[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:42

Hey Tallechie, is dat Daan,....wat een blije Daan !! leuke foto's hoor...wat is hij al grooooot gegroeid...
Lanouska fijn dat de paarden zo goed liepen en volgende keer 4-span bij gerard leijten..superrrr !!!
morgen lekker dagje vrij....lekker toch !!!
wij hebben morgen een verjaardag van dochter van mijn zus ! is wel leuk, zoontje kijkt er helemaal naar uit om even heen te gaan.
Dennis....nope...niet aan jou helaas...... }:0

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:44

bianca dit is inderdaad daan. Hij is maandag ook al weer 10 maanden :-)
En inderdaad weer de oude blije daan terug. Hij wordt nu nog 2 keer per nacht wakker meestal, maar dat is te overzien

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:47

Wat een lieve fotos van Daan!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:52

2x per nacht is wel "normaal" denk ik..dat was bij onze zoon ook rond die leeftijd....en......nu is hij de meest lieve rustige slaper aller tijden geworden,dus er is hoop voor je...

Buckje..hoe gaat het met je ?? nog steeds thuis ?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:00

Ja nog wel. :D Moet nu alleen 2 extra trainingen gaan volgen (verplicht!). :(

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:00

@ iedereen binnenkort gaat onze marktwagen geverft worden in de team kleuren en komt ook het team logo er op. alleen nou willen we nog een beetje pakkende naam op de marktwagen die iets met eten/catering te maken heeft, mag ook best wel een beetje fout zouden ujullie voor mij willen mee denken zelf heb ik nog niet zo heel veel inspiratie :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:05

Biancocoo gefeliciteerd met de zeer waarschijnlijke verkoop :j en we zijn zeer benieuwd naar nieuwe airbrush project *D
Tallechie wat een heerlijke foto's van jullie mannetje :*
Lanouska ;( moeilijk hoor.... fijn dat je wat afleiding hebt gehad, dat de hond het zo goed doet, dat is mooi zeg en dat GL de paarden zo mooi vindt 8-)
Veel plezier vanavond bij vriend van Bettepet en Bettepet ook gefeliciteerd dan maar :)
Wat bedoel je met 'marktwagen' Lanouska?
Buckje 2 trainingen.... :(:)

Wat doen jullie eigenlijk meestal als je een keer zo bagger hebt afgesloten met trainen zoals ik vanmiddag dus >;) het liefst zou ik nu al terug gaan om ze er weer voor te zetten maar is dat verstandig (zsm weer) of moet ik het laten afkoelen.... ik weet het niet. En vind/vond het ook sneu voor Rattan want die was zo braaf en meewerkend (gelukkig maar anders had ik het niet bij elkaar gehouden vrees ik)...ik baal er gewoon van -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:23

VHU: dat wil je niet weten wat ik dan doe :o .

En ik ook een vraagje: hoe moet je eigenlijk groeten bij een dressuurproef :o? ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:26

vhu, als snuit maar zijn zin niet gekregen heeft, en dat heeft hij niet, dan zullen zijn driftmomenten steeds korter worden.
lekker even laten afkoelen ,misschien had snuit een off day...of jij zelf iets wat doorwerkte op hem..
komt volgende keer vast goed, het kan niet iedere keer super goed gaan..
mijn 2-span heeft me vaak verbaasd hoe wisselend ze liepen....

lanouska..wat voor marktwagen is het..???
Feliciteer bettepet maar met haar vriend..
buckje...trainingen...nou ja als je er wel iets aan hebt..dan is het wel positief natuurlijk..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:27

Vertel eens Gem :+

@Biancocoo hij was heel braaf in het begin maar kreeg steeds zijn zin niet... de brave momenten werden steeds sporadischer :+ en de draakmomenten steeds heftiger }:) totdat het tot een soort kookpunt kwam vlakbij stal op plm 700 meter -:(- toen wilde hij er tussenuit piepen (ik voelde het gebeuren) maar... ik draaide hem terug (was op driesprong), groom erbij, is toen meegelopen tot vlakbij stal, toen is ze weer op de wagen gegaan.... dus hij heeft inderdaad zijn zin niet gekregen ... ik hoop dus dat je gelijk krijgt... :+

Zal jullie niet langer lastigvallen met m'n geneuzel :o maar 't is een vak apart twee van die pony's naast elkaar :=

Hoe je moet groeten staat beschreven in het proevenboekje, maar het is iets van met menzweep naar je hoofd bewegen en knikken }:0 ook best lastig.

Veel met mennen is best lastig hahaha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:41

Met afgroeten hoef je niet te knikken. Menzweep voor je hoofd houden. Met je pols voor je hoofd zeg maar.

Ik zal het ook zo laten en gewoon een andere keer weer proberen. Misschien had hij zijn dag inderdaad niet. Je hebt niet zijn zin gegeven

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 23:01

Biancacoo schreef:
lanouska..wat voor marktwagen is het..???
Feliciteer bettepet maar met haar vriend...

marktwagen is 4 meter lang en ongeveer 2 meter breedt was altijd een bloemenwagen. wagen kunnen we uitschuiven tot 8 meter en dicht maken aan 2 kanten met zeil. en daar zitten we met tafel, stoelen en terrasverwarmer. dus we zoeken een (bij menteam streutker passende ~~}> ) naam voor de marktwagen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:20

"Eet Reut met Fleut bij Streut" :Y) (Reut met fleut = restjes, kliekjes :P )

VHU: je wilt het wel weten :n ? Razen op mezelf, een paar nachten niet slapen maar liggen malen, alles dood-analyseren wat ik denk dat ik niet goed heb aangepakt, daarna aan lesmees voorleggen om vervolgens te horen: "Wat wil je nou? Hoeveel uren les en hoeveel euries lesgeld denk je dat ik al heb weggebracht naar JvdB om nog altijd exact hetzelfde te horen als jij, hetzij op een iets ander niveau? Gewoon veel uren maken, geloven in wat je doet, en haal jezelf niet zo omlaag!" ....
En vervolgens blijft alles bij het oude ^) .

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:00

Leuke Daan foto's! Fijn dat tie weer redelijk normaal lijkt te slapen.. toch wel prettiger voor jullie rust ook.

Biancacoo heeft de trailer lekker verkocht. Ik ben dan wel benieuwd naar het eindresultaat van je nieuwe airbrush.. kom maar op met die foto's!

Buckje moet verplicht op trainingen. Moet dat ook intern of kun je daar 'gewoon' heen? Verder heb ik ook altijd het idee dat jou kleintjes wat snel lopen.. maar ze zijn dan ook erg klein en maken kleine pasjes, dat klinkt ook wel veel sneller, denk ik. :o

VHU is gefrustreerd. Ik begrijp je heel goed, maar je kunt niets meer doen dat het erbij laten. Volgende keer beter. Inderdaad dan terug gespen en gewoon vol houden tegen zn draken streken. Hij zal toch een keer bedenken dat gewoon doen de beste optie is?!

Ik dacht dat je zelfs niet mocht knikken. Echt alleen je zweep voor je zoals tallechie beschrijft. Maar goed, ik ben geen wedstrijdrijder.

Lanouska, ik kan zo niets verzinnen voor je marktwagen. Als ik het goed begrijp gaat die dus mee op wedstrijd ofzo? Waarom moet er dan iets met eten op? Sorry, ik begrijp het nog niet helemaal geloof ik...

Gem maakt het niet leuker voor haarzelf als ze het gevoel heeft te hebben gefaald.

Voor diegene die ik vergeten ben.. sorry Y;(

Vanmiddag ben ik even bij het weiland gaan kijken waar ik altijd train, maar nu vanwege de nattigheid al even niet meer kom, hoe het erbij ligt. Want dacht ik als het meevalt en dan vannacht licht opvriest kan ik morgen in het zonnetje misschien wel even erop trainen.... kom ik aan, hebben de kinders van dat adres met hun quatjes lekker gescheurd.. helemaal zwart gereden op sommige stukken :wow: -O- .. ben doorgereden naar stal, eef gehaald en ben er gewoon gaan trainen. Daar zijn mijn sporen niets bij.. :+ Even was het drama, maar dat is mijn schuld. Ik wil gelijk de touwtjes in handen hebben en dat ze gelijk perfect loopt en dan ga ik teveel met mn handen doen. Gelukkig zaten er ook een paar hele mooie stukjes tussen en stapte ik zeer tevreden weer richting stal <3 morgen nog maar keertje dan. :o

Wat ik wel apart vond is dat ze normaal maar heeeeel lichtjes schuimt (beetje lichtgroenig net op de lippen zeg maar) en nu rechts best veel en wit, en links helemaal niets.. Wat betekend dat? Ik wist het ooit wel, dacht dat het iets met een dode kant te maken had. Dat ze links dus niets mee doet en rechts speelt en vastpakt enzo.. klopt dat?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 00:06

eefielover schreef:
Biancacoo heeft de trailer lekker verkocht. Ik ben dan wel benieuwd naar het eindresultaat van je nieuwe airbrush.. kom maar op met die foto's!

NEE geen foto's van mijn project

Lanouska, ik kan zo niets verzinnen voor je marktwagen. Als ik het goed begrijp gaat die dus mee op wedstrijd ofzo? Waarom moet er dan iets met eten op? Sorry, ik begrijp het nog niet helemaal geloof ik...

marktwagen gaat inderdaad mee op wedstrijd als vervoer van 2de kar en tent van de paarden en fietsen.... jaja en dan nog hebben we ruimte gebrek. eten ? omdat wij heel luxe onze eigen prive kok mee hebben en wij altijd in zijn voor een grapje. we dachten eerst aan relax ruimte of menteam streutker maar dat vonden we iets TE... ik dacht zelf aan the cookery of team streutker

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:12

Eefielover bedankt voor de samenvatting !!!

Dat schuimen vind ik ook altijd appart. Die van mij schuimen helemaal niet zo. Terwijl robijn best lekker loopt.
Jeroen daar in tegen daar vliegen de vlokken rond je oren.

Buckje succes met de trainingen en leuk filmpje !!
Leuke daan foto's gezien !!

Vanmiddag robin heel even aan de longeerlijn gehad. Hij was braaf. Had wel een voorkeur voor rechtsom maar linksom
ook een paar rondjes gedaan. Dit nog een paar keer doen zo aan het halster en dan maar eens met een hoofdstelletje.

Zat trouwens te bedenken met welk bitje ik hem eens zal beleren. Heb nog een rechte liverpool, kunststof liverpool
of een B-stangetje.

Afbeelding
Ik zag trouwens dit bit. Vervangt het riempje dan de kinketting. Ik vind de gebogen vorm
wel erg fijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:20

eefielover schreef:
Gem maakt het niet leuker voor haarzelf als ze het gevoel heeft te hebben gefaald.

Ik wou dat het anders was.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:34

Gem snap ik, kan je waarschijnlijk weinig aan veranderen al zeggen honderd mensen dat het niet nodig is. :(:)

Als jij hem al hebt natuurlijk, Lanouska! Maar biancacoo, je had toch ook een projectje tussendoor? Dat fantasie dingetje? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Vind het gewoon zo leuk om te zien.

Maisie, ik heb dat bit ook gezien en zat er ook al aan te denken om te proberen. Ziet er op de een of andere manier wel vriendeljik uit!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 00:53

foto's van mijn project gaat zeker nog tot mei of zo duren is namelijk een cadeu voor iemand

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:29

Zo de thermoskan is vol, de ski kleding is aan, de trailer en auto staan klaar. Nu Her Royal Badness nog klaar maken en wij gaan samen (man en ik) naar Elspeet voor een rondje Hei / Kroondomeinen 20 km (als we niet verdwalen, haha).
Puber blijft thuis, die leeft online. Kan hij mooi de andere paarden in de gaten houden.

FIjne dag allemaal! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:47

Goedemorgen!
Ik ga even helemaal mee in de samenvatting van Eefielover!!!

Maisie hier weinig bittenverstand.

Janouk geniet ervan!!! Je hebt wel een koude dag uitgezocht.

Tine hoe gaat het nu? Ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk het is om chronisch vermoeid te zijn. Ik heb het slapen 's middags gelukkig niet meer nodig, heb het zelf ook jaren gedaan. Maar zo rond 1 of 2 uur 's middags heb ik altijd nog heel veel zin om mijn bed in te duiken en even heerlijk slapen.

Vandaag lekker een rustig dagje. Straks naar stal. Gwin heeft zoals elke zondag vrij. Paard van stalgenootje moet even aan de hand gestapt worden, die heeft een peesblessure. Vanavond heb ik dienst.

Fijne dag allemaal!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:49

@ Maisie: ik zit ook over dat bitje te denken.
Ook door de halve bril, in een span wil de voorkant nog wel eens in de wang prikken door het kruisleidsel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:51

Goedemorgen.

Janouk: veel plezier!!
Maisie: je blijft hem toch maar Robin noemen? Fijn dat hij het zo braaf deed. Ziet eruit als een vriendelijk bitje. Ik heb bij Rembrand een kettingbeschermer om de kinketting heen, maar dit ziet er ook wel heel fijn uit.
Eefielover: toch lekker op weiland kunnen trainen
Gem: heel herkenbaar :o Ik analyseer de boel ook eindeloos en blijf balen van mijzelf. groeten doe je door hand met zweep voor je hoofd te brengen, je mag niet meer knikken. Dat doe ik helaas nog wel geregeld. Ik vind het zo onvriendelijk staan om het niet te doen, maar het hoort dus niet.

Paarden hebben hier vannacht weer buiten gestaan. Eindelijk. Sinds december moesten ze naar binnen, omdat de bodem te nat was. Gisteren hebben we de wei voor ongeveer de helft (andere helft was nog redelijk goed) gesleept, zodat de ergste kuilen en gaten weer weg waren. Ik wilde eerst nog extra dekens onder doen, maar heb toch maar gewacht, en maar goed, want ze voelden vanmorgen allemaal lekker warm aan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:17

haha..goedemorgen..
neee van lanouska's project komen geen foto's !! voorlopig, hihi....
van de sea-horse kan wel, maar die moet ik nog uploaden..
vhu je geneuzel over 2-span vind ik juist leuk, volgens mij is snuit je aan het uitproberen ! hoe ver kan ik gaan....die Rattan showbink naast me...ik ben veel beter ofzoiets....wat zal er in zijn koppie om gaan,..hij heeft natuurlijk een poos met jou aan de leidsels fijn enkelspan gelopen..

Streutkerst eetkeetie of zo iets....lastig om daar een naam voor te verzinnen.

maisie ziet eruit als een fijn bitje..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:22

En ook goedemorgen :9k

@Lanouska Biancocoo weet het vast goed geheim te houden hoor :j
@Janouk wat een heerlijk vooruitzicht, genieten dan maar vandaag en na de rit aan de warme chocolademelk :brr:
@Tine fijn dat de paarden buiten hebben kunnen lopen, en dat met het groeten, ik vind het ook zo raar om helemaal niet te knikken, ik doe het gewoon automatisch... :o
@Maisie, Dennis bit ziet er fijn uit.... wat kost-ie :$ ik heb al 'n hele bittenwinkel maar met Snuitje blijft het een raadsel waar ik hem blij mee maak :+
@Gem ik vond (maar goed wie ben ik?) dat op het filmpje jouw poown er al super fijn bijliep dus je doet vast wel heel veel dingen heel goed hoor :j

Als het bij ons wat minder gaat analyseer ik me ook suf :7 maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dan de goede punten eruit haal ook al is het maar een heel klein momentje en daar ga ik dan mee verder.... heb altijd zoiets als er een klein momentje is wat goed ging, kunnen dat er ook meer worden... :D vind het alleen erg vervelend slecht af te sluiten...

Ben dus meestal grenzeloze optimist en zeker niet altijd realistisch :o maar als ik echt niet meer wil (duurt meestal vrij lang), wil ik ook niet meer en is het ook echt klaar... _-:(

Iedereen hele fijne dag gewenst!

**edit**
Zie net je post Biancocoo.... volgens mij word ik ook echt uitgetest wat zijn ze toch slim die pony's B-) ... als ik er nu aan denk aan gisteren moet ik er ook al wel weer om lachen, mafketeltje 8)7 vind het ook wel stoer van Rattan dan dat hij zich er echt niets maar dan ook niets van aantrok, die had zoiets van je zoekt het maar uit met je gestuiter, ik doe aan die onzin niet mee O:) :+