[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:30

Ik heb ook al kennis gemaakt met Hero :D
Leuk koppie staat er op.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:34

Leuk VHU!!!! Jammer dat je zo ver weg woont/staat!

Biancacoo, waarom kan je er niet over schrijven?

Ik ga morgen toch kijken bij de sulky... ben wel erg benieuwd. Al krijg ik ook weer te horen dat ik geen sulky moet kopen, omdat sil de 4wieler makkelijk kan trekken en een sulky slecht is ivm de druk op het schoftje.. Maarja als ik de hele winter in de bak train, lijkt een sulky mij voor sil toch fijner.. lastig.

Vandaag trouwens ontzettend rotte menles gehad :( In het begin van de les liep Sil prima door. Was mijn 2de keer bij de vereniging en les van een instructeur waar ik 2 jaar geleden (en 2 weken geleden) ook wel eens les van had gehad. maar werd helemaal afgekraakt.. bit zat verkeerd, kinketting te strak, broek te los.. en het was belachelijk dat niemand dat ooit was opgevallen.. (hij dus ook niet 2 weken geleden) dus bit omgedraaid en toen liep sil helemaal voor geen meter.. en owja ik was volgens hem ontzettend aan het zagen en reed met waslijnen enz.
Terug weg naar stal lekker een stukje omgereden en nog even kunnen afsluiten met een heerlijk buitenritje gelukkig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:39

Hero is erg mooi, er is gelijkenis in vorm en kleu en aftekening van zijn hoofd, met mijn vamor, vamor is 19 jaar elke dag bij mij geweest,...dus tja dat plaatje raakt me, maar wel op positieve manier !
Ik loop dagelijks langs de lege box van mijn vamor, en mis hem !

Hero is echt mooi ! Als hij het karakter heeft van mam en bora, word het een topper !

Heb hondjes buiten gehad,....gisteren heel erg naar bericht, een hondje wat ik ken is overleden na heel naar incident, dat raakt ook....
En ben dan zo blij dat ik mijn 4 kanjers gezond en wel thuis heb.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:18

Bianca: wat vervelend. Maar ik lees dus wel dat Eagle nog steeds goed gaat, en dat is wel heel fijn.
Jenkins: jammer van je les. Het kan best zijn dat hij met de onderdelen die niet goed zaten gelijk heeft, maar de manier waarop zoiets wordt gebracht maakt nogal wat uit.
VHU: wat is hij knap en wat lijkt hij op mams. Ben heel benieuwd hoe hij straks ohz en voor de kar is.
Frensie: leuk dat je wer even langskomt. En fijn dat het nog goed gaat met je, ook al voel je je drachtig.

Verder weet ik het even niet meer. Vandaag hadden zoonlief en ik onderlinge wedstrijd. We waren zelf al zeer tevreden over onze proeven, maar de jury was dat blijkbaar ook. Zoonlief reed voor het eerst een echte B proef en had 195 punten en een 1e prijs, bij het springen had hij bij het oefenrondje 2 weigeringen, maar bij het echte rondje foutloos en heel mooie punten voor de wijze van rijden, wat goed was voor een 2e prijs.

Zelf reed ik mijn eerste L1 proef met Thabor. Nou, die gaan we bij de eerstvolgende echte wedstrijd dus ook in de L1 doen. Hij ging heel fijn, nog wel een foutje in de linkergalop, daar was ik hem even kwijt en viel hij naar binnen op de volte, maar verder echt fijn. Ik had 205 punten en een 1e prijs. Ik had een 9 voor halthouden, een 8 voor hals strekken en voor het wijken voor rechterbeen. Topknol. Bij het springen was ik erg gespannen, maar Thabor heeft mij bij de hand genomen en overal keurig overheen gesprongen. Daar kreeg ik de 2e prijs.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:20

de hondjes trainen nog steeds met z'n 4-en, en dat gaat als de brandweer..of als een trein...echt super !

Tine. wat een topdag met de paarden, gefeliciteerd voor zoon, en heel erg gefeliciteerd voor jouw met Thabor.

ik kan niets over dubbel gevoel probleem schrijven door meelezers die er niets van weten, en ik dat graag zo wil houden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:08

@Biancao: als je het toch een beetje kwijt wilt, mag je natuurlijk altijd een pb'tje sturen :(:) .

@Tine: wat een top-dag! Gefeliciteerd, allebei *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Heel lief van lesgeefjuf van Connor foto's gekregen, maar helaas al afgedrukt, dus kan jullie helaas niet mee laten genieten :') .

Zo, wordt een lekker lui zaterdagavondje :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:23

Jenkins, als je echt dressuurmatig door wil trainen dan is hij gewoon niet de juiste keuze. Wellicht kun je dan beter eens in de maand priveles rijden..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:26

Goeienavond!

VHU, leuke pony hoor, gaaf koppie! Hoe oud en hoe groot is hij nu?

Jenkins, wat voor een bit rij je mee dat hij verkeerd om zou hangen? Als je verder wel het idee hebt dat het een kundig instructeur is, zou ik gewoon mondhouden en doorzetten. Oppikken waar je wat mee kan en doorrijden, het went vanzelf. Echter, als je geen vertrouwen hebt in de instructeur kun je er beter direct mee ophouden. Scheelt een hoop ergernissen.

Tine gefeliciteerd! Moet een fijn gevoel geven.

Avaluna: afgedrukte foto's scannen?

Ik heb vandaag een keuteldagje op stal gehad. Heb weer teveel gelezen, ditmaal over atypische myotonie, dus de paddock van Moos en Joker leeggeharkt voordat de eikenbladeren beginnen te schimmelen := .
Daarna gelongeerd met de pessoa en dubbele lijnen. Duurde wel een tijdje voor ik Moos fijn voor elkaar had, maar ik ben niet zo heel handig met de dubbele.
Vervolgens, nu het wespen / vliegenseizoen over is, met mijn nieuwe project begonnen: (koudgeslingerde) honing smeren op Moos z'n hoeven. Heb inmiddels zoveel over de goede eigenschappen van honing gelezen, het met de HS besproken en volgens hem zijn er meer klanten van hem die met goede resultaten de hoeven smeren met honing. Het werkt anti-bacterieel, goed (preventief) tegen rotstraal en zorgt voor een goede kwaliteit hoeven. Wel veel werk (uitkrabben, uitspoelen, drogen aan de stapmolen, zandjes eraf borstelen, smeren en in laten trekken). Ben benieuwd of zijn hoeven er op vooruit gaan.
Laatst bijgewerkt door Gem op 05-10-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:27

:(:) voor biancacoo :(:) ook hier als je 't kwijt wil pb mogelijkheid

@tine; mooi gedaan dus! Super!

avaluna lekker lui avondje :D
Jenkins gezeur van instructeur gekregen... Soms kunnen kleine fine-tune acties wel hoop extra plezier opleveren.. Maar soms ook niet, fijn als een instructeur dat wel kan accepteren..

vhu mooie pownie bij :)

zo, ik ben een beetje van m'n stuk gebracht vandaag...
Heb op m'n werk bijna een frontale botsing gehad..kwam een auto langs de verkeerde kant van een verhoogde rijbaanscheiding een bocht om (om iemand in te halen) Dat resulteerde erin dat ik met 40km/h op hem af reed..
Ik heb geremd zoals ik nog nooit eerder heb geremd, en ben blij dat ik niet met mijn eigen auto was..
Kerel zat keihard te lachen en te wuiven toen hij om me heen reed.. Ik heb nog even op de weg gestaan met alarmlichtjes aan..
En daarna op 't werk even heel hard gebruld := (waarop mijn baas bedrijven ging afbellen om te checken of die auto misschien bij hun voor de deur stond, toffe baas :) ) Maargoed, ik ben dus in brul stand :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:33

Aks: jeetje, kan me voorstellen dat je helemaal los ging. Wat een idioot en dan ook nog zo'n reactie. Zat ie aan de drugs ofzo. Hopelijk kunnen ze die vent nog opsporen. Waanzinnig gewoon.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:47

Ik weet alleen watvoor auto hij reed, maar uiteraard geen kenteken onthouden...
't was geen nieuwe auto, dus ook geen proefrit vanuit een van de autobedrijven. Na rondje industrieterrein heb ik 'm ook niet meer gezien..

helaas dus...
Maar ik denk wel dat ik voorlopig met argwaan alle zwarte renaultjes clio bekijk.. Had die engerd graag nog op z'n kop gestompt, maar in plaats daarvan ga ik huilen :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:47

^) jeetje Aks....wat een nare ervaring.....

dikke knuf ook voor jou zeg...bah !! :(:) :(:)

Hier wel een heel mooie ochtendtraining gedaan met de hondjes, wel heel kort ivm de warmere temp. maar was erg leuk, zoontje was ook mee. even hoofd leeggemaakt..

Bedankt voor jullie begrip, maar ik kan er echt niets over schrijven..helaas..gelukkig heb ik mijn man !! mijn man was vandaag met me mee, en zitten we op 1 lijn, maar kunnen er niets aan doen, de tijd zal het ons leren..het is niets levensbedreigends voor ons ofzo....maar iets wat aan je blijft knagen omdat je er iedere keer weer mee geconfronteerd word....

nu hopen dat het vannacht wat wil afkoelen, en morgen nog een training hoofd leeg maken, dat zou erg fijn zijn !

Gem, honing..geen idee of het helpt..
Jenkins..geen instructeur voor jou ! dat is duidelijk....
Ava lekker lui zaterdagavondje..hier is niets maar dan ook niets op tv..
en foto's van Connor ! leuk toch dat je die hebt !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:00

Even :(:) voor Aks, Biancocoo en Bicci ... :(:)
*\o/* voor Tine wow wat hebben jullie het goed gedaan *\o/*

Gem, exacte hoogte van Hero is moeilijk vast te leggen, klinkt raar maar hij heeft een enorme boeg/hals/schoft plus laag vet := en als hij flink stoer staat is hij 1.44/1.45 staat hij ontspannen haalt hij net de 1.41. Als hij stoer door de wei heen draaft lijkt hij wel 1.60 }:0 Duszzz. We zullen het wel zien de komende jaren.

Hoe dan ook ik denk dat ik er als hij een jaar of 5 is wel endurance mee kan gaan starten. Dat vooruitzicht vind ik wel erg gaaf moet ik zeggen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:48

Geen idee of ik dat tegen die tijd fysiek wel aankan maar een mens moet durven dromen :+

Jenkins als ik het idee heb dat mijn pony/paard zich echt niet prettig voelt bij lessen dan hou ik er dus mee op, ook al zou ik er de Olympische Spelen mee kunnen winnen. Maar goed, daar ben ik nogal uitgesproken in :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:44

Sorry lees nu pas het honing-hoeven gebeuren van Gem. Ben benieuwd Gem of het helpt. Bij Snuitje, die white line heeft gehad, heb ik het ook een paar keer ingesmeerd met honing. Werd een enorme vieze zooi :7 Dennis@bokt had toen heel mooi goedje, wat ook gewoon werkte voor verbetering van de hoef. Geen white line meer gezien en hoef heel sterk verbetert.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 06:48

Goedemorgen..
ik ben al een poosje wakker..hondjes soep gegeven...moeten voldoende water in hun lichaam hebben om straks toch een stuk te trainen..en dan hun buikje weer leeg hebben voor we gaan trainen..dus vroeg opstaan..haha..

veel plezier vandaag allemaal !

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:00

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... sease.html
http://www.hoofcare.nl/Nectar_wordt_honing.html

Gem, wij hebben bij Image op aanraden van Van Nassau gebruik gemaakt van honing voor white line disease en het werkt super goed. Hij had een opening gemaakt onder de hoefwand en daar kon ik het met een penseel in aanbrengen.
Je moet wel honing halen bij de imker, onbewerkt. De propolis gebruiken bijen om hun korven bacterie vrij te houden.
Penseeltje erbij en smeren maar.
Pas op voor hongerige haflingers, Janouk eet het liefst het penseel met honding op, als ze haar tanden er in kan zetten :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:05

interessante artikelen janouk !
honing werkt voor meerdere dingen helend toch ? je hebt ook honingzalf voor wondjes enzo..?
Dat het helpt voor white line disease wist ik niet, weer wat geleerd.. *D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:05

Ik heb mesitran (honingzalf) staan, maar vind dat echt te duur (60 euro voor 250 ml) om dagelijks preventief op de hoeven te smeren. Momenteel gebruik ik een gewone honing, maar wel koudgeslingerd (dus daar zou de propolis nog in moeten zitten, mits de honing niet verhit is geworden bij het inpotten). Dit kun je checken aan oudere potten: als er onderin kristallen vormen is de honing niet verhit geweest.
Moos zijn hoeven zijn niet echt slecht, de HS vindt ze qua model zelfs ideaal voor een paard, maar ik denk wel dat ze een puntje van aandacht blijven, ivm brokkelen, gevoeligheid op de zool, vrij nauwe straal waar vuil en bacteriën dus makkelijk blijft hangen.
Toevallig heb ik pasgeleden nog een artikeltje vertaald over honing. Vond het redelijk oud nieuws, maar fijn dat de wetenschap dat nog even bevestigt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:34

Heel benieuwd Gem, of het gaat uitmaken.
Aks ben je weer een beetje bijgekomen? Wat een malloten heb je in de wereld 8)7
Biancocoo heb je lekker kunnen trainen? Ik vond het vanacht best wel warm eigenlijk, kon ook niet goed slapen, deken op/af je kent dat wel }:)

Vanochtend al lekker naar stal geweest. Op zich wil ik in het weekend of de zaterdag of de zondag, maar ja, Hero is er nog maar net natuurlijk dus goed excuus om gewoon en zat en zon te gaan :P werkelijk heerlijk ritje bos gedaan met Ollie, ze begint het concept van lekker doorgalopperen goed door te krijgen onder het zadel, wat is dat toch fijn om te doen *\o/*
Daarna met Hero lopen rommelen zoals je dat met een jong ding doet, en dat vind ik altijd zo leuk (als ze beetje willen meewerken :+ ). Beetje wandelen op het erf langs potentieel spannende dingen als ezeltjes, ganzen, ronkende tractor, grote plas water en vrachtwagen enz. Als hij iets spannend vindt kruipt hij achter me aan, held op sokken maar wel lief :* hij is gelukkig goed opgevoed aan het touwtje loopt als een hondje mee. Even op poetsplaats gehad, voetjes opgetild, ging zowaar al best wel goed.

En Blondie heeft zowaar een 5e prijs gewonnen bij haar eerste springwedstrijdje, is dat stoer of niet =:)

Zo nu even opfrissen en in de krul want we gaan Heren 1 aanmoedigen van de hockey (HCR tegen Bloemendaal, mooie wedstrijd en zoonlief is ballenjongen) en daarna nog naar verjaardag.

**edit** loei van d/t fout :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-10-13 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:51

temperatuur was hier 7°C, dus koel genoeg om even te trainen, de conditie van de hondjes begint mooi stabiel te worden.
de jongste vandaag samen met Eagle voorop gezet, erg mooi om alles te leren van Eagle, de jongste is not erg twijfelend in de bochten, maar doet dapper haar best ! Eagle is gewoon een superleader voorop ! fantastische hond voorop, begrijpt alles wat je zegt, heel bijzonder !
het was even genieten !
Vhu..fijn met ollie en hero bezig geweest, super !

verder las ik nog dat er wedstrijdgangers zijn vandaag,..succes allemaal.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:58

vanuit onder de rots even nieuwe zoekactie foto van mijn kant. Zou jullie op de hoogte houden.
Dit is wel helemaal mijn stijl. Dus ik hoop in echt net zo leuk is.
Afbeelding
spoorbreedte 1.28, gewicht 250, komt van lemerij, 23 inch voor wielen en achter 19 inch. Rest kan ik niet zoveel vertellen, wie weet vanmiddag meer. Hoop dat hij in echt ook zo leuk is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:00

Mooie wagen BI :j !

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:09

heb er ook goed gevoel bij, nu ook hopen in echt mooi is :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:20

mooie wagen BI !!