[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:47

ja, maar helaas denkt mijn auto niet zo ;)
die denkt in liters brandstof, en dat kan niet lijen :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:47

das idd stuk lastiger :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:48

ik rij nu ook 100km/dag..
maar m'n bolide draait 1 op 11..
Ik sta váák bij de pomp, veeeel te vaak naar mijn zin :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:49

pomp is duur :s

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:02

Hoeveel kost 1l dizel in nl?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:03

diesel.. oef, 1,29 per liter ongeveer?

weet dat de benzine rond de 1,51 staat in nederland. In Belgie heb ik 'm vandaag op 1,44 gezien... Diesel scheelt overigens zeer weinig tussen NL en BE

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:04

Wij hebben net 1,199 per liter betaald!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:05

dat kan, dat is dan in elk geval in belgie geweest. Maargoed, als ik een kolere-eind moet rijden om goedkoop te tanken is dat voordeel ook gauw opgestookt :D

denk ook niet dat 't bakkie graag voor me werkt op diesel :=

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:14

marathon met shetters heeft de knhs verboden ivm de veiligheid en omdat het zielig zou zijn[/quote]

Dit is zover ik weet nog steeds niet erdoor, en als dat er door komt, wordt het alles onder de 1.08 wat niet meer mee kan doen.
Internationaal is het al zo, nationaal volgt dan meestal wel.
Wij hebben altijd met grote shetten de samengestelde wedstrijden gereden, en altijd bovenin qua ranking, het kan dus best, maar nu toch overgestapt op grote pony;s(NF d maat).
Dit niet voor het marathon gedeelte, daar missen we ze nu nog in, qua snelheid/wendbaarheid, maar het dressuurgedeelte, daat laat je dan zoveel liggen, dan blijf je halverwege steken en in klasse 3 kan dat gewoon niet meer.

Mocht ik me vergissen, don''t blame me,was er erg mee bezig toen we nog shetten hadden, maar nu niet meer, maar ik heb er voor dit jaar nog niets officieels over gelezen, wel dat het eraan zit te komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:18

Had een heel verhaal getypt maar is fout gegaan.

mammaslamma ik heb eerder ook aangegeven dat het vanaf een bepaalde hoogte is. Ik begin nu ook te twijfelen als het er door is maar ik dacht van wel. Ik vind dat de shetters ook thuis horen in de marathon. Ik heb zelf een groot paard maar vind het geweldig wat een snelheid die kleintje shebben en hoe wendbaar ze zijn

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:21

ik rijd met een shet en in het enkelspan mogen ze niet kleiner zijn dan 1.10. Dus helaas voor mij geen officiele marathons.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:29

bettepet schreef:
ik rijd met een shet en in het enkelspan mogen ze niet kleiner zijn dan 1.10. Dus helaas voor mij geen officiele marathons.

Bel de KNHS eens, die kunnen je daar zekerheid over geven, de maat was 1.08, naar ik meen, in het 2 span i.i.g, de kleinste moet dan minimaal die maat hebben.
Vorig jaar is er een uitgebreid topic over geweest, als je wat terug zoekt, komt alles wel aan bod qua vragen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:31

Als ze de shetten eruit gooien gaan we toch wat missen denk ik...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:34

Jeetje, kom ik terug van mijn verenigingsles ohz, zijn er weer 3 pagina's bij getypt. Dit is niet bij te houden zo hoor!!!

@ Tallechie: leuk zo'n stucadoor.
@ Patrick: :(:)
Gelezen over duur tanken, studieprojecten, verhuizen, shetten en wat je er toch mee kunt, en meer weet ik niet.

Had vanavond een heel rare ervaring. Ik heb me altijd ruiter gevoeld die ook ment. Maar toen ik vanavond in de les meereed, voelde ik me er helemaal niet meer bij passen. Voelde me een menner, die probeert ook wat op een paard te zitten. Nu helpt die ellendige gezondheid ook niet echt, maar goed, was dus echt heel raar gevoel.

Hoop wel dat het plezier in het rijden ohz weer terugkomt, want daar genoot ik toch heel erg van, ook van buitenrijden. Ik hoop binnenkort weer eens een buitenrit ohz te maken, was in september voor het laatst. O nee, nog een mislukt ritje hier door het veld. Kon alleen maar stappen. Nou ja, ik hoop dat het wel weer beter wordt met balans, want zou jammer zijn als ik dat niet meer kan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:35

Mijn instructeur vertelde me dit weekend (hij zit in het menplatform) dat de spoorbreedte voor de kleintjes hoogstwaarschijnlijk niet naar 1.25 wordt opgetrokken. Waar dan de grens komt weet ik niet, maar goed, was toch wel goed nieuws denk ik.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:45

Er is toch een menner (dacht Aart v/d Kamp) die met een vier span shetten ment? Internationaal?
Vreemd dat ze een minimu maat gaan instellen. Dat zal een hoop mensen hun hobby kosten. Daarnaast verliezen de Shet fokkers dan ook een afzet markt.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:50

Melanie5 schreef:
Er is toch een menner (dacht Aart v/d Kamp) die met een vier span shetten ment? Internationaal?
Vreemd dat ze een minimu maat gaan instellen. Dat zal een hoop mensen hun hobby kosten. Daarnaast verliezen de Shet fokkers dan ook een afzet markt.

Aart zijn pony;s zijn ruim boven de 1.10, sommige zelfs 1.15, weinig shet dan meer....
Er zijn niet voor niets echte shetmenners, noem bv Marijke Hammink, die nu alleen nog maar grote zoeken, en de kleintjes verkopen.

Het topic wat ik bedoel, is van 21-1-09, het heet kleine pony;s uit de menwedstrijden.
Ik kan het hier niet zetten, maar zoek maar eens op,daar was ook een hoop om te doen, toen.

De maat is specifiek 1.08, omdat echte rasshetten bij het stamboek niet groter dan die maat mogen zijn, de onze zat welsh door, dan heb je mazzel.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:51

Ik lees ook hier en daar mee, maar vond dat ik dan niet mocht posten want ja.. ik hoorde er niet bij eigenlijk..;) Jullie gaan voor mij echt te snel om het allemaal bij te houden. Maar het is wel heel leuk om de belevenissen en ritten van een ander te lezen.. haha. Leuk topic, maar soms 3 pagina's of meer per dag is echt absurt.. :+

Maar goed, als ik het goed begrijp vinden jullie de meelezers eigenlijk helemaal niet zo vervelend, dus wie weet laat ik hier en daar eens van me horen.. :o

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:06

Jéétje!! Ik had het zelfde idee als Martine... ga ff naar stal en de afwas doen, kom je terug, ineens 3 pagina's verder!!

Zal proberen et bij te houden, sorry als et niet lukt, 'k leef een druk leven en geen kantoorbaan dus weinig tussendoor bokken :P

Las wat over tanken, heb hier net getankt voor 1,22 diesel. Shetten horen voor de kar, dus vind het absurt dat ze tzt de marathon niet meer in mogen. Net als de spoorbreedte. Voor die groten oke, maar die kleintjes moeten ook met wat smaller mogen vind ik.
Oversingel heb ik vrij los. Charmer vindt et niet fijn als ie strakker zit, dus dan doen we et op zijn manier. En Naaltje die op zoek is naar een stage. Lastig maar wel een leuk onderwerp lijkt me :)
Martine die een echte menner wordt! Nou, als je eens een buitenritje wil maken in gezelschap, Viva en ik bieden ons wel aan hoor, gezellig!
En finaly, toch grappig hoeveel meelezers er opeens uitkomen :P

Nou, kleine samenvatting van wat ik onthouden heb van de laatst pagina's.

Ik deed vant weekend ook mee aan de wedstrijd waar Martine en Chantal ook meereden.
Was een thuiswedstrijd, ik had nog maar 2x gereden na de winterstop maar ach toch maar geprobeerd. Ging boven verwachting goed, 193 en 2e in de dressuur, 1 balletje en 3e (net geen prijs) in de vaardigheid :D
Mag zachtjesaan wel gaan trainen voor de M. Dacht dat et niet zo'n vaart zou lopen maar et gaat harder dan verwacht...
Laatst bijgewerkt door AnneloesF op 10-01-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:09

We zouden een petietie (of hoe je het ook schrijft :+ ) tegen de minimun shofthoogt en minimun spoorbredte moeten beginnen :P !!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:12

Alleen maar gezellig eefielover.

Avaluna: denk dat die droom hihi nooit door zal gaan. Net buiten de stad in een boederij is hier hihi veel waard :P.. Over 1 ding zijn we het wel eens hihi.. we willen allebei een hond. Maar ik vind het echt nog te vroeg om daar teveel over te praten maar soms is het wel is leuk dat het opeens ter sprake komt ;). Opzich zou ik ook prima in de stad of ''normaal'' huis kunnen wonen hoor, als ik maar lekker een plek heb waar ik er wel van kan genieten. Nu loop ik tussen de koeien en stieren mijn pony's te verzorgen. Daar mag ik ook zo af en toe bij helpen en kijken en dat vind ik echt prachtig :D

Ik duik nu lekker mijn bedje in morgen weer aan de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:26

Ja, voor mij is ook iets te veel bladzijdes.
Laura, je tijd komt nog wel. Een boederij aan rand van stad is ook heel leuk. Lekker gezellig en je kan lekker vaak als je vrienden langs laten komen, ruimte zat.
Grens op 1,08m zou erg stom zijn.

Vandaag heb bijles gehad koetsier, volgens stal genoot ga ik met gemak slagen. Ook nog achenbach met lange lijnen gewerkt bij Tobbe (je moet dan wel je handen erg hoog houden) en dat ging erg goed :) Hij is erg goed aan hulpen lekker zacht in de mond :D
Daarna nog bij ponyclub ohz gedressuurd en wat gesprongen wat ook helemaal geweldig ging.
ooh, we hebben ook wel plannen om samen met stal genoot te gaan mendurancen met een draver.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:28

Flaver schreef:
We zouden een petietie (of hoe je het ook schrijft :+ ) tegen de minimun shofthoogt en minimun spoorbredte moeten beginnen :P !!!

Zijn ze in een ander topic al druk mee bezig. En zoals ik al schreef, wordt voor kleinste maten waarschijnlijk geen minimum aangehouden. Is alleen de vraag wat onder kleinste maten valt. Wordt vervolgd.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:28

Menduranceplannen liggen hier ook nog, nu nog tot uitvoering brengen :P Wie weet wel met dubbelspan als die wat beter ingewerkt zijn, we hebben nu 2x Charmer int span gehad met een ander. Ging heel goed al, maja wat is 2x.
Doe je koetsiersbewijs Joram?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:29

Ik krijg woensdag achenbach les geloof ik :D niets blijft onopgemerkt in dit topic :D
(zo wilde mijn vriend ook melden dat ie een van de meelezers is :+ :)) )

ook hier mendurance-plan! voor een kennismaking :)