[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:31

Agja, zo kun je weer van elkaar leren. Wat voor'n wagen en kleur heb je nu dan?!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:38

ben vandaag ook nog bij fugers geweest in soest.
ben er voor jan banketstaaf heen gereden... ze hadden geen zwepen 110cm meer...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:38

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:02

IvysToeter schreef:
Tine, wat een leuk beestje is die van jou zeg!

.

Welke bedoel je, de grote of de kleine?? :D :D :D

Wat een scheetje is die Buck zeg.
En zag ook een knap veulen.

Les met Rembrand ging ondanks de hoofdpijn toch best aardig. Ben blij dat ik toch gegaan ben. Nu maar vroeg naar bed.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:05

Wat gaaf buckje zo aan het werk! Mooie foto's zeg :D
Super hoor.

@ vanhuisuit. Ik had het ook niet verwacht, zijn egien paarden waren zo vreselijk netjes op de hulpen, heb ook echt veel van hun geleerd, zeker ook wat betreft houding in het verkeer enzo.

Frank heeft mijn paard toen gewoon heel erg verkeerd aangepakt/ingeschat wat resulteerde in een paard die hem echt compleet in de zeik nam |( , en ook niks van hem pikte.
Hij was toen 2 keer geweest en hij draaide finaal om, brak uit noem maar op en dat terwijl hij in het tuigschaapmak was.

Heb hem daarna zelf met mijn moeder en exvriend weer aardig goed gekregen gelukkig, maar was echt eng, knol die iedere keer vanuit de draf gewoon echt omkeerde. Frank wilde toen nog wel een keer komen maar daar heb ik toen zelf voor gepast, omdat het alleen maar erger werd naarmate de rit ipv beter :D
Heb hem nu 4 jaar geleden weggebracht naar een kennis van me waar hij 4 weken gestaan heeft en sindsdien heb ik een supermenpaard :d

Dus al met al wel goed gekomen gelukkig :D
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wbt het koetsiersbewijs etc iedereen echt naar hun zou sturen want die mensen deden dat echt geweldig :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:06

ik heb trouwens zo'n zin in morgen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:24

tine, ik bedoel die bonte

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:55

@Yuri, gelukkig heb je nu toch een heel fijn menpaard.
Vwb beleren heb ik maar heel weinig ervaring met aangespannen (zeg maar vrijwel niets, ooit een paar shetlanders en nu onze welsh) maar met onder het zadel heb ik er heel wat beleerd en uitgebracht enzovoort. Van al die paarden is het bij mij ook wel eens niet gelukt of goed gelukt zeg maar. Zo bijvoorbeeld mijn laatste paard, die kreeg ik niet waar ik hem hebben wilde. Kwam ook doordat ik fysiek tekort kwam maar toch, denk dat het ook een botsen van karakters was op een of andere manier. Daarentegen mijn dravertje die eigenlijk totaal was afgeschreven omdat geen mens er wat mee kon ging voor mij door het vuur ... dit is mijn mooiste foto met haar
Afbeelding

Sorry mensen, even ego. Ben zo ontzettend blij dat ik zondag en de dinsdag ervoor weer op een paard heb gezeten, echt niet normaal. Voelt zo super! Dacht echt dat ik het niet meer mee zou maken. Misschien als jullie bovenstaande foto zien dat je je dat iets meer kunt voorstellen. Was mijn laatste wedstrijdpaardje. Heb haar toen verkocht toen ik geopereerd moest worden aan mijn knie en ik het advies kreeg niet meer te rijden. Heb haar nog geprobeerd terug te kopen, maar haar nieuwe eigenaars zijn zo blij met haar, willen haar niet meer kwijt.

Ik ben heel blij dat ik het mennen heb ontdekt maar dat erop zitten is toch een oude liefde en die roest toch blijkbaar niet.
Zo.... moest het fff kwijt :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:56

Hartstikke fijn toch! Je hebt nu geen rijpaard meer toch?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:57

Is dat op de Dutch Mountains endurance???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:00

Yep. Meest gave rit die ik ooit heb gereden. Vond het ongelovelijk eng al die heuvels en afdalingen maar Ushi vond het geen probleem. Was net een soort berggeit :+
Nee ik heb nu geen rijpaard meer. Heb Ushi dus verkocht en toen later Stan, een haflinger gekocht. Maar ik heb altijd van die bloedpaardjes gereden en een koudbloed is echt heel anders. Kon niet goed met hem uit de voeten jammergenoeg. Was prachtig dier had het ook erg mooi gedaan voor de wagen.

Hoop dus echt ooit nog weer mendurance te gaan doen...of een paard te treffen waarmee ik allebei kan doen, lijkt me ook super.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:15

Mega gave foto zeg!!
Mennen vind ik tegenwooridg leuker dan erop zitten, maar af en toe scheuren op mijn paardje moet wel voor de afwisseling en het ultieme vrije gevoel :D

Ik heb het geluk vlak bij het strand te staan met mijn paarden heerlijk is dat :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:32

gave foto!

even een groet vanaf de veluwe, super zeg, zo het bos in kunnen om te rijden, echt even genieten hier! *D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:33

Nouvel schreef:
gave foto!

even een groet vanaf de veluwe, super zeg, zo het bos in kunnen om te rijden, echt even genieten hier! *D

*wordt groen... zéér groen*
>;) jaloers >;)

mooie foto van wedstrijdpony
en van kleine kanjer :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:52

Citaat:
Nouvel schreef:
gave foto!

even een groet vanaf de veluwe, super zeg, zo het bos in kunnen om te rijden, echt even genieten hier!

*wordt groen... zéér groen*
jaloers

8-) ;) zo dat is lekker!

Nou ik ga naar bed zeg :z over van die lange bospaden waarover heerlijk gereden / gemend kan worden :D
(het is toch wel een verslaving he die paarden / pony's, hopeloos)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:59

@VHU: wij wonen in de Dutch Mountains ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:34

goeiemorgen :)
ik ga zo m'n ventje wegbrengen, en dan wat afrekenen, dan schoolwerk enzo
en tegen de middag Dids' deken omruilen, en dids eventjes longeren.
en dan weer verder voor school..

Komende maandag stagegesprek, spannend!! :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:17

goedemorgen :D
Zometeen naar de paardjes :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:27

lekker yuri! :)
ik ga rond 2uur denk ik :) en dan mteen daar hardlopen..
moet nu voor project aan de slag..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:03

Goedemorgen! Mijn hoofdpijn is nog steeds niet over dus ga niet naar stage vandaag. Maar natuurlijk wel naar Sil :P

Mooie foto VHU!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:12

@ Yuri: Jammer dat het toen zo gelopen is, maar gelukkig is het goed gekomen en heb je nu een supermenpaard ;)
Veel plezier vandaag bij de paardjes!
@ VHU: geweldige foto! Eigenlijk maar goed dat die nieuwe eigenaars zo blij met haar zijn, dan heeft ze toch een goede thuis. Je hebt de kleintjes toch nog hé, en je hebt een gezin erg blij gemaakt met je wedstrijdpaardje :+
Ik ben ook erg blij dat ik het mennen heb ontdekt, allemaal dankzij de eigenaars van mijn vz-paardjes! Toen ik 9 jaar geleden bij hun begon te rijden, had ik nooit durven denken dat ik een eigen pony ging kopen met een Dutch marathonwagentje en een Zilco tuig :Y) Als iemand me dat toen had gezegd, verklaarde ik die persoon gek :+ Gelukkig maar dat ik het mennen heb, hier kan ik me aardig aan optrekken nadat ik te horen heb gekregen dat ik best niet meer ohz kan rijden. Ik kan er wel inkomen dat het wel deugd doet om nog eens op een paard te zitten!
@Naaltje: jij ook veel plezier om 2 uur ;) En veel succes met je project!
@Jenkins: ocharme, hoofdpijn nog steeds niet over :(:) Amuseer je bij Sil!

Ik wou Romeo een uurtje geleden op de volle weide gaan zetten, maar mijnheer ging kaarsrecht voor me staan. Heb ik de weide terug dicht gedaan, even naar binnen gegaan en toen ben ik teruggekomen met de hengstenketting. Ik heb hem eerst een kwartiertje laten crossen door de weide, lekker achter hem zitten jagen, hij genoot er wel van :D De arabier in hem komt dan helemaal boven :Y) Daarna kwam hij netjes naar me toe en kon ik hem de ketting aan doen(zonder steigeren). (Gezien hij de afgelopen dagen heel opgefokt doet bij het verwisselen van weide, gebruik ik de hengstenketting)
Ik liet hem netjes achter mij lopen, dat deed hij perfect! Als ik stopte, stopte hij ook rustig op een correcte afstand, zelfs als ik een stap achteruit zette, deed hij hetzelfde! Vreemd hoe een andere pony hij wordt als hij aan de ketting hangt! Hij bleef netjes achter me lopen tot aan de weide, zonder aandringen of stuiteren. Ik denk dat ik die ketting toch maar weer ga gebruiken, zeker als ik zie hoe rustig hij dan wordt!

Ik heb een groom gevonden voor dit weekend! De groom die eerst zou meegaan kon dus niet meer, mijn vriend wou liever niet mee omdat hij liever wou gaan voetballen (prioriteiten stellen zeker? :+ ) en toen is hij iemand gaan zoeken die met mij mee zou kunnen. :D
De reden dat hij iemand is gaan zoeken, is dat er wel iemand is die met me mee wil, maar mijn vriend is nogal jaloers op die persoon, dus dat zat er niet in :Y) Nu gaat er een vriendin van me mee (die ik vorige week pas heb leren kennen :D ), ze heeft ervaring met jonge paarden, dus dat moet wel goedkomen. Donderdag komt ze al naar hier om eens te gaan proberen en kennis te maken met Romeo. Het is Romeo zijn eerste tocht, dus wil ik wel goed voorbereid zijn...Ik weet namelijk niet hoe hij gaat reageren op zo veel paarden die allemaal groter zijn dan hem :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:15

leuk sander_lotte
een opstandige romeo :))

nou.. ik krijg waarschijnlijk bindend negatief studieadvies...
*zucht*... direct weet ik echt niet meer wat ik moet hoor...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:16

Naaltje hoe komt het? Lukt het niet zo goed op school?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:21

laatste 2 blokken zijn niet afgetekend sowieso (blok 2 en 3 dus)
blok 3 komt door rotpunten..
blok 2 omdat ik 1 les gemist heb, die bleek verplicht te zijn, maar mijn opa werd gecremeerd die dag...
Ben daar ook een tijdje echt van ondersteboven geweest :o..
Ben een waardeloze studente, dat wel.. Maargoed, dit is het probleem nog neit..

wij moeten elke leerjaar 28 uur besteden aan studiepromotie (opendagen beuzen enz) máár! dat is 9 van de 10 keer tijdens weekeinden... En dan moet ik werken om te leven :')...

nu hadden we een mail.. die uren niet gemaakt = negatief bindend studieadvies.. Ik heb ze van vorig jaar nog niet, laat staan van dit jaar...

;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:26

Naaltje :(:) Balen!

Sander_lotte: stoute pooown!

Wilde gister keet uit de wei halen en die rende weg (doet ze eigenlijk altijd)
Dus ik later met een emmertje het land in. Hebben ze er een pony bijgezet die nogal fel op voer is en mij gewoon wilde gaan trappen :x
Die zet ik voortaan voor bij het hek wel vast als ik keet ga halen ofzo. Rot beest