Wat een regen heh dames.... Heb laarzen gekocht voor de marathon morgen Dacht als ik dan iets t water in moet om boy te helpen ofzo, dan kan dat lekker met droge voetjes
Boy heeft vandaag met zijn tijdelijke af en toe amazone, nu 4x gereden met vandaag erbij, 184 punten bij elkaar gelopen onder het zadel Fijn peerd
Gem
Geplaatst: 13-10-12 17:46
Hier pas vanaf ca 15.30 uur serieuze regen. Ik heb begin middag nog lekker gedressuurd met mijn eigen wagentje ! Ster deed gelukkig niet moeilijk over de wagenwissel, en liep als een zonnetje . In het midden zitten was ff wennen; trapte mis op de rem .
hahaha dat geloof ik best... Dan zit je stuk vrder bij je rem vandaan natuurlijk....
Ollie1
Geplaatst: 13-10-12 18:11
@-PSM, wat een mooie punten voor zo'n gelegenheidsduo en heel veel plezier en succes voor morgen toegewenst! Hopelijk heb je naast de kaplaarzen geen snorkel nodig @Gem, weer lekker droog gereden met eigen wagen, helemaal super
Nou ik heb vanochtend niet geheel droog gereden op Joekel maar wel heerlijk genoten. Hij gaat het steeds meer snapen wat ik bedoel en dat is toch wel prettig . Veel schakelen, vanuit schouderbinnenwaarts de diagonaal verruimen om dat binnenachterbeen sterker te maken. Ook regelmatig wat pasjes wijken meenemen om de achterhand sterker te maken en aan het werk te houden... maar wat wil je als je 1.85m bent . Het is zooooo'n lief groot paard met zoooooo'n klein hartje .
Vanmiddag even met zoonlief wezen shoppen voor een nieuwe winterjas en schoenen maar men wat een drama . Maar missie geslaagd...ik wilde eigenlijk nog een rondje met Brutus doen maar dat was zo'n verzopen katje... die heb ik maar lekker in zijn droge stalletje gezet met wat lekkers
@PSM; die laarsjes zullen vermoedelijk geen overbodige luxe zijn morgen
Ik heb onze snorkel net ook uit de wei geplukt en nog een beetje los in de binnenbak gespeeld, er stond nog een hindernisje van kinderen die hadden gesprongen en ik heb hem er een paar keer overheen laten springen, daar draaide hij z'n hand niet voor om
Zo maar eens lekker gaan koken (een ovenschotel staat er hier op het menu) en dan lekker avondje op de bank.
Gem
Geplaatst: 13-10-12 18:23
Ollie: oeffff, das een heul paard om bij elkaar te rijden !
Vraagje: Ik men momenteel nog nog steeds op gras en draai dus elke keer stollen in als het nat is. En élke training van ca een half uur (+ 2 x een kwartier heen en terug stappen) verlies ik er wel één en vandaag zelfs twee stollen . En ik draai ze echt goed vast . Verliezen jullie ze ook zo vaak?
__PSM__
Geplaatst: 13-10-12 18:33
Hihi we gaan als dame zijnde wel in stijl toch ik vind ze echt uberlelijk, maar waren het goedkoopst Gem, hoe maak jij de gaten in de ijzers schoon? Ik verloor ook altijd proppen, maar sinds ik mijn ijzers schoonmaak en vervolgens al het overgebleven prut eruit spoel met de tuinslang voor de proppen erin gaan, blijft alles zitten...
Helaas zijn er ook paarden die in hun voetafloop zelf de proppen los draaien dan voorkom je gewoon niet dat je ze kwijt raakt
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-12 18:35
@Gem ik draai nooit wat in met trainen/oefenen ook niet als ik op 't grasveld rij, ook niet onder het zadel. Mocht ik al het idee hebben dat ze wat twijfelt of dat de bodem glad is pas ik mijn tempo en bochten/voltes/overgangen gewoon aan. Maar merk eigenlijk zelden wat. Instructeur doet dat met zijn pony's ook nooit. Misschien idee om het gewoon niet te doen??? Verlies je ook niets.
@PSM have fun! @Ollie goed bezig
**moet echt iets met 't eten gaan doen**
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-10-12 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Probeer ze eens met een gieter of tuinslang na te spoelen nadat je met het pinnetje het vuil eruit hebt gehaald, werkte bij mij enorm goed...
Boy gaat morgen ook zonder proppen in een aangepast tempo de hindernissen doen, wij rijden vaker op gras altijd zonder proppen, en boy is behoorlijk lomp, en heeft hoe goed ingepakt dan ook, altijd verwondingen zodra er wel proppen in de ijzers zitten...
Gem
Geplaatst: 13-10-12 18:41
VHU: lesmees wil dat ik ze tijdens de marathon-training sowieso wel in draai, anders durven paarden niet kort te wenden als ze een keer uitgegleden zijn. Op onze eigen dressuurwei (inmiddels meer zand als gras ) glijden de paarden nooit, ook niet na regen, maar de wedstrijdring op de wei waar we nu nog even mogen rijden (scheelt me een kwartier rijden + een hekje opendoen) is wel glad na regen. Ster durft dan niet meer te strekken en gaat krabbelen zonder stollen. Na deze week zal het hindernis-rijden over zijn, en dus ook de wedstrijdring, maar toch baal ik van die verloren stollen (proppen, kalkoenen, vijzen, whatever).
PSM: ga ik eens proberen . Zou het ook kunnen komen door een wat franse stand van de voorbenen?
maait jou paard/pony iets in het lopen? draait hij zijn voet op een bepaalde manier af? Dan kan hij prima zelf die proppen eruit draaien
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-12 18:53
@Gem zal bij ons de ondergrond gewoon anders zijn want lesmees van mij dendert met zijn vierspan met (zeer) hoog tempo door de oefenhindernissen zomaar spontaan zonder proppen/stoten whatever
Ollie1
Geplaatst: 13-10-12 18:59
Ik verlies er af en toe 1tje...Met Joekel rijd ik ook op de wei en daar draai ik wel stiften bij in...Hij glijdt namelijk nogal snel...Bij Brutus alleen tijdens wedstrijden op gras....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 13-10-12 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
tine10
Geplaatst: 13-10-12 19:03
Even afkloppen, maar ik ben nog nooit een stift, kalkoen, prop, of hoe je het ook wilt noemen verloren.
Als je zoveel proppen verliest, zal het misschien niet op en top vast gedraait zitten door wat overgebleven vuil, maar, hij zal ze ongetwijfeld zelf ook wat losdraaien
Gem
Geplaatst: 13-10-12 19:07
Ik ga maar eens shoppen op MP wie er nog wat over heeft .
Boy gaat over paar weken van ijzers af, en hopelijk blijft hij er af
Gem
Geplaatst: 13-10-12 19:16
, wil ik wel hebben hoor ! Volgende HS - beurt laat ik ook geen gaten draaien, dan rij ik wrs toch alleen nog indoor en bosritjes. Maar een voorraadje stollen aanleggen is wel handig denk ik .