[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:18

Leuk Lanouska! Dat is dan ook geen officiele KNHS wedstrijd begrijp ik?
Citaat:
@ vhu je kan toch gewoon in de hobbyklasse of impuls zoals ze dat nu noemen meedoen met snuit.
Dan hoef je ook geen startkaart aan te vragen

Klopt ga ik ook doen, maar weet nog niet waar :+ en ik wil geen dressuur met hem rijden, dat slaat bij hem nog nergens op, schat ik in. Maar wat hindernissen / vaardigheid lijkt me erg leuk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:34

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:39

nee dat was een aankondeging van de clubkampioenschappen bij ons in het plaatselijke suffertje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:48

@Maisie dat soort wedstrijden inderdaad (en dan Gilze zeker beginnersrubriek haha), lijkt me heel erg leuk! Dinsdag groom maar weer eens polsen. Peter doet als hij met dat soort dingen meedoet natuurlijk met gevorderden mee maar goed, kan zelf qua vervoer ook wel dingen regelen :list: alleen kan hij me wel goed helpen met hoe ik moet rijden (ik raak gegarandeerd de weg kwijt := ).

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:51

Ik wouw nog wat vragen: ik las dat de minimun stokmaat voor marathon 110 is in het enkelspan maar in het dubbelspan is er geen minimum?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:01

Ook weer als het officiele wedstrijden zijn. Dan geldt er 1.10 als minimum stokmaat, voor alles hoor.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:04

Dan gaan we lekker onofficieel blijven doen :+
Ik zou een grotere pony gewoon niet aankunnen dus ik hou het hier al dan niet verlopig bij.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:44

@ vhu hierin zal ik je toch moeten corigeren dit is ALLEEN voor de enkelspannen pony's in de marathon aan de 2 spannen in de marathon wordt geen grens gesteld en in de dresuur vaardigheids wedstrijden wordt nergens een maat aan gesteld

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 06:51

:Z :O Goedemorgen

Meneer kwam om 3 uur en om half 7... beetje weinig slaap dus en ben moe....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:46

Pfff, gebroken nachten. Ik moet er niet aan denken. Kan me goed voorstellen dat je moe ben.

Net Roos en Caya het land op gegooit, hadden vanacht op strafkamp gestaan met een heel klein plukje hooi. Meteen ff uitgemest en kruiwagen (500 meter verderop bij de buurman op de mesthoop) geleegd. Dus kon me al weer omkleden omdat ik echt doorweekt was

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:55

Dennis je went er aan hoor :+ Maar soms is het inderdaad wel irritant.
Ik had nog even willen blijven liggen dus had Daan bij mij in bed gedaan, maar hij was zo aan het brabbelen dat ik niet kon slapen dus ben er ook maar uit gegaan.

En meneer is nu weer aan het slapen :+ }>

Ik wilde de hond uit laten maar regende hier ook dus wacht nog wel even

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:32

Het was ook droog dat ik naar buiten ging daarstraks, zonnetje scheen zelfs! Dus ik dacht ff snel. Maar dat had ik verkeerd gedacht ;). Moest ook om 10 voor 8 de deur uit, dus had weinig keus.

Ik ben erg gehecht aan mijn nachtrust. Kan al sjago worden van mijn vriend die 's nachts naar de WC gaat of als ik na half 11 naar bed ga (heb ik echt overdag dan last van).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:34

hier ook triest buiten,hoop dat er net als gisteren droge tijden tussen de buien zitten :j
fijne dag allemaal :evaw:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:37

goeiemorgen!

regen.... -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:44

Goedemorgen.

Hier erg harde/stormachtige wind.
Denk dat ik maar niet ga mennen met Amerigo. Even kijken hoe hij er zo op reageert als ik hem uit de wei haal.

Ben zelf weer erg moe. Teveel gedaan gisteren. Waardeloos lichaam -O- |(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:51

Goeiemorgen allemaal

Heb mn best gedaan om alles weer bij te lezen
Lees over een gelanceerde zoon, :(:)
We gaan Snuit wellicht binnenkort in een wedstrijdring zien
Overal heerst regen
Rhine gaat zonder handschoentjes rijden, wel superleuk dat je een wedstrijdje mee gaat pakken :)
Dennis is verzopen en heeft de nachtrust echt nodig
Tallechie went inmiddels aan gebroken nachten ;)
Maisie kwam met een leuke link over een oefenwedstrijdje, heb maar meteen meer info opgevraagd, die wil ik ook wel meerijden haha. *gaaf misschien start ik dan wel tegen snuit :P *

Vandaag mn wagentje weer ophalen van de zomerwei vandaan (waar sun nog staat) en naar stal brengen (waar storm nu staat) want dan kan Storm ook nog wat oefenen met de wagen.
Afgelopen zaterdag meegeweest als groom op onze korenrit van de menvereniging. Mn vriendin heeft de hele rit gereden met Sunny en ik heb heerlijk mee kunnen rijden en ook eens van de omgeving kunnen genieten. Helaas was het laatste deel van de rit wel een beetje vochtig, maar daar hadden we een oplossing voor:
Afbeelding
Was nog bang dat Sun er erg op zou reageren, we hadden dit zo nog niet eerder geprobeerd en hij loopt natuurlijk zonder oogkleppen. Maar het was helemaal geen probleem, hij keek er niet eens naar. En tijdens de stop kwam hij we zelf ook met zn hoofd onder staan :+

groetjes, lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 18-07-11 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:51

Het lijkt wel herfst.

Zit hier op het werk met een trui aan en de kachel slaat zelfs aan.

Ik kan ook niet tegen gebroken nachten.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:56

:wave:

goeiemorgen ook allemaal! Donker weer, maar heb genoeg administratie bij te werken van de zaak... dus laptop naar beneden gesleept en geïnstalleerd... en nu zit ik toch weer te bokken :x
Gisteren Har gelongeerd in de cirkel, lag een geweldige plas, haha... eerst wilde hij er langs en dat mocht van mij ook maar toen hij warm was gelopen wilde ik 'm toch door de plas laten lopen en hij deed 't super, zelfs in galop, meneer had reuze lol!!! Daarna met heeeele smerige minireus naar bos gewandeld... zo gezellig dat tikke-tak van de ijzers op het asfalt :D
Hij loopt er gewoon trots van... :+

:evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:58

@Lanouska je hebt natuurlijk helemaal gelijk, sorry.
Even uit wedstrijdreglement SGW gekopieerd
Citaat:
STOKMAAT
a. In geval van meerspannen en langspannen moet het volledige span paard of pony zijn.
b. In de rubriek enkelspan pony mag de schofthoogte niet minder zijn dan 110 cm.
c. Voor de klasse 4 geldt dat de schofthoogte voor een enkelspan pony en een tandem
pony’s minimaal 120 cm moet zijn en bij een tweespan en vierspan minimaal
108 cm moeten zijn.

Ziet er gezellig uit Lacuna, vind het altijd erg knap als poowns/peerd niet schrikken van zo'n plu! Wat goed dat je die bij je had!

Hier ook weer erg nat....maar eens kijken wat we vandaag gaan doen. Je zult maar op een camping staan zeg, hopeloos! Wil in ieder geval naar paard toe maar moet ook nog iets leuks verzinnen voor Han. Zo nu eerst maar :9k
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-07-11 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:58

Goedemorgen...
nog droog hier...
Lacuna geweldige foto ! superpaardje heb je toch !!

nog 3 ochtenden werken...en dan heb ik 3 weken vakantie !!! *\o/* *\o/* *\o/* helaas geen paardje om mee te mennen....
dus daar baal ik nog wel van....eerste vakantie zonder rijden of mennen bah..... -O- vul ik dan mijn tijd met airbrushen...ik moet toch nog veel oefenen !! :Y)
Gisteren wezen kijken bij ringsteken, daar is ook niks aan als je zelf niet mee doet...
lichaam werkt na zaterdag hele dag cursus ook nog niet zo erg mee....maar goed, dat zal over een paar dagen wel beter gaan. :j
misschien is er nog een mooie menwedstrijd waar ik kan gaan kijken in de vakantie ??? is wel leuk.
Verder willen we nog een dagje naar de efteling :# , maar moet ik nog wel iemand regelen die de honden dan voor me uitlaat... ^)

VRAAG : Ik zoek nog wat mooie foto's van hoofden van menpaarden/pony's !! heb veel oefenmateriaal nodig !!!!! :Y) :Y)
met of zonder menhoofdstel, als onderwerp voor airbrushen, jullie hebben vast iets voor me ??? van de zijkant of voorkant maakt niet uit eigenlijk...
zoek van elke kleur wel een foto !! stuur me dan een foto via pb ofzo, anders is het hier wel heel snel vol... het is gewoon voor mezelf, je zult de foto niet ergens anders op internet terug vinden, mits met toestemming.
een voorbeeld van hoe ver ik nu ben .... naar een hongaarse lipizzaner die in de mensport stond...
Afbeelding

Nou, ga maar eens aan het werk....
succes bij wat jullie gaan doen vandaag !! +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:02

Ik heb deze voor je van Alwyn, vind ik er echt een voor een 'arti' airbrush...
Afbeelding

Maar je krijgt er vast flink wat in je pb-box!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:06

lacuna, mooie oplossing voor de regen!

har lekker aan het spetteren geweest!

bianca, ik heb ook nog een paar mooie hoofdfoto's met menhoofdstel als je nog wat nodig hebt, o.a. die ik voor de coverwedstrijd vanB Bit heb gebruikt.

pff wat een weer zeg...het giet hier echt weer...
bak en paddock is allemaal al een paar dagen hatstikken nat...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:12

Ik heb er zelfs 2 voor je :D (andere foto's van mij mogen ook gebruikt worden hoor)
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:30

@ Dennis: leuke foto!!
@ Biancacoo: ik zal even voor je zoeken. Volgens mij staat er in mijn profiel een van Rembrand
@Prinsje: super dat hij zo de plas inging
@ Lacuna: mooi dat het zo kon. Ik heb hier regelmatig plu's en parasols bij de bak staan. Rembrand duikt er ook zo onder, gek beest.

Nou, dat k.. lichaam werkt niet mee, dus paarden krijgen waarschijnlijk een vrije dag. Had even de bak uitgemest (hondenstront) en toen was ik al helemaal af. Dan maar niet met een jong paard aan de slag. Pony mennen bij deze wind is toch al geen succes, die moet dan maar vanmiddag met zoon nog wat doen. Thabor in deze wind mennen weet ik niet hoe dat gaat, maar weet wel datik te laat zou zijn omdat lichaam het niet goed doet, dus maar weer een vrije dag. Waardeloos. Oke, ik snap wel dat het voor de paarden neit zo erg is, zeker omdat ze in de wei staan, maar ik wil zo graag.....

Vanavond nog les ohz, weet nog niet wie ik meeneem. Zou eigenlijk Rembrand mee willen nemen, maar als ik zo moe ben zit Thabor veel makkelijker.
Nou, ik ga nu eerst maar op de bank hangen en straks hoop ik paar uur slapen. Hopelijk gaat het daarna wat beter.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:34

Hier heb ik al weer 2 wassen opgevouwd, was in de droger, was in de machine, vaatwasser draait en Daan al eten gegeven. Ook al weer aan de studie geweest. Ga vanavond waarschijnlijk even ohz rijden op veale

Het is hier ook koud en regenachtig, ga zo ook maar een trui aan doen

Lacuna wat een leuke foto en super zo met die plu

bianca je bent hier ook welkom in je vakantie om te mennen of te groomen :-)
6 aug is zweelo maraton, is dat nog in je vakantie?

Hoeveel honden heb je dan Bianca?

Ik heb ook nog wel wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tallechie op 18-07-11 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt