Klinkt handig nieuwe klip aan je touwen ht. Vhu, heel knappe Gretha, komt omdat jullie er ook zo veel tijd aan besteden. En veel bijvoeren op de weide...blijft lastig. Maïsie fijn dat Robin goed gelopen heeft ! Gem heeft het warm koud en nat gehad tijdens het mennen, maar Moos weer aan de slag geweest. nu wisselvallig hier..zou de herfst nu echt komen, vind t nu wel fris buiten..
tine10
Geplaatst: 15-09-15 12:04
Ik sluit me even aan bij alle mooie samenvattingen . Zo'n clip lijkt me ook wel wat. Hier meerdere touwen die nog bijna nieuw zijn en kapotte sluiting.
Vanmorgen weer menles gehad met Sam. Ik ben tevreden. Was nog even een klein stukje wat bang, maar al veel minder dan de vorige keer.
Zometeen lunchen met zoonlief en dan hopelijk even slapen. Ik loop op mijn wenkbrauwen zo ongeveer
Biancacoo
Geplaatst: 15-09-15 12:30
Tine,..dat je toch durft te mennen als je angst hebt....knap, ik hoop dat de angst over zal gaan, en plaats zal maken voor vertrouwen. Hier ook aan de lunch..
tine10
Geplaatst: 15-09-15 12:38
De angst wordt steeds minder en als de instructrice er bij is, scheelt dat al heel veel . Maar ook vandaag weer ervaren dat pony geen stap verkeerd doet, dus het gaat wel goed komen met ons.
happytime
Geplaatst: 15-09-15 17:39
gelukt met de nieuwe musketon eraan te zetten. ik heb er een foto van naar VHU gestuurd,misschien wil ze hem hier plaatsten? (ik kan geen foto's van gsm naar pc zetten)
VanHuisUit
Geplaatst: 15-09-15 18:24
Hier komen de foto's, echt super van die haken!
Voor de rest erg druk, dus tot later
Biancacoo
Geplaatst: 16-09-15 10:01
Goedemorgen, Invasie van luchtballonnen hier toen ik met ons zoontje richting school ging, supermooi gezicht, hangen er 15 van die ballonnen boven je huis..en er kwamen er nog een hele rij aan...europees kampioenschap een paar dorpjes hier verderop..erg mooi om te zien.
mijn bus is vandaag voor APK...hoop dat alles in orde is...
Handige clips HT, je hebt ze ook met aan 2 kanten dat schuifstukje, dubbele musketonhaken zijn dat..dat is misschien ook nog een optie.
Even een zwaai van kos. Nog altijd heerlijk weer. Warm eigenlijk. Nu 2 dagen een huurauto. Alleen morgen nog. I love die auto. Audi A1 TDI. Die turbo is handig in de bergen. Vandaag het zuiden van het eiland verkent ook daar waar je bijna geen toerist ziet. Heerlijk.
Biancacoo
Geplaatst: 16-09-15 18:05
Baudyh, geniet van vakantie en de auto, hahaha.
* baalt van bus,...apk keuring ....Nee hoor mevrouw..niets bijzonders gevonden,..en dan krijg je de rekening..
Gem
Geplaatst: 16-09-15 18:52
Heerlijk Baudy!! Wij nog 5 weken, dan naar Cyprus. We nemen ook altijd een paar dagen een huurauto .
Biancacoo: Mijn man meldt altijd vooraf dat hij gebeld wil worden als de keuring meer dan xx kost. Dan kom je niet zo voor verrassingen te staan. Gaaf luchtballonnen! Als het goed is, ga ik dit najaar ook nog een ballonvlucht maken!
Vandaag met Moos getraind, hij liep super... laatste 20 minuten zeiknat van de regen geworden, maar dat kon de pret niet meer drukken.
Biancacoo
Geplaatst: 16-09-15 19:34
Hier ook Gem, ... zou 40, zijn voor nieuwe remleidingen plus uurloon....maar goed, daar kwamen allerlei kleine dingetjes bij...en dat tikte enorm hard aan ..nou ja, ik heb er geen nieuwe bus voor.....maar valt wel erg tegen....
wat gaaf dat je meegaat balonvaren, ik zou dat niet durven...maar t lijkt me supermooie.
VanHuisUit
Geplaatst: 17-09-15 08:47
Altijd balen die auto's als het allemaal van die kleine dingetjes zijn kan dat al met al flink optellen! Ik stond laatst werkelijk extreem stil door accuut kapotte accu, ook zoiets stoms.
Hier erg druk met huis, pup, gezin, werk, oja heb ook nog pony's, zwaai dus even voor bij
tine10
Geplaatst: 18-09-15 13:37
Rustig hier
VHU: hoe gaat het met je B&B plannen/aankoop huis? Ollie? Je ribben? Pup? Bianca: is het smorgens al weer koel genoeg om iets met de honden te doen of redt jouw lichaam dat (nog) niet? Is de laatste radiator al geplaatst? Hoe bevalt het je zoon nu op school eigenlijk? Balen van de bus. Gem: Lekker weer aan de slag met Moos en vakantie in het vooruitzicht. Baudy: geniet lekker van haar vakantie en is ook nog goed bezig met spullen voor de vluchtelingen. Ht, Maisie, Ipsilonka: hoe gaat ie daar? Lanouska: hoe gaat het met pony van je ma en met de paarden? Zijn die andere 2 eigenlijk al verkocht? Ava: ben je al even uit het ziekenhuis geweest? En hoe gaat het met je? Dennis is ook al tijdje niet hier geweest Janouks verhalen mis ik ook. Hoe gaat het met HRB? Heeft ze de nieuwe prins al een beetje geaccepteerd? En hoe gaat het met het boek, deel 2?
Nu vergeet ik er vast nog een paar, sorry.....
Vanmorgen weer menles gehad met Amerigo. Het kostte het arme ventje veel moeite. Ik kijk het nog even een paar lessen aan, maar in ieder geval voorlopig ga ik niet meer starten in de Z dressuur. Dat kost hem gewoon teveel moeite. Zoonlief mag nog wel lekker in de B blijven rondsturen en de vaardigheid blijven we ook nog allebei doen (dat vindt Amerigo erg leuk namelijk en hij hoeft dan ook niet aan de teugel). Rembrand zijn verloren ijzer zit er weer onder en Samoerai heeft een dik been (wondje) maar loopt niet kreupel. Ze houden je altijd wel bezig die beesten.
Gem
Geplaatst: 18-09-15 14:33
Tine, het is ook altijd wat met die beesten !
Vanmorgen baalochtendje. Had hem zorgvuldig ingepland ivm een weekendje weg en de SGMW (ik = groom) die volgende week voor de deur staat. En een goede strakke planning voor volgende week omdat stalgenootje een week op vakantie is en ik naast Mosel ook de Anda zou rijden en de Anda de SGMW doet. Helaas op dag 1 van haar vakantie al roet in het eten: Moos staat opgetuigd klaar en ik zie een lekke band linksvoor van haar wagen. Weet meteen weer waarom ik zo twijfel om toch voor harde wielen te kiezen . Helaas zijn er hier weinig adressen waar je een lekke koetsband kunt verwisselen, is meteen weer 100 km enkele reis . Zal weinig trainen worden
Laatst bijgewerkt door Gem op 18-09-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Biancacoo
Geplaatst: 18-09-15 14:34
ik ben er nog...maar t'is idd wel heul stil hier....jammerrr maar iedereen zal erg druk met zijn/haar eigen dingen zijn, snap ik best,..al zitten we niet veel pagina's meer van de 500 af.. Tine, met Amerigo gemend, goed bezig, jammer van Sam's been, hopelijk snel weer over. Honden zouden af en toe wel wat kunnen starten met trainen, maar ik heb nog geen idee of mijn nek dat gaat volhouden..en ik wil graag door kunnen blijven trainen, omdat het af en toe nog benauwd / warm is s'nachts..heb ik nog niet getraind, en mijn arm en nek voelde ook nog niet goed genoeg..wilde geen terugval riskeren.. verder..beetje in dubio of ik de bus houd of weg doe..eigenlijk is het gewoon veel te duur ..met een kleiner vervoersmiddel zou ik me ook prima redden....dus....ben te verwend met de bus.. en wil dat niet meer..
verder, zag ik een leuke foto van lanouska en het nieuwe paardje op fb. janouk..idd hoe gaat het met Anton ? en Janouk, en Bjorn..is er een soort van wapenstilstand inmiddels ? Ava...hoe gaat ie..mocht je al naar huis..of nog in ZH met alle goede zorgen..? Zag een leuk filmpje van jullie paardjes, ze staan er heerlijk en mooi bij zeg !!
VanHuisUit
Geplaatst: 18-09-15 19:30
Hi there Zal even uitgebreide update plaatsen Het is hier idd erg rustig maar komt bij ons vandaan doordat het gewoon knetterdruk is. Kom ook niet aan rijden toe... hoop van het weekend in ieder geval stapritje te doen zodat we een beetje in beweging blijven maar meer dan dat mag het niet heten.
Met pony's gedoe op de wei want het is zoooooo nat. Had ik Ollie naar voren gehaald zodat die op stal kan, maar Ber werd helemaal want Piet rent steeds onder de draadjes door naar andere weitjes als Ollie niet in de wei staat... waarom gaat het altijd anders dan gepland Dus nu alles weer bij elkaar gezet, draadjes anders gezet, extra apparaat erop (onderste draadjes via mijn batterij, bovenste via schrikdraad van de pensionstal. Maar dus twee dagen in de modder wezen rotzooien, da's niet goed voor je humeur
Pupsel doet het echt heel erg goed. Erg lieve hond, erg leergierig, super beestje. Wiske doet het ook heel leuk met de pup. Kunnen ontzettend spelen zo lief om te zien. Elkaar steeds speeltjes en botjes afpakken, maar allemaal zo vriendelijk, ze hebben nog geen enkele keer gesnauwd. Alleen vreselijk veel werk natuurlijk want we wonen in de stad, zonder tuin, dus het zindelijk maken gebeuren betekent gewoon zo'n 7 a 8x per dag naar buiten richting parkje. 's Avonds doet manlief het, 's ochtends vroeg (rond 6.00 uur is het nu) ik. Dan doet zoonlief het ook nog een keer voordat hij naar school gaat en als hij van school terugkomt. En de rest doe ik dan, soms met soms zonder Wis. En Wis moet ook een keer per dag even echt goed uit dat doe ik dan ook nog. Maar goed, het 'betaalt' snel terug in gedrag van pup want ze zien zoveel in zo'n stad. Ze vindt vreemde mensen niet meer eng (iedereen wil haar ook aaien, ook kinderen, prima want daar leert ze zo veel van) ze herkent de mensen die ze eerder heeft gezien (zo schattig, begint ze enorm te kwispelen), heeft al flink wat andere honden gezien (ging gelukkig allemaal goed), fietsen, brommers, auto's, joggers, skaters. Elke keer keurig zitten voor het oversteken, doet ze al uit zichzelf zo knap ook elke keer keurig zitten als ik stilsta. Niet tegen mensen opspringen, niet likken, niet bijten in schoenen enzo En al zo knap luisteren als ik haar los laat op het grote grasveld in het park. Volgt me echt overal. Rent ook wel stukjes met Wiske mee maar als ik haar roep komt ze direct
Dus veel werk maar ongelovelijk veel plezier van alleen bepaalt het je hele dag zeg maar, net een klein kind hahaha. Maar goed ik weet dat nu investeren in dit alles leidt tot een fijne hond die goed in de stad te hanteren is en daar gaat het om
En vandaag super super super nieuws want eindelijke wordt er nu maandag een overdrachtdatum geregeld was de afgelopen twee weken nog heel veel gedoe wat een gestress is dat zeg maar goed, het is nu in ieder geval geregeld en alleen nog officiele overdracht. Verwachten we eind van volgende week of anders de week erop Echt giga opluchting Vanochtend bij prachtige delicatessenwinkel geweest http://vermeydendelicatessen.nl/ vlakbij ons nieuwe huis, bij dat soort winkels doe ik ideeen op en probeer soort van contacten op te bouwen zodat we tzt wellicht wat voor elkaar kunnen betekenen. Probeer elke week een dag daaraan te besteden, is allemaal zeer inspirerend
Met mijn ribben ging het al best wel goed maar ik had nog erge last van mijn schouder (bleek, dacht dat het nog ribben waren maar dat was niet zo was schouderpees). Gelukkig gaat dat ook steeds beter, slaap nu 's nachts gewoon door, kan weer vrij probleemloos draaien. Maar doe ook niet zoveel zwaar werk in de wei de afgelopen weken, is iemand die me ermee helpt en dat maakt veel uit. Dan heeft het gelukkig tijd te genezen, anders kan het chronisch worden zo is me verteld en dat wil je echt niet. Zware wiebelige kruiwagen van land terug met mest dat soort dingen dat is niet goed zeg maar
Hoop dat het met iedereen goed gaat of beter
Dennis
Geplaatst: 18-09-15 19:52
Ik hoor dat ik gemist word. Druk, druk, druk. Werk zo een 50 a 60 uur in de week. Pony's lopen vol gevreten en plompvet in het land. Benno werd nog een beetje getraind(2 a 3x per week een half uurtje) maar ligt er nu ff uit.
Benno heeft in de dressuur op het district kampioenschap zich zelf overtroffen! Beide proeven winst en een hippiade ticket. Vaardigheid liep dramatisch, wel barrage en net aan door naar de hippiade. De week voor de hippiade liep hij 195,5 punten, op de hippiade bij een van de jury's 150,5 . Soms zit het mee, soms echt nket :p . Hij had zo extreem veel spanning(het gemaaide gras plakte aan mijn wielen door het natte gras, dat schoot steeds los en vloog tegen zijn lijf), maar kon en durfde te blijven rijden dus was tevreden ook al waren we met afstand laatste. Vaardigheid moesten we al als 2e, hij liep super, en s middags in de barrage waar mogelijk nog beter, een mooie 4e prijs! En op de voorplaat van de mensport!!!!! 2 weken geleden de finale van de pin en ga Noord competitie gereden. Dressuur hopeloos laatste, vaardigheid gewonnen! Super gaaf nadat zijn zusje Caya vorig jaar en moeder Whitney 2 jaar geleden de competitie gewonnen hebben!
Volgende week de start van het minimarathon seizoen, dit jaar weer tandem, dat blijf ik zo gaaf vinden. Moeder en dochter mogen mee, Roos en Deedee. Deedee mag voorop omdat Roos bijna niets ziet, ze heeft pas 2x tussen de pionnen gelopen en ook als 2x tandem, dus we gaan gewoon lekker rond sturen en niet te gek doen.
Benno is even uitgeschakeld. Ik heb al lang het idee dat hij lichamelijk net niet 100% was, maar verschillende masseurs en therapeuten wel. Alleen in de rechter galop als je hem wat probeerde te sluiten merkte je soms wat. Van de week door iemand anders na laten kijken en die wist precies de vinger op de zere plek te leggen. Ik wil hem nu eerst helemaal goed hebben voor ik verder ga. Het moet er al bijna 2,5 jaar zitten en weet precies wanneer hij 'stuk' gegaan is. Maar toch heeft hij altijd zo zijn best gedaan!
Tussendoor nog even met Faya en Deedee naar de keuring geweest, Faya helaas een 3e premie, Deedee een mooie 2e!
happytime
Geplaatst: 18-09-15 23:10
hey dennis weer ff hier zie je wel weer op de minimaraton voorbij schuiven VHU ook druk met alles, leuk zo'n piet die door draadjes gaat,zucht arme ber in de stress. tine pech met sam's been. gem platte band... echt balen,heeel soms heb je mazzel dat het ventiel alleen maar scheef zit.... hier ff rust met de ponys, sun iets longeerwerk meer gericht op minimaratonwerk.
Biancacoo
Geplaatst: 19-09-15 07:23
Goedemorgen, Gem, dat is balen, platte band....en 100 km enkele reis om m te laten maken...waardeloos. .. vhu heeft superpupsel, en druk met B&b en werk, en maak dag overdracht ! spannend, en leuk . piet is ondeugend, en Ber in de stress.. Dennis, problemen met Benno, ik hoop dat hij snel helemaal fit is, succes met Roos en Deedee, tandem lijkt me geweldig gaaf, super! ht aan t logeren, goed bezig, ga je met sun meedoen met de minimarathon ?
fijne dag...vandaag gaat bus weg... dubbel gevoel..
VanHuisUit
Geplaatst: 19-09-15 10:29
Jammer Biancacoo maar centjes kun je maar een keer uitgeven... 't is niet anders Grrrr lekke band is zwaar k altijd. Of het nu van je koets, auto of fiets is Door die stress-acties van Ber gisteren en eergisteren zit ik toch weer te twijfelen of ik haar van de winter moet 'uitbesteden'. Het is zo'n 'aparte'. Ze kan zo enorm flippen. Dan is ze gevaarlijk voor zichzelf (nu bijv weer kapotte plek op haar hoofd... bal van voet aangetrapt en nog paar plekken moet je dan wel direct goed verzorgen anders gaat het mis). En dan heb ik het nog niet over het vervoeren ... krijg haar met geen mogelijkheid in de trailer **zucht**
Biancacoo
Geplaatst: 19-09-15 12:12
Is ook zo...geld is echt op=op...als je niet meer hebt..kun je niet meer uitgeven.. Dit autotje is zuinig, en scheelt bergen geld in de wegenbelasting, ik krijg er een trekhaakje op..voor een fietsendrager, zodat ik met de step en om en om wel met de honden kan gaan trainen. komt helemaal goed !
Waardeloos dat Ber zich zo druk maakt.....ik hoop dat je de juiste oplossing vind..misschien veranderd ze juist wel doordat ze aan het werk kan/mag....mijn Vamor was ook niet de makkelijkste....maar ik heb toen hij eenmaal beleerd was nooit meer echt heel vaak idiote situatie's met hem meegemaakt..soms scheelt het enorm dat ze aan de slag kunnen...ik duim voor je.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-09-15 13:06
Ja die bussen en dan zeker een diesel dat is heel duur ... niet als je er veel km's mee maakt maar anders slurpt het je portemonnee ongelovelijk snel leeg.
Ik heb werkelijk geen idee Biancacoo wat kan helpen bij Ber Ze is ontzettend lief en ook relaxed. Als ze bij andere paarden is of als ze alleen is is ze dat ook als ik bij haar ben. Zodra ze alleen dreigt te zijn (ook al is er wel iets naast haar in de wei, het gaat om dat ze er direct heen kan lopen) is het drama. Geldt dus ook, zij het in iets mindere mate, als ze op stal staat. Staat ze naast een ander paard, dus direct ernaast dat ze paard ook echt ziet en kan neuzen is het goed. Gaat dat paard naar buiten en staat er dus de stal daarnaast een ander paard maakt niets uit, totale paniek. Ze kan zowel niet tegen het idee iets alleen te staan, want ze staat dan niet eens alleen maar kan dus geen contact maken. En ze kan niet tegen verandering, een paard wat weggaat of komt, langsloopt dat soort dingen. Ja dat kan ze dus wel, als er of links of rechts direct op een paard aanwezig is. Als ik alleen met haar achterblijf in stal en er lopen paarden uit is het ook totale paniek trouwens, dan ben ik mijn leven niet zeker, dus dat doe ik niet meer. Als ik met haar wegga gaat het dus wel. Dus ja zeg het maar. Heb afgelopen 1.5 jaar volgens mij onderhand echt alles geprobeerd. Enige wat volgens mij bij haar zou kunnen functioneren en wat ik nog niet heb uitgeprobeerd is een grote kudde. Zodat ze zich niet of minder op een of twee paarden kan fixeren. Zoiets is hier wel realiseerbaar in de zomerperiode, ik weet onderhand iemand waar ik haar in zou kunnen scharen in een grote groep. Maar voor de winterperiode is dat hier in de regio dus niet mogelijk. Nu zit ik eraan te denken om Piet en Ber apart te gaan zetten van stal van Ollie. Want ik kom gewoon ook niet aan rijden toe omdat er elke keer weer iets is met Ber. En ik kan me niet concentreren op rijden in de bak als ik in mijn ooghoek een hysterisch heen en weer rennende Ber zie of met buiten rijden het eerst half uur en op de terugweg haar gegil hoor. Voor de stalgenoten is het ook zwaar irritant natuurlijk... En van de zomer Ber gewoon op de grote groep of zoiets...en dan Ollie daar ook neerzetten.
Biancacoo
Geplaatst: 19-09-15 15:03
Blijft moeilijk met Ber..kudde zou het beste zijn denk ik. maar dat zal daar bij jullie net meevallen. Hoop dat je iets vind, en idd piet met Ber zetten zou al mooi zijn, want dan kun je met Olli gewoon je ding doen, zou ik zeker doen, goed idee.