jullie zijn wat mij betreft welkom houden jullie die witte van mij bij met die korte pootjes??
Hihi ik denk het wel .. anders klimt rivaldo wel achterop je wagen dan liften we mee
sander_lotte
Geplaatst: 12-05-10 13:39
Rivaldo: voor zulke honden heb ik ook geen respect, die zullen kennismaken met de zweep. Hoe graag ik die beestjes ook zie, de veiligheid van mijn beestjes gaat toch voor!
ja die hond was zo snel dat mijn zweep al te laat was. OHZ toen ik weer voor het eerst mocht rijden (had gips doordat ik een hond aangereden had met de scooter, daarvan heb ik nog een hoop last in mijn handen/polsen) ging ik weer buiten rijden en rivaldo vertelde mij even wat je met hondjes doet die in de weg lopen, juist weg trapen.. hihi
sander_lotte
Geplaatst: 12-05-10 13:48
Haha Romeo is ook zo eentje. Het verschil is dat Romeo ervoor zorgt dat die honden hem in de weg lopen (hij loopt richting die honden) Als mijn hond in Romeo zijn wei loopt, schiet Romeo er in een rengalop naartoe en probeert hij haar te trappen.(zo heeft mijn kat afgelopen winter een open beenbreuk opgelopen dankzij de lieve Romeo ) Hond is 1 keer in zijn rug gebeten door Romeo, gelukkig niets ergs gebeurd.
Kortom, Romeo houdt niet zo van katten, honden,... Shetlanders vindt hij wel geweldig
Ben zo blij dat beide ponys enorm hond-mak zijn Ze kijken er niet van op of om. Ook niet als de honden wat agressief worden. Ze spelen zelfs met de honden van mijn stalgenoten erg leuk om te zien
Heb toch altijd mijn zweep in mijn hand, mocht het nodig zijn ben ik niet bang deze te gebruiken.
VanHuisUit
Geplaatst: 12-05-10 14:10
Onze hond Mischa heeft Alwyn eergisteren in de neus gebeten Alwyn steekt echt werkelijk overal met veel overtuiging zijn neus tussen / op / onder enzovoort, zo ook in Mischa die braaf lag te tegen het hek. Hij (Alwyn) boog zijn hoofd zo dat die hond helemaal knel zat zeg maar, ik hoorde dus een luid gejank/gejoel van Mischa, zo van 'help'. Ik was er niet snel genoeg bij en Alwyn duwde heel hard tegen Mies met als gevolg dat Mies in al haar angst van zich afhapte (zo'n halve beet zonder echt de tanden erin te zetten). Denk je dat hij ophield, nee hoor, zag het als een spelletje, deed hoofd even omhoog en duwde toen Mies echt ondersteboven, dus toen beet Mies echt. Gevolg 2 gaatjes in zijn neus Daar schrok hij wel even van, maar gisteren en vandaag liep hij gewoon weer op Mies af, raar beest.
Gelukkig zijn de wondjes niet gaan ontsteken. Alwyn is er ook niet schrikkerig van geworden.
Sil kan altijd heel lief kijken naar honden, maar als ze aan zijn eten willen komen word hij vel haha! Vorig zomer stond sil los.. en toen liep er een hond en toen schoot sil zo achter die hond aan op het terrein! Was maar blij dat die hond wist te ontsnappen en er niks erg gebeurt was
ook hier zijn ze hondmak. Hond van mijn ouders gaat 90% van de rondjes mee en loopt dan voor achter en naast de pony's. Op zich wel ideaal. Op agresieve honden zou ik idd ook gewoon mijn zweep gebruiken.
Sil krijgt ook wel op zijn donder hoor als hij dat doet. Maar als hij aan het eten is geef ik hem wel groot gelijk dat hij een hond weg jaagt mocht die in de buurt komen. Die brutale dieren op stal pikken het zo onder je neus weg
Buck is ook 100% hondmak. Heb een keer een hond achter ons aan gehad die niet op zijn baasje reageerde wij reden zonder problemen door haha.. Had ik met Jack niet hoeven doen die kon over de zeik raken van een hond die blaffend mee rende.
Whitney houd van hondjes. Voor ontbijt om precies te zijn .
Als met haar aan de gang ben is het geen probleem. Maar een hond bij haar in het land oid is geen succes. Katten trouwens net zo min, daar vliegt ze ook achter aan.
Dennis zal het een worst zijn, die heeft een keer een keffertje in z'n staart gehad, dus zet hem stil. Hij vond het wel prima, vrouw van het keffertje over de zijk dat ik daar niet mocht komen. Tja mevrouw, uw keffertje mag vooral niet in de staart van mjin pony hangen, pony mag hier prima lopen. En Dennis? Die gaf geen krimp .
Buckje
Geplaatst: 12-05-10 15:12
Haha voerverhaal zo heb ik er ook nog wel eens. Bij mij op stal licht er eten in de voerbakken en hooi voor ze op stal komen s'avonds. Dat willen ze erg graag hebben haha.. De stalhouder haalt de pony's normaal binnen maar vaak zijn er ook hulpjes / pensionklanten die even helpen. Mijn pony's zijn klein schattig en hebben wel de X factor daar bij de kinderen, de kinderen die dan helpen willen mijn ponys binnen halen. Maar mijn pony's weten dat als die kinderen ze binnen halen dat ze ze naar stal kunnen 'trekken' terwijl als ik erbij ben ze niet durfen te trekken dan lopen ze keurig achter ze.... BOEFJES!
wij hebben zo'n kat die graag gekriebeld wil worden door de pony's. Alleen probeert robijn wel eens of je ze ook op kan tillen aan oren of staart. En dan moet je die kat gepikeerd weg zien schieten.
Mijn broertje heeft een chihauhau (stom woord iig zo'n klein keffertje met bolle kop en ogen die er bijna uit vallen) en die gaat dan op zn hardst keffen rond de benen van ferro. En dan staat ferro er echt zo bij van ik hoor wel wat maar ik zie niets. Ook behoorlijk komisch.
Hier een pony die schrik heeft van honden. Best vervelend als je onder het mennen honden tegen komt. Een geluk dat wandelaars met honden vaak schrik hebben van pony met koets
Dat is balen zeg! Laatst stond er een hondje tegen Keet op te stuiteren en toen stond ze te slapen En er was een hondje (jackie) heel bang voor Keet maar toen ie mij zag sprong ie zo op mijn schoot Hondje had nog nooit een pony gezien.
Moest laatst wel lachen. Reed een rondje over de Schans en er kwam gelijk een mevrouw het dijkje afrennen (de molens liggen langs de waterkant aan/op een dijkje, daarnaast loopt eht fietspad) Ze vroeg of ze Keet mocht aaien want ze had nog nooit een paard van zo dichtbij gezien Stond helemaal in trance over Keet der rug te aaien
sander_lotte
Geplaatst: 12-05-10 16:14
Maisie hoe komt het dat jullie dat denken? Ik heb er geen ervaring mee.. Is het niet dat als iemand(mens) een hersenbloeding heeft gehad, dat ie zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet of anders dood gaat? Buurman heeft ooit een hersenbloeding gehad, hij moest achteraf opnieuw leren spreken, lopen, fietsen,... Hij kon helemaal niets meer.
Romeo is op zich wel hondmak, maar ze moeten echt niet bij hem in de wei komen.. Ik nam onze hond in het begin altijd mee tijdens de ritjes, maar dat was verschrikkelijk. Onze hond luistert wel goed, behalve als ze een konijn, een hond of een hert ziet, dan is de ze er vandoor. Best vervelend als je daar met een pony staat, uiteraard blijft Romeo niet rustig staan als je met tweeën jullie longen uit jullie lijf staan te schreeuwen opdat de hond zou terugkomen. En mijn groom heeft wel wat anders te doen dan voortdurend mijn hond aan de lijn vast te houden en te dwingen om op de wagen te blijven zitten. Op andermans honden reageert Romeo niet echt, hij wil eerder naar ze toe uit nieuwsgierigheid.
dids is pas als hij zin heeft hondmak als ze hun tuin bewaken durft hij erom te sprinten enz maar heb er 1x een gehad die in zijn achterbenen wilde hangen en zijn staart al had, terwijl hij voor de kar liep niks aan de hand.. vage bal
vraagje hier of eigenlijk 2
heb een nieuw bitje, liverpool met tongboog had al een liverpool, maar dan een rechte. heb 'm vandaag 5 minuutjes in gehad, hij was erop te sturen (zo door de bak geteugeld) vond het wel vreemd in begi, maar reageerde er best op morgen indoen voor de wagen? of niet??...
En.. schakels vn de kinketting.. Oude ketting heeft fijnere schakels, en ''dubbel'' die vn nu heeft vrij groffe schakels, duimbreedte zegmaar,, Wat is vriendelijker? Anders zet ik oude ketting over
sander_lotte
Geplaatst: 12-05-10 19:41
@ Naaltje: ik zou het morgen wel eens proberen met dat bitje. Ik had bij de overgang van trens naar een vlinderbitje wel eens gelongeerd, en toen onmiddellijk aan gedaan voor de wagen. En van de kinketting heb ik niet veel kennis, maar volgens mij zijn fijnere schakels scherper dan grotere schakels. Dus als je een zachtere ketting wilt, zou ik de brede houden.
Ik zit ook met een vraagje. Romeo is nu wel beleerd, hij luistert perfect naar de stemhulpen en de teugelhulpen gaan ook al goed(links of rechts gaat in ieder geval goed). Nu heb ik vandaag gemerkt dat hij helemaal niet reageert als ik hem via de teugels wil laten stappen/vertragen. Nu denken jullie misschien: hoe komt het dat je dat na een jaar pas merkt? Wel, ik heb hem geleerd om naar de stem te luisteren. Altijd als ik hem wou laten vertragen, deed ik een ophouding in combinatie met het commando om in stap over te gaan. Doet hij perfect. Toen ik vandaag tijdens het longeren begon na te denken, schoot me tebinnen waarom ik Romeo zo moeilijk stil kreeg nadat hij "op hol sloeg".(we waren rustig aan het draven, toen schrok hij en schoot naar rechts in een erg versnelde draf richting een busje) Ik was toen zo verward dat ik er niet aan dacht om hem met de stem te kalmeren, ik ging vol aan de leidsels hangen.(uit angst dat hij tegen dat busje ging aanknallen) Hij heeft in dat jaar nog nooit van iets geschrokken als die dag, het was enkel eenmalig. Nu was ik aan het denken dat het misschien nadelig zou zijn als ik hem zou leren te vertragen als ik aan de leidsels "trek", want dan gaat hij vertragen bij iedere ophouding, wat dus ook niet de bedoeling is. Wat vinden jullie? Hem toch aanleren via de leidsels te stoppen, of mezelf aanleren om hem met de stem te kalmeren als er iets gebeurt?
ik zou de stem proberen.. Risico dat e met schrikken en teugels te hard trekt, en hem pijn doet is groot denk ik? Maar, ls je een ophouding geeft, zonder stemhulp, vertraagt hij dan niet?
*toetsenbord werkt tegen, sorry voor missende letters*