[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 01:11

VHU, ik heb nu geen werk, dus geen ideale situatie. Mijn vorige werk had gewoon niets meer door de crisis en de winter. (zat in de agrarische bedrijfsverzorging). We gaan gewoon door met zoeken, er komt wel weer wat.
Heb vandaag nog wat brieven gemaild, dus wie weet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:36

Ik kan mijn kar natuurlijk via marktplaats verkopen. Maar ja, hoe lang zit ik dan zonder kar???? Als ik inruil, heb ik daar duidelijkheid over. Ik wil ook best 2e hands kopen, maar ik moet wel zeker weten wat hij weegt!!

@ Rivaldo: KNHS heeft hier niets mee te maken hoor. Mijn kar blijkt 95 kg zwaarder dan waar ik hem voor gekocht heb. Dat verklaart waarom pony er vaak zo'n moeite mee heeft. Arme beest.

Vd Mee bood 750 euro voor mijn kar. Hij is nog geen 2 jaar oud, staat altijd binnen, heeft netjes onderhoudsbeurt gehad en kostte nieuw 2150.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:54

Oeps sorry daar heb ik vast overheen gelezen :P.. dat is inderdaad behoorlijk zwaarder!
Wat vd mee ervoor wil geven is echt een lachertje nou zeg!

Melanie: Ik heb het ook met de scooter afgelegd vanuit amsterdam zuid oost en was 15/20 minuutjes onderweg.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:58

Goede morgen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:01

das wel een balen bedrag inderdaad tine.. maargoed, zo gauw je iets koopt en buiten rijdt is het nog maar de helft waard he.. dan bedacht dat hij er nog een boterham uit moet halen... Want ik begon al te denken :):) zo'n kar voor 700 eur aanschaffen. Maar dát zal vast niet lukken.. zal die wel rond de 1500 gaan vragen :+

@VHU; ik heb de laatste tijd wel meer dromen, maar zo'n sulky voor dids.. Dan kan ik makkelijker alleen op pad :D hoewel ik dan wel liefst een sulky wil waar er ook 2 op kunnen :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:16

Snoepjes: Mijn pony's ruiken het goed als ik snoepjes in mijn zak heb zitten. Dan komen ze overdadig ruiken. Met Petra doe ik soms VD, maar dan heb ik steeds mijn heuptasje aan.

Voerbal: ik heb zo een bal die eigenlijk voor honden is. Daar doe ik nog wel eens wortelstukjes in.

Werk: allemaal veel succes met het vinden van werk. Ik ben ook aan het uitkijken naar iets anders, maar het is niet dringend want zit al ergens. Het is gewoon tijd voor iets nieuws.

Tine: eerst denken wat je wil: kar verkopen of kar houden. Als je hem houdt, voorste remmen er af slopen (elke kilo is gewonnen). Als je wil verkopen: remmen laten zitten, nieuwe kar zoeken en als je die hebt gevonden oude kar op internet zetten; dan zit je niet zonder kar.

Maisie: hoe was het op de puppycursus?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:23

Ik ben zo moe!!!! Ik zal niet weten hoe ik de dag door moet komen. Ben op mijn werk, maar kan mijn ogen amper open houden. Ben gelukkig wat eerder vrij, want we krijgen bezoek van de kraamzorg.

Veale krijgt wel wat. Meestal van mijn vader. Veale wordt er erg vervelend van. Ik probeer hem dus niks te geven, pas als hij in stal staat. Maar 1 keer straffen en hij weet dat hij niet mag zeuren.

Heb gisteren les gehad. Veale was een beetje heel erg hyper. Stond op bepaalde momenten te steigeren voor de kar, omdat hij weg wilde en ik nog niet. Instructeur vond het knap hoe ik het oploste.

Ik weet alleen niet als ik door moet gaan met lessen. Ik ben de dag er na altijd kapot. Alleen ik ben bang als ik stop, dat ik dan alleen nog maar in het weekend naar veale ga ivm vermoeidheid.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:29

hmm, tallechie je moet ook aan jullie denken nu he :(:)
is er niemand in de buurt die beetje voor je reus kan zorgen?.
succes met de dag doorkomen! :(:)

ik heb antibiotica gekregen bij de huisarts. En verder moet die arm z'n eigen gauw weer gaan gedragen :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:32

Mijn stalgenoot reed hem 1 a 2 keer in de week, maar die is momenteel ziek. Ook rijdt ze veale alleen als ik er bij ben. Hij wordt wel goed verzorgd hoor. HIj komt gewoon buiten en krijgt eten en drinken, maar wil wel dat hij in beweging blijft. Alleen het kost me nu te veel energie.

Een andere stalgenoot wilde hem wel longeren, maar dat hoef je met veale ook max 2 keer in de week te doen, omdat hij dat niet leuk vind.

Op zich is het niet erg dat hij niks doet, maar dan ben ik straks langer bezig om hem weer goed te krijgen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:35

Ik voer de pony's ook geen snoepjes. Worden ze veel te vervelend van.
De meiden voeren ze zo nu en dan wel wat en je merkt direct verschil.

Voerbal hebben we verder ook niet.

Balen dat je zo moe bent, Tallechie. Goed hoe je het hebt opgelost in de les.
Kun je niet iemand vinden die het even van je over kan nemen? Je moet tenslotte goed om jezelf en je kleintje denken.

[Edit] Naaltje was me voor :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:36

VanHuisUit schreef:
Zou het zielig vinden voor Tum en de bal eruit halen of inderdaad een 2e aanschaffen. Beter nog 3 tegelijk, net als je altijd drie netten op zou moeten hangen bij twee pony's, vier bij drie etc. Is er altijd een 'onbewaakt' :7

Uitzonderingen daargelaten. :D Mijn ponys staan bij elkaar in de stal, ze eten aan het zelfde sprietje hooi, de zelfde appel, het worteltje delen ze nog en biks geen probleem. De likit in de speelbal delen ze en samen water drinken. Ze zijn echt heel extreem lief voor elkaar. In het weiland ook ze staan met een groep weidemaatjes maar mijn 2 wijken niet van elkaar af en eten het liefst nog het zelfde sprietje gras! Als ik met de 1 weg ga gaat de ander hinikken tot ik terug kom.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:37

Mennen niet. Dat kan niemand van stal en daar vertrouw ik hem ook niet met iedereen.
Ohz gebeurd dus alleen als ik er bij ben. Dus moet dan wel genoeg energie hebben om naar stal te gaan.
Longeren willen 2 anderen wel doen, maar dan moet ik een lijst op hangen wie wanneer hem doet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:38

ooooohjee...
d'r is er eentje aan het boren/slijpen hier in 't huis naast ons.. en m'n ma ligt op bed ivm nachtdienst... :\
ik ga vast een bunker bouwen voor dat humeur waarmee ze naar beneden gaat komen :oo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:48

Naaltje dat ken ik... Mijn zus heeft ook nachtdiensten en slaapt hier dan ook regelmatig. Leuk als de bouwvakkers komen. Mijn zus had er met oud en nieuw ook last van.

Succes!!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:08

ze is nog boven, gelukkig := :P

net hoefsmid gebeld, hij smst me wanneer hij binnen 4 weken ongeveer in de buurt is. Aangezien het nu nog niet nodig is.
25 eur voor bekappen, 60 half beslag en 85 rondom. Dus zelfde prijzen als mijn vorige smid :) ik ben heel benieuwd :D
zal eerst eens terugzoeken wanneer hoefsmid geweest is..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:11

ow, welke krijg je nu dan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:13

Jurgen
:P da's alles wat ik weet :D
hij klonk wel aardig :) Had m'n vorige smid gezegd dat hij het best te ver mocht vinden, maar wel moest zorgen dat ik contact kon opnemen met 'n andere goeie smid :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:19

he jammer, ik ken wel een jurgen die hoefsmid is, maar zonder achternaam, haha
zijn meer hondjes die fikkie heten toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:47

Ik heb geen idee hoe de hoefsmid heet die maandag bij Rizanta is geweest maar ze staat er keurig op (alleen voor) :o Volgens Peter is het een goede en daar vertrouw ik dan maar op. Was ook 60,- voor voor beslag, rest bijwerken.

Citaat:
Op zich is het niet erg dat hij niks doet, maar dan ben ik straks langer bezig om hem weer goed te krijgen.
Beste Tallechie, hoe dan ook, straks ben je zelf ook best wel lang bezig om zelf weer een beetje 'in shape' te komen. Als dat al lukt... Dus ik zou me nu helemaal niet drukmaken om Veale in conditie te houden, probeer het maar gewoon los te laten, Veale van de zomer lekker het land op en dan zie jij van het najaar wel weer als de baby wat groter is en jij weer wat herstelt. En Veale verleert het heus niet, die moet dan als jij er weer aan toe bent gewoon een paar weken flink op z'n donder krijgen / goed gereden / mee gemend worden en dan kun jij er weer mee verder. Als hij nu zo sterk wordt zou ik er gewoon mee stoppen. Die paar weken meer of minder maakt helemaal niets uit. Dat steigeren moet geen gewoonte worden namelijk. Je kunt het nu niet (meer) goed oplossen, want daar heb je de energie niet voor (logisch) dus dan kun je beter gewoon stoppen.

Oftewel: jij gaat met zwangerschapsverlof, Veale met grote vakantie ;)

Hier prutweer }> Stal schoon, pony's aai over de bol gegeven en weer snel naar huis gegaan. Boodschappen gedaan, gestofzuigd, gedweild, was erin / eruit en eten alvast gekookt voor vanavond. Nou ben wel weer nuttig bezig geweest al zeg ik het zelf :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:23

Tallechie daar ging ik me ook niet druk om maken. Lekker laten staan of kijken of je iemand weet die hem goed wil doorrijden. Zoals mijn zus gedaan heeft bijvoorbeeld, haar kleintje is nu een half jaar en de afgelopen 9 maanden heeft haar paard elders gestaan en is daar doorgereden, helaas met mindere goede afloop omdat gisteren geconstateerd heeft dat het diertje atactisch is. Dat ligt niet aan het rijden overigens.
Mijn zus gaat nu een paardje zoeken dat ze een jaar zou kunnen rijden, want ze heeft nog een 2 jarige in de opfok staan en dan kan ze daar op wachten. Met zo iemand zou je wellicht iets kunnen afspreken als je dat vertrouwd met jouw paardje. En anders lekker vakantie geven.

Tine balen dat ze zo weinig terug krijgt. Wij hebben dat gehad met de kar van de haflinger, na ruim anderhalf jaar ingeruild tegen een kleinere wagen, alleen deden zij niet moeilijk en hebben we niks hoeven bij te leggen, de ene kar was 3500 nieuw en de nieuwe 2500.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:29

@ Sonjim: zo'n deal wil ik ook!!

@ VHU: ben het helemaal met je eens over Tallechie! Vakantie geven die knol! Wie weet komt hij er straks wel veel beter uit! Nu denken aan eigen veiligheid en rust.

@ B485: dat de kar weg moet lijkt me duidelijk. Kan er geen 95 kg afslopen. Die remmen zullen ca 10 kg schelen, dat doet niet genoeg. Ik mag neit eerst een nieuwe kopen en dan oude verkopen. Zijn heel veel centjes he?!

@ Naaltje: zal hij idd voor veel meer weer verkopen.

Oeps, zie de klok, moet zoon naar muziekles brengen doie

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:37

Ik denk dat ik veale wel een soort vakantie ga geven alleen als hij nu nog 13 weken tot de bevalling stil moet staan en daarna ook nog een week of 6 wordt hij daar niet blij van. Na die sneeuw/vorst periode liet hij al duidelijk merken dat hij wat wilde doen. Hij wordt dan ook vervelend met poetsen en naar buiten en binnen gaan.

Ik zet hem regelmatig een week of 2 a 3 op rust, knapt hij van op alleen zo lang betwijfel ik. Ik zal nog wel even met stalgenoten gaan overleggen. In het weekend ga ik sowieso naar hem toe.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:37

voor 750 euro zou ik wel interesse hebben in een 2 jaar oude marathonwagen, mits licht genoeg uiteraard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:57

Citaat:
daarna ook nog een week of 6
grapjas, jij bent na 6 weken echt niet in trainingsconditie hoor ;) Of je hoort tot die bijzondere categorie die dat wel is, maar eerlijk gezegd ben ik ze tot op heden in mijn vriendinnenkring niet tegengekomen.
Zat er zelf ook weer op hoor, na 4 weken, voelde me super goed. Totdat ik er na 3x rijden vanaf stapte en nauwelijks meer kon lopen, mijn bekken kon het echt niet aan, eerlijk gezegd denk ik dat dat het begin was van alle ellende die ik daarna heb behad met mijn bekken/benen/ knieen etc...... Denk dat als ik toen wat meer de tijd had genomen, het al met al een stuk makkelijker was geweest. Maar goed, eigenwijs he :o stappen ging nog wel, draven enigszins maar doorzitten en galopperen, no way |(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:08

Mijn zus rijdt nu sinds 1 maand weer 1 keer per week, kleine is van mei 2010. Ze wilde vanaf januari weer lekker gaan rijden.