[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:38

ja leuke en minder leuke dingen!
eefje, mijn haf is kreupel..
ze is al bijna 26, dus ja ..ouderdom komt met gebreken,.
ook ben ik tijdelijk gestopt met wedstrijden rijden! pony's eerst naar rust toe gereden, want ik kon ze niet meer aan.
dat gaat nu zeer goed!
vorig weekend 1e geworden in de wedstrijd!

en zo meteen komt me nw kar!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:39

iemand hier btw intresse in een myler liverpool?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:02

@Maisie misschien klemgezeten?
@MagicMist
Citaat:
pony's eerst naar rust toe gereden, want ik kon ze niet meer aan. dat gaat nu zeer goed!

Waren ze zo heftig geworden dan? Weet je ook waarvan? En hoe heb je ze dan weer rustig gekregen? Fijn dat het nu weer goed gaat!

Zo ik heb mijn eerste buitenritje gehad met Bente *\o/* eerst even in de bak gemend, voor het gevoel en daarna rondje gedaan, over de weg. Meisje was zeer dapper en sjouwde er heerlijk overheen. Denk dat Peter nu pas begrijpt waarom ik het toch zo'n leuk paard vind :+ Even wat commotie toen we binnen 20 meter en een meneer met een heel merkwaardig invalide karretje en een groot gat met linten eromheen en dan ook nog een flinke tractor met daarachter een hooiwagen moesten passeren. We namen stukje berm mee en ik gaf haar dus een paar tikken met zweep om recht & voorwaarts te blijven maar moest natuurlijk niet in galop over de weg dus ook ophouding in haar mond en dat alles tegelijk kon ze niet zo goed verwerken. Bleef toen een minuut of 5 wat rillerig maar uiteindelijk herstelde ze zich prima (en daar gaat het om he). Was heerlijk gezicht, dat dappere koppie erop, dansende manen en ze wordt dan wel 20 cm groter 8-)

Moet zeggen dat het dan wel een voordeel is dat ik zo'n kanjer als Rizanta was gewend want zo snel ben ik niet meer onder de indruk zeg maar van wat hoefgetrappel en erg kijken :7

Nou moet zo weer richting Groningen door de vakantiedrukte so wish me luck!

PrinsjeH is jarig vandaag :# gefeliciteerd!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:32

Super Bente :D. Stoer hoor!

Roos was gister stom, die keek zo naar een leuning van een brug dat toen een auto inhaalde op de brug ze zo van die auto schrok dat ze bijna tegen de leuning aan sprong :+.
Net met Lotje gereden, deed het super, moet echt kilometers in de benen krijgen en vooral conditie opbouwen :).

Zo nog even aan het werk :).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:36

Bente moest ook heel erg kijken naar een meneer met een grasmaaier in zo'n tuintje met grote witte bloemen :wow: , daardoor zag / hoorde ze dus een passerende auto met rammelende aanhanger (die ik dus wel heel wat enger vond := ) helemaal niet :roll:
Werk ze nog!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:45

Roos had gister echt iets van 'ahhh, leuning rechts' (kijkend naar rechts), 'AHHHHHH, auto van links' (jumpend naar rechts en kijkend naar links). Leuningen zijn redelijk nieuw en het zonnetje stond er wat raar op. En auto is helemaal niet eng, maar als je zo erg met iets anders bezig ben dat je een auto niet hoor en zie komen is het wel eng :+.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:47

ik heb ook op de covers gestemd.
Maisie ik heb niks nodig uit je topic
PrinsjeH Gefeliciteerd.

een vraagje mennen jullie met een vliegendeken ?
ik ben aan het denken of ik die nodig zou hebben voor asmiro, met rijden heeft hij er normaal niet echt veel last van.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:18

Dennis, haha dat ken ik dat ze zo met kijken naar iets voor hun echt engs bezig zijn dat dingen die ze normaal niet eng vinden ineens heel eng zijn als die passeren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:33

Poeltje heel veel succes. Ik weet nog niet als ik kom kijken, ligt aan het weer. Als ik wel kom sms ik wel even.

Avaluna heb je een pb gestuurd.

Maisie heb geen spullen nodig, moet zelf ook nog wat kwijt :+ Wat sneu voor de caaf. Leuk is dat hé dat kleine spul. Heb zelf altijd konijnen gefokt en vond het altijd leuk om die kleintjes te zien op groeien.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:40

Magicmist is weer terug van weggeweest :-) Kreupele pony niet leuk en weer wedstrijd gereden. Gefeliciteerd.

VHU super van jou en bente. Super dat ze zo reageert, zal allemaal wennen zijn inderdaad, maar ze gaat tenminste niet vluchten of iets dergelijks.
Succes in groningen, kopje koffie doen ;-)

PrinsjeH gefeliciteerd.

Dennis met een gekke roos gereden en vanochtend al met lot

Ik rijd niet met vliegendeken, spray hem in en dat is voldoende. We hebben niet super veel last van vliegen.

Instructrice heeft vanochtend even op veale gereden, hij ging al beter als dinsdag. We hebben er nu een rubberen stang ingehangen. komt hij net wat makkelijker naar beneden. Een aantal tractors kwamen langs de bak, bij de laatsten ging hij er niet meer van door dus gelijk een goede training gehad.
Ik had wat last van mijn bekken dus ben er niet opgegaan, ik ga morgenvroeg weer.

gisteren bij mijn zus en nichtje op bezoek geweest. Ik noem dat geen baby meer, al veel groter dan wat daan is geweest. Scheelt maar 1,5 kilo nu.

Vanmiddag nog even aan de studie en misschien nog even naar st nyk

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:40

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:45

ik heb gestemd hoor! :D

stem je dan ook op ons? :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:28

Goedemiddag!
@ Tallechie: een reus als nichtje :D doe maar rustig aan als je last hebt van bekken.
@ Askazita: ik men zonder vliegendeken. Spuit ze flink in en dat helpt redelijk tot zeer goed. Als ik lange tocht maak, neem ik spul mee zodat ik onderweg nog een keer kan smeren/spuiten
@ Dennis: heel herkenbaar, zo druk bezig met ene, dat iets bekends ineens "eng" is.
@ VHU: stoere Bente. Super hoor, lekker van genieten. Klinkt echt als een heel erg fijn paard! Koffie staat hier ook klaar hoor! :9k
@ Magicmist: balen dat je haf kreupel is. En nog gefeliciteerd met je wedstrijd
@ Maisie: wat sneu van je babycavia

Alle wedstrijdgangers succes

Vanmorgen heeft zoonlief weer heerlijk op zijn pony gereden. Hij heeft ook 3x gegalopeerd (deed hij zelf expres, vindt het stiekum wel erg leuk) Hij heeft ook weer flink stuk gedraafd. En te pony zijn pony naar de wei gebracht. Ziet er zo stoer uit <3

Daarna Thabor een half uurtje gelongeerd, die loopt gelukkig weer helemaal goed. Ben zo blij met dit ventje. Hij heeft zo'n superfijn karakter, echt een knuffelpaard ook en heel werklustig <3 Je vergeet echt steeds vaker dat hij ook nog een jonge hengst is. We zijn er denk ik achter hoe het ongeluk is gekomen. De bomen waren van verkeerd hout gemaakt en zijn afgeknapt. Haast geen lengte sporen in het hout. Dus waarschijnlijk is een van de bomen afgebroken en is de paniek daarna ontstaan. Het is gelukkig allemaal heel goed afgelopen, manlief is nog wat stijf maar dat gaat ook steeds beter. We hebben nu bij onze vaste klusjesman essenhouten balken besteld. Het zweng gaan we van metaal laten maken.

Tenslotte met Rembrand een buitenritje gemaakt. Wilde even wat maaipaden controleren of die ook met de kar te doen waren. Kwam langs diverse bekenden, dus onderweg nog 4 keer stil gestaan om een praatje te maken. Ben 1,5 uur op pad geweest.

Zoonlief was gisteren geslaagd voor de judo en heeft nu de oranjeslip. Maar ik en andere ouders vonden het erg slecht gaan. Eigenlijk zouden ze de gele slip moeten krijgen, maar die hadden ze niet liggen >;) :\ , dus kregen ze maar de oranje. Erg vreemd allemaal. Zoon gaat met nog 2 kindjes van school en die ouders zijn ook niet tevreden. Vaak valt de les uit en het niveau van de les is ook niet geweldig. Tuurlijk zijn ze nog erg klein, maar je wilt wel dat ze iets leren, dus we gaan nu eens kijken bij een paar andere judoscholen in de buurt om te zien of de lessen daar beter zijn.

Nou, ik ga de winterwei eens inrichten met vluchtstroken. Eind volgende week gaan we op vakantie en om het mijn ouders een stuk makkelijker te maken zetten we de paarden dan bij huis in de winterwei. Hoeven ze niet steeds zo'n eind te lopen, mocht het noodweer worden hoeven ze neit met de paarden door het veld (zijn geen paardenmensen).
Helaas staan de balen kuil nog steeds in de zomerwei. Mensen die het zouden ophalen naar huis konden vandaag niet, terwijl het nu goed droog is. Vanaf vanavond gaat het regenen en dat duurt minstens 1,5 week, dus balen blijven voorlopig nog in de wei.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:03

Nouvel schreef:
ik heb gestemd hoor! :D
stem je dan ook op ons? :D

dat had ik al gedaan ;)
tine10 schreef:
@ Askazita: ik men zonder vliegendeken. Spuit ze flink in en dat helpt redelijk tot zeer goed. Als ik lange tocht maak, neem ik spul mee zodat ik onderweg nog een keer kan smeren/spuiten

oke, ik denk dat ik eerst even ga kijken of hij er dan veel last van heeft

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:14

:D haha, thanx!

het regent inmiddels weer hier... :+

tine, leuk dat je zoontje zo lekker aan het rijden is!
en fijn dat Thabor weer goed loopt!

tallechie, fijn dat Vaele alweer beter ging!

oei, roos van dennis tegen de brugleuning gesprongen!
en lotje die het super doet!

bente voor 't eerst op buitenrit geweest!
super zeg! *\o/*'

prinsje jarig vandaag, gefeliciteerd!!

magicmist, nog gefeliciteerd!
geen myler nodig helaas...

maisie heeft babycaafs, leuk zeg!
zonde dat er eentje dood is gegaan...

avaluna's poowns hebben nieuwe schoentjes, dus die kunnen er weer even tegenaan!

Ik ben vanmiddag met staleigenaar even rondje mee geweest op de wagen en ik heb Ola voor 't eerst sinds het veulen er is vast gezet en weer eens goed gepoetst.
Ging allemaal goed gelukkig, ze bleef mooi rustig en ze was al flink in de rui, dus even goed m'n best gedaan! :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:21

nouvel fijn dat ze rustig bleef staan

hier regende het ook weer een beetje nu is het even droog.
hoop dat het straks ook even een uurtje droog is, dan kan ik Asmiro nog even rijden ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:35

ja was bang dat ze misschien zou gaan hangen als ze het veulen niet goed kon zien, maar dat viel mee gelukkig, en het veulen hobbelde er lekker om heen! :D

hier giet het al weer even...
zal voor je duimen dat het nog droog wordt!
ik ga morgen wel weer een poging wagen...

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:58

volgens buienradar wordt het zo iets beter,
dus ga even me spullen klaar leggen en dan zo maar naar stal heen.
en anders niet rijden of even een half uurtje ofzo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:13

Tine super van je dat je op Rembrand weg bent geweest. En fijn dat jullie weten waar Thabor van geschrokken is. En super van P en Amerigo. Komt wel goed :-)

Ik doe inderdaad rustig aan met mijn bekken. Heb het ook als ik lang en ver loop, maar dat merk ik snel genoeg en dan stop ik gewoon.

Mijn neefje zit ook op judo, heeft van de week ook de oranje slip gekregen. Dat zag er allemaal super uit en ouders zijn ook te vrede.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:28

@Tallechie: extra confronterend voor je nichtje :(:)

@VHU: wat gaaf van Bente *\o/*

@Nouvel: dat is altijd even spannend. Hoe gaat 't met je twee kanjers?

@Tine: oei, akelig als de bomen breken. Wat goed van je zoontje!

Hier is dochter naar de manege geweest, wat een ontzettend brave pony's daar, had er wel eentje mee naar huis willen nemen <3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:59

Nou het regent hier al weer een paar uur flink.

Tine raar van de juco zeg dat kan toch niet? Wel lekker buitengereden en thabor was
ook braaf.
Tallechie is bij de reuzenbaby van haar zus wezen kijken. Dat daar zo veel verschil in kan zitten.
Askazita gaat een poging wagen om te gaan rijden.
Nouvel is meegeweest op de wagen
prinsjeH is jarig gefeliciteerd !!!

Enge dingen langs de weg. Robijn vind ook veel eng behalve auto's is soms niet erg handig.

Nou ga ff eten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:53

ik ben ook weer terug van de clubkampioenschappen

ik was vanochtend om 9 uur in coevorden na even geklets te hebben met de andere amazone's heb ik me spullen bij mekaar gezocht de trailer achter de auto gedaan en inmiddels was me groom ook geariveerd en hadden we arjan op de trailer gezet na de kat uit de trailer gezet te hebben(die wou graag mee) zijn we vertrokken naar annen eenmaal daar aangekomen zijn we gaan parcour lopen..
H1 was een vaste marathon hindernis van palen. H2 was een vaste hindernis op een gloeiende ondergraond van boom stammen. H3 was een vaardigheidsparcour (om toch enig klasse verschil door te voeren werdt deze op maat gezet voor mij dus omdat ik klasse 3 gereden heb spoorbreedte plus 25cm) en H4 de waterbak na het verkennen hebben we een kopje koffie gedronken en daarna hebben we de kar uit de vrachtwagen gehaald en hebben we nog een x het parcour gelopen.

voordat we zouden starten met rijden hebben we met iedereen samen heerlijk geluncht. wij waren als 2de aan de beurt en H1 liep niet helemaal lekker maar we hebben alles in de goed volgorde gedaan H2 ging al beter in de vaardigheid waren we foutloos (pfff gelukkig) en H4 hebben we bijna helemaal gegalopeert.. wij hebben heerlijk gereden dus.. en dan begint het grote wachten dus.

maar jaja we did it we zijn clubkampioen 2011 geworden *\o/* en dat met een paard wat in het enkelspan nog nooit een marathon hindernis gezien heeft en dus zijn maatje/steuntje kwijt was

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:59

Gefeliciteerd Lanouska. Super hoor.

Ben toch maar niet naar st nyk gegaan. Ben niet helemaal fit en hier regent het constant.

Tine had je nog naar de maat dekens gekeken van thabor?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:00

gefeliciteerd!!! *\o/*

hier ook.... regen... -O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:23

gefeliciteerd lanouska,toppie hoor en dat zonder maatje ernaast :j
prinsje H van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
fijn dat thabor weer braaf liep en er niets aan over heeft gehouden, je man geen hoofdpijn meer?
nouvel weer aan het mennen.
VHU met bente buiten wezen mennen,toppie hoor en nu maar veel kilometers maken :j verder alles vergeten,er gebeurt ook zoveel hier in 1 dagje,nog even en topic is vol :j