Ingrid: we wonen nogal buitenaf, vinden van groom of bijrijder is tot nu toe ook hopeloos mislukt. Huishoudelijke hulp vinden heeft me ook 8 jaar gekost. Maar goed, manlief komt vannacht rond 12 uur thuis. Nu is hij morgen wel heel druk (moet gewoon werken, en ook nog naar de tandarts en helpen op de manege, omdat we daar zaterdag een grote rommelmarkt hebben en die wordt morgen al ingericht), dus hij zal morgen helaas nog weinig kunnen helpen. En zaterdag is hij tot een uur of 3 op de manege bezig. Oftewel, ik sta er een heel klein beetje miinder alleen voor
Lanouská; Lekker gelest.
Baudyh: hier ook zo druk met bestuur en sponsoring en wedstrijdsecretariaat. Is allemaal leuk hoor, maar gaat zo vreselijk veel tijd in zitten (en bijzonder weinig waardering helaas)
Bicci: uit handen geven is wat lastig als er geen handen zijn om het over te nemen
Daarom hebben paarden vrij. Ze krijgen hun eten, stallen worden uitgemest en ze worden smorgens in de wei gezet en savonds weer binnen gehaald. Nu alleen hopen dat die vorst mee valt, want het heeft vandaag weer flink geregend. Wei wordt omdat hij nu erg vertrapt is, wel wat gevaarlijk als het zo opvriest. Dus ik hoop dat we hem morgen even kunnen slepen, want ik weet anders niet of ik ze wel buiten kan zetten. Nu is het zo dat ze zich prima aanpassen aan de omstandigheden. Maar opgevroren blubbergaten zijn gewoon link, ook al gaat het maar over de ingang van de wei.
Janouk: handig die kerel van je. Laat hij zijn eigen auto daarvoor gebruiken
haha t-airs....
vhu: jee, lekker lange dagen maak jij toch. Goed idee, hutspot van de slager
Donderdag komt de smid hier voor Thabor, om hem mooi te maken voor de keuring. Mag, nou ja, moet hij ook de geit doen. Die heeft ineens heel lange hoeven. Ziet er niet uit. Arm ding. Normaal slijten ze genoeg op de bodem, maar het is door al die regen natuurlijk veel te zacht geworden om te kunnen slijten.
Zoonlief heeft inmiddels weer koorts, maar dat is zo in de avond niet zo gek.
Nou, ik ga kopje thee drinken, paarden binnen halen en naar bed. Kan gelukkig vannacht wel slaappil nemen, als er iets is, mag zoon man wakker maken.