[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:04

zo, hier is lekker door gebept :)

wij zijn weer thuis van rondje hill's
lekker met kikkerkar geweest,
manlief mee, onze team-menster ook mee, incl dr kruk..
was eerste keer weer voor dr, en ze had geen last van , gelukkig..
had ook gekunt dat ze juist wel last van zou hebben tenslotte..

was fris windje vandaag, zit weer lekker op te warmen nu :))

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:17

heftig filmpje smick, maar eerlijk ben ook geen voorstander van vaste hindernissen, bedoel je kunt toch wel lelijk vallen ook gewoon etc. maar als je kijkt hoeveel paarden het niet overleven op jaarbasis in deze sport....ze heeft wel goed engeltje gehad.
bic, gezellig gement, toppie en zellie hoor.
rest moet ik nog verder terug lezen, nu druk met pics uitzoeken, vanmorgen heb ik fotootjes voor familie gemaakt. Degene die mijn facebook hebben, daar staat er 1 op met mijn oma saampjes

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:31

@Smickey: ongelooflijk vaak als je zo'n val ziet en ze er nog zo goed vanaf komen _/-\o_ . Paard is ook nog best relaxed, lijkt het wel.

@VHU: hier wil ik O ook aan de seniores priores, maar al twee keer voor niks naar de BB geweest -:(- .
Hier ondanks de regen geen plassen (meer) in de bak, maar idd af en toe eens goed laten werken.
Wilde ook wat doen en droog hier, bak prima, maar heb zelf geen fut, dus lekker wat hangen :o .
Zul je zien, morgen hier slecht weer.

@Bicci: er ook lekker op uit geweest!

@Biancailona: bijzonder Sophie met jouw oma, dat zijn dan 4 generaties, toch?

Ik heb nog een bon voor een etentje, vandaag laatste dag, maar mijn printer wilt het niet doen, zo eens bedenken of ik hem naar de andere pc krijg, en ik ben al zo'n computerwonder _O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:43

helaas was mijn vader en zijn vriendin eerder naar huis gegaan, anders generaties nog completer
tja, laten we zeggen, blijft mijn vader en zijn acties :')
etentje zekers gaan gebruiken, succes met printen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:43

Dat zou zonde zijn Avaluna van de bon. Ik had laatst ook weer eens een bon van de postcodeloterij voor bos bloemen maar die had ik gisteren moeten ophalen, kwam ik gisteravond achter :+

De BB in Rijsbergen heeft SP altijd op voorraad en gisteren was ik dus in Pijnacker en daar lag het er ook gewoon op voorraad.... heb je al wel eens gevraagd of ze het voor je willen bestellen? Als het niet op hun bestellijst staat, bestellen ze het namelijk nooit. Dat was ook zo bij BB in Pijnacker destijds met de Subli ponybrok. Toen ik ze erop gewezen heb was het er gewoon wel altijd. Vind het erg fijn voer, het is niet duur in gebruik en na wat wennen (maar Bente moet zoals je leest overal aan wennen of ze wil het gewoon echt niet }:0 ) eet ze het heel graag. Blondie doet er bijna een moord voor :+
Op de verpakking staat dat het 6 uur moet weken maar ik doe gewoon altijd als ik kom een schep in emmer, warm water erop en dan na zeg ongeveer 1.5 / 2 uur is het al goed geweekt.

:evaw: Nouvel, wat fijn Fief weer voor de wagen *\o/* Bente lust helaas geen lucerne := ze neemt een hap en spuugt het weer uit... en dan kijkt ze heel sneu in haar voerbak _O-

Oja sorry, wilde nog reageren op Bicci wat heerlijk dat jullie teammenster weer even op de bok heeft gezeten, super!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-10-12 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:45

@Nouvel: balen van 't hoosweer bij jullie! Moet zeggen; hier nog steeds heel zonnig, ook vrijwel de hele middag zo geweest, dus alleen tussen de middag geregend. En jeej… fiefje voor de kar gelopen. Zal wel fijn zijn, weer met haar aan het werk kunnen!
@Tine: Brave Thabor en jij zal dat vast ook goed doen. En een 'redelijke Rembrand-dag' :D
@Bic: lekker rondje gedaan ook, heerlijk weertje voor he? Niks fijner op een mooie zondag dan met je paardje erop uit! Mooi dat het goed ging met jouw team-menster.
@BI: Vind de sport wel heel spectaculair om naar te kijken, maar zou er ook mijn paard nooit voor lenen :n Succes met foto-klus.
@Ava: lekker op de bankhang dagje, ook nodig op zijn tijd hoor ;-) En kun je die bon niet even naar jezelf mailen en dan op andere pc inloggen…

En waarom is Brunssum zo ver weg -O-

>;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:47

wss heb ik niet opgelet, maarruuhh..

hoezo brunssum ver?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:43

Oh dames: egopost :D

Boy is geweldig! Waterbak, marathonhindernis, vaardigheidsparcours, boy draait er zijn hoef niet voor om...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:45

toppie psm :))

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:47

Ben zo trots, we hebben alles in een lekker actief drafje gedaan! Er zijn fotos gemaakt, die komen tzt wel!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:48

geeft een goeiuh kick he :D

we wachten op de foto's :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:05

PSM: super, we wachten op foto's
Smickey: nou, ik doe het niet zo goed. Ben onnodig bang. Paard zet geen stap verkeerd en toch ben ik niet ontspannen. Heb videofilmpje terug gezien en hij loopt er heel leuk voor. Ik heb zelf steeds het gevoel dat hij met de neus veel te ver naar voren liep, daarom gevraagd of man wilde filmen, zodat ik het terug kon zien. Als ik hem zo zie lopen, komt het helemaal goed met ons.

Verder sluit ik me even aan bij samenvatting van Smickey.

Nu druk bezig met avondeten en dan hoop ik vroeg naar bed te gaan. Weer drukke week voor de boeg.

edit: nog even een foto van slechte kwaliteit, maar dan hebben jullie een idee. Thabor lijkt wel een pony zo, hij is toch echt 1.64.

Afbeelding

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:36

Iedereen lekker druk met de paardjes geweest lees ik.

@Bic: fijn dat het goed ging, dat ze er metaal goed mee om kan gaan. Was het de eerste keer weer op de kar voor haar?
@Smickey: plastic is ook heel eng, vraag maar aan Vjell

Wij zijn vandaag ook lekker naar het bos geweest. Manlief en ik te voet en de kinderen om de beurt op Vjell. Dochterlief op de heenweg, zoonlief op de terugweg. Zodoende deze ronde geen gemekker in de zin van "is het nog ver?" of "ik ben moe....." :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:37

PSM: wat een superpaard is Boy zeg! En trouwens, ook supercool van jullie zelf, dat je dat gelijk zo maar even doet!

Tine: Leuk Thabor voor de kar! En wat grappig die foto, zo lijkt hij inderdaad net een pony (maar je kan het wel zien aan de bakrand natuurlijk :j ) En fijn dat iemand je wilde filmen, doen wij ook regelmatig bij elkaar, dan zie je de dingen toch anders dan dat je erop of erachter zit :j

Pff... vandaag tussen de bedrijven door alle gordijnen van beneden gewassen... maar dan moet je dus ook strijken ^) Heb besloten één deel maar tot morgen te laten liggen, vond het weer genoeg geweest. Hoe kan het toch dat sommige mensen graag strijken :?

En lekker kletsen hier hoor, wat mij betreft mag het nieuwe topic wel bijna open :D Alleen nog aan het wachten op bericht van Lanouska en ik heb ook Tallechie nog niet gehoord...

Mickerd heeft z'n pyjamajasje weer aan, lekker warm. Morgen de manen even bijwerken, ik zag dat dat ineens snel is gegaan zeg.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:40

O, Mist, ik zie dat we gelijk gepost hadden. Leuk dat jullie met family en paard het bos in zijn gegaan. Wordt het eigenlijk al mooi herfstachtig in het bos???

NdV74

Strijken is ook niet mijn hobby :n
Ben daar ook heel slecht in.
Manen bijwerken moet ik ook nodig weer doen.
Ik heb de tip gekregen daar een vleesschaar voor te gebruiken, werkt supergoed bij dikke fjordenmanen.

Ja het bos begint langzaamaan echt een herfstbos te worden. Wel erg nat nu maar dat kan ook niet anders na al die regen.
De paddestoelen vind je overal al in alle kleuren en maten.
Laatst bijgewerkt door NdV74 op 14-10-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

:)) was eerste keer weer...
dus we zijn allemaal blij dat het zonder ook maar 1 probleem verliep.
en vooral, mentaal toppie ging :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:42

Ja mentaal is altijd afwachten. Blij dat het zo goed ging, zeker ook voor haar.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:42

ja echt wel.... :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:53

zoooo.......wat een pagina's....had ik even wat te lezen, en dat in nog geen 2 dagen..belachelijk..
PSM hoort bij de opening van het nieuwe topic..
SL word gemist, idd hier ook al..
Tine heeft toch spanning als ze met thabor ment, wel een gave slechte kwaliteit pic ! lijkt idd wel een pony, prikt dat lamoen niet in zijn schouder in wendingen ? vind het zo puntig ??
Smickey heeft heel mooie samenvatting gemaakt, waar ik dan graag op meelift..
las dat janouk het onder het zadel zo goed doet, genieten dus !
Bicci..gaat helpen met manlief bij wedstrijd, en medemenster heeft weer zelf gemend, super.
Misterlady had een pcprobleem ?? en vandaag naar het bos, ik vind vjell toch een gave naam.
Nouvel weer fief voor de wagen gehad ! super !!
BI heeft heel veel generatie's bij elkaar, stoer !!
Aks heeft niets te melden...hoe kan dat nu ??
Y;( voor wie ik vergeten ben..

Ego...ben een zeef, erg moe, maar heeeeeel trots en tevreden op mijn "ilegale" hussen. _O-
het trainingsweekeinde is super verlopen, het was voor mij en de honden de eerste kennismaking van hoe een wedstrijd eruit ziet, en hoe je hem moet lopen, en wat je onderweg allemaal voor maffe dingen tegen kunt komen.
Voor geinteresseerden, Uitleg :Ik liep met 2 honden voor de step, de trail (route door het bos) maar dan met "obstakels", zoals doodlopend pad, we moesten keren zonder af te stappen of honden vast te pakken, liefste op stemcommando draaien en weer verder, daarna veilig de step of kar aan een boom vastzekeren en honden vastzekeren aan een boom bij een ongeval van medemusher en een daardoor weggelopen span honden( het loslopende span was fictief)
onder een tunneltje van plastic door, ook nog een wandelaar met hond, een groot team van 8 honden die we tegenkwamen in volle vaart, mijn jaarling honden deden alles perfect en hebben geen poot verkeerd gezet !
dus......ik ben trots ! :)) O:)
na de trail, gingen mijn honden vol energie op commando naar de auto terug, en dat is toch knap, want het parkeren was op een grote weide, dus geen paadje naar de auto toe, maar..ze liepen er op aanwijzingen op mooie snelheid naartoe...zo blij met die maffe honden.
hier een fototje..links bovenaan foto bij de witte rand" is de finish, hier op de foto , halverwege naar de auto..hondjes deden het super !

Afbeelding

solly voor de megagrote foto...hij wil niet kleiner.. :Y) HUH ?? mijn foto is niet meer zo groot..wonderlijk zeg..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 14-10-12 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:54

Ik doe de manen altijd met kappersmesje, elke keer nieuw scherp mesje d'r in, werkt ook super, het wordt niet zo'n geknipt effect en het kost bijna geen kracht, dus gaat lekker snel en je hoeft niet zo aan dat beest te sjorren :)*
Maar voor een fjord in model knippen gaat dat natuurlijk niet op :D

EDIT

Biancacoo: wat een leuke foto! en dat eerste trainingsweekend was dus een daverend succes! Wat een brave honden en jullie hebben ze al knap op commando staan zeg! Heerlijk meid!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:58

Gave foto Biancacoo. Echt leuk dat je zo met je honden bezig bent.

@Smickey: nee helaas werkt dat niet zo bij een fjord (tenzij je er eentje hebt met lange manen natuurlijk) :D
Na half Etten gehad te hebben op zoek naar een vleesschaar, ga ik nu maar online bestellen. Krijg hier niks gevonden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:03

*\o/* gaaaaf Biancocooo *\o/* 't lijkt al zo echt 8-)
+:)+ voor PSM wat leuk dat hij het zo goed deed zeg!

Niet om de pret te drukken maar ik denk dat als je zo'n vreselijk ongeluk hebt gehad als jullie team menster je nu blij mag zijn dat ze zich prettig voelde maar soms komt dat maanden later pas weer terug.... Of bij bepaalde situaties... Net als verdriet of blijdschap zomaar omhoog kan poppen met een bepaalde geur, beeld of geluid kan dat met zo'n trauma ook... ;(

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:08

Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. De tijd zal het leren.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:08

klopt helemaal,
hebben we het ook over gehad,
best heel uitgebreid ook eigenlijk wel.

komt goed, ze is nog genezende, ivm wonden die meer aandacht nodig bleken te hebben, helaas.
maar ze is van zichzelf ook heel nuchter, dus dat scheelt ook nog ene boel.