zo wat gaan jullie snel...... smickey: doe ff een pbtje naar SL...het gaat goed met haar,maar druk zag dat jullie het hadden over met cap mennen:hier op de vereniging is het verplicht, anders certificaat kwijt bij inspectie maar begrijp niet waarom voltige het niet hoeft.....die springen,turnen enz op een galoperend paard en vallen er ook personen?
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-12 22:05
Nou daar heb je een punt HT snap ik ook helemaal niets van! Hoe is het met jouw druktemakertje Tara
happytime
Geplaatst: 13-10-12 23:25
VHU: we zijn nu momenteel aan het vriendjes worden,ze begon weg te rennen voor me als ze haar halster zag(ik zal wel strenger zijn dan de baas die ze eerst had) eerst maar morgen clubkampioenschap rijden en dan maar weer eens met Tara aan de gang gaan.....
janouk
Blogger
Geplaatst: 14-10-12 06:08
@happytime zie je straks in het bos voor de clubkampioenschappen. Ik hoop dat het wel wat droger wil worden want er is wel heel veel water gevallen de laatste dagen.
Janouk loopt tegenwoordig zo fijn onder het zadel; zo licht, iedere hulp komt door. haha ook als ik even ga verzitten, dan denkt Janouk ook al dat er een hulp is. Ze stapt prachtige keertwendingen, super verzamelen. Alleen het galop aanspringen in de houding heeft nog wat werk nodig. Kijken hoe ze vandaag voor de koets loopt, want Paul rijdt nog maar 1 x per week voor de koets met haar. Kijken of ze de knopjes kunnen vinden.
tine10
Geplaatst: 14-10-12 08:10
Goedemorgen
avaluna
Geplaatst: 14-10-12 12:05
Goedemorgen!
Hier ook een dochter die aan voltige doet, idd wel akelig, maar veel oefeningen schijnen niet mogelijk te zijn met een cap, maar nogmaals van mij mogen ze andere oefeningen verzinnen en ze allemaal verplicht aan de butsmuts zetten.
Hier ook heel, heel zielige paardjes , maar ze moeten het er maar mee doen.
Het is hier lekker rustig geweest, brrrraaafff allemaal Heb denk ik zo goed als alle stukjes inmiddels binnen. Ik wacht in elk geval nog op die van Lanouska dat ik zo weet. Ik zal zo onder aan mijn berichtje nog een keertje oproepje zetten voor mensen die ik mogelijk vergeten ben te noemen ofzo.
Wij hebben in het heerlijke zonnige weer vanmorgen een superrondje gemend. Hij liep heerlijk, had er zin in, al met poetsen was dat duidelijk We moesten wel heel erg grinniken, onderweg lagen langs de bermen in het buitengebied allemaal grote opgerolde pakken hooi en hoe lekker hij het spul in zijn stal ook vindt, kennelijk vertrouwt hij die grote pakken langs de weg niet helemaal, tsja, je weet maar nooit of er heeeele grote slagtanden ineens uitkomen he Ik heb gewoon leidseltjes los gelaten (hij zoekt bij spanning snel zelf extra contact en gaat daar dan beetje inhangen, die kans wou ik hem niet geven) en niet eens iets bijzonders gewoon gezegd, gewoon op heel rustige toon 'alles goed jochie' gezegd en jippie... na een paar kilometer keek hij er niet meer van op of om
We hebben mooie stukjes kunnen verzamelen en kunnen strekken met de beentjes, waarbij ook de achterbeentjes keurig hoger geheven werden, was superleuk in de schaduw te zien op het asfalt.
Nou, jullie lezen het al, wij hebben genoten, net voor de bui binnen, dus het geluk was aan onze kant denk ik even
OPROEPJE AAN VASTE TOPIC-DEELNEMERS: Heb je nog geen stukje ingeleverd voor het nieuwe topic en wil je wel in de openingspost jezelf voorstellen? Stuur dan je tekstje en 2 foto's per pb naar mij!
Ik moet nog maar heeft net een paar uur geregend dus ben niet blij. Wou er 2 longeren maar ben benieuwd of dat nog gaat lukken. Wil ook ferro nog scheren dus dan ga ik daar maar mee beginnen denk ik en mn stallen uitmesten.
@Maisie: getsie, hoop niet dat ik alle geluk met het weer nu heb opgemaakt voor iedereen Had het met liefde met jullie gedeeld natuurlijk! Eerst maar het stalwerk en scheerwerk doen dan, wie weet hoe het nog opklaart bij jullie in zonnig Zeeland
sjonge jonge, was net filmpje van de val van de amazone bij military aan het bekijken... dat paard maakt over de hindernis gewoon een koprol en valt plat op zijn rug op de buik van het meisje... dat ziet er echt heel traumatisch uit voor allebei. fjoe...
avaluna
Geplaatst: 14-10-12 13:58
@Smickey: heerlijk genoten van de rit en geluk met het weer . Goed gedaan met dat los laten .
Onze vereniging heeft trouwens zondag 21 oktober een rit door de Brunssummerheide. Ik zal eens kijken of ik de flyer kan plaatsen, wie weet heeft wel iemand zin en tijd om naar het Limburgse land te komen.
Ollie1
Geplaatst: 14-10-12 14:11
Hier net ook droog een rondje gemend...hier wisselen de buien en de zon elkaar af. Vanochtend zouden we onder de man gaan rijden...maar vriendin had vannacht behoorlijke migraine gekregen dus dat ging hem helaas niet worden..ik was hier het weer behoorlijk 'bagger' dus was ook niet zo heel erg ....Nu even met de mannen richtin Ikea, want zoonlief wil binnenkort een nieuwe kamer...even ideetjes opdoen...zodat we ons weer niet hoeven te vervelen....
@Avaluna: thnx... Is wel even lip bijten om zo los te laten, het is vaak zo dat je oergevoel om controle te houden dat in de weg wil zitten. Er zat namelijk aan de andere kant van die eerste baal een heel smal bermpje met zo'n verraderlijke sloot die zo dicht begroeid is dat paard dat helemaal niet door heeft dat er een sloot loopt. Uit een soort angst denk je dan eerst dat je paard helemaal onder controle moet houden en is het een eng idee om juist die leidsels los te laten, maar ik ben er met Mick steeds meer van overtuigd dat hij relaxter blijft als wij hem losser laten en zo juist vertrouwen geven dat alles goed is. Inmiddels loopt hij gewoon over klapperend zeil en keurig langs kliko's etc. Toen we hem vorig jaar december kregen sprong hij voor dat alles meters op of opzij, grappig hoe je samen zo'n combinatie moet worden en dat dat dus tijd nodig heeft
Ik ga vriendlief eens aankijken voor de 21e (maar mochten we afreizen, dan lopen we wel onze eigen route, geen aanspanningen voor of achter, dat gaat niet )
@Ollie: ik was aan het typen terwijl jij postte denk ik. Jammer van de rit, maar wel lekker droog gemend, ook heerlijk! En veel plezier/succes in Ikea vanmiddag. Misschien een leuk idee om zo'n fotowand van behang te kiezen, als je googled kom je leuke ideeën tegen!
avaluna
Geplaatst: 14-10-12 14:25
@Smickey: ik rijd ook absoluut niet in colonne. Ik zal zelf trouwens ook alleen met enkelspan starten. Er is de keus uit 15 of 25 km en er zijn verschillende hapjes/drankjes onderweg, soort van smulrit, dus.
Jammer Ollie dat jullie ritje niet doorging maar het was vanochtend vroeg ook wel erg veel regen dat klopt. In Rotterdam ook af en aan maar gelukkig bij stal vrijwel geen regen gehad Heerlijk Smickey2011 zo'n fijne rit buiten, Bente vindt die kuil/grasbalen ook altijd erg spannend je weet maar nooit of er een monster uitspringt en dan vooral als ze gewikkeld zijn met dat zwarte folie als dat dan een beetje wappert Die val heb ik ook gezien jeetje, vond het echt heftig.... leve de bodyprotector/het live jacket... Maar ... nu op de televisie ik vind het zo super om te zien! Brunssumerheid lijkt me prachtig Avaluna!
Met Bente krachttraining gedaan namelijk in de bak gemend die natuurlijk flink zwaar was met een paar hele grote plassen dus ook flink aan watertraining gedaan. Zo af en toe wat pionnen gereden, ze sjouwde lekker maar ze had het wel zwaar, was aardig warm. Ze was van de week wat opgetrokken en vond haar er niet zo 'bright' uitzien, gelukkig ging dat vanochtend wel weer. Denk dat ze wat last heeft van het verharen en ze staat nu niet meer op het land.... heb haar nu op schep senior priores en extra hooi staan, dat helpt gelukkig. En vandaag voor het eerst weer wortels bijgevoerd
Blondie begint eindelijk praatjes te krijgen vandaag eindje gewandeld gewoon met hoofdstelletje maar ze was boos en wilde hem af krijgen. En ja dat lukt natuurlijk niet ook zij was erg blij met de wortels
Nou zoonlief heeft een verjaardagsfeestje in het zwembad ze zouden rond 13.30 uur weer thuisgebracht worden maar ze houden het lekker uit, hij zal wel gesloopt zijn als hij terug is.... lekker rustig
krachttraining voor Bente... en een beetje wortel-powerrrrrrrrrr ik las net dat het geen bodyprotector, maar een lifejacket was, die blaast zichzelf op op moment dat je loskomt van je paard, is dat meisje d'r redding geweest, ze heeft enkel wat kneuzingen opgelopen. Heel bijzonder!
VanHuisUit
Geplaatst: 14-10-12 14:53
Ja ongelovelijk he. Wat een prachtige hindernissen trouwens weer allemaal. Wortel powerrr haha. Het is zo'n trut, Bente dus, ik doe die wortels in haar bak, begint ze helemaal te snuiven, wil ze ze eerst niet eens eten hoor. Deed ze pas met wat slobber erdoor ... heeft ze ook wel eens met appels of brood. Raar dier. Laat ze het gewoon staan totdat er brok bij wordt gegooid
Ik heb haar tot april zo ongeveer ook Subli Omega 3-6-9 mix bijgevoerd, kreeg Rizanta ook altijd, werden ze echt mooi van, niet dik of te rond maar mooi laagje zo over die ribben. Maar mevrouw zeefde het op het laatst gewoon overal tussenuit en als ik het in de slobber deed proefde ze het geloof ik gewoon (misschien omdat het zo vet was?) maar dan at ze de slobber met lange tanden. Alle paarden lusten het maar zij dus niet
Het enige wat ze gewoon altijd heerlijk vind is de slobber van Subli en sinds een poos gelukkig dus ook die senior priores (is beter voor haar dan slobber, want in slobber zit haver en melasse, dat heeft ze dus niet nodig).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-10-12 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
haha, ze kunnen soms ineens zo een verrassend hoog "held-op-sokken niveau" laten zien he
En zeker mooie hindernissen Ik vind het maar spannend met die verregende ondergrond... brrrr... eng
Nouvel
Geplaatst: 14-10-12 15:36
fijn dat jullie allemaal nog lekker menweer hebben! hier is het al de hele dag drama, hoosregen met heel af en toe eventjes droog... alles staat blank...
net wel rondje met de wagen gestapt met Fifi, alleen de laatste 10 min nat geregend, de rest droog kunnen houden...
die val... ja brrrr, had ook al zitten kijken...
Fifi krijgt ook de omega 369 door de lucerne en die eet het gelukkig zonder problemen!
tine10
Geplaatst: 14-10-12 15:56
Hoi,
Vanmorgen weer met Thabor gemend. Hij deed het heel goed (nu ik nog ). Donderdagavond gaan we het in de les proberen. En met Rembrand even proef geoefend (was in 20x40 bak, dus was wel krap), ging redelijk.
Moet nu nog even bloembollen in de tuin gaan planten, heb er geen zin in. Maar in het voorjaar ben ik er vast blij mee. Wil langs de hele oprit narcissen zetten. Heb te weinig narcissen gekocht (160), oprit is nl aan de graskant ca 40 meter.