[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:34

Naaltje dat klinkt niet zo goed! Het systeem bij jullie is blijkbaar toch wel wat anders dan hier. Van die uren verplicht te besteden aan studiepromotie heb ik nog nooit van gehoord :o Kan ook aan mij liggen hé :+

Evelli: ja poown wou graag spelen blijkbaar :+ Vind ik niet erg, maar steigeren vind ik wel niet leuk... Gelukkig deed hij het niet meer toen ik terug kwam!
Hihi wegrennende beestjes heb ik ook last van! Een vz-paardje van me rent ook graag weg. Als ik iemand anders nodig heb, gaat hij de rest opjagen zodat ik niemand te pakken krijg. *zucht* Heb al eens een half uur staan vangen om maar iemand vast te krijgen...(met 2 personen) Zelfs voer helpt bij hun niet! Maar als ze naar je gaan trappen is het ook maar niets... :n

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:36

Keet komt zodra ik een emmer in mijn handen heb. Alleen die ene pony die wordt echt gewoon link. Die is erbij gezet omdat de shetten altijd op een schraal stuk staan en hij ook de neiging heeft om dik te worden. Dus hij kan niet bij de paarden......
Nu zit ik met dat stuk verdriet opgescheept :x
Eerst konden ze door hem al niet meer bijgevoerd worden omdat hij iedereen wegjaagde en zelf alles opat...... en nu kan ik mijn pony dus moeilijk pakken :x

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:37

nee dat ligt niet aan jou :P dat ligt aan m'n school... Ze zijn tot nu toe de enigen met zo'n duffig systeem...
naja.. Straks ga ik volgende week m'n stage regelen, en dan trappn ze me toch nog van school :?
ik wi naar belgie om mn stage te doen..

ga m'n ma ff bellen, misschien heeft ze tijd om mee te gaan voor klaagbaak :P

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:41

Ik weer bijgelezen. Heb gelezen over minder prettige dingen. Heel veel sterkte allemaal!!
Over een ponie die weggejaagd wordt. Dat is echt vervelend… Hopelijk trekt het weer bij.
Over school problemen. Op wat voor school zit jij dan Naaltje??
Zag een mooi veulen langskomen: Gefeli!!
Nog een stoere ponie aan het werk!! Knappe kerel hoor!!
En nog wat over karretjes en tuig.

Woensdag is de baas weer weg dus ben benieuwd wat ik allemaal voor de wagen kan knopen. Hengstjes zaterdag en zondag maar onder het zadel gereden want de wagen was net overgespoten. Voordat alles zwart werd toch maar een andere oplossing!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:42

ik zit op de HAS in den Bosch.. Opleiding Toegepaste Biologie

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:46

En daar hebben ze van zulke regels??? Ik was zo blij dat toen ik op het HBO kwam dat ik geen regels meer had in de zin van die onzinnige verplichte dingen. Zaten er wel een aantal tussen maar dan denk ik van man je bent nou toch oud genoeg om zelf te bepalen wat je doet!! Van een vriendin om het MBO hoor ik alleen maar geklaag over kleuterschool methodes waar ze zich kapot aan ergert.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:53

die 28 uur moet je maken...
blijkbaar..
kan goed janken nu.. Ik wil niet van school getrapt.. niet dat ik het zo leuk vind.. maar dan verlies ik 2 jaar..

pff..
me kapot ergeren aan school doe ik al langer.. maargoed, kleinigheidje blijf je houden..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:54

lijkt mij niet dat ze je om zoon klein iets een negatief advies mogen geven

heb je rechtsbijstand?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:54

Als ik jullie hoor praten, heb ik nog niet te klagen over mijn school in het kleine belgenlandje :D
Er zijn geen verplichtingen buiten de schooluren, maar er wordt wel iets extra gegeven voor diegenen die bijvoorbeeld op een opendeurdag gaan staan om info te geven, of opdienen op een receptie van school e.d. (iets extra kan zijn een bon van de Mediamarkt, filmtickets, ...)
Er wordt ook wel aangeraden om naar cursussen te gaan die te maken hebben met onze opleiding, maar er wordt niets verplicht.
De lessen zijn niet echt verplicht, maar als je bijna nooit naar de les gaat, word je toch wel aangesproken door een docent om te vragen wat je plannen zijn. Als je niet naar de les gaat, maar je haalt goede punten (wat zelden gebeurt), is er geen probleem.

@ Naaltje: ik begrijp je wel heel goed hoor! Als ik nu niet slaag op Frans (laatste vak dat ik dit jaar nog moet doen), dan mag ik deze richting niet meer doen en verlies ik ook 2 jaar...
Heel veel succes en sterkte!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:57

Naaltje schreef:
die 28 uur moet je maken...
blijkbaar..
kan goed janken nu.. Ik wil niet van school getrapt.. niet dat ik het zo leuk vind.. maar dan verlies ik 2 jaar..

pff..
me kapot ergeren aan school doe ik al langer.. maargoed, kleinigheidje blijf je houden..

Ik kan het me heel goed voorstellen!! Hier is/was het P halen in max 2 jaar en je bent save. Dan kunnen ze niks meer maken behalve als je de school afbrand geloof ik. Het is hier meer van zolang je betaald en je de eerste eis je P binnenhebt kunnen ze je niks meer maken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:58

Evelli schreef:
lijkt mij niet dat ze je om zoon klein iets een negatief advies mogen geven

heb je rechtsbijstand?

ik niet geloof ik
ouders wel..

i ga zo m'n ma ophalen.. we hebben heel wat bij te buurten, want zij is gisteren door de buurvrouw aangevallen :')

verder zijn we allemaal best normaal hoor _O- geloven jullie et nog?

ik ga zo een langere menzweep halen
en vragen of ze iets van bit-advies/uitleen hebben.. Wil een liverpool met tongboog/vrijheid :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:15

Succes Naaltje en Lotte met jullie schoolproblemen! wat een stresslevert school ook op he.

Ben benieuwd waarom je ma is aangevallen naaltje :P

Ik ben vannochtend weer me bed in gegaan en ben er nu pas weer uit :D heerlijk een keertje uitslapen, had het echt ff nodig :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:22

Jenkins ik heb eigenlijk geen schoolproblemen, nóg niet in ieder geval :D Maar hopen dat ik slaag op Frans...
Met mijn 4 uurtjes les in de week levert school niet zo veel stress op, behalve als ik een test heb. Ik ben een echt stresskonijn als het op testen/examens aankomt, mijn darmen raken helemaal in de war waardoor ik bijna op het toilet ga wonen :o Tijdens de examens neem ik wel pilletjes tegen de stress, maar ik kan toch niet een maand voor een test beginnen met pillen slikken...Dan moet ik het ganse jaar door pillen innemen :+

Zo eens lekker lang slapen kan toch goed doen hé?!? Heb het al lang niet meer kunnen doen, maar zeker als je je niet goed voelt kan het deugd doen ;)

Naaltje ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je ma is aangevallen }>
Trouwens, ik geloof je nog wel hoor ;) Heb zelf al verschillende dingen meegemaakt op een week tijd dat ik bijna ging denken dat mensen me niet meer gingen geloven :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:10

Naaltje schreef:
laatste 2 blokken zijn niet afgetekend sowieso (blok 2 en 3 dus)
blok 3 komt door rotpunten..
blok 2 omdat ik 1 les gemist heb, die bleek verplicht te zijn, maar mijn opa werd gecremeerd die dag...
Ben daar ook een tijdje echt van ondersteboven geweest :o..
Ben een waardeloze studente, dat wel.. Maargoed, dit is het probleem nog neit..

wij moeten elke leerjaar 28 uur besteden aan studiepromotie (opendagen beuzen enz) máár! dat is 9 van de 10 keer tijdens weekeinden... En dan moet ik werken om te leven :')...

nu hadden we een mail.. die uren niet gemaakt = negatief bindend studieadvies.. Ik heb ze van vorig jaar nog niet, laat staan van dit jaar...

;(

Ohh wat balen :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:27

Was gister even bij Mick geweest op bezoek, ik kon hem nergens vinden, niet in de bak of de paddock, alle stallen langs geweest, nergens mn pony te zien, vond ik hem op de poetsplaats t kindje van de stal eigenaar was m aan t poetsen. zo schattig :D
Daarna ben ik ff naar het bos geweest met hem aan de hand, dat is daar ook om de hoek echt ideaal :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:35

Ben blij dat ik van school af ben... hoewel ik moet toch wel eerlijk zijn dat er ook leuke dingen waren!
Naaltje wat balen zeg..

Fijn zo'n paard in de wei zeg waardoor je niet bij je ponys kunt komen. :=
Ik weet hoe ieritatie wekkend dat is, ik kon Buck ook niet vangen als Pako erbij liep.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:36

Als het goed is ligt zijn halster nu bij het weiland, dus ga wel eerst die pony vangen, vastzetten in een box en dan mijn eigen pony ophalen.
De andere komen ook wel achter me aan als ik emmer mee heb. Maar worden niet gemeen oid. Meestal gooi ik de emmer leeg als Keet er een hap uit heeft genomen zodat de rest lekker daar blijft als ik mijn weiland uit ga :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:22

Jelleee wat lief!! Ik zou me wel doodverschieten als ik Romeo nergens zou vinden :+
Was het kindje helemaal alleen met Mick? Hoe oud is het kindje? Super dat dat zo gemakkelijk gaat!
Bij kleine kindjes zal Romeo ook wel liever en rustiger zijn, maar Romeo is nog een echte speelvogel. Toen hij veulen was, zou ik hem durven meegeven aan een 3-jarig kindje, nu is dat wel helemaal anders (tenzij het met hengstenketting is, dan is er blijkbaar ook geen probleem :D )

Evelli, het kost wel wat meer moeite, maar ik denk wel de beste oplossing... :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:36

Weer een hoop leeswerk hier. Naaltje balen dat het zo gaat. Hopelijk is het toch bespreekbaar en op te lossen. Dat is schrikken om je pony nergens te vinden, kan me voorstellen hoe opgelucht je was toen je Micky op de poetsplaats zag. Evelii: hopelijk lukt het zo, is denk ik de beste (en makkelijkste) oplossing.

Heb net bijna 3 uur geslapen en eindelijk is de hoofdpijn (dit was al de 3e dag) aan het zakken. Vanmorgen wel met beide knullies priveles mennen gehad. Ging weer heel fijn. Ben heel benieuwd hoe Amerigo het donderdag doet. Morgen alleen even longeren met hem en Rembrand gaan we morgen weer onder het zadel oefenen voor de wedstrijd van zondag.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:43

sander_lotte, ze is 8 geloof ik en reed ook wel eens op hem, dus ik vertrouw ze beide wel. Ouders waren natuurlijk wel 'in de buurt'.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:59

vast aandoenlijk gezicht geweest :D klein kindje met pony.. buiten 't feit dat je 'm eerst kwijt was dan ;)

onze buurvrouw heeft grootheidswaanzin :P laten we 't daarop houden :P

heb een liverpool met tongboog gekocht. en een nieuwe zweep van 2.00 meter die ook nog eens lichter is dan m'n huidige van 1,80 :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:01

jullie gaan hard! :D

naaltje, balen zeg...

evelli, lastig zo...

haha, allemaal jaloers, ben ik ook op de mensen die hier wonen en elke dag die bossen in kunnen!
je kunt hier echt super mennen, zulke mooie paden!
hard genoeg om niet zwaar te zijn en zacht genoeg voor de paarden om lekker op te kunnen lopen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:02

Ik wil ook bos ;( Kom wel een keer bij jouw rijden :D met de sulky moet dat lukken toch?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:17

Nouvel waarom kan jij zelf niet die bossen in?
Ik woon ook bij erg leuke bossen, kan je uren in blijven rijden! Ik ken de weg ook niet in dat bos, dus ik rij maar wat in het rond, we komen altijd wel ergens uit :D

Ik had wel nog een vraagje (ik weet niet of dat in Nederland hetzelfde is, maar ga toch proberen): in het bos staan soms verkeersborden met een streep door, op het plaatje staat een paard met ruiter. Nu vroeg ik me af of het ook verboden is om er aangespannen te rijden. Mijn vriend zei: "het is verboden voor paarden met ruiter op, ik zie nergens een wagen op dat plaatje! En bij mijn weten zitten wij niet op Romeo..."
Hierdoor begon ik wel erg te twijfelen. Ik weet trouwens niet of er in België verkeersborden zijn voor aanspanningen. Ik denk wel dat ik ze in Nederland al gezien heb.
Weet iemand hier een antwoord op?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:18

Eigelijk is dat ook geen gek idee om naar nouvel te gaan :P