[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:56

Tine, heb jij geen mogelijkheid om hulp in te roepen voor je paardjes bijvoorbeeld ? Zou misschien fijn zijn zodat je je daar niet druk om hoeft te maken. Alhoewel, ze staan aan huis he ? Dan blijf je er toch altijd mee bezig denk ik...

Mick heeft T-Airs, ik zou volgende keer voor de Air Max gaan :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:25

Ingrid: we wonen nogal buitenaf, vinden van groom of bijrijder is tot nu toe ook hopeloos mislukt. Huishoudelijke hulp vinden heeft me ook 8 jaar gekost. Maar goed, manlief komt vannacht rond 12 uur thuis. Nu is hij morgen wel heel druk (moet gewoon werken, en ook nog naar de tandarts en helpen op de manege, omdat we daar zaterdag een grote rommelmarkt hebben en die wordt morgen al ingericht), dus hij zal morgen helaas nog weinig kunnen helpen. En zaterdag is hij tot een uur of 3 op de manege bezig. Oftewel, ik sta er een heel klein beetje miinder alleen voor :D

Lanouská; Lekker gelest.

Baudyh: hier ook zo druk met bestuur en sponsoring en wedstrijdsecretariaat. Is allemaal leuk hoor, maar gaat zo vreselijk veel tijd in zitten (en bijzonder weinig waardering helaas)

Bicci: uit handen geven is wat lastig als er geen handen zijn om het over te nemen ;) Daarom hebben paarden vrij. Ze krijgen hun eten, stallen worden uitgemest en ze worden smorgens in de wei gezet en savonds weer binnen gehaald. Nu alleen hopen dat die vorst mee valt, want het heeft vandaag weer flink geregend. Wei wordt omdat hij nu erg vertrapt is, wel wat gevaarlijk als het zo opvriest. Dus ik hoop dat we hem morgen even kunnen slepen, want ik weet anders niet of ik ze wel buiten kan zetten. Nu is het zo dat ze zich prima aanpassen aan de omstandigheden. Maar opgevroren blubbergaten zijn gewoon link, ook al gaat het maar over de ingang van de wei.

Janouk: handig die kerel van je. Laat hij zijn eigen auto daarvoor gebruiken }>

haha t-airs....

vhu: jee, lekker lange dagen maak jij toch. Goed idee, hutspot van de slager

Donderdag komt de smid hier voor Thabor, om hem mooi te maken voor de keuring. Mag, nou ja, moet hij ook de geit doen. Die heeft ineens heel lange hoeven. Ziet er niet uit. Arm ding. Normaal slijten ze genoeg op de bodem, maar het is door al die regen natuurlijk veel te zacht geworden om te kunnen slijten.

Zoonlief heeft inmiddels weer koorts, maar dat is zo in de avond niet zo gek.

Nou, ik ga kopje thee drinken, paarden binnen halen en naar bed. Kan gelukkig vannacht wel slaappil nemen, als er iets is, mag zoon man wakker maken.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:46

Zo moest even bijlezen :o

@Lanouska, wat fijn dat je zo lekker gereden hebt *\o/* en nog gecondoleerd (wist niet of ik dat al gedaan had :o )
@vhu, ik snap dat je Rizanta mist....het was gewoon ook een kanjer met een dikke vette k, die ook onze harten heeft gestolen ook al heb ik haar maar 2x live gezien :# :(:)
@Prinsjeh, nieuwe T airs :=
@Janouk, haha die Paul, die heeft geen punten gescoord vanochtend met je accu...mannen.... }:)
@baudy, heeft het erg druk
@frensie, ik zit dicht bij je dit weekend....gaan een weekendje onthaalden...zonder de pony's hoor (helaas) ...soms heb ik andere sociale verplichtingen. Hondje gaat wel mee....

nou vanavond echt een serieus gesprek gehad met een potentiële koper....vind het toch wel erg lastig... Ik ben erg goed in het afwimpelen of niet reageren als het niet serieus of niet geschikt is in mijn ogen....maar dit was een heel ander gesprek.. :oo .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:55

@ ollie bedankt morgen om 1 uur wordt er gecondoleerd en om half 2 begint de kerkdienst. harry wil met alle geweld morgen naar de les, ook voor de afleiding natuurlijk. en zaterdag hebben we les van gerard leijten.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:04

Misschien wel goed wat ontspanning....alleen kan je reactievermogen etc nu wel anders zijn.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:14

Dag was vol, en das fijn als hubby weer varen is. Na een maand samen zijn (van vlak voor kerst tot afgelopen dinsdag), is dat toch wel ff afkicken :\ , en dan kan ik maar beter mijn dagen gevuld hebben :) .

Vanmorgen huishoudelijk gedaan; vanmiddag een erg zenuwachtig, schrikpeerdje gelongeerd. Wel de pessoa omgehangen, maar niet aan de voorkant vastgeknoopt, beestje was nog veel te vlug. Moest er de eerste keren vóór gaan staan op de volte om hem tot stilstand te krijgen :x . Door de oogkleppen kan ik te weinig lichaamstaal geven en dus dan maar op een andere manier :7 . Ach... Ster en A mber waren er ook snel aan gewend. Wel heel erg leuk om 3 totaal verschillende karakters te doen :j .
Daarna les gehad met Ster. De gemeentewei was te drassig, dus zijn we het Schutterspark/bos in gereden, dat veel geasfalteerde paden heeft en je veel op stelling kan oefenen. Het was weer zo'n les waarbij ik het (blijkbaar onterechte) idee had dat ik werkelijk niks goed deed :\ .
Net terug van Katsbek om stalgenootje te filmen..... heb precies 2 minuten gefilmd, zoon was vergeten de camera aan het infuus te leggen :( .

En oja :) , 2 stalgenootjes willen samen op springles, maar 1 van de 2 heeft weliswaar 2 paarden, maar allebei medisch ongeschikt om nog mee te gaan springen. Ze is klein en licht, dus heb haar aangeboden dat ze Ster mee mag nemen :D . Ze vond het een erg tof idee, dus ik ben benieuwd of ze het doet. Dan wordt Ster wel een echte allround poown :P .

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:39

Ollie ben benieuwd en sterkte!

Gem zou leuk zijn, mee naar springen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:16

Ik wil jullie graag even een probleem voorleggen.

Een tijd terug heb ik mij aangemeld voor een wedstrijd op 25-02.
Nu keek ik toevallig gisteravond op de startlijsten en zie dat ik voor 28-01 ook op de startlijsten sta voor de zelfde plaats. Ik heb me hier echter niet voor opgegeven. Had er duidelijk 25-02 bij gezet.

Nu heb ik een mail gestuurd en ik krijg gewoon een mail terug dat ik er wel op sta.

Wat moet ik nu doen? Gewoon heen gaan en starten of niet heen gaan en zien als ik een rekening krijg

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:17

Goedemorgen allemaal

Ik ben weer een beetje bijgeslapen ;) Gisteravond nog naar Rhoon geweest, bij het huis van mijn broer en zijn vrouw kijken, dat hebben ze al sinds oktober en ik had het nog steeds niet gezien :o

Zometeen weer privé menles. Heb er zin in! Verder vandaag niet heel veel op de planning staan. Er moeten nog boodschappen worden gehaald en lekker met de hondjes lopen.

Nou, ik zou zeggen, fijne dag allemaal en Lanouska veel sterkte vandaag!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:39

Mogge,

@Tallechie, als het niet uitkomt dan zou ik niet starten... ze kunnen je écht geen rekening sturen als je je niet hebt opgegeven. En vraag anders even (en laat ze het overleggen) hoe je je hebt opgegeven...Ze mogen je niet zomaar op een startlijst zetten. Als het uitkomt en je wilt graag starten dan zou ik gaan... Deze beslissing kun je het beste zelf maken....
@Frensie, dan ben je dichtbij ons geweest gisteren en straks kom ik jou kant op.....
@Lanouska, heel veel sterkte vandaag :(:)

Verder weinig te melden... zo even de laatste dingetjes doen... pony's mesten en verzorgen en dan moet ik ze wel 2 hele dagen missen..... :7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:41

Ollie ik heb geen groom. Mag maar 2 wedstrijden in de maand starten en dat heb ijk deze maand al gedaan. Plus dat ik een heel druk weekend heb en wedstrijd er gewoon niet bij kan.
Ik heb nu een mail gestuurd met mijn inschrijfformulier van 25-02. Als ik gisteravond niet had gekeken had ik het helemaal niet geweten.

lanouska sterkte vandaag. Ook voor H.
Ollie veel plezier

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:46

Ga mee met de raad van Ollie Tallechie :j
Ollie veel plezier .... en wijsheid met je overdenkingen mbt verkoop....
Frensie veel plezier bij de menles en geniet van je vrije dag. Het is hier trouwens heerlijk (men)weer, lekker fris en droog.

Gisteravond zeer interessante lezing gehad vanuit de dierenartsenpraktijk en het was ook gewoon gezellig :7

Ik sluit zo aan achter in de file en sukkel naar Leiden. Daar intervisiegroep begeleiden van 3e jaars studenten, dan weer terug naar Rotterdam, langs Kamer van Koophandel want ik beeindig mijn bedrijf en dan zoonlief ophalen van verjaardagsfeestje, hup door naar muziekuitvoering (zoonlief speelt o.a. every breath you take op gitaar, zoooo mooi kan hij dat :* ) en dan hoop ik rond 20.00 uur of zoiets weer thuis te zijn.... en dan *\o/* begint het weekend :D

:wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:50

Tallechie: laten zij maar bewijzen dat jij je opgegeven hebt :) .

Ik ga mijn oppaskinders halen, fijne dag allemaal :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:05

Ollie....serieuze kopers....moeilijk hoor, maar als het een goed gevoel geeft...nogmaals succes in Ermelo.
VHU druk dagje...
Tallechie, idd het inschrijfformulier laten zien, als je je niet opgegeven hebt, dan mogen ze je ook geen rekening sturen.
maar dan moet je dat zelf wel duidelijk zwart op wit hebben staan.
gem gaat oppaskinders halen.
Frensie menles !! en vrije dag.

Lanouska....heeeeel veeel sterkte vandaag !! ook voor H !!
en idd wel goed voor de afleiding om te mennen......maar ook wel moeilijk misschien..

Tine...al een beetje bij kunnen slapen ??

vanmiddag lekker vrij...morgen paardjes van mijn ouders ook verzorgen, die zijn weg naar een beurs voor vakantie promotie van hun camping !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:10

lastig hoor tallechie, ik zou ook eerst het inschrijfformulier even trg willen zien...

tis in elk geval lekker weer vandaag, dus zo dadelijk lekker eindje hobbelen.
ik denk even via secretariaat van indoor prinsenbeek, ff inschrijving in de bus stoppen.

voor de behendigheid op t sander in etten is alles al rond...gaan we ook doen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:17

:wave:
*komt even langs om te zwaaien en probeert het lezen hier bij te houden*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:30

Goedemorgen.
Vannacht redelijk goed geslapen. Helaas niet echt uit kunnen slapen, omdat zoon me wakker kwam maken. Maar goed, heb in ieder geval de hele nacht door kunnen tuffen.

Moet zo wel gewoon uitmesten enzo, want man is op pad, maar hopelijk kan ik tussen de middag nog 2 uur pakken.

Bicci: gaat weer lekker rondje hobbelen
Bianca: paardjes verzorgen van ouders. Hoe gaat het met Melody, nog steeds een langzaam stijgende lijn?
Gem: gaat oppassen
VHU: mooi dat de lezing interessant en gezellig was. Vandaag weer druk zo te zien. Stoer dat je zoon zo leuk kan spelen op de gitaar.
Tallechie: als jij je voor de 25e hebt opgegeven, mogen ze je nooit zonder overleg naar een andere datum verschuiven. Is absoluut niet zoals het hoort. Ik neem aan dat je de mail nog hebt en daarin en in je formulier staat de datum vermeld. Dus als jij de 28e niet kunt, hoef jij niet te betalen. Theoretisch zou je er niet eens voor hoeven afmelden, want je hebt niet aangemeld. Wat gaat het toch vreemd bij sommige secretariaten. Zo heb ik me aangemeld voor de menwedstrijd van 18 maart in Bronneger, kreeg maar geen reactie, dus nog 2x mail gestuurd, ook met de vraag wanneer de wedstrijd nu is. KNHS zegt 10 maart, kalender mendistrict 18 maart en Lanouska 17 maart. Krijg ik vandaag eindelijk bevestiging van inschrijving, maar nog steeds geen datum. Is wel handig om dat tevoren te weten. Zo moeilijk en kostbaar is het sturen van een mail toch niet??
Ollie: gaat op pad zonder pony's. Is heel raar maar ook wel eens lekker. En sterkte met eventuele verkoop. Moeilijk hoor.
Frensie: lekker priveles.
Lanouska: heel veel sterkte vandaag, ook voor HS en familie
Gem: leuk dat je dat hebt aangeboden, om te laten springen met pony

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:34

Tallechie: ze hebben 28/1 en 25/2 wedstrijd. Denk dat ze gewoon niet naar de datum van inschrijving hebben gekeken en het daarom mis is gegaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:37

Ik ben weer bij en ik laat jullie weer even kiezen:
_/-\o_ *\o/* :brr: :(:) *-:) 8-) <3 8)7 +:)+ :oo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:09

Op het inschrijfformulier staat duidelijk 25-02-2012. Ook in de titel van de mail heb ik duidelijk de datum genoemd. Heb nu een mail dat ze het gaan uitzoeken. Ik heb mijn inschrijfformulier nog een keer gemaild. Maar goed dat ik dus alles maar bewaar.

Heb er al een hele ochtend opzitten. Moest weer nieuw vlees voor Dribbel halen. Ik heb een hekel om naar Groningen te rijden en vooral in groningen, omdat ik nooit iets kan vinden. Mijn vriend had uitgelegd hoe ik er moest komen. Was ik er om half 10, is de slager pas om 10 uur open. Dus even rond gelopen. Daarna moest ik weer terug. Waren een paar wegen opgebroken en natuurlijk 1 richtings verkeer. Ben er uiteindelijk uitgekomen, maar heb wel omgereden en kwam niet op de weg uit waar ik op uit wilde komen...

Tine bronneger is 17 maart staat nu op de kalender.
Vinkega 18 maart staat dat het is afgelast, maar gaat volgens organisator gewoon door....

Ik heb er nog weer een mail aangewaagd en heb gebeld. Ze gaan het uitzoeken. Ik vermoed inderdaad dat ze me bij de verkeerde wedstrijd hebben gezet, maar is lezen dan zo moeilijk? Heb duidelijk op het inschrijfformulier 25-02 gezet en ook in de mail.

Ik zal nu nog even aan de studie. Vanmiddag mennen. Vanavond toneelvoorstelling.
Zaterdag als het goed is alleen boodschappen doen en waarschijnlijk stal. Zondag komen er 2 meiden bij mij op de gezamenlijke opdracht te doen. Komen uit Vaarssen en Maarssen en zullen om 10 uur bij mij zijn

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:18

Zo alles bijgelezen even geen zin om te reageren :-(
Later vandaag misschien :-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:19

Tine....met Melody wachten we af...in de modderige weide is slecht te zien of ze echt goed loopt, op het harde nog lang niet, maar van de zomer maar zien hoe ze het doet !

Zwaai nog even naar ingrid !!

wat een gedoe tallechie met die inschrijving..

Fijn Tine dat je de nacht goed geslapen hebt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:19

Privéles ging niet door.... sleuteltje waarmee kar op slot staat hadden de mannen niet teruggelegd. Dus kon de kar niet pakken. Jammer... Heb ohz gereden, ging lekker!
Én meer tijd over nu :D

Ga zo eerst maar eens bedenken wat voor boodschappen ik moet halen vandaag.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:48

Hoe gaat het met het friesje Frensie ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:23

Friesje is even op lager pitje gezet. Twee weken geleden, toen de eigenaren gingen mennen, was het friesje zijn hoofdstel verloren en daar is hij behoorlijk van geschrokken. Ik wist dat niet en ben dus vorige week op hem gestapt, daar schrok hij ook even van. En toen ze vorige week gingen mennen was het friesje even het vertrouwen kwijt. Alles bij elkaar was het teveel geweest voor hem. Dus de mannen gaan nu eerst zorgen dat het mennen weer goed voor elkaar is. Ze dachten dat hij er onderhand wel aan toe was om ook gereden te worden, maar misschien toch nog niet. Wel jammer en heel vervelend, vooral voor het friesje. Hij liet zich vrij makkelijk weer kalmeren toen ik erop zat en ik had niet verwacht dat hij met mennen anders zou gaan doen. Maar dat hij zijn hoofdstel de week ervoor verloren had zal ook wel meespelen.