[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:55

Maisie schreef:
ik voer ook bijna nooit snoepjes. Dus als ze er wel een krijgen. (is ook heel wisselend op stal in de wei of als
ze vast staan) dan zijn ze verbaasd.

Ga zo met joep naar de pupycursus. Wordt de 1e keer dus ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.

Dat soort honden willen graag iets doen, dus hij zal met vlag en wimpel zijn puppy diploma halen.....
Als je slim bent, plak je er direct nog 1 of 2 cusussen achteraan, dan krijg je echt een opgevoede hond, heb ik ook gedaan, bij 2 honden en het werkt echt..

Ik geef de pony;s zo nu en dan een snoepje, geen gewoonte i.d.d, maar dan is het ook echt een klein feestje als ze iets krijgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:24

Zo..pffffff....nu mijn acquisitie gesprek heeft me uren gekost, enorm in de file gestaan, was wel leuke klus maar ook onmogelijke tijden }:0 zeker in combi met het enorme 'filegevaar' op het traject Leiden-Rotterdam :( klus was in Leiden.
Zoonlief was keurig een half uurtje alleen thuisgeweest na de muziekschool, zelf deur opengemaakt (in geval van nood kon hij bij de buurvrouw terecht hoor) en in no time zak chips leeggegeten plus natuurlijk Nickelodeon gekeken :+

Citaat:
Ga zo met joep naar de pupycursus. Wordt de 1e keer dus ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
De meeste labradors hebben inderdaad een enorme will to please, wordt vast leuk! Een husky is daar totaal ongeschikt voor :+

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:14

en hoe heeft joep het gedaan op de cursus?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:32

Bijgelezen.....ben ook niet zo van het snoep geven eerlijk gezegd.
Ze krijgen het wel eens daar niet van maar moet geen gewoonte zijn/of worden dat ze gaan schooien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:38

stoer kind VHU! :D

@royaltjuh; het betreft ook een 19 jaar oud patsbakkie hoor ;) incl brede wielen. Dus in principe is die 1/13 niet slecht :)

over het schooien etc, ja dat durft dids goed te doen. Maar ik vind dat hij het wel beleefd doet :)
meer het ''groooooote oogjes op steeltjes, nekkie erop en zo'n pruillip'' :P
zo, net thuis van stage :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:47

Oja, snoepjes.
Alwyn kan er totaal niet mee omgaan, die wordt echt strontvervelend en gestresst als hij ook maar denkt dat ik iets in mijn handen heb. Heb nog geprobeerd dat met vrijheidsdressuur eruit te krijgen (wachten op voedsel) maar dat ging helemaal niet. Krijgt dus nadat hij heeft gewerkt / iets heeft gedaan een boterhammetje ;)
Freddy kan heel goed wachten op iets lekkers, is ook een vreselijke slimmie we doen af en toe spelletjes -:)
Snuit is heel beleefd en kan er wel mee omgaan, bedelt niet door. Maar omdat Alwyn zo'n stresskip is met extra'tjes krijgt Snuit ook alleen wat na het werk, zonder dat de rest het ziet, dus iets lekkers terwijl ik hem aftuig/hij op staat te drogen na het werk.

Rizanta krijgt na het werk altijd wortels/brood in haar voerbak. En als ze klaar is met rijden, plus als ik wegga. Ze wordt dus verwend, maar ze kan het zeer goed hebben, zeurt niet en kijkt zo lief <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:53

Maisie: en hoe was de eerste cursus?

Hier krijgen ze zo af en toe een snoepje, maar meestal gewoon musli of muslikoeken als ze gewerkt hebben.
Toevallig had mijn verzorgster appeltjes meegenomen en die smaakte volgens mij wel lekker (ze hadden ze zo snel op :D)

VHU: wanneer ze gaan zeuren idd is het voor mij ook snel afgelopen.

Vandaag had ik weer de voerbal in stal gelegt. Rivaldo die bewaakt het echt met zijn leven (arme tum :() Hij zit dan fanatiek te rollen en met zijn voorbenen in de lucht te trappen. Ik zat in stal en kan dan zo van die dingen genieten dat hij zo lekker aan het spelen is. Nu vraag ik mij af als ik een 2de bal neem voor tum, zal rivaldo die dan ook gaan afpakken (hooi van tum is altijd lekkerder dan die van hemzelf) Tum vind het ook leuk om ermee te spelen maar kiest altijd de veilige weg om eerst zijn hooi op te eten, want wanneer riv die bal hoort moet hij hem afgeven. Dus is het handig nog een te nemen?

Melanie: jammer dat je sollicitatie niet wat geworden is. Wat zou je graag willen doen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:05

Zo'n voerbal zou hier aanleiding zijn voor grote stress en vette ruzie :o Ik zie Freddy het elke keer weer proberen en iedereen bijten, Snuit wat zenuwachtig eromheen lopen en hier en daar een dreun uitdelen en Alwyn trapt iedereen die er maar naar wijst naar de andere kant van de wereld }:0
Geen strak plan dus.

Zou het zielig vinden voor Tum en de bal eruit halen of inderdaad een 2e aanschaffen. Beter nog 3 tegelijk, net als je altijd drie netten op zou moeten hangen bij twee pony's, vier bij drie etc. Is er altijd een 'onbewaakt' :7

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:07

voerbal... zou diddle óf niet snappen, of proberen te slopen om snel meer voer te hebben :+

bleh, m'n arm steekt weer... Morgen om kwart over 8 naar de huisarts :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:12

heee kijk.......eindelijk een avantar,heb vriend lief ff heeeel lief aangekeken,happytime nu MET happytime
Laatst bijgewerkt door happytime op 11-01-11 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:12

Tjonge, weer een hoop moeten bijlezen.

Hier worden geen snoepjes gegeven. Geen idee hoe ze erop zouden reageren, ik vind het zelf gewoon niets.
Vwb voerbal: zou ik niet doen als Riv daar zo fel op is. Beetje sneu voor Tum. Tweede erbij zou kunnen helpen, maar kan ook zijn dat Riv dan nog fanatieker wordt.

Naaltje: verstandig dat je naar de arts gaat.

Ik ga morgen diverse wagenmakers aanschrijven voor info over karren en kijken wat ze nog geven voor mijn huidige kar. Heb vandaag van van der Mee antwoord gehad. Maar nieuwe kar is veel te duur en hij geeft veel te weinig voor huidige. ;(

Nou, ik ga slapies doen, morgen weer drukke dag. :Z

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:13

geen snoep hier,wel een biksbrokje om de jonge welsh te lokken,maar niet altijd alleen als hij echt stront eigenwijs is...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:14

Hihi 3 in mijn box ben ik bang dat ze erover gaan vallen hihi.. Bal eruit halen ook geen succes want de bal vinden ze prachtig een bal aanschaffen is misschien een idee maar of het helpt?

Ik gaf tum nu 2 handjes op zijn hooi en rivaldo de bal. Maar toen ik terug kwam waren ze gedraait en stond rivaldo de musli op te eten en tum met de bal te spelen. Maar hij hoefde er maar aan te rammelen en ja hoor daar was het monster weer :P

Wanneer rivaldo de bal heeft is hij daar heel zoetjes mee en blijft tum ook aan zijn kant.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 11-01-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:14

Ohh voetbal, dat deed ik wel eens met mn vorige paard :D Vond ze leuk! Bal is alleen in de heg beland en was heel snel plat...

Naalje: voor een 19jr oud bakkie is dat indd niet verkeerd!

Snoepjes heb ik niet/nauwelijks. Viva lust ze niet, Charmer lust alles dus als ik al beloon met voer, dan is het een handje brokjes. Maar eigenlijk krijgen ze bijna nooit wat, enige waar Viva een moord voor doet is Sultana's _O- Dus af en toe mag ze mee eten met mij ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:18

@royaltjuh
Afbeelding
<3 :D door de looks mag ie ook ietsje meer drinken :o :)

stalgenootje van mij heeft zo'n grote bal, die gaat ze keer meenemen dat we met paarden kunnen voetballen :))

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:21

Laura: ik weet niet zo goed wat ik wil doen, dat is het pobleem haha.
Zo'n voerbal heb ik ook eens gehad. Voor een hengst die ik toen had. Die had de bal in 1 nacht gesloopt. Ik begin er niet meer aan. Bij mij kan het ook niet, want alles loopt in 1 stal bij elkaar. Met zo'n bal gaan er doden vallen.

Naaltje: ik ben benieuwd wat de huisarts voor je kan doen met die arm. Ik ben ooit in mijn onderbeen gebeten door een Duitse herder. Echt door de huid heen. Daar heb ik nog gaten van. Het deed alleen niet zo'n pijn als bij jou. Sterkte morgen.

tine ik hoop dat je wat kan vinden voor je kar. Lastig als hij zo zwaar is.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:25

Ohhh stoer bakkie!!
En die pijn in je arm is door een hondenbeet?? Brr, dat kan lelijk aankomen, jakkes.

Melanie: heb indd ook geen voetbal meer, die sneuvelen te snel. Wel jammer, tis wel gaaf om te doen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:26

ik ben idd gegrepen door de hond.. 2x... rotbeest :+.. kan nu weer met 'm stoeien hoor.. men verklaart mij voor gek :o

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:30

Ohhh bah!! Nou sterkte, lijkt mij echt 3x niks.... dan zou bij mij et vertrouewn weg zijn. Maja, dat zegt iemand die meer een kattenmens is dan een hondenmens :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:32

Voorlopig doe ik het zo: Tum zijn musli bij het hooi (of in de voerbal als ik met rivaldo op pad ben), en rivaldo gewoon de bal.

Tine: lastig zo'n zoektocht, maar wie weet veranderd het nog bij de knhs!

Naaltje: succes morgen

Melanie: Moeilijk is het inderdaad als je niets weet.
Misschien een tuincentrum, de boer (daar hebben ze altijd wel iemand nodig) is een dieren, paarden, vee en tuinwinkel is in naarden en is van 10 tot 5 of 6 uur.

Ik ben 1 keer in mijn bil gebeten door 2 witte herders bij mijn oude baan. Waren de honden van de eigenaar daar en ik liep naar buiten met een veilingkar om hem netjes op te ruimen en toen kwamen ze met zn 2jen blaffend op mij af. Gelukkig niets aan de hand, maar was wel erg geschrokken (vooral omdat ik altijd al bang ben voor herders als ik ze niet ken)

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:02

tine- ik heb mijn vorige kar (ook maar 1 jaar gebruikt) voor dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht had verkocht via marktplaats. wagenbouwers verkopen liever nieuwe wagens dan inruilers. al vind ik dat ondanks de recessie de prijzen van paardenspullen niks zakken. ik heb een paar weken terug na een jaar zoeken naar een tweedehandse (niet gelukt dus) een nieuwe sulky gekocht, maar kreeg niets van de prijs af. gelukkig werd ik gesponserd door mijn moeder.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:10

Laura, ik denk dat Naarden wat te ver weg is voor mij van Amsterdam. Heb geen auto, alleen een brommer of OV.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:27

Mooie avatar Happytime!

Lastig Mel, heb je nu wel werk / een baan?
Ik wil graag een/twee dagen meer werken en gesprek van vandaag was klus voor ongeveer 8 uur, maar dan verdeeld over drie dagen, eigenlijk een avond, twee middagen, ja dat is dus hopeloos }> Volgende week weer een gesprek over andere klus van 2 dagen en voor een half jaartje, ben benieuwd. Misschien dat deze trouwens nog wel 'bijtrekt', dus alles op een dag wil inroosteren / laten doen als ze niemand anders kunnen krijgen :D

Citaat:
Maar nieuwe kar is veel te duur en hij geeft veel te weinig voor huidige
jammer Tine, vd Mee is inderdaad prijzig maar ook wel hele goed kwaliteit (een keer een kar voor de rest van je leven zeg maar). Zou als ik mijn wagen weg wil doen ook het liefste inruilen, zo'n gedoe dat verkopen (nu ook weer met de sulky van Sim). Maar via marktplaats misschien gewoon erop zetten en kiekn wat 'twordt? Ik vond toen ik op zoek was naar een wagen Kool uit Elspeet een heel fijn adres. Heb daar toen geen wagen gekocht maar lag niet aan hun service / manier van te woord staan etc. Kwam gewoon omdat het wagentje wat we nu hebben op 15 km afstand stond voor een leuke prijs. Nu ben ik zelf wel zeer van marktplaats :o kost soms wat moeite maar scheelt zo ongelovelijk met iets spiksplinternieuws.

Ik geef de pony's geen bix/muesli, ze worden daar zo fel van, ze staan op goed hooi / kuil / luzerne / compact gras. Voor 't idee af en toe een voederbiet of wortelen/brood. That's it. Ze zien er hartstikke goed uit, zijn vrolijk en in goede conditie. Denk niet dat ze iets missen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-01-11 00:57, in het totaal 3 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:31

vhu die sulky van je vind ik zeer gaaf... alleen te klein voor dids :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:58

Hij is ook leuk, ook erg comfortabel, helaas ook te klein voor Rizanta _O-
Met een beetje geluk ben ik hem al kwijt. Maar ja, eerst betalen en ophalen en dan pas geloven he ;)