[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:05

Goedemorgen,
Baudyh heeft {:} {:} geniet ervan !
Maisie, alvast veel succes en plezier in Ysselsteijn.

Hier weer in de rommel van de installateurs..maar het is voor een goed doel.....t'schiet al op....we komen er wel....
een salamandertje hebben ze gered uit de waterput....mooie diertjes !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:45

Goedemorgen (nog net)
Bianca heeft salamander gered. Leuke beestjes he? Heb ze hier ook geregeld rond het huis
Maisie: heel veel succes en plezier
Baudy: lekker op vakantie.
Ips: super!!!
Gem gaat weer gezellig meekletsen
Janouk gaat nieuwe dekenlijn uitbrengen.

Bedankt voor alle felicitaties! Manlief heeft weer scherp zicht. Heerlijk.

Vanmorgen een heel drukke Samoerai gelongeerd. Dagje vrij heeft haar duidelijk goed gedaan. Daarna kort buitenritje ohz met Rembrand gedaan en tenslotte nog menles met Amerigo. Die staat nu op stal uit te dampen, kunnen ze straks weer naar de wei terug.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:29

Tine weer lekker aan de slag geweest. Iedereen veel succes en plezier in het zuiden op wedstrijd. Leuk die salamander! Zon went vast snel, Baudyh.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:31

Kuil wordt hier vanmiddag/vanavond al gepakt. Ik had gehoopt op midibaaltjes, leek me wel wat om eens te proberen, maar ze gaan nu toch grote maken. Tja, daar kan ik niets mee. Met 1 paard, 2 ponys en 2 geiten krijg ik dat niet snel genoeg opgevoerd. En ik vind ze veel te lomp en groot. Jammer. Maar goed, heb gelukkig genoeg balen hooi op de deel staan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:54

Goeiemiddag!

Met een half oog op de livestream vanuit Hongarije..... :wow: /

Tine, had je man last van staar? Ik las iets over een oogoperatie? Lijkt me zo eng, het zijn wel je ogen!

VHU een nieuwe pupsel, leuk! :+:

Baudy lekker in Griekenland, heerlijk! Volgend weekend hebben wij een weekendje Rhein in Flammen en daarna nog 4 weken (uit mijn hoofd) voordat we een week Cyprus hebben *\o/*

Ava, dikke knuf :(:) .... we hebben al ge-appt.

Maisie gaat naar Ysselsteyn! Misschien kom ik nog wel even kijken.

Biancacoo zit er binnenkort weer warmpjes bij *\o/*

Ik heb Mosel weer opgepakt en meteen maar aan de magnesium gezet, want hij is druk, kijkerig en schrikkerig. Vooral donkere planten in het bos :') . Niet zo gek als je zo lang niets gedaan hebt :D . Zondag een afspraak voor een koets, altijd leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:27

Goed idee trouwens weer aan de magnesium Gem. Voor Ber en ook Ollie werkt dat ook heel goed, denk dat ik ze er ook maar weer op zet. Nu met Ollie al drie weken vrijwel niets gedaan als ik er dan een ritje mee ga doen vindt ze het de 1e 2, 3x ook altijd bijzonder spannend al die graspollen en molshopen :roll: :wow: (ze komt ook nooit buiten natuurlijk :P ).
Bij Bente werkte magnesium helemaal niet maar achteraf gezien dus allemaal zeer verklaarbaar.
Heerlijk dat jij ook weer door de 'opstartfase' van de scholen etc heen bent, hier loopt ook alles weer (wat een rust).

Nou moet zeggen lijkt me toch wel heel lekker Baudyh hoor 30 graden en niets hoeven doen {:}
Vind het vandaag ook heerlijk weer. Hoop dat het nog even goed blijft voor de wedstrijd Maisie. Met Ferro of Robin (of beide?)?

Pup ligt de hele dag zo'n beetje op mijn voeten of loopt om m'n voeten... kom nergens aan toe :)) geeft al erg goed aan wanneer ze iets moet doen, alleen is dat nog erg vaak (logisch) :+ **heen en weer, heen en weer** vanmiddag als zoonlief thuis is even naar de pony's. Heb momenteel iemand die ze door de week 's ochtends hooinetten bijvult, is wel super handig, scheelt veel gedoe.

Weet je al of je in de weekenden of zoiets naar huis mag Ava?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:28

Vooralsnog tocht het door het hele huis...er staan deuren en ramen open....overal rommel..haha..klein huisje..dus overal ligt gereedschap....en afval...en herrie... :+ daar kan ik nog het minst goed tegen...
maar goed, het valt de installateur ook wat tegen..is wel sneu..tja...huisje uit 1934..en dan..100x verbouwd/veranderd...waterleiding ook nog gesprongen..heel het keukentje nat..haha.. :+
maar alles kump goed !!

Vhu, gezellig met Gretha aan d'r voeten, leuk !
Gem, nog vakantie in t verschiet, lekker..en magnesium voor Moos..helpt dat goed ?...ik ken het niet..
Tine krijgt grote balen kuil..
Ava...ben toch even benieuwd, of m'n kaart nog bij je aangekomen is...

oeh...gaat iets niet goed..word gevloekt door de mannen hier... ^) ..hopelijk is t op te lossen.... >;)

nou..ik ga naar buiten...voor ik gek word..hahaha....hondjes laten rennen dan maar.... :):)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:33

Biancacoo: Eergisteren nam ik een bekend menner een interview af en ik had het met hem nog over magnesium: je merkt er niks van als je het geeft, maar des te meer wanneer je ermee stopt. Dan weet je weer "Oja, dáárvoor" :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:37

@biancao; heb nog niks gehoord; zal straks verpleging ff vragen.

@vhu; zo heerlijk een pupsel

@gem; cool koets kijken

Hier is het woord verpleegkliniek gevallen, maar dat wil ik dus echt niet. Moet tussendoor ook nog naar Z-H in Essen; misschien dat ze daar nog iets kunnen doen; dat zou iig een kans kunnen zijn en dat is beter dan het hopen op een wonder wat dus nu het geval is. Verder best ok; zenuwpijn is alleen vreselijk ook lekker ironisch twee benen en beiden zware zenuwschade. Hoop dat dit nog verbeterd van de rest weet ik dat ik het aan ga kunnen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:22

Ava: heel dikke knuffel voor jou :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
VHU: heerlijk zo'n pup. En je komt nog eens buiten :D Of eigenlijk, je komt verder nergens aan toe }>
Gem: gaat koets kijken. Altijd leuk. Mijn man had last van staar inderdaad. Maar ziet nu weer als een havik, aldus manlief.
Bianca: hopelijk is het snel klaar. Ik zou er echt helemaal gek van worden :x

Hier krijgt Sam ook magnesium en het haalt net het randje eraf, denk ik. Ik haal gewoon een potje poeder bij de kruidvat, maar zal neem ik aan niet zoveel anders zijn dan speciaal voor paarden :o .

Straks met zoonlief naar zijn grote voorbeeld. Een jongen van 13 die ook in provincie Groningen woont en al heel veel kampioenstitels in de dressuur heeft gewonnen. We gaan een wedstrijdjasje van hem krijgen. Er zijn geen leuke jongensjassen. Nu heb ik al wel een patroon op de kop getikt, maar iemand kwam met de tip om die jongen te vragen om een oud jasje. En dat kon. Hoe stoer is dat om straks in het jasje van zijn voorbeeld te kunnen rijden. ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:26

Ava..misschien kom ie wel helemaal niet aan....geen idee... hoop t wel...en blijf hopen voor je op n wonder..... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:53

Er blijkt een inbrekersgilde in onze straat/buurt actief te zijn. Afgelopen nacht bus met aanhanger gestolen. De katten blijven voorlopig maar even binnen, zodat de honden snachts los op het erf kunnen lopen. Dat vind ik toch even een veiliger gevoel.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:54

maisie: veel succes
gem: wat leuk, wat voor koets gaat het worden?
ava: heel veel sterkte
tine: die grote balen kuil valt best wel op te voeren hoor,ik doe 26 dagen met 1 baal met 3 welshponys(is wel droge kuil en lukt me alleen van okt tot maart/april als het boven de 15 graden is)
biancacoo: schade beperkt gebleven??? hoop senl weer warmte in je huisje
vhu: wat een leukerd je hondje
ik smeer hem snel,duik nog ff het {:} in...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:04

@ biancao: vast wel die van Tine is er ook!

@ Tine; idd de honden naar buiten. Mijn moeder hebben de staaroperaties ook goed geholpen en idd stoer van het jasje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:10

Soms duurt het net even langer in een ziekenhuis, verpleegkundigen zijn iets minder snel met post sorteren :list:
Hier verdorie de 3e fiets in 3 maanden tijd gestolen. Eerst een van zoonlief en nu was die op die van mij naar school en is -:(- daar mijn dus net gekochte fiets weer gestolen. Dus twee van mij een een van zoonlief. Word je toch niet goed van.
We kopen al nooit nieuwe fietsen want elk jaar verdwijnt er wel een maar nu 3 in zo'n korte tijd is wel al te gortig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:21

HT, ik heb in het verleden wel van die grote balen gehad, maar dan moest ik ze helemaal uit elkaar halen op de deel om het goed te houden anders ging het broeien. En dan alleen nog onder de 10 graden anders ging het al helemaal snel heen. Als het goed koud is, gaat het wel, maar ja , de afgelopen paar winters waren veel te warm. Als ik dan kuil had gehad, had ik wel een probleem gehad. Daarom heb ik het liefst hooi. Maar goed, nu is afgesproken dat het stukje winterwei en 1e stuk zomerwei toch in midibalen komt. Die hou ik dan zelf en de rest worden grote balen. Kan ik mooi proberen of het me bevalt. En heb ik nog wat hooi voor de verkoop.

VHU: balen van de fietsen zeg!! Heel frustrerend. Mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven.

Ava: fijn dat hij is aangekomen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:24

VHU: Rotjeknor en fietsen.... ja, vaak junks die hem voor een tientje weer doorverkopen. Word je niet goed van. Mijn zusje vroeger kreeg een "nieuwe" fiets (een occasion) en heeft hem zelfs nooit gezien. Was al gestolen voor ze het zadel af kon stellen..

HT, dat gaan we zondag zien :D !

Tine: ik koop Biomag. Goed en goedkoop :) .

Grote balen voordroog hangt idd af van de vochtigheid. De balen die we vroeger op de boerderij hadden moesten echt wel in 5 dagen op zijn, anders zat de schimmel erin.

Hier altijd veel inbraken rond de dorpsfeesten. Kermis, havendagen, voorjaarsmarkt, dan hoor je het overal :( .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:46

Vhu, tjee dat is waardeloos zeg van jullie fietsen....
HT, ik geloof dat het goed komt met de waterleidingen. ..maar t'is een frustrerend gedoetje..oude weg, nieuwe erin,..rn toch nog een stukje op oud aansluiten, omdat het niet anders kan..
Gem, leuk koets kijken, ben benieuwd of het de juiste is, spannend.
Tine, idd honden los...maar dan moeten ze niet al te vriendelijk zijn,...Want ook die worden afgelopen weken her en der gestolen...:( heel sneu voor de honden en eigenaren,..ik hoop dat nooit mee te maken...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:51

Pfff, honden toch maar binnen. Vannacht in paar straten verderop ook ingebroken en hond is in elkaar geslagen met ijzeren staaf. Ze zijn nog wel naar da geweest, maar die kon niets meer doen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:47

Als ik grote balen heb, dan laat ik ze vierkantpersen. Dan gaat het beter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:06

Goedemorgen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:57

:O morguh....
succes allemaal vandaag...
{:} schijnt hier..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:28

Hier regent het behoorlijk.
Vanmorgen voor het eerst gedoucht; meteen 5 keer mijn haar gewassen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:13

Heerlijk ava, douchen...lijkt zo vanzelfsprekend !!
nog steeds droog hier..hondjes zijn heerlijk buiten wezen rennen, er rijd vandaag geen trein, want er word aan het ßpoor gewerkt, .... heerlijk die stilte :+ :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:15

Hier is het heel somber en koud weer. Ik ben blij dat het hooi al ingepakt is, zal zo wel gaan regenen.

Ava, wat zul jij hebben genoten van je douche!
Bianca, zijn de mannen al klaar?