[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:33

Ik zou (m)endurance geweldig vinden om te doen, maar dat ga ik dus echt niet redden met gezondheid. Is niet anders. Als ik maar wel kan dressuren, vaardigheid rijden en buitenritten kan maken.

Nou, ik duik mijn bed in. Is weer veel te laat geworden.

Ennuh, niet te veel kletsen he!!!

AnneloesF

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:36

Trusten!!

Ik zat net te kijken op de agenda. Blijkt dat DFW mendurance op mn verjaardag wordt gehouden, das ook jammer!! Verder is er niks in de buurt. Wilde met mn paard ook endurance gaan starten, ook die wedstrijden mis ik er 2 bij ons in de buurt... dus ik hoop dat de definitieve kalender er nog wat anders uit gaat zien. Anders kom ik wel heel vaak in Kootwijk dit jaar (iig al 3x met 't Welshstamboek, en dan ook nog met paard)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:44

Citaat:
Voelde me een menner, die probeert ook wat op een paard te zitten. Nu helpt die ellendige gezondheid ook niet echt, maar goed, was dus echt heel raar gevoel.

Waarom zitten wij zo vaak op een lijn :+ 8)7 ik zat zo te k-ten de eerste 10/15 minuten met Rizanta dan herken ik mezelf niet. 't Is dat het zo'n braaf paard is (ze is zeker niet sloom, rij haar zonder zweepje/sporen, maar ze is gewoon heel eerlijk) anders had ze met recht een gat in de lucht mogen springen vanwege mijn totale gebrek aan leiding & actie ... -O-

Toen zei Peter dus dat we haar donderdag voor de wagen zouden gaan proberen schoot door me heen "gelukkig, kan ik er weer gewoon achter gaan zitten", nou dat is toch wel eenzelfde soort gedachte als die jij had :o

Maar als het dan zo lekker gaat, ik heb gelukkig uiteindelijk heel fijn gegaloppeerd en stukken echt goed gedraafd, dan krijg je inderdaad weer energie en wat meer overtuigingskracht (letterlijk) voor de volgende keer. Hoop dat je de weg terug weer vindt Tine :(:)

@Marjo2009 lees altijd de topics die je opent want je stelt altijd goede vragen waar ik ook weer wat aan heb +:)+
@Flaver, er zijn al allerlei acties geweest en gezien de opstelling van de KNHS nu hebben die succes gehad (voorlopig). Maar jij zit in Belgie, weet niet hoe de regels daar zijn.
@Naaltje, in Boxtel zit een ontzettend leuk museum/natuureducatie iets, de Groene.... ben even de naam kwijt. Gemeentes organiseren vaak ook dingen voor scholen. En tja, wat betreft leren & ontwikkeling, vraag maar raak hoor, ben erin afgestudeerd B-) ;)

En de rest weet ik niet meer }:0

Naja wordt er weer gepost terwijl ik nog aan het posten ben }:0
Citaat:
Blijkt dat DFW mendurance op mn verjaardag wordt gehouden, das ook jammer!!

Ik heb wel eens een endurance gereden op mijn verjaardag, was heerlijk cadeau :D
Nou doei :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-01-11 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:45

@VHU; vraag 1. Is zo'n idee wat ik nu heb iets voor een HBO-er en goed voor de persoonlijke ontwikkeling? Want ik wil vooral een stage waar ik zelf wijzer van word :)

krijg van school telkens 0,0 reactie...

ik ga tukje doen, heb weer hoofd-mep-kabouter :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:48

Ja natuurlijk kan dat op HBO niveau, ligt er maar net aan op welk (organisatie/abstractie) niveau je het insteekt. Mail me anderes maar even een opzetje hoor van je eventuele plan, kan ik er wel wat theorie voor je aanhangen of je wat tips geven (ben ook stage-begeleider/afstudeerbegeleider / studiebegeleider, man ik begeleid wat af ;) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:47

Goedemorgen.

@ VHU: terwijl ik gisteren zo aan het stuntelen was, moest ik inderdaad aan jou denken. Dat jij het juist weer oppakt en dat het zo goed gaat. Ben hier ook heel blij met brave karakter van Rembrand, anders was het al vaak misgegaan. Ik had me er gister bij neergelegd dat het gewoon een uurtje beweging voor Rembrand zou worden.

Na al mijn gestuntel in de draf, dacht ik dat het wel lekker voor hem was om even te galoperen. Overgang ging niet zo geweldig, maar ach, dat deed er toch niet toe. Helaas zag instructrice het ook en gingen we daaraan werken. Maar mijn bedoeling was alleen maar even lekker galoperen. Maar goed, toch maar braaf met haar meegewerkt, anders hoef ik natuurlijk helemaal niet meer naar les te komen. Heb ik ook wel even overwogen, maar ik krijg wel aanwijzingen waardoor paard beter over rug gaat lopen, dus blijf toch nog maar gaan. Daar heb ik dan met mennen weer profijt van. Jaja, ben nu geloof ik officieel menner geworden. :D

Ik hoop zondag en anders woensdag even een buitenrit te kunnen maken. Moet alleen even kijken waar. Ik wil niet hier door het veld, daar voel ik me te onzeker in het zadel. Ga liever in het bos ofzo. Ja, ik weet het, klinkt gek, maar dan voel ik me momenteel veiliger.

Ik heb al meerdere keren gewoon wedstrijd gereden met verjaardag. (2009 hippiade viertal) Dan vier ik gewoon de dag ervoor of erna mijn verjaardag. Dat vieren we sowieso niet zo heel uitgebreid. Veel teveel drukte :o

Nou, ik hoop dat het hier nog gaat dooien, zodat ik de bak eindelijk weer eens kan gebruiken. Heb geen tijd (en ook geen zin) om weer naar binnenbak te gaan, want hoefsmid komt ook nog.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:58

@tine; dat klinkt helemaal niet gek! Voel me met dids in het bos ook veel veiliger, zo'n *zucht van verlichting* gevoel altijd zogauw we vanaf de weg het bos bereikt hebben :=
Ik heb me wel voorgenomen wel regelmatig met 'm over de weg te gaan, want hij moet wél verkeersmak blijven natuurlijk :=

goeiemorgen ;)

@vhu; ik ga jou ook lastigvallen zogauw ik meer weet! :) Ga vandaag even wat organisaties aanschrijven :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:45

Wat een regen :oo dat kan ik mijn groom vooral, mezelf en de pony's (nu interesseert het hun het minste denk ik maar gaat meer om warm zijn, nat van de regen en nog op de trailer) niet aandoen }> dus geen tweespan oefenen vandaag.

@Tine ik sta er ook echt van te kijken dat ik geen pijn heb en niet ben uitgeput na het rijden. Om de dag rijden gaat nu goed terwijl ik vanaf ongeveer 2004/5 tot 2009 als ik reed ik zo'n drie dagen nauwelijks kon bewegen zonder pijn. Dus dan heb je altijd pijn en ben je steeds moe wil je een beetje trainen met je paard, helemaal als je nog niet kunt mennen. Met het laatste paardje endurance trainen was eigenlijk achteraf gezien een hel (maar niet opgeven he). Met het paard daarvoor ben ik op een gegeven moment dus wel gestopt met de les en met dressuurwedstrijden, ook zo herkenbaar. Er was bij mijn instructie toen echt geen begrip voor hoe ik in mijn vel zat. Ik was vaak al moe als ik alleen al mijn paard op de trailer had gezet, heen was gereden, opgezadeld en losgereden -O- en dan moest de les nog beginnen. Gingen ze steeds maar zeggen dat ik meer moest drijven, peerd meer bij elkaar, meer oprichting, meer, meer, meer. Logisch, voor het beeld moest het ook meer (ik was toen met mijn paard ook M dressuur, dan moet je in vergelijking met de L inderdaad net dat stukje elektriciteit zeg maar kunnen laten zien) alleen was het geen kwestie van niet willen (en ook niet van niet begrijpen, wist het zelf ook wel) maar puur niet kunnen.

Buitenrijden is dan heel lekker en ontspannend (en zo kwam ik toen vanuit dressuur in endurance terecht). Moet je daar ook weer niet een wedstrijd van maken (ben zelf altijd veel te fanatiek...) want anders word je dus wel een endurance ruiter ;) met mega spierpijn en dezelfde frustratie.

Wat ik het mooiste vind rijden is door de duinen, zeker in de winter met een zonnetje en wat mist, geweldig. En wat ik ook echt mega vind is op de hei, beetje bos met velden afgewisseld. En dan lekker rustig draven afwisselen met mooie stukken galopperen in zo'n mooi handgalopje +:)+

Nou ga moed verzamelen om naar de pony's te gaan, wat een weer. Had afgesproken met groom dus moet in ieder geval wel even heen maar 't is nu niet dat je zegt mega-aantrekkelijk buiten :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:00

VHU: ik had hetzelfde probleem,mijn lichaam wilde ook niet meer, was ook al moe als ik gepoetst en opgezadeld had,en dan moest ik er nog op(heb geen paard waar je relaxt rondje op gaat tuffen,maar angstig paard die geen 1 rondje op 1 tempo door de rijbak kan draven, steeds maar wegvluchten!)
ik heb het 2 jaar geleden opgegeven,ze was drachtig dus mooi excuse op te stoppen.
ga haar nu rustig trainen aan de longe en kijken hoe het weer gaat.
ondertussen ben ik met sunrise gaan mennen,dat gaat me een stuk beter af(hoewel ...als ik de kar moet gaan pakken ben ik al moe zucht)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:16

Wat gaan jullie weer snel. Wat ik onthouden heb:
Veel meelezers. Welkom
Menners die ook wel eens ruiter zijn. Ik zou ook graag nog eens op een paard kruipen. Is nu alweer zeker een jaar geleden. Gewoon een heerlijke buitenrit heb ik wel zin in.
Naaltje gaat sollicitatiebrieven schrijven.
Shetters die niet officieel mogen maar zeker wel kunnen en willen.

:wave: Ik ga weer flink verder werken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:17

@VHU; balen he..
Ik word morgen gedrilld, regen of geen regen :)) :D

net getankt, 1 op 13 gereden :):)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:07

Goedemorgen!

naaltje, hihi dan heb je zuinig gereden

Tine & VHU, die zich meer menner dan ruiter voelen.
maar soms ook wel eens andersom.

ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wle weer eens actief dressuur ruiter OHZ wil worden/zijn.
maar A.) heb geen paard tot mijn beschikking B.) ik wil niet afhankelijk zijn van persee x aantal keren per week trainen C.) ik denk dat ik er geen eens tijd voor heb om het vaak te doen
zou het voor af en toe gewoon wel leuk vinden :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:55

Tine & VHU; Vind het zo knap hoe jullie alles combineren. Een druk gezinsleven en dan nog derest erbij. Super.
Fijn dat jullie je steeds meer menners voelen, alle goede dingen komen met beetjes. :D

Ik ga ook ohz rijden. Heb de 23e een onderlinge springwedstrijd op een Fjord waar ik nog nooit op heb gezeten.
Volgende week maar een keertje oefenen en dan zien hoe het gaat!

Gaan we vandaag 't topic volkrijgen?? :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:58

Vandaag al zou wel een beetje snel zijn hoor ;).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:58

dat gaat we niet redden denk ik

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:03

mwa O:)
maar niet met nuttige info denk ik :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:08

Gisteren ging het ook als een speer, kon het op een gegeven ogenblik amper bijhouden, haha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:10

gezellig toch :)

ik heb nu niet veel te vertellen alleen...
ik zit m'n best te doen om door die arm-steken heen keihard voor stage te werken :)
onder 't genot van 3fm, of wanneer die waardeloze muziek hebben, zoals nu al een half uur :P, youtube met andere liedjes ;) (wel met oordopjes, want die oorverdovende stilte hier wil ik niet verbreken :+ )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:11

Is niet te hopen, dan moeten we nog heel veel lezen/schrijven.

@ Poeltje: is inderdaad wel druk, maar goed plannen is de helft van het werk. Mijn man vroeg gisteren (na aanleiding van bericht dat kar 95 kg zwaarder was dan waar voor gekocht) of er anders toch maar 2e pony moet komen. MAar weet echt niet waar ik tijd vandaan moet halen om die dan ook nog te trainen. Leuk springwedstrijd. Ik was altijd al niet zo'n springheld, maar vond het wel leuk, maar sinds blessure van Rembrand durf ik niet meer. Ben zo bang dat dat been toch niet goed landt en dat hij dan erdoorzakt ofzo. Dus geen springen meer hier.

@IT: hoe bedoel je dat je niet afhankelijk wilt zijn van x aantal keren trainen per week? Dat heeft toch niet met ohz te maken? Dat heb ik nl met mennen ook gewoon. Oke, ik ben iets fanatiek wellicht.....

@ Naaltje: netjes zuinig hoor!

@VHU: mijn instructrice heeft er gelukkig wel begrip voor. Maar ik heb zelf soms geen geduld/begrip ervoor. Word ik boos dat het niet lukt enzo. Niet dat dat helpt, maar ja, ik wil zoooooo graag.

Heb net 1,5 uur lopen blauwbekken :brr: in de stal ivm hoefsmid. Rembrand hoefde geen nieuwe ijzers, waren nauwelijks versleten. Dat heb ik nog nooit gehad. Normaal zijn ze na 9 weken echt op. Toch nog ergens goed voor die sneeuw. Hij heeft nu in ieder ijzer 4 stiftgaten, zodat als het glad wordt, ik hem van die hele kleine stiften ( 5 mm) kan indraaien, zodat hij goed grip heeft. Als er dan sneeuw ligt (mag wegblijven hoor :j ), dan kan ik gewoon met hem gaan werken.

De bak is hier nog steeds keibevroren (is ook nog steeds onder of rond 0) dus kan niets ;(

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:15

Ik vind 't ook zeker gezellig! Leuk al die nieuwe mensen :j

Een tweede pony is leuk, maar je moet er inderdaad wel de tijd voor hebben, Tine! Snap dat je het springen wat eng vindt na zo'n blessure. Kleine sprongetjes kunnen geen kwaad toch? :)
Balen van je rijbak. Ik heb geen idee hoe het met onze is gesteld. Vast ook niet goed. Van mij mag het mooie weer weer beginnen. Ben deze kou zat!

mirror666

netjes zuinig? :o
oh.. Ik vind het echt nog slurpen :o
Mijn ouwe hokkie deed 1 op 17 :D maar die ging ook niet harder dan 100 :')
deze heeft wel wat power, dus denk dat 1/13 dan wel meevalt :)) vind dat altijd wel leuk om uit te rekenen :)

heb je ook nog sneeuwzooltjes nu tine? :)

Rivendell

morgen allemaal. Ik zit nu in de metro op weg naar een solicitatie. Ik rijd ook weinig onder het zadel. Af en toe rijd ik buiten net mijn oude ruin en soms op damon. Heb vroeger wel fanatiek gereden, ook wedstrijden. Maar heb er geen zin meer in.

mirror666

:):) ik duim melanie!!! :):)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:16

Succes met je sollicitatie, Melanie! :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:22

Tine, ik ben met mennen niet zo fanatiek nog hoor hihi.
gewoon voor de lol :D

maar ik bedoel dat als ik onder het zadel ga rijden, ik een leasepaard zou willen.
aangezien ik de ukkies niet weg zou willen doen.
en ik wil niet afhankelijk zijn dat ik persee bijv. maandag, woensdag, vrijdag moet komen en rijden.
ik wil rijden wanneer ik zin heb en niet afhankelijk zijn.