[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:19

EVen egopost van mij. Gaat nog steeds niet goed hier. Zoon gaat nu weer goed (maar vrees voor vanavond), maar ikzelf |( |( |( . Wilde vandaag de paarden weer beginnen op te pakken, ben begonnen met pony, maar het ging voor geen meter. Werd er heel chagrijnig van, dus ging me af reageren op alles en iedereen. En dat is niet de bedoeling, dus paarden staan maar weer in de wei. Ik heb er zo de balen van. Ik weet dat ik best kans maak om kampioen te worden, maar dan moet ik wel goed/regelmatig trainen. Maar trainen lukt nu steeds niet omdat mijn lichaam het allemaal niet aankan. Zooooooo frustrerend. Trainen voor de hengstenkeuring ligt ook helemaal op zijn gat, en dat is al over 2 weken.

Maar ik kan gewoon niets momenteel. Ja, janken, dat gaat me heel makkelijk af, maar daar heb je verder niet zoveel aan. Dus ga zo maar weer proberen te slapen. Hele lichaam doet pijn.

Einde geklaag, sorry, ben momenteel niet heel gezellig hier.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:36

Sterkte Tine!! Ik hoop voor je dat je even lekker kan bijslapen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:03

tine, komt goed....
eerst wat rust idd....voor zover mogelijk natuurlijk dan.. :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:07

Sterkte Tine!

Mediamarkt moet ik ook nog naartoe :D Ik krijg van mijn ouders een netbook om mee te nemen naar Nieuw-Zeeland, en mijn zus gaat me een fototoestel kopen. Ik verjaar 8 maart, dus is dat het ideale tijdstip, zo net voor mijn vertrek :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:32

Tine...balen, je energie is op !! doe lekker rustig aan, probeer bij te tanken en laat de paardjes even lekker vrij, dan knap je vast lekker op !! Succes !!

Verder....rustig hier zeg..
Lanouska en H een goede les gemend ! even afleiding, fijn dat de dienst mooi was, maar het blijft zwaar natuurlijk !! sterkte .....
en nu les van gerard leijten, super !!
ingrid allerlei aanbiedingen om paardjes te doen.....super !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:03

Sonjim: zo had ik het nog nooit bekeken :+ , maar aan de andere kant: voorheen had ik een eigen huurwei, waarin een dressuurbak van 30 cm hoge witte hekjes uitgezet was. Soms probeerde ik Ster te laten springen, door haar emmer eten aan de andere kant van het witte hekje te zetten, dus ca 3 meter van haar neus af. Dan liep Tante Miep het héle rondje om, naar de opening van de ring, om bij haar emmer te komen :D _O- . (Ik kan het ook gooien op beperkte intelligentie natuurlijk :o? :D ) Haar zoon en dochter hadden het echter al snel in de gaten: sprongetje en vreten maar :Y) .

Tine: das toch helemaal niet erg :(:) , juist fijn om hier van je af te schrijven wanneer je niet lekker in je vel zit :) .

SL: dat fototoestel schept natuurlijk wel verplichtingen naar ons toe O:) ! *wil geregeld NZ-plaatjes zien hier*

Lanouska: wat heerlijk dat paarden altijd op het juiste moment afleiding geven :(:) !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:23

Mag ik me aansluiten bij je samenvatting Gem. Ik ben het helemaal met je eens.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:25

haha Gem haar Ster heeft beperkte intelligentie, ik zie al voor me dat ze omloopt terwijl de andere paardjes er overheen jumpen en lekker kunnen schranzen :-)

Tine, sterkte meid ! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Ik lees regelmatig dat jij zelf even op bed ligt he omdat je energie op is, mag ik vragen wat je mankeert ? Als je liever geen antwoord geeft is dat uiteraard ok :-)

Lanouska heeft 'mooie' dienst gehad, sterkte nog !

Ik heb vandaag voor het eerst autogereden, vriend ernaast om mijn reactievermogen te testen (blijf zo duizelig af en toe) Ging best aardig al voel ik me momenteel een trut in de auto, terwijl ik hiervoor reed als een asociale vent 8-)
Linkerarm doet bij bepaalde bewegingen nog best veel pijn maar ja, ik weet nu dat alles aan elkaar gegroeid is dus het zullen de spieren allemaal wel zijn.
Partner en ik zelfs even naar de winkels geweest, met Luna in bos gelopen en toen was ik bekaf. Ik denk dat m'n conditie ook van de wagen is gevallen pfffff
Morgen ga ik zelfstandig met de auto naar de shetjes jippie :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:33

@ gem: haha ja daar had ik nog niet aan gedacht! :D Nee maar ik kan het niet maken om 3 maanden naar NZ te gaan en geen fatsoenlijk fototoestel meenemen... Mijn toestelletje is 6.0MP (is ook wel al jaren oud), het toestel dat ik wil is 16.2MP, dus het is wel een licht verschil :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:25

ha ingrid, weer een stapje verder !! goedzooo !!!!
hier ook geen goed fototoestel..
Gem mooie samenvatting..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:59

Tine balen hopelijk knap je zelf weer snel op!

Ingrid, geeft toch niet het is wel weer een stapje in de goede richting! Dat snelle rijden komt vanzelf wel weer. :)

Sander_Lotte, dat word verplicht veel fotos maken!!!

Hier een lekker ritje vanmiddag gemaakt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:11

Vervelend is het he... je geest wil wel maar je lichaam houd je tegen... ik ken t maar al te goed!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:11

He heb je je berichtje verwijdert Tine ? Nu lijkt het alsof ik tegen mezelf praat :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:15

Ha, nou, bokt doet een beetje vreemd, ik had een pb gestuurd naar Ingrid en hij kwam ineens gewoon in het forum. Nu was het niets geheims of zo, maar vond het zo raar dat ik zo uitgebreid verslag deed van mijn ziekte.
Niet dat het een geheim is, dus ik zal het maar weer even plaatsen.

Ik heb chronisch vermoeidheids syndroom (CVS/ME) en ben daardoor erg snel moe en slaap dus als het even kan 2 uur tussen de middag. En ik moet heel goed op mijn dagindeling letten, dat ik niet over grenzen heen ga. Maar ja, met een ziek kind, waardoor de nachtrust erg verstoord was, ga je dus voor de bijl. Komt wel weer goed, maar kost wel een paar weken vrees ik. Ondanks dat ik de ziekte al jaren heb, vind ik het nog steeds moeilijk te verteren als ik een terugval heb. Ik wil zoveel dingen doen en steeds word ik weer belemmerd door dat waardeloze lichaam. Zo ook vandaag, ik wilde zo graag de training met de paarden weer oppakken, maar ik was nog maar net met de eerste bezig of het ging al mis.

Zolang het stabiel is gaat het prima, dan weet ik wat ik kan en niet kan, maar als ik terugval heb, dat vind ik gewoon erg moeilijk.

Buckje wat een lekker stel voor de wagen.
Ingrid weer een stapje vooruit
Lanouska: goede afleiding gehad.

En voor wie ik vergeten ben, sorry.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:24

IngridM gaat steeds beter, Tine helaas in flinke dip dat rot lijf bah.... :(:) Lanouska gisteren zware dag vandaag gelukkig wat afleiding, Buckje met pittig setje op pad en heel het topic & Frensie op zoek in de mediamarkt :+ S_L heeft in ieder geval goed gescoord en Ster vindt springen iets waar je zelf in ieder geval niet zomaar aan begint :7 en dan hoop ik ook nog dat Biancocoo nog lekker heeft kunnen airbrushen, waar je het gisteren over had :j

En wat was het mooi weer vandaag :D

Met Bente eerst gedressuurd, ze was errrrug frisjes (had dus weinig last van moeheid :+ ) toen ik haar lekker aan de loop had ben ik het bos ingegaan en op lekker tempo inclusief heerlijk stuk galopperen (zo gaaf heb ik echt jaren niet meer gedaan, echt lekker galopperen in het bos <3 ) zo'n 15 km gedaan. Ze kwam nog helemaal fris aan :) ik was zelf wel beetje moe hahaha.

Daarna met stalgenootje als groom met Rattan en Snuit op pad, maar ja, ze mogen van mij niet hard. Rattan accepteert dat probleemloos, is erg braaf. Maar Snuitje -:(- zo zeg := Denk achteraf dat ik tussendoor Snuit terug had moeten gespen maar goed, die helderheid van geest had ik pas later....we hebben laatste paar honderd meter gestapt met groom ernaast >;) dan is hij zo aan het drammen dat hij naar huis wil. Het komt me zeer bekend voor van de tijd dat ik hem net had, hij probeert me volgens mij gewoon uit ^)
Maar goed, zo'n 60% van de rit ging heel fijn, 20% plusminus en 20% beetje drama :roll:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:33

VHU: ik ben niet zo'n dubbelspannen-kenner, maar wat is "teruggespen"? Dat Snuit wat dichter op de koets loopt t.o.v. Rattan, of heeft het met de leidselvoering te maken?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:38

Gem dat heeft met de leidsels te maken dan heb je snuit iets harder als Rattan.
Ik ben vandaag met Chicko weggeweest, dat is een drammer eerste klas in tweespan, mega actief en gaat ook erg snel en enkelspan blijft hij een trage sul, die liever lui dan moe is (in tweespan ook maar dan werkt maatje net iets harder dan hem.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:41

Dit is wazig, ik kijk net in het topic is mijnn post verdwenen en die van gem ook en nu is die er weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:42

Ik geloof dat ik hem snap.... bedenk me nu dat ik op donderdagavond ook wel vaak zie dat ze wat aan het frutsen zijn met die leidsels van de tweespannen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:43

Maf kereltje die Chicko :+

@Gem als ze in tweespan mooi gelijk oplopen, heb je de leidsels zo dat je ze beiden gelijk een ophouding e.d. kunt geven, als je ene kruisleidsel iets korter zet dan de ander, en buitenleidsel dus iets langer, kun je het zo stellen dat je een van de pony's eerder 'hebt' als je een ophouding maakt dan de ander. Ik had alles op neutraal staan (dus gelijke lengte) en als er een dan loopt te drammen, dan kun je op een gegeven moment niet zoveel.... met tweespan kun je al veel minder dan met enkelspan, en als er een dan zo extreem loopt te draken, dan is het een erg ingewikkelde kwestie :+ :=
Ik weet nog niet zo goed hoe ik moet frutsen en op welk moment :o

't Was zo jammer dat het zo eindigde met zo'n gerotzooi want we hadden zulke super momenten in het bos, maar goed, denk toch dat het kwestie is van en veel oefenen en dat ik er zelf handiger in word natuurlijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:46

haha....vhu ik heb idd nog ge-airbrushed...ehm..niet helemaal geworden zoals gehoopt, maar mijn sea-horse die hangt aan de muur en heb ik voor mijzelf gemaakt...
En ben begonnen aan deel 2 van lanouska....nou ja niet van haar....voor haar....

Bente goed haar best gedaan, en snuitje die snuitje was...hihihi..echt iets voor hem zo te lezen.....dikke ondeugende boef.
buckje...gaaf tweespannetje..
Tine...balen, doe rustig aan lekker bijtanken, stap voor stap !!!
sonjim heeft een 2 in 1 paardje...die chicko die zo 2 kanten laat zien...

Mijn trailer is waarschijnlijk echt verkocht.... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* (sorry)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:47

Biancacoo schreef:
Mijn trailer is waarschijnlijk echt verkocht.... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* (sorry)

Maar helaas niet aan mij -O- .

:+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:52

VHU: ja, zo dacht ik het van Sonjim ook al begrepen te hebben. Dat is dan nog een heel ge-afstel :o? om het een mooi gelijk geheel te maken!

Ik heb vandaag alleen Ster gelongeerd met de pessoa; de beide andere paarden gingen allebei voor de wagen. Ster was flink vrolijk, dus voor mij een teken dat ze de donderdag-lessen beter aankan en minder spierpijn heeft. Vooral het reageren op stemhulpen ging vandaag erg goed :j ; ik kon bijna "galop" fluisteren en ze sprong al netjes aan (om na 3 sprongen als een centrifugerende laagvliegende straaljager om me heen te cirkelen :D . Als ik een Spaanse rok aan had gehad, had iedereen mijn onderbroek kunnen zien :D _O- .)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:52

goedeavond

ik ben ook weer thuis :j

@ bianca haha van mij _/-\o_ _O- voor mij... voor ....???

IngridM schreef:
Lanouska heeft 'mooie' dienst gehad, sterkte nog !

dank je
al kende ik de vader van harry niet zo heel goed, had ik ook toch hier en daar in de dienst een zakdoek nodig.
op weg naar huis nog even snel in emmen wezen shoppen en zowaar nieuwe leuke schoenen geschoord.
Afbeelding en daarna door gereden naar de manege was daar redelijk vroeg. dus even koffie gedronken en daarna hier en daar een aantal mensen geholpen en om kwart over 8 was harry er. dus sneel paarden en kar afgeladen, paarden opgetuigd kopje koffie gedaan en heb ik met hulp van iemand anders de paarden ingespannen en een rondje gestapt en toen kon meneer streutker zo opstappen. paarden liepen erg lekker. na de les in harry meteen naar huis gegaan maar met de langboom er voor weg halen sloeg harry met de hamer op zijn vinger :D en hij was net weg van de manege toen ik door harry werdt gebeld dat zijn vinger toch wel erg bloede of ik niet een pleister kon komen brengen ~~}> , nou ja je bent een goede groom of niet he dus harry toch maar een pleister gebracht.

vandaag was ik toch nog op tijd in coevorden, ben je op stal is harry er zelf niet dus heb ik maar vast de paarden op de vrachtwagen gezet. de paarden liepen erg goed in de les bij gerard leijten. ik mocht lekker de paarden buiten uitstappen. *\o/* de volgende les nemen we het 4 span mee en willen we wat vaardigheid rijden en gerard is helemaal weg van de paarden die we nu mee gehad hebben en is zeer benieuwd naar ons 4 span :D

hondje hier gaat steeds beter wond is nog ter grote van een pink waar je in het begin je hele hand er in kon stoppen dus dat gaat erg goed. ik was vanochtend blijkbaar vergeten de tussen deur dicht te doen naar de woonkamer, dus kai heeft lekker de hele dag op de bank gelegen. en nou heeft ie even lekker zijn 'lampenkap' af alleen is het dan even kai in de gaten houden dat ie niet nog aan zijn wond likt maar voorlopig gaat het heel goed.

daar ik de hele week laat sliep en ook niet goed kon slapen, heb ik gister ochtend en vandaag tot 9 uur uitgeslapen en morgen ga ik lekker niks doen. alleen s'avonds naar feestje voor verjaardag van vriend van bettepet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding