[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:10

Ja, Tine de installateurs zijn klaar...mis nog 1 radiator, maar die komt later, verder..heerlijk gedouched gisterenavond....dat was ruim een jaar geleden dat het zo heerlijk warm was !!!! genoten dus !! haha..
en weer warm water in de keuken, wat een gemak !! helemaal blij mee !
Bovendien een grotere leiding, dus veel meer waterdruk nu, super !
Zonnetje schijnt hier nog steeds, net lekker gewandeld ! was even fijn !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:58

zo dat lijkt me dan echt heerlijk Biancacoo...

Hier vanmiddag begrafenis... pfff wat een trieste zaak ;( hoop toch echt dat we samen heel heel oud worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:11

:(:) Vhu....erg heftig lijkt me het zo...idd...dat iedereen maar samen oud mag worden...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:57

Ja het maakt alles weer erg betrekkelijk. Kun je nog zo'n groot huis, vette auto, baan hebben en succesvol zijn als het stopt stopt het en dat is drama. Drie zo verdrietige kinderen voor de kist van hun moeder echt vreselijk.
Dus voor de rest ook maar weinig gedaan vandaag ...
Morgen wordt de loge opgehaald, dan heb ik er nog drie op de wei. Wel lekker want loge is echte shetlander die lak heeft aan paaltjes, lijntjes of aanverwante artikelen <<) loopt ook standaard de kruiwagen om te schuren als je poepraapt dat soort dingen :+

Hoe is het eigenlijk met jouw arm Tine? Dacht daar vanochtend aan tijdens het poepscheppen.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:07

@vhu; vreselijk idd alles dan maar betrekkelijk...

Met betrekking tot samen oud worden is dat uiterAard eenieder gegund; manier waarop men oud wordt lijkt me dan alleen niet echt onbelangrijk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:21

Da's ook zo Ava...

Nou zo hondjes even uitlaten, alles ligt hier compleet voor pampus maar moet toch nog even. Gisteren hadden we ze niet nog even uitgelaten voordat we gingen slapen. Lagen we uurtje op bed, werd Gretha wakker, ging ze aan de gordijnen hangen, wilde ze op bed, wc rol gejat en verscheuren >;) := dan weet je ff wel weer dat je een pup in huis hebt :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:29

Bedoel idd maar; zie hier nu ook; nog geen 40 en hulpbehoevend

Hahaha; dan weet hè het idd weer.
Mijn beste vriendin gaat morgen ook voor pup kijken; zijn wel echte tanks

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:40

Ava :(:) :\

Al wakker vanaf 5.50 uur :+ pupsel gaf luid kermend aan dat ze er echt heel heel nodig uit moest. Erg knap ze heeft niets in huis gedaan vanacht.

Heb nu dus al huis opgeruimd en zit aan de koffie :9k iedereen fijne dag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:43

Goedemorgen,
Ava :(:) Vhu :(:) idd je gaat de dingen in je leven opnieuw bekijken als je dit soort dingen allemaal meemaakt...
Slopende pupje..afgelopen nacht goed gegaan ?
Maïsie Hoe is het gegaan in Ysselsteijn ?

Hier de honden al vroeg laten spelen en rennen en gevoerd, ik.moet zo op pad..leuk dagje vandaag met vriendin, wel zin in..
t'is al 16 graden, hoop dat het droog blijft.

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:55

Goedemorgen
Ava, dan ga je inderdaad je leven eens flink onder de loep nemen. Ik hoop voor jou zo dat er tochnog een wondertje gebeurt....
VHU, heeft een mooi lange dag dankzij heel brave pup. Knap hoor dat ze dat nu al zo goed aan geeft. En gisteren een moeilijke dag gehad :(:)
Maisie, hoe is het gegaan?
Bianca al bezig geweest met de honden en weer heerlijk warm water in huis.

VHU: met manlief gaat het heel goed. Hij mag natuurlijk nog niet bukken en tillen, maar zijn oog doet het super.

Ik ga zo Samoerai vlechten en dan gaan we naar wedstrijd. Laatste keer in de L1 (hij heeft nu 29 wp, dus moet wel heel raar gaan als dat niet vol komt vandaag)

Fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:04

@biancao; heel fijne dag met je vriendin!

@vhu; zo heb je nog eens wat van de dag!

@tine; succes ze gaan als een speer!

Hier voor het eerst ietwat aan slaap gehad; kon ik wel gebruiken, al voel ik me nu helemaal brak; hahaha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:11

@olga; dank je wel ; leuk zo met foto!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:49

Vandaag heeft zoonlief voor de laatste keer gestart in de L1. Helaas niet helemaal zo afgesloten als we in gedachten hadden, maar we hebben weer veel geleerd. Samoerai was in de 1e ring erg onrustig en vond het nodig om er een paar keer flink vandoor te rennen (de springring lag er vlakbij en daar vielen nogal wat balken. Dat is erg eng, aldus Sam). Aan het eind Patrick maar laten afgroeten. Toen we het protocol zagen hadden we dat achteraf gezien niet hoeven doen, maar ja, dat is achteraf. De 2e proef ging gelukkig wel goed en was met 195 punten goed voor een 1e prijs.
Misschien moest Sam in de eerste proef nog even wennen aan het nieuwe jasje van Patrick. Dat heeft hij gekregen van zijn voorbeeld.

Nu eerst even slapen en dan straks nog met de bejaardenclub aan de slag ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:23

Tine, jammer dat het in de 1e proef niet lekker ging. Wel goed afgesloten gelukkig.
ava wat geslapen maar nog brak... :(:)

gezellige dag gehad vandaag, veel mooie husky's gezien, ook veel wat niet mijn favoriete type is, maar ook wel lief en mooi om te zien.
Ook gezellig om alle musher even te zien en te spreken, en mijn vriendin was gewoon erg gezellig een dagje uit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:00

Heerlijk zo'n dag Bianca, dat is af en toe echt even nodig!

Het is heel raar weer hier, heel somber en grijs, maar ook heel benauwd. Te warm eigenlijk voor de pony's om nu een jas aan te krijgen, maar te koud als het straks gaat regenen. Lastige tijd toch.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:38

op naar de L2 tine....goed gedaan van je zoon
lees dat er meer vroeg op waren vanmorgen :( ik had de wekker verkeerd gezet ipv half 7 dus half 6.....pffff wel erg vroeg op. maar wel op tijd weg om samen met een vriendin naar horse event te gaan,wel grappig dat vriendin (als dressuur onder het zadel ) paard en koets veeel leuker vind dan horse event...bof ik even in november *\o/*
maar wel een beetje geshopt vandaag en wat clinic's gekeken

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:41

Tine, gefeliciteerd met de promotie van je zoon! Het is idd raar weer. Warm en vochtig! Ik heb de regendeken weer op gedaan. Mijn paard zweet niet zo snel en heeft wel last als het tuig schuurt wanneer ik door de regen het zand niet goed weg geborsteld krijg.

Biancacoo mooie en minder mooie hussies gekoekt!

Ava goed geslapen!

VHU heeft een lange zondag gehad :):) . Ik tegen mijn gewoonte in tot 09.30 geslapen, was daarna dus ook zo stijf als een plank. En pupsels zijn slopers.... }:) .

Hier een paard-arm weekendje. Veel thuis-dingen gedaan, appels geplukt en appelmoes gekookt en verder veel achterstallig opruimwerk. Vanavond (ja, rare avond) koets gekeken *\%/* .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 06:52

Hier een heel druk paardenweekend. Zaterdag een demonstratie kur op muziek gereden met Janouk op het Haflingerweekend in Kootwijkerbroek met meerijden in de grote parade. Zondagochtend vroeg op de Koninklijke Stallen voor de generale repetitie Prinsjesdag. Heel veel paarden, veel bling bling en mannen in uniform. Ik houd ervan. En s avonds grote clubbbq. Zo vandaag weer alleen mijn eigen paardjes.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:53

Goedemorgen,
We zagen gisteren onderweg ook op de snelweg een aantal authentieke rijtuigen op aanhangers en een boel trailers rijden...was een mooi gezicht.
Janouk, gaaf zo'n generale repetitie !! en bbq, gezellig en lekker. :9

En Gem....Is t de koets voor Moos geworden ??

HT, naar horse event geweest, gezellig...spaarpot weer leeg ?

De hondjes zijn net ingeënt....thuis aten ze de ontworm tabletten zo op..handig is dat !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:15

En gem wat geworden de nieuwe koets?
VHU zware dag gehad en logee is opgehaald (zag het al op facebook)
Janouk ook een weekend vol blonde paarden. Er was ook een 4 span haflingers op wedstrijd toch gaaf om te zien.
HT ik vind paard en koets ook veel leuker. Dit jaar maar weer eens proberen te gaan.

Wedstrijd weekend was leuk. Zelf fijn gereden en nog gegroomd bij 4 span pony's. Robin was braaf heeft de marathon keurig uitgelopen en de dressuur daar gaan we van de winter eens aan sleutelen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:12

Knap van Robin Maisie +:)+
En ben heel benieuwd naar je nieuwe wagen Gem, super gaaf! (tenminste ik ga er bij *\%/* vanuit dat je er een hebt gekocht ;) )
Biancacoo heerlijk hondenweekend, Janouk haflingerweekend en bling bling weekend (erg gaaf idd) HT een horse event weekend, gezellig :):)

Zo zeg wat een ongelovelijk pokkeweer is het. Wat een regen echt niet normaal -O- dat in combi met dat veel te droge voorjaar en die lange kou ik heb echt een grasmat onderhand op de wei om te janken >;) bleh... staat nu wel een prachtige regenboog hier :)

Da's idd wel handig Biancacoo :Y) hier vrijdag nog met pupsel naar DA geweest. Ze had wat diarree ik hou daar totaal niet van bij pups (en al helemaal niet vlak voor het weekend). Tabletjes gekregen en het is nu allemaal weer zoals het hoort te zijn :) volgens DA was het van alle verhuisstress, klinkt ook logisch :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:00

Ja....... zomaar kans dat ik over 8 weken sjiekdefriemel rond rijd :P !

Ik ben nog nooit naar Horse Event toe geweest en ik heb geen idee waarom, maar het trekt me ook niet zo. Misschien omdat het allepaardensporten-omvattend is. P&K wil ik ook heen :j

VHU: diarree door stress en misschien ook verandering van merk voer?

Biancacoo: Zou hier wel eens vandaag kunnen komen: [VN] Ton Maat wint Nederlands Kampioenschap Traditioneel Gerij

Maisie gegroomed en zelf gereden met Robin. Leuk hoor!

Vandaag alles gehad tijdens het mennen: felle zon, warm, regen, een paar tellen hagel, donder, rukwinden. En dat in één uurtje :? . Maar Moos heeft de pootjes weer even gestrekt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:09

Gem, gaaf....chiquedefriemel over 8 weken...gaaf zeg !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:18

gem: (bijna) alle weertype gehad in een uurtje(mis de sneeuw en ijzel nog) :P
biancacoo: geen lege beurs hoor na horse event(als ik veel geld meeneem geef ik nooit wat uit) alleen maar bruine handschoenen gekocht en 4 musketonsluitingen( die van mij sneuvelen steeds terwijl het touw nieuw is,deze gaan met een soort lepel erdoor heen en dan vastklemmen klaar,touw gemaakt zegt die meneer......ga ik morgen testen) +:)+
vhu ook al een modderpoel als wei.
maisie: top gedaan met robin.
ava hoe gaat het met je?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:41

Heb je een foto van die sluitingen HT?
Ja wei is op zich alleen modderig om de betonplaat maar het gras wil gewoon niet lekker groeien dit jaar -O- dus hele weideperiode ben ik aan het bijvoeren geweest kost :$ maar vooral ook veel gedoe.
Vind het zo lastig te timen dan met rijden, want vind dat ze niet op lege maag moeten lopen, maar dan ga je eerst voeren, dan mest ruimen oid en dan na uurtje wil je erop wat doen maar ja, is dat wijsheid, vind dat altijd zo lastig. Heb veel liever dat ik zeker weet dat er genoeg voeding inzit. Nu voer ik flink hooi bij, maar 24/7 is het niet, dan vreet Ollie zich echt vierkant.... nu gelukkig zo geregeld dat ze 2x per dag bij worden gevoerd (1x door mezelf, 1x door iemand anders)... blijft vaak toch maar gedoe op de wei als je er niet bij woont. Vorig jaar was de wei veel voller, dan was 1x per dag bijvoeren ruim voldoende, had ik de netten de volgende dag nog vol (want ze eten veel liever gras). Maar goed, beter zo en op de wei dan zo weinig naar buiten als de meeste paarden hier in de regio (dat vind ik echt he-le-maal niets dan hou ik liever geen paarden, doet me gewoon zeer als ik zie hoeveel en hoevaak ze hier op stal staan...).

Echt trots op de pupsel. Ze heeft vandaag geen enkele grote boodschap in huis gedaan en nog niets gesloopt. Paar keer kleine plasjes maar goed, ze is nog maar 8 weken <3 en dat terwijl ik een paar uur weg was, aan het werk (hondenuitlaat is tussendoor geweest dan zijn ze, nadat eerst ik en daarna 's ochtends mijn man ze heeft uitgelaten, plm 2 uur alleen, hondenuitlaat en dan weer 2 uur alleen). Wiske is ook gesloopt :+ die heeft het erg druk met op de pup letten zo grappig, ze speelt er heel lief mee. We zitten nu op 7x uitlaten =:) ze kan al keurig 'zit' bij de oversteek en loopt keurig aan het lijntje, rent niet achter de kat aan en brengt knuffels terug <3