[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:46

sterkte bicci.
Kan me voorstellen dat je boos bent Jenkins!
:(:) voor tine omdat je zo moe bent!
Okee ik ben een paar dagen weinig online. Morgen alles opbouwen in Hellendoorn en zaterdag de mandurance en zondag de enjoy the ride.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:07

Baudy: succes met opbouwen en alvast heel veel plezier voor zaterdag en zondag. Je hebt het maar druk.
Jenkins: jeetje dat is even flink in de stress zitten. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar wie haalt dat nu toch in zijn hoofd zeg...
Aks: kun je het werk goed volhouden en vind je het nog leuk? En groomgebrek, hoe herkenbaar helaas...
Avaluna: spannend, tweespannen. We willen natuurlijk wel foto's zien. En dochter heeft een leuke dag gehad!
Lanouska: fijn dat je je wilt opofferen. Ik ben zoooooo handig :n met computers :o

Ik zag vreselijk op tegen de menles van vanavond, maar ben zoooo blij dat ik toch heb doorgezet. We waren maar met 2 ipv 3 combinaties, maar het was wel onrustig (dwz veel mensen en ook paarden in een van de andere bakken (wij hebben 3 bakken naast/bij elkaar liggen, zijn open naast elkaar). Maar ik ben helemaal niet bang geweest en heb zelfs lekker genoten van onze knappe vent. Dressuurmatig lekker bezig geweest, is nog wel wat werk zeg maar, maar ging fijn. Nu wachten tot hij droog is en hopen dat ik in het donker bij de zomerwei uitkom. Waarom is die maan er toch nooit als ik hem nodig heb.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 07:28

Goedemorgen

Zo even langs het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Osteopaat wilde graag dat ik functioneren van schildklier liet onderzoeken.
Daarna paard en pony wassen en vlechten voor morgen en alles inpakken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:02

goedemorgen....
ben even druk..tot later..
Tine, fijn dat je toch bent gaan lessen !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:45

Bicci heel veel sterkte vandaag... we denken aan je ....

Kijk aan, wat goed Tine! Baudyh veel succes en plezier met je drukke weekend! Jenkins grrrrr ik zou ook werkelijk compleet in de stress zijn geweest -:(- Avaluna wat gaaf weer tweespannen met de poowns, fijn dat het weer wat beter met je gaat. En wat mooi zo'n feest, lijkt me schitterend.

Aks, we hebben allemaal kleine slingertjes gemaakt rondom stal (is zo grappig, groom zei ook nog het is toch ongelovelijk dat je zo lekker kunt rijden maar toch zo dichtbij stal kunt blijven), maar zijn daarbij wel langs varkensstallen gekomen, gelukkig doet Ol daar niets meer op, blijkbaar snapt ze dat die varkens echt op stal blijven. Maar volgens mij moet je ook dergelijke slingertjes kunnen maken zonder de varkensstallen. En ik heb nog een paar landweggetjes in de buurt waar ik eerst eens langs wil onder het zadel, weet niet waar die heengaan. Deze route had ik een paar keer gedaan met Rizanta en Snuitje, met Bente durfde ik dat nooit ivm het hoge tractor gehalte.

En Lanouska werpt zich op als nieuwe topic-opener _/-\o_ dan komen daar foto's in van ..... Ol & zoon want de nieuwe pony komt morgen *\%/* ben helemaal zenuwachtig hahaha.

Goede zaken gedaan op marktplaats trouwens, tweewieler had ik toch te koop gezet, staat nu maar te verstoffen en ik heb nu vierwieler, die was echt binnen een dag weg en ponytuig is als het goed is ook verkocht :$

Ga nu met de overige Cob delen die ik nog heb van het tuig een compleet Zilco tuig maken, want dat niet-poetsen is toch wel super handig := moet dan namelijk alleen schoftje kopen en draagriemen voor de borst.

Zo en nu moet ik als een speer de honden uitlaten en naar mijn werk :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:25

@Ollie: oh, wat leuk, morgen is dus de grote dag *\o/* *\o/* *\o/*

@Tine: gelukkig toch gegaan :j . Na lange tijd is het de eerste keer wel weer even spannend met z'n tweeën, maar ook fijn in de winter, hebben er meteen 2 gelopen :D .

Ik heb de dealer dus laten komen en toen dus een tuig in maat pony besteld, is het niet raar, dat ik het nu moet afhalen?
Stond er zelf niet zo bij stil, was blij dat het binnen is, maar man dacht dat het normaal was dat ze het ook even op maat komen maken aan huis := .
Hoe ging dit bij jullie?

Vanmorgen kantoorwerk en dan wil ik graag nog even een ritje maken naar de hei, maar is wel echt slecht weer :o , oh, ben echt een watje de laatste jaren, niks meer gewend :o :o ^)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:34

ik maak ook al mijn tuigen zelf thuis op maat.

@ VHU fijn dat je spullen zijn verkocht! En dat de nieuwe pony morgen komt. Wel ff foto maken
waar ze allebei op staan!

@ tine succes met bloedprikken.

lanouska maakt nieuw topic super !!! Zal eens een paar mooie foto's gaan opzoeken.

Hoefsmid komt vandaag gelukkig nog even om gaten in ferro zijn ijzers te doen. Baal wel dat de ijzers
er dan weer van onder moeten maar het is gelukkig maar 1 malig en alleen de voorijzers omdat hij de
achter ijzers hergebruikt heeft. Bloedonderzoek van ferro was helemaal prima dus dat is ook fijn.

Robijn was woensdag in de les weer heel verveld willen rennen vastpakken op rechts. Miss ook maar
eens osteo laten komen maar eerst maar eens sparen want geld is een beetje op.

O ja ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe camera welke heb jij aks?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:02

Vhu, supergaaf..morgen nieuwe paardje !! foto's !!! *-:) *-:) *-:) *-:)
Ava..tweespannen, superleuk ! ach ja..regen..word je nat van..lekker even rit doen, genieten en dan daarna onder de douche !! ben je zo weer fris en warm. :))
Lanouska..superfijn als je het nieuwe topic wilt openen..ik ben echt een digisukkel..dus kan dat echt niet..haha..
Maisie.. :$ beetje op..ik ken dat helaas...sparen maar...en zelfs dat is lastig..
Tine, bloedprikken..succes, als het goed is, is dat zo klaar..

werkze voor ieder....en alvast veel succes voor diegene die morgen wedstrijd hebben..
mis een heleboel mensen hier..
Ollie1,..hoe gaat het bij jou ?? lees al een poosje niets meer van je..??

Bicci..veel kracht en sterkte voor vandaag voor jou toegewenst..

en verder..misterlady, crazymel, smickey, poeltje, nouvel, ipsilonka, dingetje....en last but not least..Frensie...en Y;( voor wie ik vergeten ben...

zo..nu eens aan de huishoudelijke arbeid..was eerst lekker aan een airbrush begonnen..hahaha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:05

Ik sluit me even aan bij de mooie samenvattingen hierboven.

Bloedprikken is zo gebeurd, hoefde deze keer maar 1 buisje. Ik ben heel makkelijk te prikken.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 12:21

:wave:

Biancacoo, wat ben jij toch een lieverd dat je altijd de verloren schaapjes terug roept :*

@Bic: ik las bij Biancacoo veel sterkte en dus even teruggelezen, wat een verdrietige tijden bij jou :(:) Gecondoleerd en veel sterkte lieve meid!

@Ava: geen idee of dat thuis passen normaal is eigenlijk, vind het wel logisch klinken van je man als je het op maat hebt besteld. Gaaf hoor, nieuw tuig!!!

@Tine: waar moest je voor prikken? :(:)

en verder; niet alles bijgelezen ladies, het zijn drukke tijden in huize Smick :D Maar de meest geweldige, fantastische en liefdevolle tijden ooit, wat zijn we zielsgelukkig met dat kleine mensje erbij en wat is het allemaal bijzonder!!! <3 Ze doet het supergoed en is echt een vrolijke en zoete baby!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:31

@Ava bij mijn nieuwe tuig was het passen/op maat maken een stukje service wat erbij geleverd werd. Sommigen rekenen voorrijkosten of passervicekosten en bij anderen is het gewoon kopen en zelf passen. Misschien anders de vraag stellen of hij het wil komen passen? (vragen staat vrij :) )

@Smickey wat leuk om je update te lezen over de baby. :D Fijn dat het zulke leuke en mooie tijden zijn!
@VHU leuk dat de nieuwe pony morgen al komt! Wat gaat dat snel zo :)

Verder sluit ik mij even aan bij de samenvattingen hierboven. O:)

Leuk dat Lanouska een nieuw topic gaat starten. Misschien een domme vraag maar dan moet iedereen dus iets aanleveren?

Weinig nieuws hier verder, lekker aan het trainen e.d. en vandaag Sam nog maar even een extra knuffel geven vanwege dierendag :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:46

geen domme vraag marjola..we geven diegene die opent via pb even een stukje met foto over onszelf en paard, in mijn geval nu...honden...haha..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:47

Biancacoo schreef:
en verder..misterlady, crazymel, smickey, poeltje, nouvel, ipsilonka, dingetje....en last but not least..Frensie...en Y;( voor wie ik vergeten ben...

Ik lees mee hoor :D
Had/heb alleen te weinig tijd om alles te houden en te kunnen reageren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:47

Ik ben er wel hoor! Lees trouw, maar ben beetje teveel aan het werk :(

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:13

Biancacoo schreef:
geen domme vraag marjola..we geven diegene die opent via pb even een stukje met foto over onszelf en paard, in mijn geval nu...honden...haha..

Ok, thanks voor de uitleg :) Zal even over een stukje nadenken dit weekend.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:21

goedemiddag

indd een stukje insturen.. wie je bent. wat je doet??.. wat je bereikt hebt.. wat je doelen zijn.. en natuurlijk niet te vergeten.. foto's of een leuk filmpje

ook van de niet zo vaak posters maar wel meelezers verwacht ik natuurlijk hetzelfde

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:08

en verder; niet alles bijgelezen ladies, het zijn drukke tijden in huize Smick :D Maar de meest geweldige, fantastische en liefdevolle tijden ooit, wat zijn we zielsgelukkig met dat kleine mensje erbij en wat is het allemaal bijzonder!!! <3 Ze doet het supergoed en is echt een vrolijke en zoete baby![/quote]

Kijk nou eens: wat een heerlijk bericht <3 <3 <3 <3 <3 , wat fijn dat het zo goed gaat *\o/* , geniet er maar lekker van :j <3 <3 <3 <3 <3 <3

Hier de raad van Biancao opgevolgd: de boel de boel gelaten en een heerlijke rit gemaakt *\o/* , was nog hartstikke warm ook {:} , had de marathonwagen er maar achter gehangen, wel wat zwaarder, maar fijner in mijn uppie, maar ging allemaal gemakkelijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:06

Goeiemiddag!
Stukje voor Lanous meteen maar gemaakt, anders vergeet ik dat :o .
Marjola, zie de OP van dit topic, dan weet je genoeg!

Na de buitjes van vanmorgen is het hier vanmiddag erg warm, maar vooral klam geworden :\ .

Ik heb een leuke deal weten te maken door 4 shetlanderdekens te ruilen voor wat spullen voor Moos uit een webshop :) . Ik had mijn zinnen gezet op een paar prijzige flexibele beenbeschermers van HKM (vond ze te duur om zomaar eens aan te schaffen), een stel blauwe springschoenen en een oranje/bruin orennetje bij de koets van M passend :D . Ben er erg blij mee!

De afgelopen dagen zijn we de remblokjes van mijn wagen aan het vervangen, nieuwe besteld bij een automaterialenzaak, kon ik vanmorgen ophalen... niks geleverd -O- . Zit je dan een half uur voor in de auto met je oppaskindjes. Maar goed, ze hebben nu opnieuw(?) besteld en ze bellen me morgen op als ze binnen zijn. Dat is dan wel weer netjes :) .
Verder eindelijk DE fles Sonax autoshampoo gevonden (bij die zaak dus *\o/* ), die je voor je koets kunt gebruiken, in de lucht kan laten drogen en toch geen druppels achterlaat. Heb het eerder gebruikt, scheelt een hoop werk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:13

Ava. Genoten van rit ! Goed bezig !

Gem.. :+ jou ben ik vergeten te vragen hoe het was....dacht wel aan je..moet eens vragen van die remblokjes.haha...gelukkig ben je er al :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:34

Idd een heerlijke rit, lekker veel gegaloppeerd, niemand tegen gekomen in het bos en op de hei :D en lekker hoofd vrij gemaakt, alleen weer vergeten om de camera mee te nemen :o -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:48

dadelyk avondwake. . raar hoor. ben helaas wel vaker naar avond wakens geweest, maar dit is wel erg dichtby. . .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:17

:(:) Bicci... :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:35

:(:) voor bicci

Ik zal nog 's proberen een leuke foto van Dids te maken van 't weekend :)

@smickey; wat fijn dat het zo goed gaat!!!
Van frensie zag ik mooie foto op facebook van ''drachtig'' (zoals ze 't zelf zei) buikje.

@VHU; ik heb zo 't idee dat jij veel meer leuke paadjes weet hier in de omgeving dan ik...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:03

Avondwake vind ik zelf altijd wel soort van 'mooi' Bicci, hoop dat het vredig en rustig is allemaal... :(:)

Wat een heerlijk bericht Smickey, echt mooi zeg dat ze het zo goed doet en dat het zo lekker gaat. Genieten hoor!

Of ik meer weggetjes ken geen idee, ken ze nog niet allemaal hoor maar hou wel erg van die stukjes weg - zandweg - bos combi's te maken en liefst uren te rijden :list:

Robin aan het klooien of Robijn Maisie? }:) ik heb geen idee of een osteo goed kan werken. Over paar weekjes komt er een bij Diddle, ik laat Ollie direct ook maar een checken, ze heeft wat moeite met buiging. Maar die buiging gaat wel stapje voor stapje steeds wat beter, maar als osteo zou helpen zou wel mooi zijn.

Zo helemaal gaar %) :O van enorm eind rijden om tweewieler weg te brengen en gelukkig paste het goed bij het paardje in kwestie (dacht nog jeetje straks past het niet kan ik weer helemaal onverrichter zake terug := ).

En nu eindelijk eten :Y)

Oja, weet iemand een goede instructeur in omgeving van Schoorl (daar heb ik mijn wagen heengebracht)??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:09

Maisie schreef:
O ja ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe camera welke heb jij aks?

Ik heb een Nikon D5100.

Maar voorkeur nikon/canon is geheel persoonlijk.
In capelle aan de ijssel zit een grote winkel, groot assortiment en goede uitleg. Dat is misschien wel iets om naartoe te gaan :) ?