[quote="VanHuisUit"]@Tine wat is Amerigo toch een prachtige pony om te zien. Moest trouwens erg kijken naar je wagens, dacht eerst, he dat kan toch niet. Rembrand voor dezelfde wagen als Amerigo. Maar toen zag ik dat het toch twee verschillende wagens waren. quote]
Haha, ja als je de foto's zo onder elkaar ziet, moet je inderdaad goed kijken. Ponywagen is 1.15 breed, paardenwagen 1.35 en de hoogte scheelt ook het nodige.
Veel sterkte met het verlies van het paard. Weet zelf maar al te goed hoeveel pijn dit kan doen. Veel beterschap voor de gekwetsten. Weer mooie spannen zien passeren. en een drachtige merrie met een serieuze buik.
Ik zie het ook wel zitten om gezellig een paar dagen te gaan mennen met jullie.
Lichamelijke problemen heb ik niet. Ik wou graag paarden aan huis, en omdat men tuin en stal nu eenmaal niet zo groot zijn, heb ik gewoon 2 pony's gekocht
ik ben om kwart voor 7 pas thuis. Dan eten, naar stal, rondje hardlopen met dids. Dan nog huiswerk doen eigenlijk.. Ben helemaal op... Morgen hele dag project, en deken voor dids ruilen (eczeem). Werken gelukkig vanuit thuis
tine10
Geplaatst: 10-05-10 16:39
Zit al hele dag met klappende koppijn en zere nek. Moet vanavond nog naar les, gaat vast goed lukken.
VanHuisUit
Geplaatst: 10-05-10 17:27
Klinkt niet goed Tine ... mijn advies: lekker niets doen en laat die les maar zitten (of ben ik nu heel erg ).
tine10
Geplaatst: 10-05-10 17:29
Natuurlijk heb je gelijk, maar voordat ik mijn les afzeg......... Wil ik niet graag missen. Zeker niet als ik zondag mijn debuut in de M1 heb, wil graag nog wat hulp. Maar goed, zo eerst maar wat eten, paard zien te vangen en dan even kijken hoe ik me voel.
Lacuna
Geplaatst: 10-05-10 19:13
HIJ IS GEBOREN!!!
Een prachthengstveulentje. Vandaag meteen op kraamvisite geweest, en hij is heel vrolijk en nieuwsgierig. Moeder en kind maken het goed, en het is toch een prachtig plaatje zo met zn tweetjes.
Verder vanmorgen gauw Sun en Robje gewerkt, en daarna terug naar huis. De stalhoudster waar Sunny afgelopen winter gestaan heeft, en een vriendin van me wilden graag mee naar Storm, dus die kwamen begin van de middag naar mij toe, zodat ik Storm even kon showen. Heb wel heel erg gelachen, Storm gedraagt zich de laatste tijd eigenlijk prima. Maar vandaag wandelden we met zn drieën van de wei naar de paddock, en dan verdeel ik mn aandacht tussen mn pony en de mensen, maar dan is hij wel beledigd. Hij zorgt er ook wel voor dat ik mn aandacht echt weer bij hem nodig heb door te proberen in mn handen te happen of te gaan steigeren ofzo. Dat corrigeer ik dan natuurlijk wel, maar ergens heeft hij ook wel gelijk, en ik vind het wel grappig: Sun doet precies hetzelfde
Groetjes, lacuna
Yuri
Geplaatst: 10-05-10 19:25
Zo ben ik weer Hoop pittige dingen gebeurd zeg, wat erg voor dat paard maisie. Zielig dat ze zo snel zomaar weg kunnen vallen he
IK herkende Nolanda gelijk aan haar naam, wat leuk! met dit paard heb ik ook gemend, leuk dier voor de wagen. Lekker pittig was ze toen! (jaartje of 6 geleden??) want toen heb ik bij stalhouderij hanemaayer mijn koetsierscursus gedaan. Je leerde wel mennen van die man, leuk hoor. Ik heb uiteindelijk met een relaxte knol afgereden, was een donkere bruine. Er stond toen ook nog een heethoofdruin die heerlijk kon drammen, wel een gaaf paard. En een ponytje
Frank heeft ook mijn paard deels beleerd, maar dat heeft toen niet goed uitgepakt, waardoor ik er zelf nog heel veel werk aan gehad heb helaas.
Morgen weer een paardendagje, heb ze 3 dagen niet gezien dus heb er zin in
Wobbe vandaag heel even aan de lange lijnen gehad. maar dat is saaaiiiiii...... ik wil mijn sulky!!!!!!!!!!!!!!!! Ivy lekker alleen geborsteld buiten. ze vond het heerlijk, even weg van die kleine drukte maker.
sander_lotte
Geplaatst: 10-05-10 19:41
Weer vanalles gelezen... Maisie veel sterkte met jullie verlies! Dit verdient niemand Mooie foto's gezien van tine, Lacuna gefeliciteerd, ziet er een leuk hengstje uit! Yuri heb je je paardjes al 3 dagen niet gezien? Hihi als ik Romeo 3 dagen niet zie, heb ik ruzie met hem denk ik (hij staat aan huis en laat het me duidelijk merken als ik hem niet voldoende aandacht geef) Geniet maar van je paardendagje!
Buckje wat ziet hij er geweldig uit! Prachtig kleurtje en heerlijke bos manen
IvysToeter: Iedere dag lange lijnen wordt inderdaad saai... Ik longeer Romeo dagelijks (soms lukt het niet iedere dag maar probeer het wel) afwisselend met de dubbele longe en de enkele longe met bijzetjes. Ik vind het ook véél leuker om met de koets te rijden, maar ik lijd helaas aan een ernstig groomtekort Gezien ik Romeo zijn conditie op peil wil houden, moet ik hem wel vaak longeren... Het dagelijks longeren helpt wel degelijk, nu is het rijden met de koets véél leuker: Romeo heeft véél meer energie en hij houdt het duidelijk langer uit.(bij thuiskomst na 2 uur mennen is hij niet moe, in het begin moest ik hem na 3 kwartiertjes naar huis duwen )
Wauw mooie foto van buck!! Had je trouwens nog die foto's van het tuig voor mij?
Buckje
Geplaatst: 10-05-10 19:53
Jenkins, zal ze even zoeken!
*wacht op uploaden pfffff traag* Romy met Buck! Foto is ernstig mislukt, maar ik vind hem ergens wel grappig! Kijk dat lekkere schuimbekkie, hij loopt echt super op dat super dunne halfcheeckje uit Amerika!!
Laatst bijgewerkt door Buckje op 10-05-10 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Vind het tuig echt leuk alleen op de foto van huppa enzo zien het tuig er wel roder uit... Bedacht me toen al me kar bordeauxrood te maken en ook me zitting haha. Maar denk dat ik beter voor donker bruin kan gaan?
Buckje
Geplaatst: 10-05-10 20:18
Tuig is idd niet bordeau rood, het is diep bruin maar ik zou niet je kar gaan verfen naar de kleur van het tuig (persoonlijk). Omdat wanneer dit tuig versleten is (het is geen tuig om echt volop te gebruiken) en je een ander tuig koopt wat misschien ook wel bruin is je toch verschil houd. Gewoon een kleur nemen die je zelf mooi vind en wat een beetje matst, maar niet gelijke tint.
Sappos: jij neemt toch geregeld een pony mee naast de sulky? Waar maak je deze dan vast? Kom je dan niet in de knoei met je voetsteunen en/of de wielen?
VanHuisUit
Geplaatst: 10-05-10 20:24
@Yuri, wat grappig dat je haar herkende. Vwb mennen: als ik het ooit een beetje leer zoals hij dat doet ben ik al zeer blij Ik geniet enorm van de menlessen, leer enorm veel. Wij zijn dus doorgegaan na het koetsiersbewijs. 't Pony'tje is geloof ik vorig jaar ingeslapen, was toen 32. Jammer dat het met het beleren minder ging, heb eerlijk gezegd tot nu toe alleen maar positieve verhalen gehoord, maar het kan natuurlijk altijd een keer anders lopen. Fijn dat het toch goedgekomen is.