[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:38

Hoi hier ben ik weer :O nou het was weer een heel eind zeg van Oost Groningen naar Rotjeknor. Tussendoor stops langs andere familie en ook nog in dierenpark Amersfoort geweest. Zowaar maar een enorme regenbui, toen waren we net wat aan het eten. Maar ben wel helemaal afgedraaid }:0

Wat leuk Nouvel dat je met 't vosje zo fijn bezig bent. Lekker is dat!
Tallechie door de plassen in de bak, super!

Gewoon ideal luxe marathon tweespan is niet om te bouwen naar enkelspan, inderdaad alleen de combinatietuigen. Dus goed dat je dat niet hebt gedaan HT! Gewoon rustig doorzoeken hoor, ze staan af en toe wel op marktplaats (maar altijd als je zelf iets wilt zul je zien dat het er niet op staat, dus geduld is schone zaak als je niet nieuw wilt kopen).

Bente blijkt ook een zeer kieskeurig typetje :Y) ze lust eigenlijk alleen haar brok, is gewoon niets gewend. Brood eet ze echt met lange tanden en liet ze eerst gewoon liggen, de Subli Omega 3-6-9 mix moet door de slobber anders blijft het ook liggen, slobber lust ze gelukkig wel, maar die heerlijke kruidenmuesli laat ze ook staan :roll:

Heerlijk mijn vakantie is ook zo'n beetje begonnen, moet nog wel een beetje dingen doen van school maar hoeft niet perse direct en ach....iedereen is toch weg :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:00

pff bedankt voor jullie antwoorden,blij dat ik het tuig niet gekocht heb,want sun en tiamo worden echt geen tweespan :n
maar had wel zoiets van: oke tweespantuig en daar ieder zijn eigen enkelspantuig van maken en stel je voor.....dat ze elkaar ineens onwijs lief gaan vinden en tiamo stiekum nog wat gaat groeien(of sunrise uit ouderdom gaat krimpen :)) )

VHU heeft haar familie weer bezocht in dierenpark amersfoort :j
nouvel is met een vosje aan het stoeien,leuk krijgen we foto"s te zien?
tallechie door de plassen aan het stampen :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:43

happytime schreef:
VHU heeft haar familie weer bezocht in dierenpark amersfoort :j

_/-\o_

@ HT: even doorzoeken dus
@ VHU: Rembrand is hier ook een lastige eter. Vind zijn krachtvoer niet zo interessant (welk voer ik ook geef) en laat het ook zo afpakken door de andere 2. Is erg lastig, want hij moet best hard werken.
@ Tallechie: super geoefend met water!

Heb besloten mijn grote menwagen toch maar naar Van den Dorpel te brengen voor onderhoudsbeurt. Hij heeft dan tijdens onze vakantie een week de tijd om hem na te kijken/beurt te geven. Als we weer terug zijn, moeten we weer flink trainen voor de kampioenschappen.

Verder weinig gedaan met de paarden. Vanmorgen heeft zoon wel op pony gereden (en is er helaas vanaf gevallen. Snap nog niet waarom, ze waren aan het stappen en ineens springt pony in de lucht, draait 180 graden verliest zoonlief in de lucht. Daarna stond hij heel sip achterom te kijken naar zijn "baasje ". Zo van, oeps, dit was niet de bedoeling. Zoon was geschrokken maar gelukkig niet gaan huilen. Daarna aan touw nog poosje rondgestapt en pony ohz naar wei gebracht. Daarna naar Exloo geweest en nog naar zwembad. Nu te moe voor de andere twee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:53

Jajajaja mijn familie ja :+

@Tine jeetje dat is dan altijd schrikken als ze gelanceerd worden.... vind je zoontje dapper hoor dat hij er weer opstapt. Als ze willen ponyrijden moeten ze daar ook mee om kunnen gaan, maar kan me voorstellen dat je als ouder wel zoiets hebt van het moet niet gekker worden... goed dat hij op judo zit, leert hij goed vallen. Onze zoon heeft nu 5 jaar op judo gezeten, heeft gele band met blauwe slip. Maar ze waren altijd heel streng met opgaan voor examens. Erg leuke lessen, heeft hij veel aan gehad. Vrees dat hij er dit jaar af moet, want weet het anders niet te combineren met hockey. Maar denk dat die basis van wat handiger vallen voor elke sport goed is.

Zag op de bit -cover actie dat Maisie en Nouvel al flink wat stemmen hebben *\o/*

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:06

Zo tine je hebt het wel druk met die zoon van je. Leuk dat ie er terug op wilden.

Ik heb volgende week mijn 2de wedstrijd, maar heb een probleem: ik kan niet met handschoenen mennen zou dat erg zijn?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:09

1 oplossing.....handen laten bodypainten :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:10

Ja daar had ik aangedacht maar das niet zo handig als het regend :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:13

vhu lekker op pad geweest!

zoontje van tine gelanceerd... :(:)

rhine gaat duimen voor mooi weer om handschoenen te bodypainten... :D

ht, goed dat je het tuig niet hebt gekocht dan inderdaad!
foto's van vosje heb ik alleen nog onder het zadel, aangespannen komen nog wel een keer... ;)

die bente, echte merrie, lekker kieskeurig! :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:15

@ rhine dan heb je toch een heel groot probleem want handschoenen zijn verplicht..
waarom kun je niet met handschoenen mennen heeft het een medische grondslag of vindt je het gewoon niet fijn?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:23

@ Lanouska door die handicap wat ik heb, kan ik mijn handen niet goed gebruiken. En met handschoenen word dat nog meer beperkt.

Op mijn eerst wedstrijd had ik er geen aangedaan :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:25

kun je geen dispensatie daarvoor aanvragen bij de KNHS?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:27

Wat voor soort wedstrijd heb je rhine?

Oei tine dat is even schrikken gelukkig wou hij er weer terug op.

Ja ferro is mega kieskeurig. Had vorig jaar appelazijn met knoflook. Meneer moest t niet terwijl de rest het
heerlijk vond. Zelfde met foenegriek. En dat terwijl ferro eigenlijk de enige is die iets extra nodig heeft.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:30

@ rhine als het een officele wedstrijdt is zal je toch handschoenen aan moeten dan zou ik je aanraden om hele dunne rij handschoenen te kopen en als je officeel rijdt zou ik toch kijken of je bij de knhs geen dispensatie kan aanvragen als jou dokter kan aangeven dat je heel erg beperkt wordt door handschoenen te dragen maar hoe de weg van dispensatie werkt bij de knhs weet ik niet

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:31

Ik heb een wedstrijd van fjovrili.
Ik ben geloof ik lid van het KHNS maar het geen startkaart ofzo.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:36

dus het is geen officele wedstrijd .. dan zou ik lekker zonder handschoenen rijden ... als je nou ooit voor de knhs wedstrijden gaat rijden (officele dus) zou ik toch de weg van de dispensatie is gaan bewandelen

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:42

Ja maar bij mij is het echt voor de lol, we doen daarom ook alleen mee hier in de buurt. Ook omdat als we verder zouden gaan wordt het te vermoeiend voor mij.

Ik ga van de week nog eens met katoen handschoenen met van de nopjes proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:53

Gewoon zonder handschoentjes dan, het is niet anders Rhine, bij commentaar gewoon even zeggen waarom je geen handschoentjes aanhebt, moeten ze begrijpen lijkt me.
Moet zeggen dat ik zelf met rijhandschoenen rij van Roeckl, zitten heerlijk en zijn veel en veel fijner dan de officiele menhandschoenen.
Deze. En echt, ik was/ben geen handschoenen mens maar deze doe ik met plezier aan, zelfs met rijden.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... oenen.html
Je hebt ze ook in andere kleuren, ik heb die in chocolade bruin *D Maisie rijdt er ook mee (het idee van die handschoenen had ik ook van Maisie geloof ik :o )
Je zou anders voor de zekerheid als je het vervelend vindt zonder te rijden van die hele dunne kunnen kopen, die gebreide met die nopjes erop? Zijn super dun. Maar die vond ik weer te warm.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... loves.html
Als je die in het buin koopt?

Wel leuk hoor dat je weer wedstrijdje hebt! Wil met Snuit ook wat wedstrijdjes hier in de buurt op gaan pikken. Zullen geen KNHS D/V/SGW wedstrijden worden want dan moet ik nog weer een startkaart aanvragen, had er ook al een van Rizanta natuurlijk en wil toch ook nog wel een bij Bente gaan aanvragen denk nog wel deze winter, wordt wel erg kostbare zaak. Maar van die 'losse' wedstrijdjes eens proberen is natuurlijk super leuk & gezellig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:55

zou ook gewoon voor zonder handschoenen gaan dan hoor, en dan inderdaad desnoods even uitleggen waarom...

vhu, leuk dat je nog wat wedstrijdjes wilt gaan rijden!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:58

Ik heb er nu van ideal, maar dat werkt niet. Ik heb nu de gebreide met nopjes in het zwart klaar liggen om te proberen.

Ik weet dat ik niet de beste menner ben maar ik heb buiten me paardjes niks dus ik vind zowat met der doen reuze gezellig. Vorig jaar hadden we meegedaan aan een keuring maar dat kan ik nu niet meer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:59

Je kan met KNHS lidmaatschap en zonder startkaart gewoon bijna overal (hier in Noord-Holland) hobbyklasse starten. Dus kan je ook gewoon KNHS zonder startkaart :).

Ik heb een paar hele fijne leren handschoenen die ik echt alleen op wedstrijd draag.
Hiervoor had ik hele fijne, maar die zijn overleden, toenw eer redelijke handschoenen kunnen vinden, ook helemaal stuk (gaten er in). Dus ik vorige week 2 paar van die fijne handschoenen besteld bij Epplejack (na HEEL lang zoeken eindelijk ergens kunnen vinden), is het een vernieuwd type..... Vallen een fractie kleiner en zijn ze het gewoon net niet...... Ze zijn echt ff te klein voor mij (ja, dat kan ook nog, heb ik nog niet eerder mee gemaakt met mijn mini handjes).

Ik rij ook alleen me thandschoenen als het heel koud is (en dus niet anders kan) of op wedstrijd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:59

@ vhu je kan toch gewoon in de hobbyklasse of impuls zoals ze dat nu noemen meedoen met snuit.
Dan hoef je ook geen startkaart aan te vragen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:01

Snuitje kan ontzettend goed door de pionnetjes/hindernissen. Ben dat nu een beetje met hem aan het oefenen, want ik kan het nog niet zo goed als hij zeg maar := Hij is heel snel, heel wendbaar, blijft heel mooi doorgalopperen, hij is dan echt zo in zijn element echt geweldig <3 ik moet vooral goed weten waar ik langs moet dat is nog wel een probleem, bij mij he :o Nu ik een goed wagentje heb lijkt het me leuk van die oefen-sgw's te doen of marathon achtig iets. Als Peter dan ook heengaat mag ik gewoon mee, Snuit kan er zo bij op de vrachtwagen. Kijk dat is natuurlijk super leuk. Geen idee of het gaat lukken, maar hoop het dus wel.

Kan ik zelf mooi wat ervaring opdoen voor als we het volgend jaar of het jaar daarop met Bente willen gaan doen (SGW).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:02

gaaf vhu, lekker doen! :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:07

een artikel uit het plaatselijk suffertje

ANNEN - Mensportvereniging De Drentsche Aanspanning organiseert op zaterdag 16 juli weer haar clubkampioenschap. Vorig jaar mocht Antoinette Ebbekink de titel op haar naam zetten met Mariëlle van Benthem op een mooie tweede plaats. Dit jaar wordt de strijd weer opnieuw gestreden op mensportaccommodatie De Hooghe Acker in Annen.

De vorige editie van het clubkampioenschap werd gehouden in het najaar 2010. Omdat er dit najaar belangrijke wedstrijden elders in het land worden verreden heeft de organisatie besloten het kampioenschap eerder in het jaar te laten plaatsvinden. Dit wordt gedaan om een zo gevarieerd mogelijk deelnemersveld te behouden. De Drentsche Aanspanning heeft namelijk alle soorten mensporters in huis. Van recreant tot internationale toppers.

De wedstrijd wordt verreden over een parcours met drie vaste marathonhindernissen. Zo is er een hindernis met een helling, een bruggetje en de immer populaire waterhindernis. Ook staat er een vaardigheidsparcours.

Het aantal strafpunten voor afgeworpen balletjes of fouten in de hindernis zal worden aangepast op het niveau van de menner. Wie een kijkje wil nemen bij de spannende strijd om de titel ‘Clubkampioen 2011’ kan vanaf 13.30 uur langskomen op De Hooghe Acker aan de Eexterweg in Annen.

vorig jaar (2010) won dus me zusje toen deed ik niet mee mijn pony was net verkocht in 2009 won ik de titel met lanouska (de pony die ik dus in oktober verkocht heb)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:11

Gewoon door, door te proberen moet je het ervaren en leren. Ik heb nu 3 marathons gereden en 3 keer gediskwalificeerd, maar is niet anders. Daar leer je alleen maar van.

Ik ga nog even tv kijken en dan slapen. Daan ligt al op bed