Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
, helaas weet ik maar al te goed hoe het is.
We hebben nu alle variaties gehad als startpunt maar ze zijn nogal veranderlijk along the way
we zijn er dus helemaal klaar voor: op naar stal
Plots verschrikkelijke keelpijn en heel erg pijn op mijn rug (ter hoogte van de schouderbladen), dus die pijn wijst echt op een luchtweginfectie. Daarbij staat mijn hoofd echt op ontploffen, dus studeren is nu echt geen pretje! Langs de andere kant kan ik van geluk spreken dat ik nu pas ziek word want mijn ouders hadden het vorige week, en dat zou pas een ramp geweest zijn voor mij (toen moesten de examens nog beginnen)

kan gebruiken
het mentuig hangt dus links naast de plankjes 

was daar ook al kei-lang foto van verschuldigd hier) 
Achenbach is niet verplicht, heb ik altijd begrepen.
en prachtige onderleggers, past mooi bij je tuig. Wat voor merk is jouw tuig trouwens, vind het er mooi uitzien
had er toen ik net op het paard zat gewoon last van, moest zelf echt even warmdraven / galopperen
Bente was trouwens ongelovelijk vrolijk, heb haar eerst maar laten uitspringen aan de longe zo die sprong weer een gat in de lucht maar daarna erg fijn gedressuurd, wijken gaat nu toch al best wel goed en kon zowaar stukken lekker doorzitten (betekent dat ze haar rug goed gebruikt want als ze dat niet doet stuiter ik er zo'n beetje af
). Even kijken waar / wanneer we echt gaan starten want zoals ze nu loopt kan het onderhand wel
moest echt bijkomen in de kantine. Dus niet meer gemend, vond het gewoon te naar buiten, leek ook wel of het echt steeds kouder werd.... Instructeur nog gevraagd om raad voor boze Snuit en volgens hem zijn ze gewoon af en toe zo, typische Welshes. Nu goed opgelost en volgende keer weer beter. Vooral niet toegeven en gewoon rustig zo doorgaan. Nou dat doen we dan maar

en praat tegen zichzelf hahahah grapje hoor
, gaat vaak schudden met zijn hoofd en doet net alsof hij achtervolgd wordt en naar de groom doet hij net alsof hij zwaar mishandeld wordt.... hij lijkt dan wel compleet gestoord
.... de basis van rijden met Snuit is dat ik gewoon niets moet toelaten wat hij verzint. Dus als hij uit zichzelf overgang maakt, vooral naar harder
, of voorwaarts bij halthouden, mag dat niet, hij moet het op mijn aangeven doen (geldt dus ook voor draven en bijv steeds ietsje pietsje harder gaan
). Geef ik hem 2, 3x zijn zin, krijg ik het de andere keer dubbel op mijn dak. Hij probeert me gewoon eens in de zoveel tijd uit maar de andere keren (het merendeel gelukkig) is hij echt een hele fijne pony.
). Rattan stond er ook zo heerlijk schijnheilig bij hahaha.
, heb het zo geleerd en dat blijft er gewoon inzitten...
Op de Kroondomeinen van T Loo, daar waar Her Royal Badness thuis hoort.
blijft ook lastig, moet echt een lichte zweep en een stuk korter, verder ging het wel lekker, hoop het nu even bij te kunnen houden.
. Maar nog even lekker laten slapen, dan, ik heb nog genoeg te doen op kantoor. 

Gewoon rechtdoor is goed te doen, maar Mick gaat toch snel 'zwabberen', kennelijk omdat ik dan met handje toch iets beweeg... Ik houd nu idd leidsels ook net als bij ohz rijden, dat voelt het meest vertrouwd en dan komt hij ook wat makkelijker 'aan het bit'...