[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:28

@ Lanouska dat valt reuze mee hoor, 2 weken. Toen ik doorverwezen werd naar de revalidatie-arts was er een wachttijd van 3 maanden om een afspraak te krijgen bij de arts. Die arts vond dat ik in aanmerking kwam voor revalidatie en toen was er nog 3 maanden wachttijd voordat ik aan de beurt was. Ik had wel geluk, ik was al na 2 weken bij de arts omdat er een afspraak uitgevallen was. Maar daarna nog wel 3 maanden wachttijd gehad voor er een plekje was voor me.

Bicci wat een super nieuws!! Ik hoop voor je dat er inderdaad een eind komt aan je leven met hoofdpijn!!

Ik ga maar eens mijn paardrijbroek omruilen voor een normale broek en dan zo naar het werk om de spullen op te halen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:53

@bicci
Al bij een Osteopaat geweest? Mijn migraine is vele malen minder geworden door de behandeling van de osteopaat. Klachten aan mijn darmen zijn zelfs helemaal verdwenen.
Ik kom er net vandaan, want ik had een spier in mijn bil geblesseerd. De fysio kreeg het niet goed en 1 behandeling van de Osteopaat en ik loop weer pijnvrij.
Ik zweer bij de osteopaat. _/-\o_

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:53

hmm....nee osteopaat ben ik nog nooit geweest nee,majah
had het al als kind..en helaas zit eht wel behoorlijk in de familie.. :-(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:40

Heb bijgelezen, maar sla deze keer even de samenvatting over. Wil nog even aan de studie en anders blijf ik te lang hangen.

Het gaat gelukkig wat beter met Daan. Hij is naar de creche geweest. Drinken en eten gaat steeds weer beter. Hij kan sinds gisteren zelfstandig zitten. Gaat snel nu. Volgende maand al weer een jaar. Hij ligt nu ook al weer op bed.

Vandaag de hele dag gewerkt, was leuke dag. Zal dus nog even studeren.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:03

gelukkig positief bericht over dat kleine ventje. .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:30

sorry dat ik zomaar binnen val :o maar mag ik me hier ook melden?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 07:59

@ tallechie: wat goed dat het beter gaat met Daan! Ik heb speciaal even gevolgd om te kijken hoe het met hem gaat!

@ NienSCHaap: welkom! :wave: Kan je wat meer over jezelf, je paarden, je menervaring,... vertellen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:25

Hallo NienSChaap, welkom! Idd wat S_L zegt, misschien kan je wat meer over jezelf vertellen?

Goedemorgen voor allemaal!
Hier weer een rustige dienst achter de rug. Net even spitsuur met de telefoon omdat er een aantal ritten rond dezelfde tijd gingen vertrekken maar die zijn allemaal vertrokken, dus ik kan rustig mijn ontbijtje opeten. Zo even de spullen overdragen en daarna lekker naar stal, in het bos rijden. Ik begin heerlijk een voorjaarsgevoel te krijgen!! 's Ochtends als je wakker wordt zijn de vogeltjes lekker druk aan het kwetteren, het is lekker weer, de bomen krijgen nieuw blad! Super! Ik vind de winter echt niet erg, maar de mooiste tijd van het jaar vind ik rond deze tijd, als het voorjaar gaat worden.

Fijne dag allemaal!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:45

Welkom, en inderdaad graag even voorstellen.
Frensie veel plezier.

Waarom is Daan altijd op mijn vrije dagen zo vroeg wakker... het was vanochtend 7 uur. Op zich netjes want hij heeft de hele nacht doorgeslapen, maar altijd als ik aan het werk ben moet ik hem rond 8 uur wakker maken.

Vanmiddag menles, helaas geen foto's want mijn zus is ziek. Nichtje komt dus ook niet.
De eerste was staat al aan, de droger staat aan en de vaatwasser. Nu de bedden nog afhalen en opmaken en de rest van het huishouden. Ook nog even aan de studie

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:53

@ Frensie: Inderdaad, het is heerlijk om wakker te worden met dat gekwetter van de vogeltjes! :D Ik ben geen voorstander van de winter, dus ik heb enorm uitgekeken naar deze periode! De echte lente moet ik helaas missen, voor mij wordt die dit jaar vervangen door de herfst... Dus bij mij is het herfst, winter, herfst, zomer :D Maar als de zomer begint, ben ik gelukkig weer terug! *\o/* (nu maar hopen dat dit jaar de zomer werkelijk in de zomermaanden valt, en niet zoals vorig jaar in de lente, anders heb ik dit jaar geen zomer gehad :( )

@ tallechie: jammer dat je zo vroeg wakker bent op je vrije dag, maar wel goed dat Daantje lekker heeft doorgeslapen. Dat scheelt voor jou ook wel wat slaap denk ik!
Succes met je menles vanmiddag!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:38

@Biancacoo: wow, wat een held… carrière als dakwerker… wat goed dat je dat durft en zo je zus kunt helpen, die is vast heeeel blij met jou en je vader :j Och arme jij, man en zoontje gemist en die arme Melody… :(:) Hoe gaat 't nu met haar? :(:)
Verder met zoonlief schade van het missen ingehaald en naar de sprookjesboomfilm geweest en een bokt time-out… Hopelijk lees je dit nog en klets je later weer mee :wave:
@Ollie: *\o/* wow die Simba, wat een toppunten zeg!!! En applaus voor die jonge amazone, die rijdt dat er toch zomaar eventjes uit… fantastisch hippisch duo dus (en zoooooo knap <3 )
En dit weekend op huishouden gestort las ik… dapper hoor, ik neem het me vaak voor en dan komt het er weer niet van (bij de paardjes is leuker haha ;-) ) Nog gereden met de Bruut-tuut-tuut :D
Je was natuurlijk geïnspireerd door de huishoudbeurs :D haha
@Bic: goh, dat had jij goed gezien dan met dat bitje bij Breez, ik zeg: superbaasje die paardenbeest prima kent en goed kijkt naar de reactie op dingen +(+ En hoe was de radio zend tijd voor het trail team? En nog gemaild of je later mag of gaan jullie toch voor de aftrap? :D Is ook wel lekker hoor, anders loop je je misschien ook maar druk te maken toch??? Hoe laat moet je??? Mss komen we ff kijken!!! En fijn dat de hoofdpijn langzaam aan leefbaar aan het worden lijkt zonder medicijnen!!!! Je gaat goeoeoeoeoed !!!
@Gem: even zwaaien, je kwam voorbij :wave: haha
O, en later nog je wedstrijdverslag van vriendin… leuk gezegd 'het rechter rijtje' :D
@Frensie: goed bezig geweest met poetsen van tuig… nu de rest nog??? (of is dat inmiddels gebeurd, haha)
Slapend rijk geworden dit weekend las ik verder :D En dan een man die de stal voor je doet… goed geregeld ;-) Maar de druk van altijd bereikbaar moeten zijn is er natuurlijk wel, we plagen je maar met het slapend rijk worden ;-)
Lees verder over gisteren ochtendgymnastiek op de Wii en poetsen, goeie maandaginvulling :j
@VHU: foto's van Bente, leuk! En druk met pup
@Tallechie: die punten lijken me prima vooral als je zelf vond dat ze niet fijn liep, toch? (heb er totaal geen verstand van namelijk :+ ) En gelukkig Daantje weer beterende hand.
Veale begint met ruien, wel fijn als al dat haar straks weer eraf is…
@Buckje: is hier ook niet bij te houden he… gewoon her en der reageren is al keileuk en jammer van de downs maar de ups zijn er gelukkig ook bij jou, toitoi :(:)
@Nouvel: weer terug uit Someren… je hebt ons geïnspireerd… na onze instructieweek mennen dit voorjaar, gaan we deze zomer met onze Mick naar Twente *\o/* Jeeeehhhh
Die Fief komt er wel weer helemaal, is toch al ongelooflijk goed wat jullie allemaal al weer doen na zo'n jaar??!! Het genieten in de bossen straalde er echt vanaf in het filmpje, heerlijk om naar te kijken :j En nu mag Fief lekker uitrusten
@Poeltje: wow, goed gereden weer!!! Gefeliciteerd met jullie eerste en tweede prijs!!! *\o/* Ga dadelijk je topicjes bekijken
@Maisie: leuk dat bezigzijn met jong grut, die Robin doet 't knap zo te horen :j
@Avaluna: wat betekent wintertraining bij jullie??? Is dat aangepast??? Wat goed dat je er beter aan kon rijden, bedoel je dan meer op druk zeg maar??? Ligt het aan mij of vind iedereen het lastig om de juiste druk te vinden??? En wat is het koken nog geworden??? Hm… die dochter van jou begrijp ik niet hoor, pizza is juist lekker toch??? :D
@Janouk: grappig dat Janouk zo competitief is :+ In uitgestrekte draf achter de fietser aan… hihi
@Kiss: moe van de stagiaires :+ En jeetje, gefeliciteerd met zulke mooie punten in het Z met Pink!!! Dat dik tevreden lijkt me volkomen terecht :D
@Lanouska: balen, die oren steeds… geloof dat al eerder iemand het tegen je zei hier, je moet toch beetje voorzichtig zijn dat het geen blijvende schade oplevert straks hoor, beetje uitrusten af en toe :D En jullie eerste wedstrijd redelijk in de buurt hier… haha, misschien kom ik wel ff langs kijken
@HT: ook weer lekker opgetuigd (en niet afgetuigd hihi) en wat gefitnessed :D
@Nienschaap: hallo, welkom en benieuwd naar je paarden/menverhalen :D
@SL: nog vier weken nu… (toch???) Spannend!!!!

Zo, en ik ben weer bij na 4 bladzijden :D

En nu alle energie in de samenvatting is gaan zitten, heb ik niet meer veel inspiratie om verder te vertellen hahaaha… Was een heerlijk weekend, veel met paardmans gespeeld/op pad geweest en van mij mag elk weekend zo verlopen *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:47

gisteren lekker menles gereden.Hij gaat echt goed voorruit.

@bicci ik heb ook erge last gehad van migraine.Mij heeft een holistisch energetisch therapeut heel goed geholpen.Het is een beetje zoeffie zoeffie maar heeft mij super geholpen,ook bij mij komt het in de familie voor.Kan het je aanraden.Die van mij zit in emmen,dus je die is niet handig voor jou.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

veel mooie foto's vorbij zien komen.Spetterende bente aan de longeerlijn en mooie simba en ook nog moie laag soeren fot''s gezien.Wordt ik jaloers van ik wil ook.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:00

@Prinsje: onze dochter is een ramp, houdt niet van friet en snacks en kauwt het liefst op wat rauwkost met wat Spa blauw :') , gelukkig vindt ze chocolade wel lekker. Had nog een snel biefstukje met gebakken spekjes, champignon en paprika gemaakt.
Wintertraining is een maandelijkse training in de winter (goh), er zijn hier maar weinig (binnen-)bakken waar gemend kan worden en daar kun je dan iig nog wat in de winter doen. Was bij Andreas Wintgens, 's ochtends dressuur en 's middag vaardigheid. Je rijdt dan met nog een aanspanning samen en krijgt aanwijzigingen, voor mij waren dit mijn eerste twee menlessen (op koetsiersbewijs 7 jaar geleden na) :') . Eerste keer was pony heel gespannen en dan kan ik erg weinig, was ook erg wennen, alles de eerste keer, hij heeft pas enkele keren enkelspan gelopen en was dus voor het eerst alleen van het erf, voor het eerst een tijd in de trailer, voor het eerst in-en uitspannen op vreemd terrein, voor het eerst in een binnenbak etc.
Werd ook gezegd dat hij zeker heel veel potentie heeft, maar dat er nog veel werk aan is omdat hij gewoon heel, heel erg gevoelig is.
Maar ik heb er alle vertrouwen in, hij is nog zo groen, als ik straks eens thuis flink aan het werk kan met hem en hij dan ook eens wat vaker op vreemd terrein komt, dan komt het helemaal goed :j . Hij gaat nu thuis al zo fijn die paar keer dat hij gereden is.
Ik merk sowieso dat de meeste mannen (veelal) marathonrijders heel veel moeite hebben met een pony zoals Romeo, zo hoogsensitief, maar voor mij moet het een mooi dressuur-/showbinkie zijn/worden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:09

Goeiemiddag!

PrinsjeH: kwam ik bij jou langs toen ik naar Oirsbeek ging :D ? Ik ben wel door Avaluna's vorige woonplaats gereden (Merkelbeek, dacht nog aan je :) ).

Avaluna: ging dus al beter dan de vorige keer +:)+ ! Lekker hoor :) .

Hoor van vriendin dat er 18 maart weer een oefendressuurwedstrijd (o.d.m.) is in Oirsbeek :) . Ze heeft zich net opgegeven, en ik meld Joëlle (mijn rijmeisje van Ster) ook maar aan met Ster :D . Vond ze wel een stoer idee, en is een mooie kennismaking met vreemd wedstrijdterrein voor de week erna in Schaijk :P . Dat wordt de komende weken een keer proefje oefenen :Y) .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:10

@Avaluna: haha, ik zou wat meer van jouw dochter moeten hebben, was een stuk beter voor m'n looks :o
En wat leuk zo'n wintertraining organisatie. Zo kun je wel lekker bezig blijven! Alhoewel er niks boven lekker buiten rijden gaat vind ik zelf hoor ;-) Wij boffen met een grote binnenbak waar de schotten tussenuit kunnen voor een dubbele bak (maar dat hebben we niet eens gedaan, in de enkele grote bak kun je prima met kar oefenen, is ruim 60 bij ruim 20, weet afmetingen niet precies, maar voor Z wedstrijd ohz is hij nog iets te ruim geloof ik). Zo'n gevoelige pony is juist heerlijk :j Ik houd van dressuurbinkies ;-) Wij moeten ook nodig gaan lessen om meer dressuurmatig te gaan rijden, maar we genieten zo van dat buitenrijden, komt allemaal wel hoor, ik oefen ohz natuurlijk dressuurmatig en longeer elke week bijgezet voor de bespiering, dus met kar is nu alleen maar lol maken. Merk dat hij stelling voor de kar veel moeilijker vindt dan ohz, je mist dan toch een been ofzo :?

EDIT
@Gem: nee, dan kwam je niet bij mij langs, woon aan 'de verkeerde kant' van Breda, Etten-Leur, dus niet richting Tilburg :D Leuk, weer een wedstrijdje in vooruitzicht

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:19

@Prinsje: ik heb met de pony's jaren alleen maar lol gehad (die keren dat ik tijd had, dan :') ), lekker naar buiten en gaan met die banaan *\o/* . Helaas zijn ze dus te klein voor mij om ze ohz te rijden. Erg jammer, de dubbele longe is wat dit betreft wel echt een uitkomst, komt toch al een eind in de buurt, kan ik toch wat sneller ingrijpen en heb meer zicht op hoe de pony loopt.
Merk nu ook dat ik meer contact heb, ben best een controll-freak, maar al die tijd lekker buiten relaxed op pad hebben ze maar wat "los gelopen" :o :D . Heerlijk zo'n binnenbak, hier hopen we volgende maand te beginnen met de buitenbak, lekker ruim (wss neem ik de volle 80 meter lengte...) en dan hoop ik ook in de winter, wordt flink vlakken en slepen, te kunnen blijven trainen.
Hier blijft het nu wss ook droog en dan kan ik weer in de wei, aangespannen, aan de slag *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:35

PrinsjeH schreef:
@Gem: even zwaaien, je kwam voorbij :wave: haha

Moet ik ff denken hoe ik deze dan moet interpreteren? Kwam ik met het schip langs? (Wel langs Bergen op Zoom ja) Of gewoon in het topic (maar dat doe ik bijna elke dag wel even ;) )

Avaluna: over het gevoel van mannen-marathonrijders, ik ken er maar één (mijn lesgevert). Ik merk wel dat hij even moet "schakelen" (Ster is ook wel sensitief, maar geen hete pony). Hij neemt wel altijd de moeite om haar gedrag / reacties met me te evalueren / analyseren. In de zin van: "waarom zou ze dit of dat doen, heb je daar zelf een idee over?" of "wat voor een stemhulp zouden we het best kunnen gebruiken voor middendraf, iets zachts of een iets flitsends (klikken van je tong bv)". 9 van de 10 keer is het dus niks rijtechnisch, maar een uiting ergens van.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:36

O, ik dacht al :? Ja, je was in het topic en ik ging keurig alle postjes langs... alleen over dat postje wist ik ff geen andere reactie... :o Sorry voor de verwarring

EDIT
@Avaluna: wat heerlijk een eigen buitenbak en dan zo groot :j !!!! Je staat vast te trappelen in je spreekwoordelijke tuigje :-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:43

**spammie**

Beste allemaal,

de data voor de komende onderlinge benefietdagen zijn weer bekend.

Je kunt inschrijven op 10 juni voor de leukste puzzeltocht die er is , met een aanspanning of te paard. Ook is er een leuk vaardigheids parcours en zijn er dan marathon hindernissen die ook te paard erg leuk zijn.
(komt geen springen bij kijken)

Of je schrijft gezellig in op 17 juni, voor 2 dressuur-proeven die door een officiele KNHS-jury beoordeeld zullen worden.
Ook kun je een springparcours 2keer nemen over hoogtes tussen 10cm en hoger..

Nieuw dit jaar word de kurr op muziek waarin je alles kunt geven wat je met je paardje hebt.

Uiteraard gaat alle opbrengst weer naar de goede doelen;

-Brooke hospitals (www.brooke.nl)
-WSPA (www.WSPA.nl)

Zie voor meer informatie en vragen, www.Trailteam.nl

groetjes,

Het Trail Team.

(topic volgt nog)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:46

@prinsjuh, ik ben er zo blij mee joh, de gevolgen van t vorige bit zullen niet zomaar weg zijn.
hij heeft helaas natuurlijk goed geleerd, dat leidsels aannemen pijnlijk is...(word)

dus de eerste reactie is nog voorlopig wel even zn bol de lucht in.
maar nu kan ik het makkelijk goed "breien" en dat ging eerst echt niet..

a.s zondag met de wedstrijd zal nog lang niet het beeld geven dat ik zelf voor ogen heb denk ik.
heb dit bitje ook nog maar net natuurlijk..
maar...het beeld zal nu bestaan uit de gewenning voor dit bit...
en niet meer als gevolg van auw in zn mond...
:D

edit, ik heb wel medicijnen nu he...van de dokter zelf....
alleen geen para meer *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:48

PrinsjeH schreef:
O, ik dacht al :? Ja, je was in het topic en ik ging keurig alle postjes langs... alleen over dat postje wist ik ff geen andere reactie... :o Sorry voor de verwarring

*snapt* _O- , Ik dacht ook al dat alleen Avaluna en Sonjim uit dit topic hier in de buurt woonden :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:56

_/-\o_ PrinsjeH wat een super samenvatting _/-\o_

Avaluna ik snap helemaal wat je met een sensitief paardje bedoelt, ik heb er ook zo eentje. Maar mijn lesgever kan er goed mee overweg. Het is jammer dat ze net iets té sensitief is, anders was het een super paardje geweest voor de marathon.

Bicci wat een leuke plannen in juni! Jammer dat het allebei op zondag is...

Baudyh heeft lekker gemend! *\o/*

Ster van Gem gaat op wedstrijd! Ohz denk ik he?

Vanochtend lekker rondje in het bos gereden! Net wat boterhammetjes op en nu zijn er 2 hondjes héél lief aan het kijken naar mij <3 Ze willen graag gaan wandelen :D Dus dat gaan we zo maar doen, ik weet alleen nog niet waar, heb zin in een ander bos dan het doorsnee rondje. Daarna nog even naar de Action, ik zag dat ze dekbedden in de aanbieding hebben en kan wel een nieuwe gebruiken voor de logeerkamer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:04

Frensie: Joelle dan idd onder het zadel, ik de week erna aangespannen :) .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:27

zondags druk frensie?
jammels zeg.. -O-