[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:07

Maar ze krijgen ook een leuk bedragje van het district, volgens mij 1500 euro, heb begrepen dat het de afgelopen twee jaren wel uit kon voor de organiserende vereniging

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:14

Grainey schreef:
Maar ze krijgen ook een leuk bedragje van het district, volgens mij 1500 euro, heb begrepen dat het de afgelopen twee jaren wel uit kon voor de organiserende vereniging

Hmm, dan is het wel erg duur.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:54

Ik kom even binnenvallen sorry
ik heb wat vragen over het inschrijfformulier dat geld
1. Wat is het spannummer?
2. Ik doe hobbyklasse moet ik dat invullen bij klasse of wat anders?
3. Wat is HC
4. En er staat selectie ja/nee wat is dat?

Hopelijk willen jullie ze beantwoorden ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:00

Als hobby klasser heb je geen startpas, dus ook geen span nummer, dus leeg laten.
Ik zou bij klasse hobbyklasse invullen.
HC is buiten mededinging mee doen, dus open laten.
Selectie heeft met kampioenschappen te maken, dus nee.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:02

Anke98 schreef:
Ik kom even binnenvallen sorry
ik heb wat vragen over het inschrijfformulier dat geld
1. Wat is het spannummer?
2. Ik doe hobbyklasse moet ik dat invullen bij klasse of wat anders?
3. Wat is HC
4. En er staat selectie ja/nee wat is dat?

Hopelijk willen jullie ze beantwoorden ;)

1. span nummer is nummer welke de menner krijgt bij dat span (krijg je bij startkaart)
2.Je kunt inderdaad bij klasse hobbyklasse invullen
3.HC is meedoen zonder dat je winst of verlies kunt rijden en ook doe je niet mee met de prijzen
4.het kan zijn dat je deelneemt aan een aantal wedstrijden en dan mee dingt voor de selectie of je rijdt een paar losse wedstrijden uit die selectie

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:07

Ik doe bij vaardigheid mee aan een concours dan moet ik dus bij selectie nee invullen en bij dressuur doe ik 2 van het concours en niet minimaal 6 dus dan ja invullen

en HC dan ja of nee invullen nee toch?

Zoiezo alvast bedankt top!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:24

Hier aangemeld voor de districtskampioenschappen in oost. Heb ooit eens 1x eerder DV gereden met deze pony dus ben heel benieuwd hoe het gaat. We starten L dressuur en M vaardigheid (mocht helaas niet lager aangezien ik klasse 3 ben geweest)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:42

Gaaf shelltje. Gaat vast wel lukken met deze pony om een goed resultaat neer te zetten.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:20

janouk schreef:
Gaaf shelltje. Gaat vast wel lukken met deze pony om een goed resultaat neer te zetten.

haha ben benieuwd ik hoop het! Maar ze blijft natuurlijk pas 5 en de ene week gaat het links super en rechts niet andere week omgedraaid .. maar we zien het maar weer eens als ervaring zekee de vaardigheid gelijk in het M.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:39

Het scheelt maar 5 cm tussen de pionnen; moet te doen zijn :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:08

Hellup...

Wie wil er morgen ochtend in Rhoon, om 10 over half 10 mijn 2 L proefjes voorlezen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:52

Helaas, ga ik niet redden. Ik moet om 10.30 zelf in Heiloo starten met nr 1.

Ik ben benieuwd, Caya mag voor t eerst Z vaardigheid.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:13

Toobs is vandaag op menwedstrijd geweest.
Moest om 10 voor half 10, dacht 10 voor 10... (was uiteindelijk om half 9!!! weer op stal)
Menschort vergeten (verplicht) dus picknickkleed met zwarte achterkant en een spin om mijn middel als menschort.
Voorlezer moest vandaag werken, dus voorlezer moeten zoeken (is zo vroeg best lastig, maar hele goede gevonden)
Toobs liep lekker! Resultaat 196 en 190, 1e en 2e plaats.
Hilarisch was mijn volte met 1 hand in de 2e proef, die Toobs keuring in minihandgalopje deed, alleen ehhh, dat moest in draf...

Zegt mijn groom, je hebt een lekke band, ja hoor.. lekker menwagenband, ook niet op te pompen, ding liep net zo snel weer leeg.
Echt top! Wagen kunnen lenen (had er wel 3 kunnen lenen!) wat dat betreft is mennen echt top!
Oke toen had ik 4 ballen..
En 2e manche 1, ik was hindernis 18 kwijt maakte daarom rare draai, ging daar nog goed, maar toen kwam ik op poort erna in de problemen. bal.. en tijd.. snert...

Maar wel blij met zijn dressuur, hij deed het ook echt best lekker.!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:17

Sjolvir schreef:
Toobs is vandaag op menwedstrijd geweest.
Moest om 10 voor half 10, dacht 10 voor 10... (was uiteindelijk om half 9!!! weer op stal)
Menschort vergeten (verplicht) dus picknickkleed met zwarte achterkant en een spin om mijn middel als menschort.
Voorlezer moest vandaag werken, dus voorlezer moeten zoeken (is zo vroeg best lastig, maar hele goede gevonden)
Toobs liep lekker! Resultaat 196 en 190, 1e en 2e plaats.
Hilarisch was mijn volte met 1 hand in de 2e proef, die Toobs keuring in minihandgalopje deed, alleen ehhh, dat moest in draf...

Zegt mijn groom, je hebt een lekke band, ja hoor.. lekker menwagenband, ook niet op te pompen, ding liep net zo snel weer leeg.
Echt top! Wagen kunnen lenen (had er wel 3 kunnen lenen!) wat dat betreft is mennen echt top!
Oke toen had ik 4 ballen..
En 2e manche 1, ik was hindernis 18 kwijt maakte daarom rare draai, ging daar nog goed, maar toen kwam ik op poort erna in de problemen. bal.. en tijd.. snert...

Maar wel blij met zijn dressuur, hij deed het ook echt best lekker.!

Leuk verslag en gefeliciteerd met je puntjes

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:19

Wat een pech met je band. Super je puntjes!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:06

Fijn dat iedereen zo behulpzaam is!
Mooie dressuurpunten. Heb je ook foto's?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:25

Dat vind ik het fijne van de mensport: iedereen helpt elkaar en moedigt elkaar aan.

Echt een verademing als je uit de dressuursport onder het zadel vandaan komt: gatver daar vind ik de sfeer echt soms............ :x

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:11

Moest vorige week o.h.z. ringmeesteren.. Bah!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:31

Ik lees weleens vriendin die onder het,zadel start. Bah nare sfeer, ruiters die hun paard na de proef helemaal afraggen in de losrijbak omdat hij het niet goed deed in de proef. Overal zagen en trekken in monden, gevolgt door lekker prikken met sporen.
En dan nog niet eens elkaar succes wensen. En toen we keer proevenboekje vergeten waren wilde niemand ons er 1 lenen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:50

Gister hoorde ik ook weer dressuurruiters het er over hebben dat het op menwedstrijd wel erg gezellig is :).
Ik heb al verschillende ohz rijdende voorlezers gehad die het echt heel leuk vonden.

Ik ben gister naar Heiloo geweest als oefening met 2 pony's op wedstrijd. Benno L dressuur en M vaardigheid, Caya M dressuur en voor het eerst Z vaardigheid. Benno was super braaf, en voor zijn doen ook nog goed geconcentreerd in de dressuur. Dus was al dik tevreden.
Daarna omgespannen, Caya's dressuur ging fijn, maar had wat grote haperingen (in eens niet meer achterwaarts gaan en in de verkeerde galop aanspringen), maar zelfs met 2x een 2 in de eerste proef heb 180 punten kunnen scoren!
Vaardigheid ging als de brandweer, heb nog nooit zo'n fijne vaardigheids pony gehad! 2x foutloos en ook foutloos in een snelle barrage. Ik had zelfs als enige van de dag barrage gereden. Hiermee waren we 2x 1e.
Toen Benno gepakt voor de vaardigheid. 1e parcours 1 balletje, 2e parcours al vroeg in het parcours een balletje, dus toen voorzichtig door gereden en ook net buiten de tijd. 1e parcours 3 strafpunten, 2e parcours 4, dus toch 2 winstpunten. Hij heeft er nu 5 in de M en ik mag nu zijn Sport-A predikaat voor hem aan gaan vragen!

Ik ben dus weer super trots op mijn pony's die het zo braaf voor mij doen!
Op naar volgende wee in de Middenbeemster, moet nog ff op jacht naar een groom voor dan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 09:04

Mijn vriendin L rijdt ook nog ohz wedstrijden (ik al jaren niet meer) en zij vindt de menwedstrijden ook een verademing en zo gezellig. Elkaars groom of voorlezer lenen, zelfs elkaars proefje lenen is er op de ohz wedstrijden niet bij, of met een zuur gezicht.
Ze was eens haar neopreen singel vergeten. Was na het wassen op stal blijven liggen. Moest het hele wedstrijdterrein over om ergens een dressuursingel te lenen. Kon daardoor nog maar 5 minuten losrijden. Tuurlijk eigen schuld, maar de behulpzaamheid van anderen was ver te zoeken.
Hier lezen zelfs directe concurrenten op Z-niveau elkaar nog voor :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:08

Menwedstrijden zijn gewoon erg gezellig en inderdaad, iedereen helpt elkaar. Natuurlijk wordt er ook wel onderling op elkaar gemopperd hoor. Menners zijn ook gewoon mensen ;) Maar over het algemeen zijn het leuke wedstrijden.

Even iets heel anders. Hebben jullie ook dat je in de vaardigheid toch wel heel wisselende poortbreedtes ervaart? Ene wedstrijd denk ik: jee, wat een ruimte, andere keer past het nauwelijks. Het blijft natuurlijk mensenwerk, maar ik verbaas me er toch wel over dat het zo verschilt. 147 is 147 zou je denken, maar dat lijkt in de praktijk toch wel een variabel iets te zijn. :+

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:22

Voor mijn idee staan ze altijd te krap :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:49

Het wisselt per pony :+ . Met Caya mogen ze van mij nog wel smaller. Maar met Benno zijn ze nu al veel te smal ;).
Maar Benno loopt altijd alsof hij gezopen heeft (ook in de dressuur :') ), en Caya loopt wel gewoon rechtuit en is super gretig op de poortjes.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:24

Ik heb idd geregeld wel een smaller poortje ertussen staan.
Ook weleens breder...helaas meestal smaller.
Kan best dat er wat vergeten wordt op maat te maken.
Ohz wil ik ook nog eens wedstrijden gaan rijden. Ga soms kijken. Sfeer is gespannen en arrogant.
Valt me ook op dat er een Bproef rijden die zeker M aan kunnen.
Je deelt dezelfde hobby, als je elkaar kunt helpen, doe je dat toch?!?