om de boel bij te houden hier*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:48

Is onbegonnen werk Nouvel :+
@Avaluna wat sneu voor je dochter :(:) anders even overleg met huisarts? Misschien heeft ze een of ander virus opgelopen? Ziek kind en niet duidelijk wat is niet fijn :n

Heb trouwens als het goed is weer een fijn veelzijdigheidszadel, ga hem komende week ophalen, denk dat het goed moet passen. Heb nu ook een Euroriding maar dan dressuur fit 3 en ga een vzh fit 3 overnemen (kan ik echt weer lekker gaan galopperen en misschien ook wat betere sprongetjes gaan maken *\o/* ).

**gaat nu echt stoppen met bokken voor vandaag :o **

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:05

Wij zijn ook weer veilig thuis *\o/* We zijn net op tijd uit Ermelo vertrokken want ik begreep van de achterblijvers dat het daar momenteel al sneeuwt...
Net geprobeerd bij te lezen :o.

Voor iedereen die het nodig heeft :(:) en speciaal voor SL_ die nog haar laatste examens moet maken en de dochter van Avaluna, Janouk helaas niet gespot vandaag ondanks het feit dat ze erg dichtbij waren :j , Ik lees over een ondeugend Snuitje :):), bitje wat er vriendelijk uitziet, Ingie die gisteren teveel heeft gedaan %) (en inderdaad maar even terug naar de HA moet ;) ) en Nouvel die probeert het hier bij te benen :list:

Nou we hebben heerlijk genoten...2 dagen leuke dingen gedaan en niet in mijn 6 de versnelling maar in zijn 1e.. ik heb zelfs sinds jaren weer bijna een boek uitgelezen +:)+ , lekker gezwommen , gebowled, lekker gegeten en op de valreep ook nog even geshopt met de vrouwen in Apeldoorn. Iedereen vond dat het weekend zo snel om ging. Ik niet want thuis kom ik chronisch tijd te kort en nu had ik rust in mijn kont en tijd over _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:07

goeiemorgen!

klinkt goed ollie!

sterkte verder voor iedereen die het nodig heeft en verder allemaal werkze en/of een fijne dag!
ik ga gauw verder, koud en een beetje wit hier, dus dat wordt krabben en glijden met een beetje pech...

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:16

Ollie dat klinkt als een lekker weekend!!
Avaluna beterschap voor je dochter!
S_L succes met je examens, de laatste loodjes...
Tine goed tot rust gekomen?
IM ook weer een beetje bijgekomen?

Hier klein laagje sneeuw buiten. Dan moet ik even een andere weg nemen naar het werk. De weg die ik normaal neem, wordt nooit gestrooid. Van de week ging ik daar ookal glijdend door een bocht...
Het was vandaag best lastig om mijn bed uit te komen, bedje was zo lekker warm.

Fijne dag allemaal!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:06

Goede morgen! Ik ben maar uit ellende opgestaan, ik kon niet meer blijven liggen met de pijn (keel- en spierpijn).
Kom ik beneden, kijk ik uit het raam, alles wit! Dus met andere woorden, de miserie kan weer beginnen!! (met emmers water sjouwen omdat het water van de dieren buiten bevroren is, Zhora haar poten die weer beginnen te bloeden, meer kans op spit want ik ben nogal onhandig met gladde wegen en dat is fataal voor mijn rug :D )

Dank je voor diegenen die mij succes wensen voor de examens! Ik kan het nog goed gebruiken :D

@ avaluna: wat vervelend zeg van je dochter! Misschien toch eens even de huisarts bellen?

@ VHU: leuk dat je weer bijna een veelzijdigheidszadel hebt! Hopelijk past het goed en kan je lekker galopperen en een beetje springen ;)

@ Ollie: klinkt leuk :D Ik wou dat ik ook alles eens in 1e versnelling kon doen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:44

@Ollie: oeh, klinkt als een heerlijk weekend.

@SL: hoop voor jou dat het snel weer weg is.

Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik denk ook dat het een virus is dat niet echt doorzet, maar als moeder schiet je dan soms toch door het hoofd of het niet iets anders is. 't Lijkt nu wel wat beter te gaan en ze is net wakker en blijft een dagje thuis, alweer.
Ik moet vanmiddag sowieso even naar school, even overleggen met de juf.
Tja, overleg met ha, dat is erg lastig, is niet echt te zeggen wat het is, dus wat ga je geven/wat laat je onderzoeken.
Meeste onderzoeken zijn natuurlijk ook erg belastend voor een kind....

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:57

Goeie samenvattingen van Ollie en SL *\o/*
Ollie heerlijk relaxed weekend gehad en zelfs tijd voor een boek (welk boek???)
Nouvel die moest krabben
SL met water slepen en al niet in beste vorm is door keel en spierpijn
Frensie lag lekker warm en nu door de sneeuw
En Avaluna da's lastig idd met dochter. Hoe oud is ze???

Hier zijn straten nog mooi droog, heb ondanks keelpijn en beetje verhoging toch zin om te gaan rijden... We zien zo wel

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:06

@Prinsjeh, pas je wel op als je verhoging hebt ;) ene het boek is van Heleen van Rooyen ´De Mannentester´ een beetje vreemd boek <<) ..... maar heb hem toch bijna uit gelezen :o :+
@Avaluna, als je je niet prettig voelt mbt de gezondheid van je dochter... het er niet bij laten zitten... je hebt altijd nog zoiets van moederinstinct :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:07

Goedermorgen.
mooie samenvattingen gelezen

Sanderlotte...voor Zhora....misschien een idee,... doe haar booties aan !! simpele oplossing dan heeft ze geen last van het zout e.d. en ook niet van de vorst, je kunt ze zelf maken of kopen in winkels die sledehondenartikelen verkopen.
bij mushingsupplies zijn ze te koop, voor 3,25 per stuk maar je kunt ze ook heel makkelijk zelf maken van canvas of cordura ofzo... http://www.mushingsupplies.eu/Webwinkel ... Hond-.html
ik weet niet of mushingsupplies momenteel verzend omdat ze ook naar sneeuwwedstrijden gaan, dus kan zijn dat ze momenteel in het buitenland zitten.

Ollie lekker relaxed weekeinde gehad...heeeeerlijk toch !!
nouvel krabben, mijn autotje staat onder een afdak dus het ging nog goed.
avaluna...beterschap voor je dochter...dat is slopend als ze niet helemaal beter worden, ze blijven dan zo vatbaar voor van alles....niets aan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:13

@ Biancacoo: Dank je voor de tip! Mogen zulke dingen de ganse dag aan blijven?? Ze heeft geen last van het zout, gewoon van de kou. Haar poten zijn al enkele weken rood, maar als het nog begint te sneeuwen, dan gaan ze open en begint het te bloeden. Vorig jaar veel last mee gehad, enkele keren per dag ontsmetten met betadine en vaseline erop doen, maar ze likt er voortdurend aan dan. Ik weet ook niet of ze die booties aan zou houden.
De pootjes zijn nog niet open, maar ik vrees ervoor dat het niet lang gaat duren. :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:35

sanderlotte, ik zou die booties alleen aandoen als je met haar naar buiten gaat.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:39

@ Biancacoo: Dus altijd, want ze leeft buiten :o Dat is net het probleem, mijn moeder wil absoluut geen honden binnen. Ze heeft het al moeilijk dat de kat binnen zit (dat was verplicht door de dierenarts toen ze een open beenbreuk had, en sindsdien zit ze eigenlijk altijd binnen).
Vorig jaar had ik ook al naar hondenschoenen gekeken, maar daar had ik ook al gelezen dat het niet goed is om die altijd aan te hebben, vandaar dat ik ze niet had gekocht.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:41

@prinsje: beterschap en idd een beetje oppassen als je wat koortsig bent :(:) .
Dochter is trouwens 7.

@Biancao: heb jij ook de scooter/step van die site? Lijkt me zo gaaf, alleen ga ik vliegen met onze hond ben ik bang.

Tja, lastig dat moederinstinct, ben gewoon niet gewend dat het zo lang duurt..., ben eigenlijk ook niet echt paniekerig met kind of zo, maar duurt me allemaal te lang. Ze heeft net wel een stukje appel en een paar druiven op, ze drinkt ook goed, niet echt flinke koorts of zo. Als het de komende 2 dagen niet verbeterd ga ik met haar naar de ha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:14

Goedemorgen.

Avaluna: ik snap heel goed dat je je een beetje zorgen maakt. Toch maar even met arts overleggen als het met een dag of 2 niet beter gaat. Beter onnodig gevraagd dan aldoor in de onzekerheid.

SL: ik zou dan toch maar voor de schoentjes gaan hoor. Ik heb bij mijn vorige poolhond ook schoentjes gebruikt. Zij kon niet meer goed lopen, tilde een van haar poten niet goed op, dus nagels sleten steeds tot bloedens toe. Schoentjes sleten dus ook wel hard, maar goed je moet wat. Ik zou het zeker proberen. En dan ook nog insmeren met vaseline, de pootjes dan :D
Klinkt mij dan wel als een hond die niet geschikt is om buiten te leven, want de honden hier hebben dat probleem absoluut niet.

Ollie: lekker weekend gehad. Heerlijk relaxed is dat he, zonder de zorg voor de dieren.

Prinsje: ook al zo lekker in het vel :(:)

Nouvel: wat ik me vannacht (waar een mens al niet mee bezig is) afvroeg is, of je al je dierenarts kosten nog hebt kunnen verhalen op eigenaar van dat losgebroken paard. Kan me voorstellen dat het behoorlijk in de papieren is gaan lopen en zou toch mooi zijn als veroorzaker daar iets aan bijdraagt.

VHU: wij hebben op Thabor ook (nog, vrees dat als hij uitgegroeid is het niet meer past) een euroriding. Heerlijk zadel. Wel een dressuur, maar goed, we springen toch nog niet zo hoog. :o

Vanmorgen zoon weer naar school gebracht. Hij had er vreselijk veel zin in. Ben wel even mee naar binnen gelopen om tegen de juf te zeggen dat hij nog niet goed kan horen.

Daarna de wei uitgemest en alle dieren weer van vloeibaar water voorzien. Wat een gesjouw toch. Had stiekum ook nog pony willen mennen, Thabor willen longeren en Rembrand ook nog iets, maar het was zooooooo koud. (heb nu een weerstation thuis, voelstemperatuur was -11, :brr: ) Wilde ik de dieren ook niet aandoen, bovendien ben ik niet heel erg fit (of eigenlijk gewoon wat ziek). Misschien lukt het vanmiddag nog, ik ga zo eerst maar slapen.

Helaas is de bak ook niet top. Ik sleep hem altijd eerst diep, om alles los te maken en dan nog netjes vlakken. Manlief heeft gisteren gesleept en alleen maar gevlakt. En nu is hij dus hard. Dus moet eerst nog de bak weer in orde zien te krijgen. Gezien het feit dat het de rest van de week nog harder gaat vriezen, moet ik daar nu wel werk van maken, anders kan ik gewoon de hele week niets. |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:35

@Tine wat grappig dat jullie ook Euroriding hebben, zitten heerlijk he (en passen op veel paarden). Met het wat langer achter elkaar galopperen vind ik het erg fijn als ik ietsje verlichte zit kan doen en dat gaat lekkerder met vzh zadel. En ook met wat langere buitenritten zit ik toch liever wat anders dan op het dressuurzadel, met net wat meer 'lucht' zeg maar. Maar wilde wel perse een Euroriding en dus 2e hands en goed onderhouden en speciaal die fit & uitvoering. Moet nog even kijken hoe hij in het 'echt' is natuurlijk maar foto's zagen er prima uit.

Voor Snuit komt morgen paardentandarts langs.... nou ben benieuwd.

Ollie wat heerlijk zo'n weekend in de 1e versnelling :7

Hier wordt het huis langzamerhand na paar maanden in 6e versnelling weer enigszins om aan te zien, gelukkig. Wat een zooi was het zeg :x Heb nog niet alles schoon en opgeruimd maar in ieder geval wel weer het idee dat ik overzicht heb.... :+

Hier gelukkig geen hond met kapotte voetjes, lijkt me lastig... en pijnlijk voor het dier in kwestie...
Nou ik moet nu echt verder na m'n koffiepauze :9k :wave:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:39

Aaaauw kapotte voetjes lijkt me niet lekker voor het hondje :(:)

Ik heb vanochtend voor de 2e keer op een paard gezeten en lekker gereden...vond het wel weer een beetje spannend omdat ik het diertje niet kon... maar we hebben alle versnellingen gehad en heerlijk in de binnenbak kunnen rijden :j

Nu is zoonlief even thuis om te eten en dan ga ik nog een rondje mennen en Simba maar even longeren.. en dan als sluitstuk nog even mesten om weer warm te worden :brr:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:56

Sanderlotte, je kunt nog als zhora in een kennel woont of omheinde ruimte daar houtkrullen leggen, zodat ze de vorst niet meteen aan haar poten krijgt.
die booties die moeten wel af en toe uit, want ook die gaan schuren door zand e.d.
Ollie lekker gereden, super !!
vhu morgen paardentandarts....en in hoge versnelling huis opgeruimd, hier moet ik ook nog !!
Avaluna, ik heb ook een step, een kickbike voor de pupsels, maar die mogen daar nog niet voor, dus step nu wel met de schapendoes naast de step mee ! dat gaat ook prima al moet ik nu dus al het stepwerk zelf doen hahaha...en straks zal ik de hondjes moeten remmen.....
Ollie hoe was het bezoek van mensen voor simba..want je had toch een bezichtiging gehad ?

Melody doet raar....zakt steeds door haar voorbenen om te gaan liggen...maar gaat dan toch maar weer staan....brrrrr voelt koud de grond....zal ik gaan liggen.....brrrr is nog steeds koud die grond.....maffe tuttenbel.. :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:58

Ligt bij jullie ook sneeuw?

@Tine: even toch maar proberen rustig aan te doen, behalve de bak, natuurlijk dat is toch wel belangrijk, natuurlijk.
Fijn dat je zoontje weer naar school is.

Connor heeft vanmiddag nog geslapen, is niet ok, ga zo maar eens bellen, weet niet goed wat ze kunnen, maar misschien bloed prikken om wat dingetjes uit te kunnen sluiten/moeders gerust te stellen dat het gewoon een virusje is dat telkens opnieuw opduikt ;)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:29

Hier ligt een dun laagje sneeuw. De bak is na het frezen van de week flink luchtig en gisteren voor de vorst aangerold en zout gestrooid in de bak. De bak is nu goed te rijden, rul en los. Hopen dat wij het zo kunnen houden. _/-\o_

Baloe, onze labrador, had van de week in glas gestaan en 1 voetzooltje open gesneden. Ik had er verband omheen en als hij naar buiten ging een bootie aangedaan. Dat werkte prima voor een uurtje, maar ik zou hem niet de hele dag durven om laten, omdat het klittenband toch wel strak moest om hem niet kwijt te raken bij het rennen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-01-12 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:36

aah SL, wat zielig voor hondje... heb helaas geen ideeën voor beestje... heeft een DA daar niets voor???
Avaluna: jeetje, tsja een kind van 7 is lastig, als ze tiener was zou je denken aan pfeiffer ofzo, maar met 7 komt dat geloof ik nog niet voor... heb je HA nog niet gebeld om telefonisch even te overleggen zonder dat dochtertje echt mee hoeft voor onderzoeken. Snap wel dat je ook niet steeds naar dokter wilt met dochtertje... vervelend joh, zou 't er toch ook niet bij laten zitten... Sterkte
Tine druk met de bak... en zoonlief weer naar school gelukkig :j
VHU huis in rap tempo gefixt, heerlijk
Ollie heeft weer op paardje gereden en alle versnellingen meegepakt en was dit ander paardje dan vorige keer rijden???
Biancacoo: ooh... arme Melody, ondergrond te koud... maar gaat ze vaker liggen??? Toch geen pijn aan de benen/hoeven???

Wij hebben nog buitenritje met de wagen gemaakt, ging iets sneeuwen, maar dat mag geen naam hebben zo weinig. Mick was erg schrikkerig/kijkerig en alle eenden/duiven waren monsterlijk eng vandaag :? Tractoren/bussen/vrachtwagens/scooters etc. dan weer niet... gek paard. Hij bleef beetje stug in de hals vandaag, was niet zo soepel als normaal... maar even in de gaten houden, want hij ging ook al niet gelijk hooi eten en dat wijkt weer af van normaal... en na de heftige koliekaanval van twee/drie weken geleden houd ik 'm graag goed in de gaten...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:44

@Biancao: hahaha, Melody denkt ook, veel te koud.

@Prinsje: oeh, dan zou ik idd ook alert zijn.