[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:36

Spannend

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:49

he balen, instructrice koetsiersbewijs is ziek Scheve mond
Mis ik nóg een les Verdrietig

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:33

Spannend hoor Eveli !! Zijn er al foto's van Keet voor de sulky ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:34

Nee, helaas geen foto's. We waren maar met z'n 2en.

De nieuwe dingen pikt ze super op (sleep, karretje). Maar het stilstaan is nog steeds niet je van het. Dus morgen aan de lange lijnen maar eens goed 'door drammen' dat ze echt stil moet staan (dat doe ik voor de wagen nog niet de eerste keren). Ik krijg mijn 2wieler niet zo mooi in evenwicht voor zo'n kleintje, dus ze gaat van het weekeind voor de marathonwagen. Zal wel ff wennen voor haar zijn, maar ze kan het makkelijk Lachen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:50

YUp, madame vind stilstaan niet leuk

aan de lange teugel ging het op een gegeven moment wel goed, steeds een beeetje langer stil staan

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:52

leuk hoor evelli dat keetje voor de wagen staat Haha!

onze fries (van mijn ma) wilt ook nooit stilstaan heel irritant gelukkig de mijne wel. alleen heeft hij gauw de neiging gelijk op rust te gaan staan Vork

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:56

Mag ik vragen waarom de meeste mensen niet de weg opdurven met een kar van 80 kg (mits kleine pony ervoor uiteraard...geen 1.20 + oid) En wat is dan het grote verschil met een sulky die maar net over de 30 zit?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:00

Sappos schreef:
Mag ik vragen waarom de meeste mensen niet de weg opdurven met een kar van 80 kg (mits kleine pony ervoor uiteraard...geen 1.20 + oid) En wat is dan het grote verschil met een sulky die maar net over de 30 zit?

Met mijn sulky rijd ik niet over straat Knipoog alleen op de wei. Het idee dat mijn pony een kar trekt die ongeveer net zo veel weegt als ik en hij mij makkelijk de wei over gesleurd krijgt vind ik niet fijn. Daarbijkomend zou ik een 2span er al helemaal niet voor willen hebben het zou maar op de kletter gaan. Volgens mij wil ik dan niet weten hoe hard die kar gaat stuiteteren.

Nee doe mij maar een kar boven de 100 kilo die ze makkelijk aankunnen maar net wat veiliger en stabieler op de weg ligt Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:03

En geldt dit in jouw geval ook voor pony's van een cm of 90 ? Ik zit met een kar van 80 kg iets onder het gewicht van mijn pony en zwaarder zou ik ook neit willen zijn want zo kan je ten minste nog eens iemand meenemen. Goed ik heb nog geen kar maar als er een vierwieler komt dan mag ie niet meer dan 100 hoogstens 120 wegen voor tweespan Nagelbijten / Gniffelen

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:04

voor een enkelspan zou 80 kilo wel kunnen,maar daar zou ik echt geen tweespan voor zetten. En mijn pony's zijn ook 1.20 misschien dat ik er daarom misschien zo over denk !

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:08

Okay ja dat is zo. Mijn pony is 90 cm en weegt rond de 150 kg, veel meer zou het niet zijn en aangezien de wegen hier ook vaak verhard zijn (en ik mn pony niet op ijzers wil want dan gaat mn hoefsmid huilen) ga ik ook sneller in de berm rijden wat dus weer zwaarder is en ik wil natuurlijk ook gewoon lekker door het bos kunnen rijden zonder dat ik hiermee het uiterste van mn pony vraag.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:11

Sappos schreef:
En geldt dit in jouw geval ook voor pony's van een cm of 90 ? Ik zit met een kar van 80 kg iets onder het gewicht van mijn pony en zwaarder zou ik ook neit willen zijn want zo kan je ten minste nog eens iemand meenemen. Goed ik heb nog geen kar maar als er een vierwieler komt dan mag ie niet meer dan 100 hoogstens 120 wegen voor tweespan Nagelbijten / Gniffelen

Ja mijn shet sleurt me zo de straat mee over (lees 20 jaar oud en 82 cm groot Nagelbijten / Gniffelen ) hij staat dan wel niet op de kar maar als ik hem voor een kar denk nee liever niet. Het zou best kunnen hoor rijden er meer met lichte karretjes maar niet mijn ding

(licht er misschien ook aan omdat ik ook wedstrijden rij en kan me niet indenken dat ik een marathon rij met een karretje van 80 kilo Nagelbijten / Gniffelen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:13

Goed maar mijn pony sleurt me ook rustig over straat heen hijs megasterk alleen hij doet dat nooit eigenlijk hijs ontzettend lief en makkelijk voor een jonge hengst.
Ik zou ook niet snel marathon met een megalicht wagentje rijden natuurlijk. Ach mn tweespan is er pas over 3 jaar dus tijd genoeg om over na te denken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:58

Sanne super dat keetje voor de sulky gestaan heeft.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:18

Ik scheur wle gewoon met een sulky buiten hoor, als ze aan de kletter gaan gaan ze toch wat je er achter hebt hangen.

Wagen van 80 kilo kan je inderdaad geen tweespan fanatiek mee rijden dan heb je toch wel een probleem in de bochten.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:19

LADPR schreef:
Ik scheur wle gewoon met een sulky buiten hoor, als ze aan de kletter gaan gaan ze toch wat je er achter hebt hangen.

Wagen van 80 kilo kan je inderdaad geen tweespan fanatiek mee rijden dan heb je toch wel een probleem in de bochten.

mijn sulky is op op de wei en strax in mijn toekomstige bak te gaan rijden marathonwagen is voor op straat. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:24

Ik wil geen maratonh wagen ja of ik moet ook meerspan gaan rijden. Maar anders is het simpelweg te zwaar

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:25

Ik rijd bijna alleen maar met m'n marathon wagen. Sulky vind ik juist niets om dressuurmatig op het land te rijden. Op de marathon wagen heb je veel meer overzicht wat je pony doet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:29

Jij hebt grote ponies

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:35

LADPR schreef:
Ik wil geen maratonh wagen ja of ik moet ook meerspan gaan rijden. Maar anders is het simpelweg te zwaar

een marathonwagen hoeft niet per definitiet zwaar te zijn hoor Knipoog je hebt verschillende modelen enz Knipoog

@ ciska ik ben vrij lang Nagelbijten / Gniffelen dus als ik op mijn sulky zit heb ik het gevoel kwa hoogte of ik eropzit zegmaar dus voor mij is dat wel ideaal rijden omdat het dus net lijkt of ik op mijn pony rij Haha! ik rijd meer met de marathonwagen buiten in het bos op een openplek dressuur omdat mijn bak nog niet klaar is. De sulky staat dus al een jaartje niets te doen Vork

(onze rijbak hebben we zwartzand in laten doen en gras op gezaaid. De bak was te zwaar om te rijden met de kar en aangezien we minder OHZ rijden en meer voor de wagen hebben we er gras in laten zaaien (voordeel is stevigere ondergrond die niet zwaar is, kan als wei worden gebruikt. en het belangrijkste we heben licht in onze bak dus kan het hele jaar door mennen als ik wil en ben niet meer gebonden om heel de winter te gaan longeren Haha!

Alleen hebben we het net ingezaaid dus mag er volgende winter pas in rijden Verdrietig

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:38

Ja maar een marathonwagen van 100 kilo vind ik te zwaar

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:41

LADPR schreef:
Ja maar een marathonwagen van 100 kilo vind ik te zwaar

ow oke ik vind 100 kilo licht Nagelbijten / Gniffelen (maar dat is natuurlijk mijn mening)

Mijn marathon wagen die er hopelijk snel is weegt rond de 200 kilo net zoveel als de wagen die ik nu heb Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:44

Haha ja dat is echt te zwaar dan zit alleen mn wagen al op zijn eigne gewicht, als ik een marathonwagen van 100 kilo zou nemen en ik zit er alleen bij op zit ik al over de 1,5 keer zijn eigne gewicht.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:44

Met een lichte sulky en mezelf zit ik op een keer eigen gewicht ongeveer. Vind ik meer dna zat.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:47

LADPR schreef:
Met een lichte sulky en mezelf zit ik op een keer eigen gewicht ongeveer. Vind ik meer dna zat.

ja dat is het verschil dat jij met een shet rijd mijn pony is 1.20 en weegt rond de 300 kilo dus marathonwagen en ik erop gaat prima Haha! 2 volwassenen gaat ook wel alleen als ik dressuur rij rijd ik liever alleen ( mijn proef word ook meestal aan de kant voorgelezen en er zit dan niemand achterop.

Maar we zullen het zien hoop ik volgende week hoe de nieuwe kar rijd en wat mijn pony ervan vind (lastig dat ze soms niet kunen praten he Knipoog