[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:46

Jammer van de les Frensie, maar gelukkig ben je wel lekker bezig geweest..... wat hebben mannen toch met sleutels, dacht altijd dat dat een vrouwending was :x

@Baudey (doe het even in het forum en niet via pb want misschien zijn nog meer mensen in de info geinteresseerd), je schreef dat je ritten deed van 3/4 uur, ik neem aan dat je dan bedoelt 3 kwartier? Toen ik de info zag van Ysselsteyn, 10 maart zag ik dat de kleinste afstand 21 km was. Omdat Ysstelsteyn een kleinere en volgens mij rustigere wedstrijd is dan Kootwijkerbroek en een route die alleen 'rond' gaat (dus geen stuk waar je heen en terug op gaat , met passeer-momenten, dat vind ik namelijk best spannend) dacht ik nog ik ga toch met Bente meedoen. Maar gisteren heeft mij instructeur haar gemend, die werkt dan echt behoorlijk door en dan zo'n klein uur in de (natte) bak, was ze toch behoorlijk moe. Ze bleef wel erg netjes lopen maar hij zag dat ze na die tijd met koppie naar beneden en op drie beentjes stond uit te rusten..... :(:) Dus heb er toch geen vertrouwen in dat ze er al aan toe is.....maar 't kriebelt wel (en dan zou Ysselsteyn leuk zijn om te beginnen).....

Hier wordt het nu eindelijk na al die drukte van de afgelopen maanden straks wat rustiger met mijn werk... heeeeerlijk.
@Frensie jij hebt je maand er bijna opzitten! Voelt ook wel lekker zeker!

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:50

Oh dat is balen Frensie !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:54

Frensie balen dat je menles niet doorging,maar toch lekker gereden.
Bente hard gewerkt !!
Zoonlief hier is in de modder gevallen.......bleh...hij moest er helemaal van huilen die arme...
het is ook zo koud, snel maar droge kleren aangedaan.
hij baalde er zo van !

Verder geen nieuws, moet nog was doen, en schoonmaken, en.....van alles, maar wil ook nog airbrushen..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:33

VanHuisUit schreef:
Jammer van de les Frensie, maar gelukkig ben je wel lekker bezig geweest..... wat hebben mannen toch met sleutels, dacht altijd dat dat een vrouwending was :x

@Baudey (doe het even in het forum en niet via pb want misschien zijn nog meer mensen in de info geinteresseerd), je schreef dat je ritten deed van 3/4 uur, ik neem aan dat je dan bedoelt 3 kwartier? Toen ik de info zag van Ysselsteyn, 10 maart zag ik dat de kleinste afstand 21 km was. Omdat Ysstelsteyn een kleinere en volgens mij rustigere wedstrijd is dan Kootwijkerbroek en een route die alleen 'rond' gaat (dus geen stuk waar je heen en terug op gaat , met passeer-momenten, dat vind ik namelijk best spannend) dacht ik nog ik ga toch met Bente meedoen. Maar gisteren heeft mij instructeur haar gemend, die werkt dan echt behoorlijk door en dan zo'n klein uur in de (natte) bak, was ze toch behoorlijk moe. Ze bleef wel erg netjes lopen maar hij zag dat ze na die tijd met koppie naar beneden en op drie beentjes stond uit te rusten..... :(:) Dus heb er toch geen vertrouwen in dat ze er al aan toe is.....maar 't kriebelt wel (en dan zou Ysselsteyn leuk zijn om te beginnen).....

Hier wordt het nu eindelijk na al die drukte van de afgelopen maanden straks wat rustiger met mijn werk... heeeeerlijk.
@Frensie jij hebt je maand er bijna opzitten! Voelt ook wel lekker zeker!

Als ik zo leest wat ze allemaal al doet kan ze makelijk mee doen in ijselsteyn.Het is nog ruim een maand hé.
Ik denk dat het belangrijker is dat jij het vertrouwen hebt dat het kan,dan dat zij het kan.Ze kan al veel meer dan je denkt.Als ik lees wat ze al allemaal doet is ze veeeeeeeeeeeeeeeeeel verder dan de mijne.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:54

OK dan... zou kunnen natuurlijk :o :D
Ik zal het hier eens in de groep gooien.... vind het wel lekker ook zo'n wedstrijd in maart, is het gewoon in ieder geval qua temperatuur wel fijn voor de paarden...

Zeer interessante clinic trouwens... zo jammer dat we niet wat meer in de buurt zitten...clinic Paul Versluis (gebitsverzorger en ervaren menner)
http://www.onderdekastanje.nl/ENGINE/IM ... ging_s.pdf

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:04

Net heerlijk geslapen.

VHU: als jouw paard regelmatig beweging krijgt, en dat krijgt ze, dan kan ze heus zo'n wedstrijd wel aan. Je hoeft toch niet te winnen, het gaat om het meedoen en haar goed over de finish krijgen. Dat lukt dan echt wel hoor.

Biancao: zoon gevallen in de blub. Wat sneu voor hem.

Frensie: balen van je les, vooral vanwege de reden.

Tallechie: tjonge wat een gedoe met de wedstrijden zeg. Je zult maar een wedstrijd organiseren en er wordt overal aangekondigd dat hij niet door gaat. Krijg je hem mooi niet vol. Lekker is dat.

Hee Avaluna.

Volgens mij al een tijdje niets van Dennis gelezen.

Nou, ik ga zo vast een witte kool salade maken (moet minimaal uur intrekken). En heb mezelf een weerstation kado gedaan, met windmeter, regenmeter en noem maar op. Super de luxe, alleen is het nogal ingewikkeld installeren. Moet eerst iets op pc installeren (en dat vind ik doodeng, ben niet zo'n computer mens), dan alle aparaten op elkaar aanmelden en dan nog buiten dingen bevestigen. Oei.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:05

@ VHU; jij en jouw instructeur kunnen het beste beoordelen of Bente klaar is voor een mendurance. Een dressuurtraining of longeren is natuurlijk heel wat anders dan zo'n duurprestatie. 21 km is niet gek lang, maar er is een hoop circus omheen waar ze ook heel moe van kunnen worden.

Ik werk volgende week nog 3 dagen op kantoor (en 3 diensten) en de week erop nog 2 dagen en maar 1 dienst. Wel fijn om daarna wat meer tijd te hebben voor de honden, voor Gwin én voor het huishouden. En weer tijd om te quilten.

Heb net lekker 2 uurtjes op de bank gezeten onder een quilt filmpje kijken :) Nu mezelf overeind schoppen om de kamer te zuigen en te dweilen. Maar het is zo lekker warm onder de quilt...

Arme zoon Biancacoo! Is ook wel erg smerig en koud nu in de modder.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:25

Ik leef nog!

Druk, moe en weinig spannends te melden.
Pony's gaan z'n gangetje. Staan nog altijd te veel stil.
Lotje heb ik ook geschoren en gaat nu als een kanon.
Afbeelding
Morgen weer les, voor het eerst sinds bijna een half jaar. Met Lotje uiteraard om de puntjes op de I te zetten voor ons officiele wedstrijd debuut volgend weekeind. Meteen in het L :).
Roos gaat dan ook mee, alleen voor de vaardigheid. Hopelijk haalt ze haar laatste puntjes om ZZ te mogen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:08

:evaw: druk druk druk hier

Vanavond mendressuurles in Lisse met Janouk.
Onze eigen bak wordt nu gefreesd, omdat er een aantal slechte plekken in zitten, waar lang water blijft staan. De bak was net droog genoeg om te frezen. Ik ben benieuwd hoe de bak morgen te rijden is.

Vanmorgen met man een mooie route uitgetekend voor Zondag vanuit Elspeet langs de Kroondomeinen over de Veluwe. 20 km. Het belooft droog maar koud te worden. Wij hebben er zin in. <<) nu Janouk nog /3

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:31

VanHuisUit schreef:
OK dan... zou kunnen natuurlijk :o :D
Ik zal het hier eens in de groep gooien.... vind het wel lekker ook zo'n wedstrijd in maart, is het gewoon in ieder geval qua temperatuur wel fijn voor de paarden...

Zeer interessante clinic trouwens... zo jammer dat we niet wat meer in de buurt zitten...clinic Paul Versluis (gebitsverzorger en ervaren menner)
http://www.onderdekastanje.nl/ENGINE/IM ... ging_s.pdf

Paul komt ook wel in de regio rotterdam hoor! (hij woont in friesland maar is geen fries :P ) Ik heb 14 februari weer een keer les van m :D
En over de mendurance. Dat is echt heeeeeel anders als in de bak rijden, weet jij toch ook wel!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:36

Paul Versluis is idd heel leerzaam om een keer naar toe te gaan. Heb ook les van hem gehad 1x.

Vandaag lekker bezig geweest. Pony's mogen even niet op de grote wei omdat ze die zo kapot lopen nu. Gelukkig gaat
het vriezen dus dan kunnen ze weer naar buiten. Ferro eerst even op de wei gezet en Robin en Robijn op het kleine stukje
wat ze wel kapot mogen lopen is ongeveer 15x60. Toen de stallen alle 3 grondig uitgemest.

Daarna Robijn even gelongeerd rondje met ferro gereden en Robin lekker gepoets. Hij kan al braaf vast staan alleen zn
achtervoetjes geven gaat nog niet super. Binnenkort moet ook de hoefsmid komen.

Nu lekker gegeten en gestofzuigd en ga zo lekker op de bank liggen denk ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:37

Als de paarden een goede basis conditie hebben zouden ze dat volgens mij ook aan moeten kunnen.
En inderdaad je moet zelf vertrouwen hebben.

Wij zijn vandaag met Veale ook even naar buiten geweest. Rondje van 10 km. Was wel koud, maar bak was bezet. Mocht er wel bij in, maar daar had ik even geen zin in. Dit was weer een goede leer voor hem en voor mij. Hij was super braaf, zelfs een tractor tegen gekomen.
Daarna Alwyn gemend... apart ding blijft het. Wil heel graag voor je werken, maar wel in zijn eigen tempo. Dus even tikje met zweep en toen kwam er weer een klein bokje. Grapjas.

Nu snel pizza eten, met een half uur al weer weg richting toneel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:47

Tallechie: goed gedaan, buitenrit met Veale!!!.
Maisie: hier is de wei dus inderdaad helemaal kapot gelopen. Morgen is het ook nog droog en overdag boven nul, dus ik ga morgenmiddag de wei slepen, als het dan gaat vriezen blijft het hopelijk begaanbaar voor de knollies. Ik zal wsl bij de ingang wel geulen rijden, maar goed, als de rest dan wel weer goed is, moet dat maar. Ik wilde het eerst vandaag doen, maar toen ik zag dat het morgen ook nog boven nul is, het verplaatst, hoe langer het kan drogen hoe minder ik kapot maak.

Zoon heeft weer terugval helaas, weer allemaal hard huilen en dus erge oorpijn. Morgenavond hebben we een etentje, maar ik vrees dat ik thuis moet blijven. Als hij zo is, wil ik hem niet achterlaten bij de oppas. Jammer, maar hij gaat voor. Is een afscheidsetentje, mijn man had 2e bedrijf opgericht, maar is niet geworden wat hij en medeoprichters hadden gehoopt, dus ze zijn er weer mee gestopt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:03

Tine balen dat je zoontje zo'n last heeft. Oorpijn is ook echt akelig. Jullie hebben ook nog een zomerwei. Wij niet dus ze moeten het hier meedoen dus mogen ze het niet helemaal in de blubber stampen. Dan maar een paar dagen wat langer op stal. Als je ziet dat sommige helemaal niet buiten komen met dit weer is dat helemaal zo erg nog niet.

Lekker tallechie een buitenrit !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:03

Erg leuke muziekuitvoering gezien....ze hadden het leuk georganiseerd als soort muziek/dans-cafe met lekkere hapjes en drankjes (sprak iedereen wel aan rond dat tijdstip :Y) ).

@Tine wat sneu voor zoonlief... :(:)
@Tallechie wat goed van je met Veale....Alwyn beetje aan het puberen misschien?
@Dennis heerlijk fris kaal pony'tje 8-)
@Ipsilonka dat wist ik niet, dat hij hier in de regio ook wel eens is? Maar zo te horen ook van Maisie is hij een aanrader om eens heen te gaan als hij in de buurt is. Wat fijn Maisie dat het goed gaat met Robin :j
@Janouk klinkt als heeeerlijk zo'n fijne rit!!!

Vwb mijn twijfels over mendurance nu in dit stadium nog betreft het vereiste tempo en hartslag plus alles eromheen (wat Frensie zegt) niet zozeer de km...... ik wil als ik start wel netjes finishen, zo zit ik dan wel in elkaar.... (dus binnen vereiste snelheid en met nette keuringswaardes incl locomotie...ik ga niet voor een prijs, zo werkt dat toch niet bij (m)endurance, maar wel voor een fris peerd zeg maar)....en klopt, 1 uur stevig dressuren in bak staat gelijk aan 2 uur rustigere buitenrit.... dus heb trainingsboekje Rizanta er maar weer eens bijgepakt (ik hou altijd van alles bij :list: ) en het bleek dat zij vorig jaar rond deze tijd ook best nog wel moeite had met complete les/training van Peter :oo .... en zij liep toen eind maart een hele fijne rit...
Dus we bekijken het wel over week of twee, drie B-)
Bedankt voor het meedenken allemaal +:)+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:26

VHU fijn dat je alles zo bij houdt, dat is bij mij gestopt nadat Sonja naar de wei verhuisd is.
Ik snap je gevoel over Rizanta trouwens wel, ik heb dat met grote regelmaat nog als het om Sonja of Jimmy gaat. Een dikke knuffel van mij.
Lanouska lekker les gehad en vandaag een druk programma met leuke dingen en helaas een begrafenis sterkte.
Gem, ster is volgens mij een duizendpoot. Lijkt mij ook wennen na een maand weer alleen thuis te zijn.
Janouk jou mannetje is stout zeg zomaar je accu leegmaken.
Ciska heeft een kale pony die lekker fris is en nog steeds de pony's te veel stil staan.

Ik las ook nog iets over kinderen, ik geniet heerlijk met en van onze pleegdochter, en ik heb heel lang geroepen dat een kind precies goed is, maar mijn zus is deze week bevallen en dan kriebelt het stiekum toch terwijl ik rationeel denk dat krijg ik nooit gecombineerd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:54

Dennis..Lotje doet het goed !! :j ze ziet er stoer uit !! super.
verder...ik ben bekaf.....tot morgen ofzo...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:24

Pfff, wij zijn net even bij de Media Markt geweest.... allemensen! Alsof alles gratis is. Niet te geloven hoe druk...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:39

Gewoon lekker doen joh VHU ! Zo'n klasse I moet lukken toch ?!

Tine, sneu voor je zoontje !

Ik hoop dat Prinsje een beetje van haar migraine af is.

Wel grappig nu mensen van m'n besluit om te stoppen met mennen hebben gehoord krijg ik weer veel vraag of ik alsjeblieft hun paard wil verzorgen tegen betaling (dat ze mij betalen dus haha), toch super om te weten dat mensen zo tevreden over je zijn !

Ik heb in ieder geval wel besloten dat dat is waar ik tevreden mee moet zijn, lekker verzorgen en truttelen met de paardjes en dan op termijn lange teugelen les met Diddle de shet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:55

@ frensie erg he die mediamarkt. Ik word er ook altijd zo hebberig.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:30

Vreselijk Maisie!
Het bleek dat mijn schoonzus en zwager in DEZELFDE mediamarkt waren, rond DEZELFDE tijd en OOK bij de camera's, net zoals wij, en we hebben ze gewoon niet gezien. Je kon er over de hoofden lopen.
Ik wilde graag een kleine compact camera om mee te nemen te paard tijdens de buitenritten. Heb een Nikon coolpix gekocht, een roze :+: Is al dat werken toch ergens goed voor *\o/*

IM fijn om te weten dat mensen tevreden over je zijn! Hopelijk kan jij ook rust vinden in je beslissing en daar tevreden mee zijn!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:44

Ik moet ook weer terug naar de MM... nieuwe pc aangekocht, bleek niet werkend, konden ze niet repararen en na veel vijven en zessen mogen we nu terug naar MM om "een passende oplossing te zoeken". Komt goed uit; hubby was dat ding zo spuugzat dat hij geen ander exemplaar van dit merk/model/type meer wilde hebben.

Sonjim: gezien het feit dat je Ster in een vierkantje van strobalen gestald kunt houden, terwijl voor haar dochter en zoon de halve boxdeuren nog te laag waren om ze binnen 4 muren te houden, denk ik niet dat ze kan springen :+ , maar een 999-poot doe ik het ook voor :j . Ik vind het wel leuk als stalgenootje het toch gaat proberen :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 09:33

druk bij de mediamart geweest en tine, gaat het nu wel weer beter met je kleintje?

tis toch sund dat jong... :(:)

mijn zadelkast is sinds gisteravond helemaal klaar,
het mentuig-rekje hangt erin nu,
straks neem ik het tuig mee en ga het erin hangen en maak ik de beloofde foto :D

verder nog geen plannen dit weekend,
moet alleen de tandjes van snipper het konijn knippen en manlief zn haarbos knippen.
knip-weekend dus... :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:22

Gem dat zegt soms meer over hoe tevreden een paardje is waar ze staat als over de capaciteit om te springen. Sonja sprong ook nooit ergens over, die stond regelmatig achter een enkel laag draadje, totdat ze op een stal kwam te staan waar alle paarden een eigen wei hadden zonder weidegenootjes, als de jaarlingen in de wei naast haar naar binnen gingen ging zij ook en dan zo over 1.20 heen. Zij kon wel springen maar nooit vaak gezien door ons behalve op deze stal.

Bicci fijn als je zadelkast klaar is, wij hebben op stal ook 2 kasten voor het tuig en de zadeltjes. Heerlijk als je alles goed kunt weghangen.

Ingrid fijn dat je zo gewild bent, dat geeft de burger moed.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 12:15

goedemorgen

ik ben er ook even heel snel

gister een mooie kerkdienst gehad ter nagedachtenis aan geert streutker, s'avonds naar de menles geweest met een 2 span. harry had de afleiding hard nodig en het 2 span liep dan ook niet verkeerd.
ik ga snel weer moet om 12 uur in coevorden zijn (is 3 kwartier rijden) we hebben vanmiddag les van gerard leijten