[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:27

Janouk, mooie oplossing zo, kan ze gaan starten in springsport, leuk. Janouk lekker veelzijdig.
ik ben alleen wel van mening dat een superspringer...vaak in een parcours dressuurmatig goed gereden moet kunnen worden, om nog beter met springen te worden.

Trainen met de honden ging supergoed, vandaag met quad en motor aan om licht te trainen als voorbereiding op wedstrijd volgende week.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:08

Hi there!

Fijn dat het trainen lekker ging Biancocoo, Eagle er ook weer bij? Super Janouk _/-\o_ had ik al gereageerd op Tine's prestaties en die van Lanouska? Denk het niet hierbij dan nog gefeliciteerd, top! Wat fijn Tine dat jullie fijn gereden hebben na zo'n ongelofelijke rotweek. Hoe is het nu met de andere hond? Zwaar balen van al dat water HT... -O- en wat je zegt zomer is echt voorbij :brr: was ook aardig fris vandaag.

Bij ons best lekker weer! Af en toe licht buitje maar met de rit ging het elke keer net goed, nog wat zon erbij {:} wel wat gedrup af en toe maar ook weer net niet teveel. Toen we weer terugwaren brak er een enorme bui los dus net op tijd weer binnen. Ollie deed het super, heel fijn kunnen rijden. We waren met twee vierspannen en drie enkelspannen, ze liep middenin en geen enkel moment gedoe <3 Was flinke rit volgens mij zijn we kleine twee uur onderweg geweest. Met twee man achterop en alleen wat zweet onder het schoftje, lekker schuimmondje, heerlijk :D

Na afloop snert :9 en gezelligheid, wat wil een mens nog meer op de zondag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:11

Biancacoo schreef:
Janouk, mooie oplossing zo, kan ze gaan starten in springsport, leuk. Janouk lekker veelzijdig.
ik ben alleen wel van mening dat een superspringer...vaak in een parcours dressuurmatig goed gereden moet kunnen worden, om nog beter met springen te worden.

Trainen met de honden ging supergoed, vandaag met quad en motor aan om licht te trainen als voorbereiding op wedstrijd volgende week.

Eens hoor, maar ze groeit nu heel hard uit haar pony. Over een half jaar is ze te klein. Het is een arabiertje. En zo kan ze toch nig een paar keer een parcourtje springen om ervaring op te doen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:36

nog even extra knuffel voor tine en allen er omheen, vooral zoonlief niet te vergeten, lieve foto die laatste.
rest doe ik later teruglezen, doe even egobericht, net heerlijk rondje gemend, tweede keer, nu met groom. Tja groom van vijf jaar. Die op het einde ook wilde tuurlijk. Dus Ilona tweede keer bij ons in aanspanning.
Afbeelding

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:44

BI het is super dat je zoveel vertrouwen hebt in je paard en dat ze zo braaf is, maar ik vind het echt... pfff.... te onverantwoord...
Doe op z'n minst die kleine man een cap op. Dat vind ik sowieso met mennen, volwassenen en kinderen, gewoon cap op.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:49

snap wat je bedoeld, meestal altijd heeft hij braaf een cap op. Waren we nu vergeten, o, ja en ik, dat is eigen keuze

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:06

Caps had ik toen Han nog vaker mee ging altijd aan de wagen hangen. Kun je ze nooit vergeten, want soms springen ze gewoon bij je op de wagen en dan denk je halverwege o oliebol die cap. Misschien tip voor jullie? Fijn hoor dat ze er weer voor heeft gestaan. Hier gewoon ook altijd zelf cap op, ook als voorbeeld naar Han. Vandaag zelfs bij de regenachtige momenten met capuchon erover, ziet er niet uit maar lekker warm en het regent dan niet bij je nek in :)
Je kunt / ze kunnen gewoon zo stompzinnig van de wagen kukelen. Vooral kinderen die geen of minder steun hebben bij de voeten. Als je bijv opeens stilstaat al, of door een flinke kuil gaat ... of over stoeprand, dus er hoeft helemaal niet iets vreselijks te gebeuren. Ben zo Han ook wel eens bijna kwijt geraakt hoor, was dat hij dan braaf naar mama luisterde en altijd een hand van mij aan de wagen moet hebben, anders had ik hem op kunnen rapen.
Misschien ook idee om voetenbankje voor 't menneke te knutselen (kan al omgekeerd groentekistje zijn).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:16

is toch super zo janouk, dan kan ze nu mooi gaan springen, vind het dan weer onzin dat ze daar een wintspunt in het dressuur voor moeten hebben, maar goed....zal wel..regeltjes..daar is NL vol van.

BI, fijn buiten gereden, vriendelijk hoofd heeft je paardje...vind die oogkleppen alleen zo strak op het hoofd ogen...maar dat lijkt misschien maar zo..
Mooie wagen hoor !

Vhu, idd eagle is er ook weer bij, hij is ook weer goed fit, en blij en roept me weer als ik er aan kom, hij voelt zich duidelijk beter !!
Wat super dat Ollie het zo goed heeft gedaan met de snertrit..en dan samen met meerspannen, dat is echt geweldig braaf !

Gem..was nog vergeten, ik vind het een mooi bescheiden hoed, valt niet te veel op en is gewoon netjes en mooi !

Balen royaltjuh dat soort dingetjes aan de auto..gelukkig viel het mee.
Marjola, hoe is het gegaan ?

Verder...geen nieuws...ben moe..maar mag nog lang niet plat....... :O :Z :O

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:18

ga binnenkort de oogkleppen eraf halen :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:19

Vandaag snertrit gehad vanuit stal. Heerlijk weer gehad. Alleen halverwege een paar druppels en het laatste stukje. Idd wat VHU zegt, net voor de stortbui binnen. Wat een timing :D
Vjell deed het superbraaf, ben trots op hem. Daarna met z'n allen lekker gegeten, gezellig :D

@BI: Ilona doet het wel heel braaf he, super.
Wij rijden zelf ook altijd zonder cap (idd eigen keuze) maar de kinderen wel altijd met cap.

Verder gelezen over wielmaten, helaas geen verstand van. Ik doe alles op zicht haha.

@Janouk: brave janouk op wedstrijd. Ach als je elkaar zo kunt helpen, waarom niet.
@Biancacoo: weer lekker kunnen trainen.

De wedstrijdgangers hebben ook goed gepresteerd, super gedaan!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:22

o, ja floris rijdt Ilona ook onder de man, dus cap in de kar leggen schiet niet op. Want hij heeft hem dan vaker nodig op Ilona dan met de kar

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:26

Je blijft idd wel heen en weer slepen met zo'n cap hihi.
Cap van zoonlief ligt standaard op stal, die gebruikt 'm alleen op de kar. Maar die van dochterlief gaat altijd mee op en neer, ze heeft 'm op stal nodig (voor op de kar of voor ohz) en bij de ponyles.
Dan komt het ook wel eens voor dat íe vergeten wordt, hij is vandaag dus ook op stal achtergebleven ;)
Ach ja, als íe zaterdag maar weer thuis ligt :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 18:43

goedeavond

ga met de laatste samenvatting mee..

vanavond vier ik mijn verjaardag.

vanochtend echt heerlijk buiten gereden. cupido wou in het begin niet stappen maar ja pony is geschoren en er stond een windje dus geen wonder dat ie wat druk was.. we hebben meteen lekker water training gedaan na de eerste twijfel banjerde hij overal door heen zelfs in galop.. top pony.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:47

Misterylady schreef:
Je blijft idd wel heen en weer slepen met zo'n cap hihi.
Cap van zoonlief ligt standaard op stal, die gebruikt 'm alleen op de kar. Maar die van dochterlief gaat altijd mee op en neer, ze heeft 'm op stal nodig (voor op de kar of voor ohz) en bij de ponyles.
Dan komt het ook wel eens voor dat íe vergeten wordt, hij is vandaag dus ook op stal achtergebleven ;)
Ach ja, als íe zaterdag maar weer thuis ligt :D

wat vandaag hier ook het geval was, puur vergeten :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:00

Wat voor maat cap heeft je zoontje Biancailona? Ik heb er hier nog een liggen van Han die hij niet meer op kan, als je er twee hebt (dochter van je gaat vast over jaar of een /twee ook wat in de pony's doen) leg je er een op de wagen, kan het nooit meer mis gaan. Weet je, het stomme is dat ongelukjes in zo'n klein banketstaaf hoekje kunnen zitten.... laat me maar weten (kan per pb natuurlijk)

Veel plezier Lanouska *\o/*

Oja, nog even over de grootte van wagens / paarden, zo was de verhouding bij mijn 23 inch wagen van Wijkmans met Rizanta.
Viel eigenlijk best wel mee alhoewel mijn leidsels dus wel op haar kont lagen als ik mende... moet zeggen dat ik toen niet beter wist dus er ook geen last van had :+
Afbeelding
Net als dat ze eigenlijk, als ik het nu bekijk in een erg krap lamoentje stond, ook nooit last van gehad...
Afbeelding

<3
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:24

VHU: Lekkere rit gemaakt.
Lanouska: gaat verjaardag vieren. Waar blijft die tractatie? ;) En Cupido klinkt als een super pony!
ML: ook lekkere rit gemaakt.
Janouk: heeft zich weer van haar beste kant getoond. Ik ben overigens ook van mening dat ook springruiters de boel vanuit de dressuur moeten rijden. Maar goed, daar is al uitleg over geweest.
BI: oogkleppen eraf. Ik had laatst de pony opgetuigd, om even te meten hoever hij nu echt van zweng afstond (kreeg nl opmerking dat hij er te ver voor stond), had hoofdstel niet omgedaan, want wilde alleen even kar er los achterzetten, nou dat lukte dus niet. Hij vond de kar doodeng. Dus maar alles erop en eraan. Nou kar staat er dichter op dan in de reglementen staat, dus we laten het maar zo.
Bianca: lekker getraind met de honden. En wedstrijd volgende week. Met 3 of 4? Kan het soms niet meer volgen, sorry. Dacht dat Eagle voorlopig op rust stond.

Vwb maten kar: ik vind dat leidsels vrij moeten hangen, dus niet over de billen hangen. Maar ook weer niet te hoog. Oftewel, ik vind die wagen iets te klein.

Hier wordt niet op de kar of op de pony gezeten zonder zadel. Niet door zoonlief, maar ook niet door mij. Ongeluk zit in zo'n klein hoekje. Braafste paard kan een foutje maken, er kan iets met het materiaal gebeuren, enz. En kinderen die net met de voeten aan de grond zitten, vallen er heel snel af.

Mowgli eet momenteel weer wat slechter, verder slaapt hij veel. Denk dat gisteren erg vermoeiend was. Zoonlief en zijn wedstrijdvriendje zijn de hele middag met hem op sleeptouw geweest.

Ik ben eindelijk bij met uitmesten van de wei. Wat een werk. Bakken staan flink vol met water, maar ja, er is ook vandaag weer heel veel gevallen.
Paarden hebben vrij gehad. STerker nog, heb nog niet eens de knotten eruit gehaald. Kan het even niet opbrengen. Morgen maar weer. Gisteren was gewoon een slopende dag.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:41

Wat een toppony is Janoek ook! Fijn voor het meisje dat ze nu nog even een lekker rondje kan springen met haar pony.
Gaaf, BI! Mooie haflinger heb je ook. Wat zit je zoontje er trots op!
Over het cap gebeuren. Ik heb één keer gezien hoe erg het mis kan gaan op een paardenevenement. Paarden waren wat heet, bocht iets te krap en daar vloog zo de kar over de kop recht voor m'n neus. Aangezien die van mij ook zo'n hete gek is voor de kar dúrf ik niet eens zonder cap op de kar. Wilde eerst ook nog een bodyprotector gaan halen voor het mennen. Ja, dat ongeluk heeft echt iets met me gedaan. :o Reden waarom ik erg veel respect heb voor marathon/vaardigheid menners.
Erg mooie foto's VHU! Lijkt me een heerlijk uitzicht zo, die van jou! :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:44

*leest mee*

:(:) voor iedereen die 'm kan gebruiken

en :):) voor iedereen die gave dingen doet :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:03

Aks, hoihoi terug !
Idd..soms vind pony zonder oogkleppen kar doodeng..
Bi, je kunt ze gewoon iets naar buiten buigen..

Tine..ik heb nu getraind weer met eagle, hij had last van zijn schouder, waarschijnlijk 2 weken geleden overbelast volgens DA,ik moest het 3x per dag grondig masseren, en na 4 dagen maximaal zeker weer trainen als hij weer goed liep, om spieren soepel te houden weer kleine stukjes mee gaan laten trainen, het was niet zijn ondervoet waar hij pijn aan had gelukkig.
en het lijkt nu goed, maar weet nog niet of ik hem mee laat lopen voor wedstrijd, t'is voor mij leuk om mee te maken, maar ga niet meer voor de prijzen of voor de snelheid. als Eagle goed loopt, mag hij mee lopen, als ik twijfel over hem, loop ik met 3 hondjes mee in de 4-honden klasse voor spek en bonen, wil geen risico's nemen met hem.
vandaag dus zonder kracht van hondenkant getraind met motor aan van quad om te zien hoe hij dat deed, nu opbouwen voor de kar, maar ze lopen nog niet verder dan 5 km qua afstand.
dus..is uitlaatrondje..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:05

@Tine logisch toch dat je vandaag niet alles kon opbrengen wat je van plan was? Nogal geen week geweest pfff.... :(:)

Weet nog wel dat je het toen ook had gezegd met mijn aanspanning met Rizanta, dat je vond dat de leidsels los moesten hangen, denk nu ook dat je helemaal gelijk hebt, maar had er bij haar nooit last van of zoiets, wist ook niet beter := . Bij Bente begreep ik helemaal wat je bedoelde :+ en bij Ollie zit ik niet met leidsels op haar rug natuurlijk is andere maat pony, gelukkig boeit het haar vrij weinig als ik het wel doe trouwens maar voor het dresuurmatige is het gewoon prettiger als het los zit.

@PeerAppel foto's van de grote bruine zijn van mijn paard Rizanta. Zij is in 2011 overleden, maar dat kon je niet weten denk ik (meer info zie mijn profiel). Was wel een van de gaafste paarden die ik ooit heb gehad.

Aks :wave: en Mysterielady Vjell liep super he, geweldige pony is hij dan toch!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:15

stoere Floris-manneke.. <3 <3

genieten van rondje he NG-tje..
oogklepjes iets uitbuigen helpt al boel :))

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:20

Oooh, sorry VHU! Dat wist ik inderdaad niet. :(:)
Ik vind het echt een prachtig dier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:27

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:28

wil in toekomst klepjes af doen :j
snap het uitbuigen. Heb in verleden ook altijd kleploos gereden. Dit tuig zat het erop. O, ja en dat het verkeerd kan gaan snap ik ook. Wedstrijden zal ik ook wel met cap doen. Heb zelf ook al eens sloot effect gehad. -O- Gelukkig niet met ilona

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:33

Leuk verslag Tine, met een mooie foto.