[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:02

Napie schreef:
Polly lijkt wel heel klein. Heb jij een scheermachine Cimmy? Als die bollen wol van mij op stal komen in april dan wil ik ze gaan scheren maar zelf geen machine

Ja heb ik, moet alleen nog extra messen hebben en die zijn nog steeds niet leverbaar bij zooplus :(

Het is dus een 145, zouden we het met 1 dekenmaat kleiner redden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:43

Nou ik denk echt dat je minstens 2 maten kleiner moet hoor (115 / 125). Deze is echt veel en veel te groot. 125 is maar 20 cm korter.

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 23:18

misschien even nameten hij lijkt mij groter als 145.

jammer marja dat het met trainen niet lukt, snap je helemaal hoor

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 06:20

Haha 145,mijn pony,s van 125 en 128 hebben 155.als ik de deken op jou pony zie en met ervaringen van mijn shetties denk ik 115 of 125.mijn shet merrie van 105 had 135cm deken,mijn hengstje van 1m kort gebouwd 115

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:56

Hihi dat is meer een jurk dan een deken :D

Over training gesproken, wij trainen ook niet.
Sowieso rijden wij dit jaar ook nog geen wedstrijden (geen vervoer).

Wel willen we eind deze maand de training op gaan pakken en opbouwen richting de 25 km. Op 12 april staat er weer een mooie rit gepland van Menteam 't Fjordenhof in Castelre. Erg mooie en goed verzorgde rit (voor die facebook heeft: https://www.facebook.com/fjordenhof). Waarschijnlijk doen we vanuit stal wel weer mee (en dan hebben wij dus wel vervoer) als het in de planning past van stalhouder/instructeur.
Voordeel voor ons is dat we deze rit op eigen tempo kunnen rijden en er halverwege een pauze is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:17

Blingh schreef:
De basisconditie voor de K1 is zelfs Fe zwaar voor Polly denk ik. Ik wil Polly scheren dus hebben een kleine deken gekocht. Dacht ik :')

[ [url=m/ih5Yxu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oepsie

Hahaha!

145 hebben mijn welshjes :D 1.18! Die zijn wel iets langer in de rug dan een gemiddelde shet/mini denk ik.

Maja die maten willen per merk ook nog wel eens absurd verschillen.

Nou dankzij goede service HCA heb ik weer 2 nieuwe lamoenen en toch ook maar nieuw rekje (voetensteuntje was aanhechting van gebarsten en dan moest het weer opnieuw gepowdercoat worden, dus nieuwe was dan sneller). Moet zeggen dat het flink stevige wagentjes zijn hoor; dat dit alles is :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:15

Vandaag lekker stuk onder het zadel geweest met mijn volbloed.ze ging erg goed.weer was fantasties.morgen heb ik pup bijeenkomst,en zie ik mijn zelf gefokte aussiepups terug ze zijn van 4okt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:46

keona schreef:
Vandaag lekker stuk onder het zadel geweest met mijn volbloed.ze ging erg goed.weer was fantasties.morgen heb ik pup bijeenkomst,en zie ik mijn zelf gefokte aussiepups terug ze zijn van 4okt

Wat leuk aussies :D! Fotos!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:08

Nou eindelijk goed nieuws, het project tweespan met tweewieler is gelukt. De constructie die ik heb laten maken werkt. Vandaag zelfs in een flinke galop op een grasveld getest en dat was spannend maar het ging goed. Ik vind wel dat het met twee personen het beste rijdt, er zit nog wat speling naar boven en beneden maar dat is niet tegen te gaan. Hij blijft zeker in draf goed hangen en nu is het een stuk prettiger voor alle partijen.

Het minpunt wat wel aanwezig is, is dat de lamoen met schroeven los moet en dat is best een gedoe om dan de langboom te installeren. Ik ben dan ook blij dat ik de vierwieler heb voor de trainingen die ik in mijn eentje doe vanaf stal want dat zou geen doen zijn.

Over twee weken gaan we het in het bos testen, de pony's trekken wel een stuk minder gewicht. De langboom gaat erop als we naar het bos gaan en wedstrijden rijden, precies ook waar hij voor gekocht is.

Ik heb een filmpje maar moet die via mijn pc denk ik uploaden. De voorkant hebben we nog niet op de film want ik wilde nog niet alleen rijden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:14

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:34

Zal wat foto,s posten van morgen. Ziet goed uit voor die 2 wieler

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:36

*\o/* heerlijk tempo'tje zo Barney, ziet er mooi stabiel uit, top! *\o/*

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:47

Dat ziet er heerlijk uit barney!!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:21

Fijn Tijnie dat het nu wel naar je zin is.
Ben heel benieuwd hoe het in het bos gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:23

Lijkt me erg leuke rit NvdV74!

Hier vandaag voornamelijk stap (=kracht)training gedaan in de duinen en gedraafd over het strand. Was heerlijk, lekker uitgewaaid (pffff werden soort van gezandstraald :)) ). Deze week 40 km getraind. Maar die km's van vandaag kan je ivm zwaarte wel soort van dubbel tellen. Ollie deed het erg goed, bleef heel goed doorstappen, ook de hoge duinen op. Ben er ook nergens naast gaan lopen, was ook niet nodig, zo lekker liep ze.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:59

Als het daar net zo hard waaide als hier, kan ik me goed voorstellen dat je gezandstraald bent. Maar wel heerlijk uitgewaaid.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:44

Die deken, dat ziet er echt grappig uit! Als je ff de ruglengte opmeet, dan weet je wat meer welke maat je nodig hebt.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:40

Ik moest ook lachen om de deken, het ziet er erg schattig uit en het is gelijk een dekbedje voor de pony :)

Mijn pony's zijn 110 cm en hebben maat 145 cm en 1 deken is zelfs 155 cm.

Wat lekker dat je zo hebt kunnen trainen VHU, dat is wel prettig als je dat zo kunt opzoeken. Ik kan wel naar het strand en doe dat ook maar zo over de duinen stappen lukt niet want dan zink ik enorm weg en staan we stil.

De tweewieler wordt nu nog een paar keer in het bos getest voordat we Ysselsteyn ermee starten. Dat zal weer even anders zijn i.v.m. hobbels en kuilen etc etc. In stap vindt ik hem nog niet optimaal hangen, daar gaan we nog even aan verder sleutelen. Maar in draf gaat het hartstikke goed en dat had ik niet verwacht, ik vond het echt even doodeng om erop te stappen want het is erg anders.

Gisteren de mini marathon gereden en ben best blij met de heren. De eerste manche was foutloos met een tijd van 2:15,15 en tweede manche een stuurfout in de hindernis gemaakt, Barney zat toen met zijn snuit in de hindernis maar ik kon me er gelukkig uit sturen. Daar had ik dus wel strafpunten op en de tijd was toen met strafpunten 2:23. Het was onze derde keer en ze deden het echt goed, goed tempo en fel aantrekken. In de hindernissen gingen het sturen ook makkelijker. Ik kan merken dat de lessen zijn vruchten gaan afwerpen, de pony's gaan het ook steeds beter begrijpen.

Nu hebben we dit afgerond en nu op naar Ysselsteyn, nog vier weken te gaan *\o/* Hopen dat alles goed blijft gaan en dat er geen ziektes en blessures de kop opsteken. Net zoals Nanda hebben wij nog weleens last van de wet van Murphy, vlak voordat je gaat is er altijd iets dat verkeerd of kapot gaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:59

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:10

Wat een leuke honden, zien er mooi uit.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:35

Mooie honden!!! Ze zijn al flink voor 4 maanden :D!

Heerlijk hoor duinritjes! :D Barney: wat goed dat de mini marathon zo fijn ging, voor een 3de keer, super!

En komt wel goed met ysselsteyn! haha! geen wet van murphy toepassen.

Nou Booster begint wel aardig te genezen volgens mij; al ben ik al paar dagen niet op stal geweest. Raar hoor zo'n leven zonder paarden.
Kyano gaat bij de beleerder ook wel prima denk ik, al paar dagen niets gehoord, zal eens een berichtje sturen :)

Iig weer de nieuwe onderdelen voor de HCA binnen dus die kan ik weer in elkaar gaan zetten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 15:04

Leuk barney, ik had hem al op fb gezien maar blijft mooi gezicht, zal inderdaad best wennen zijn.

Toydoll fijn dat je alle onderdelen weer hebt en dat alles weer als nieuw is. Booster is ook al op de goede weg lees ik, top!

Keona wat een leuke hondjes zeg, die kleurtjes geweldig!

VHU lekker getraind!

Hier gisteren niets met ze gedaan we zijn op meubel zoektocht gegaan, we weten wat we nu beide mooi vinden, helaas valt dat in het duurder segment dus we kijken nog even rond. Hebben nog tot juni dus nog geen haast. Daarna gezellig met mijn ouders en vriend uit eten geweest.

Ik ga straks een poging te doen om te mennen. Ze staan nu even op het land, ze waren echt door het dolle heel en deden even aan ochtend gymnastiek en de bijbehorende oefeningen. Mooi gezicht!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:25

Veel plezier Rivaldo!
Nou ik zou idd ook echt niet de duinen overgaan met een tweewieler en een pony zou het misschien nog lukken maar of het leuk is ... lijkt me enorm zwaar. Ben heel benieuwd hoe de tweewieler het gaat doen in het bos. Denk dat het maar zo heel comfortabel kan zijn. Bij Snuitje, ons A-welshje had ik een tweewielertje van Cavalier (toevallig) en die lag er zo fijn achter. Reed ik heel graag mee in het bos, stuiterde ook niet. Zowel in stap, draf als galop. Erg jammer dat toen nog niet mendurance kon met tweewieler en zonder groom want dat was met hem echt super leuk geweest.

Fijn dat het goed gaat met de pony Toydoll en kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met Kyano gaat :j

Keona wat een heerlijke honden!

Ik ben trouwens ook altijd erg bang voor Murphy ... durf ook eigenlijk nooit echt te plannen maar ja je moet wat plannen anders heb je geen grooms of weet je niet hoe je moet trainen maar vind het altijd eng :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 19:00

snuitje was ook echt leuk!

Na te lang hebben getreuzeld om te gaan mennen heb ik toch nog een snelle ronde kunnen trainen van 14 km in 1uur en 10 min inclusief instappen en lang uitstappen. Rest van de rit continue gedraafd. Toch even lekker gereden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:26

VanHuisUit schreef:
Veel plezier Rivaldo! Bij Snuitje, ons A-welshje had ik een tweewielertje van Cavalier (toevallig) en die lag er zo fijn achter. Reed ik heel graag mee in het bos, stuiterde ook niet. Zowel in stap, draf als galop.

Ja ik kan dat beamen hoor! Al had ik mijn Kraay, als die goed in balans lag dan reed het heerlijk alleen het luisterd zo nauw die afstelling. Als hij dan iets dikker was dan normaal of opgefokt waardoor die iets hoger opgooide dan reed het weer voor geen meter :P

Maar gewoon plannen maken hoor voor die menendurance! Dat komt toch gewoon goed :D!

Ik ben gister op stal geweest, gewandeld met Booster, nou die voelt zich weer prima hoor. Ik had hem, als het mijn pony was geweest, wel weer licht in het werk gezet. Gewoon lekker stap en beetje draf, niet te lang, beetje aan de gang.

L_Rivaldo schreef:
Na te lang hebben getreuzeld om te gaan mennen heb ik toch nog een snelle ronde kunnen trainen van 14 km in 1uur en 10 min inclusief instappen en lang uitstappen. Rest van de rit continue gedraafd. Toch even lekker gereden.

Lekker hoor! Toch knap dat je zovaak de tijd ervoor vind ! Respect :D