[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:43

Ik sluit me even aan bij de samenvatting van b445 :o

@Lrivaldo: dat weet je maar nooit, hier hebben we dus uiteindelijk toch zoiets gevonden :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:44

Ik werk zelf dan voor HBO scholen maar begrijp Poeltje en Naaltje helemaal hoor.
Organisatie is vaak een zootje en docenten zijn vrijwel niet te bereiken / weten soms zelf ook niet wat ze wel of niet moeten doen. Of hebben zoveel op hun bordje dat het gewoon niet te doen is. Zo werk ik al vanaf september in een bepaalde opdracht (vrij vaag omschreven) maar ik heb officieel nog steeds geen takenplaatje (dat is een soort functieomschrijving). Dus als ik 'kwaad' wil, had ik vanaf september gewoon niets hoeven doen. Want officieel weet ik dus van niets. En officieus eigenlijk ook niet want mijn directeur is er heel vaak niet / vind alles wat ik doe wel goed. In al die tijd 1x overleg gehad 8)7
Maar ik geef altijd wel zsm volgens mij goed antwoord aan de studenten, hoop ik dan. Ik vind niet dat zij de dupe mogen worden van de chaos in een organisatie...

Heel veel bellen, mailen en er naar toe gaan. Wil wel eens helpen ~~}> _-:(

Wat oliebol Mel dat het niets was met de sollicitatie. Vind ik altijd zo balen, als je er dan helemaal heen gaat, je je erop voorbereid en dat het dan om die oliebol werktijden gewoon niet kan -:(-

Nou ik moet boodschappen doen, boel hier opruimen, mezelf optutten en dan ook op gesprek :evaw:

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:57

@babs; was contact met school.. dat moet wel via mail..
bovendien ben ik normaal gezien alleen buiten kantooruren in NL, en wil niet met mijn nederlands abbo vanuit belgie bellen O:) gierige student he :P

Lekker gekletst VHU, en wat een ranzig-makende hond heb jij :P _O-

@poeltje; ik ken 'm.. ben daarom nu naar school toe bezig met het indienen van een officiele klacht. Over stage zeg ik maar niks, muren hebben oren enzo.. maar :x ;)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:22

goedemiddag....
vind het indd een leuk en gezellig topic, zeker omdat ik nu wel es vaker met Anneloes meega op menwedstrijden en zo wat menners leer kennen die dus ook hier in't topic zitten, maar tjeeeeeem wat gaan jullie snel!
Sluit me ook volledig aan bij de al gegeven samenvattings paar posts eerder, want ik been het niet bij whaha!
In elk geval, leuke honde-foto's!! en las iets over ehhh sexcommercials, een sollicitatie wat niks is geworden, over shet's die toch gewoon ook vaardigheid en weet ik veel wat moeten kunnen blijven doen!(helemaal mee eens, shet's horen gewoon voor een kar haha, en daar hoor je leuke dingen mee uit te vreten! we hebben 2 shet's lopen!)
en en en....poeh....

ik heb in elk geval net gewerkt en door de vieze regen naar de auto gefietst, en ben vandaag heerlijk paardvrij want schoonpaps doet de paarden vanavond! heerlijk!

Zijn hier ook mensen die hun paarden of pony's op commando kunnen laten knielen ed?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:24

Ik heb een haarbal die wat vrijheidsdressuur oefeningetjes kan. Ben een jaar of 2 erg fanatiek met hem geweest, nu al een jaar of 5 helemaal niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:25

half :))
Dids is in de leer :P
vooral kusjes, flemen, geeuwen, schudden etc zijn bevestigd, compliment zijn we mee bezig, maar konden we niet oefenen ivm de gladheid, hij durfde niet :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:30

oke, leuk!!
die pony van mij kan beetje knielen voor wat lekkers... :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:32

Ik doe niet aan kunstjes met de ponys :+ ook eventuele verzorgers/sters mogen dit niet met mijn ponys :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:33

de meid die op mijn pony rijdt mag gerust mijn pony een kunstje laten doen voor wat lekkers....(blijft de oude bok van 22 lenig bij :+)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:34

Meiden hier op stal mogen wel met Dennis z'n bestaande kunstjes rommelen. Dennis is toch vaak handiger dan die meiden (lees: een halve oefening en een mond vol snoepjes :+ ).
De rest leert hier ook geen kunstjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:34

Lenig misschien wel, maar heb toch altijd het idee dat als je ze wat lekkers geeft als beloning dat ze zo gaan schooien. Dat ze bij alles wat ze doen (buiten de commando's om) een beloning verwachten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:45

haha, ja schooien kan ze ook!en net wat dennis zegt, ze is ook heel handig en slim erin! soms heeft ze mazzel, soms niet! hihi, ben allang blij dat mijn pony er nu nog zo'n plezier in heeft, heb d'r al een keer echt echt echt voor dood weggehaald, ivm longemfyzeem, en ze doet het nu gewoon goed! ja die tante mag wel schooien en genieten!(klinkt wel heel penny he :P)zat al naar foto te zoeken op laptop, maar heb geen foto van haar hier op staan....mss later es als ik die oude laptop aan de ratel heb

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:49

ik zoek iets tot een uur of vijf. Anders is het geen doen met de Ponies. Eerst stonden ze idd in mijdrecht. Eveli waar werk jij? Nog mensen nodig?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:50

Nee, geen vacatures :)

Volgens mij heb ik je ponys wel eens zien staan toen ze nog in Mijdrecht stonden :) heb mijn hele leven in Mijdrecht gewoond, woon nu in zaandam :)
Had mijn ponys altijd in vrouwenakker staan, nu ergens in zaanstad :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:57

Evelli schreef:
Lenig misschien wel, maar heb toch altijd het idee dat als je ze wat lekkers geeft als beloning dat ze zo gaan schooien. Dat ze bij alles wat ze doen (buiten de commando's om) een beloning verwachten.

als je niet consequent bent wel
Diddle probeert weleens te schooien, maar is daar ook zo in gecorrigeerd :)
Wanneer er geschooid wordt is het spel over namelijk. Had hem vorig jaar zover dat hij 1,5 minuut alleen naar snoepjes keek :)

verder krijgt ie zelden iets :P gebeurt echt heel regelmatig dat ie een maand geen snoepje of iets krijgt :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:00

Snoepjes krijgen ze bij mij eigenlijk nooit, wel eens een worteltje als ik die heb :) voor de rest alleen hun mueslie+korrels :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:33

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:34

Ja Michiel Veenstra gebruikt hem al een jaar of 2/3 inderdaad erg grappig :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:23

Mijne krijgen ook nooit snoepjes, wieneke is nu al een ramp als ze denkt dat iemand voer heeft laat staan als we haar uit de hand zouden voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:38

Royaltjuh,
Ja koetsiercursus. Over 22 januari heb is het examen.

Laura, moet volgens mij wel kunnen de remmen los halen of buiten werking stellen.

Schooien. Daar heb ik geen problemen mee, en als hij het doet dan heb ik goeie rede om even lekker met hem te stoeien :D en dan stopt Tobbe er van zelf mee. Een appeltje bij hem eten kan ook zonder problemen.
Wat erg goed werkt is om er stem commando aan te koppelen wanneer paard iets lekker kan verwachten ;)

Vanavond heb ik weer koetsierles.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:03

Die van mij krijgen bijna nooit snoepjes, alleen op wedstrijd soms.
Mijn merries willen er wel vervelend van worden. Dennis niet, maar dat is een geval apart. Hij heeft wel een passie voor plasticzakjes, heeft hij aan zijn jeugd op de kinderboerderij over gehouden.

Die passie was net wel weer handig. Heb me echt rot gelachen om die muts.
Kindje er op, stapt aan een lang teugeltje door een plas en zie Dennis zo door z'n knieen gaan. Dus geef een gil dat hij gaat liggen, jochie sprong er af, ik sprint er heen en Dennis sprint weg. Dus ik loop rustig achter hem aan tot ik zag dat hij een nieuwe plas uitgezocht had, dus sprint weer zijn kant op en toen zag ik z'n houding veranderen. Kop er op, staart omhoog, pretoogjes en stuiteren maar. Hij is wel 10x het hele land over geweest, stuiterend, bokkend, strekkend, snurkend. Een van de moeders die stond te kijken had een pakje sjag in d'r jaszak, dus die daar mee kraken. Dennis wist niet hoe snel hij naast haar moest staan :+.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:20

:wave:

Jeee, wat een tempo hier!! Weet ook weer waarom ik destijds afhaakte :P Nou, zoalng jullie et niet erg vinden dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer dan blijf ik, anders red ik et echt niet.

Las wel wat over de zware kar van Martine. Wij hebben ook een marathonwagentje voor de pony, maar ik gebruik em alleen voor het 2span of enkel eens en ritje over de weg met enkelspan. Vind em voor de dressuur te zwaar, Charmer moet er dan teveel aan trekken om lekker los door zn lijf te lopen, laat staan dat ie verzamelen wil.
En over menners te paard :P Ik rij oh zadel en aangespannen wedstrijden. Tis vaak ff passen en meten, regelmatig meerdere paarden per dag trainen maar et lukt tot nu toe nog wel. Wedstrijden aangespannen rij ik vaak maar 1x per maand, oh zadel 1 of 2x, een beetje waar wat leuks is.
Verder een auto die 1 op 13 loopt. Dat vind ik slurpen haha, mijne rijdt 1 op 19 (zonder trailer).

Nou, ik zal zo es een hapje eten. Ben net thuis uit 't werk... Straks nog ff op stal gluren of er al dooi gearriveerd is, morgen gelukkig een dagje vrij :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:28

Mijn oude NF ruin kan kusjes geven. De rest is meer gefixeerd op het eten dat je in je hand hebt en is te lui om er wat voor te doen. Ik beloon overigens dus ook niet met voer. Mijn merries zijn echte vreetzakken en die bijten haast je vingers eraf om het eten te pakken.
De enige die ik altijd lok met brokjes, is mijn oude merrie van 22 jaar. Zij is sinds augustus 2009 bij mij, daarvoor heeft ze haar hele leven in Wales in de heuvels gelopen. Was niets gewend, dus die heb ik echt met voer moet winnen. Zij maakt er overigens geen misbruik van.

Ik heb geen voor remmen volgens mij. Wel schijfremmen achter en een hand rem. Ik gebruik met rem best veel. We hebben veel steile weggetjes en de oprit naar het erf is ook erg steil, dus ik heb ze echt wel nodig.
Ik denk niet dat remmen eraf iets doet aan het gewicht.

Mijn brommer rijdt 1op 25:P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:31

Snoepjes krijgen mijn paardjes ook nooit.

VD doe ik wel met Buck en al een beetje met Lizzy vind het belangrijk een deel grondwerk te doen en hierbij leer ik ook kunstjes aan. Wel beloon ik met voer maar zodra ze schooien buiten het VD'en om krijgen ze gerust een lel en dat weten ze.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:06

ik voer ook bijna nooit snoepjes. Dus als ze er wel een krijgen. (is ook heel wisselend op stal in de wei of als
ze vast staan) dan zijn ze verbaasd.

Ga zo met joep naar de pupycursus. Wordt de 1e keer dus ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.