[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:19

Hier de hele dag al regen.
Heb al een verslag af. Vanavond alwyn inspannen en veale rijden

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:21

Pfff ik baal van mijn pony.. Nouja niet van haar, maar ik was net naar haar toe gegaan en ze heeft wonden op haar neus, allerlei wondjes op haar rug en waarschijnlijk getrapt op haar benen... Gelukkig niet dik of kreupel, maar baal gewoon ze zat op haar benen onder het bloed. Bij de andere pony's niks... Als dit zo ddorgaat zet ik haar wel bij haar vriendje fries in de stal met paddock.
Zit te kijken naar hoefschoenen, de easyboot epic... Ik wil ze bestellen maar durf niet :P Zometeen is het de verkeerde maat en moet ik ze terug sturen, of ze komen hier nieteens aan omdat ze in de post gejat worden ofzo.. Het zijn een soort van gouden paardenhoefjes haha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:32

@ tallechie +:)+

ik kreeg gister nog enkele foto's van driesum

1ste x over het prieeltje
Afbeelding

uzma draait voor het 3de prieeltje weg
Afbeelding

uzma heeft toch wat geleerd, het 4de prieeltje
Afbeelding

ingang H4
Afbeelding

H4 over het vikings schip heen
Afbeelding

H10 allemaal dezelfde kant op kijken
Afbeelding

mooi gelijk lopen en de oortjes erop
Afbeelding

en als laatste onze vervoers middelen
Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:42

Wauw gaaf zeg!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:56

@ xSCWx ik sta als 1ste groom in het midden

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:59

Ziet er super uit en wat een gave bus!! Lijkt me best lastig om met 4 span te rijden.. :wow: Ben al blij dat ik mijn 1 pk onder controle kan houden hahahaha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:04

4 span rijden is inderdaad niet simpel...
wij hebben hele brave paarden als we ze stil zetten in een hindernis staan ze ook echt stil zodat de koetsier kan corrigeren...
en een bus :D ach de vrachtwagen is maar 15 meter lang :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:13

Gave foto's van Driesum! Ik ben er ook een paar tegen gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:14

:wave:
jippie, eerste vakantiedagje *\o/* en tot half uurtje geleden fantastisch weer gehad! De schade van twee dagen missen van po

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:16

:wave:
jippie, eerste vakantiedagje *\o/* en tot half uurtje geleden fantastisch weer gehad! De schade van twee dagen missen van pooown lekker ingehaald en heerlijk genknuffeld, gepoetst, gemend, afgespoeld, nog meer geknuffeld en toen naar huis.

Tass wat een supergave foto's van iniminiFio! Nog nooit gezien, maar wat een droppie <3 <3 <3 Meer meer meer !!!

Lanouska is een superheld met vierspan, inderdaad ééntje is voor ons ook lastig genoeg :D

Poeltje: mega gave fotos'!!!

O en ik zie dat ik al een halve post heb geplaatst :? :?

hmmm

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:32

wow gave foto's poeltje en lanouska! +:)+

regen en vooral heel veel wind hier...
ben vanmiddag maar vast naar school geweest om wat dingetjes in orde te maken, mocht het volgende week toch nog mooi weer worden kan ik er dan nog even van genieten! :j

terugweg even langs stal gereden om m'n hooi in het water te gooien, het hoosde enorm en ze stonden net binnen, met dit weer vinden ze dat helemaal niet erg...

prinsje, en al goed genoten van je eerste stukje vakantie?! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:35

:D
Even ego hoor....ben helemaal blij. Vandaag eindelijk echt een Bente dag gehad. Dus niet dat Rizanta in mijn hoofd zat terwijl ik zat te mennen, of voor of na het mennen en dat ik daar dan dus weer verdrietig van werd. dat ik echt het gevoel had dat ze 'mijn' paard is en bij me past... (terwijl ik dit typ schieten de tranen wel weer in mijn ogen...pfff).
Even paar keer poseren voor zoonlief...volgens PrinsjeH hadden we een setje (mijn jasje / Bente's halster :+ )
Afbeelding
Afbeelding
Fijn gemend. Zelf ingespannen ze stond keurig stil, Peter op afstand om de boel toch wat in de gaten te houden, maar wil het gewoon ook zelf durven doen zeg maar. Daarna bak in, toen weer even terug want waren vergeten vliegenspul op te doen en weer terug. Vond ze ook niet erg. Natuurlijk gaat alles nog niet vlekkeloos maar heb nu wel het idee dat ik haar in de bak / op het veld zelf durf te mennen. Gaan we dit weekend even proberen.
Het waaide wel enorm, was zo af en toe bijna mijn zweep kwijt :+

@Lanouska en Poeltje, wat een heerlijke foto's!!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-08-11 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:37

Fijn VHU! Super dat het zo goed gaat :D Je komt er wel!

Poeltje en Lanouska ontzettend gave foto's!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:38

@Nouvel: jaaaaaaa... met volle teugen hoor ;-)

@VHU: het zag er supermooi uit jullie samen aan het werk!!! Wij waren wel verbaasd, heel grappig om te zien dat ze per rondje dat ze heeft gereden juist fanatieker wordt :+ Bij Har neemt juist altijd de vermoeidheid toe, maar zij oogt onvermoeibaar. En ze loopt zo mooi ruim... <3
Wat hebben we 't toch goed he met die grote mooie dieren om ons heen... daar kun je toch alleen maar gelukkig van worden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:38

*\o/* +:)+
super vhu!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:48

@ vhu super dat je dat gevoel (weer) hebt +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:55

@ VHU: super!!!!!
@ Prinsje: lekker vakantie
@ Poeltje en Lanouska: gave foto's

Las iets van hele dag zon. Wat is dat??? Hele dag regen en storm.
Toch maar wel met de paarden aan het werk gegaan. Helaas geen buitenrit, dat kon ik man en kind echt niet aandoen. Gewoon thuis bezig geweest. Eerst Amerigo gemend (kon eindelijk weer eens, zoon had geen zin om te rijden) Daarna wilde ik Thabor mennen, maar hij heeft een wond aan zijn hoofd, precies op de plek van neusriem, dus dat ging niet lukken. Toen maar ohz gereden, daarbij kan ik neusriem veel meer verstellen (is ook veel smaller, dus hou sneller de wond mis). Hij was wel wat gespannen door de storm, maar deed niet gek (gelukkig!). Vanmiddag nog een buitenritje ohz met Rembrand gemaakt. Woei echt bijna uit zadel, maar goed, braaf paard, dus toch lekker ontspannen gereden.

Morgen hoop ik weer echt te kunnen trainen.

Thabor zijn hoofd is trouwens echt zielig met al die kleine wondjes en die grote. Heb hoofd maar gewassen met betadineshampoo. Hij vond het niet echt leuk maar liet alles toe. Wat is het toch een braverd <3

Trouwens Naaltje, was wel benieuwd of mijn foto's zelfde beeld geven als de paarden bij jou op stal/wei

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:57

Dank jullie wel :D.

Wat een ontzettend gave foto's :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:07

Ik was even bang dat ik geen goed gevoel meer bij haar zou hebben met mennen, heb echt nodig dat ik regelmatig men (had ik met Rizanta ook hoor, dan voel ik me zekerder) en had nu natuurlijk dit twee weken niets meer gedaan. Hoop volgende week richting bos te kunnen gaan (met groom/Peter natuurlijk he).

@xSCWx wat vervelend denk je dat ze te grazen is genomen :(:) altijd lastig als ze op een paddock staan kunnen ze niet echt vluchten. Ik ben ook blij dat het met Snuit en Bente ook op de paddock erg goed gaat wel zo gezellig natuurlijk als ze wel met een maatje kunnen staan. Is ze ook kreupel of valt het mee?

@PrinsjeH dat is dat hackney-en tuigerbloed, die blijven sjouwen/voor je werken. Je hebt natuurlijk ook luie donders tussen zitten maar over het algemeen zit er flink wat spirit in zeg maar :=

@Tine fijn dat je weer met Amerigo hebt 'mogen' mennen :+ wat sneu zeg van Thabor, hoe komt dat zo? En stoer van je met Rembrandt naar buiten!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:11

hey Tass, wie gaat trouwens bij jou voor de kar is de bedoeling??? En weet je al door wie je laat beleren???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:12

super VHU!!!
en hele mooie fotos gezien! :)

ik ben weer thuis
maar we moeten ook zo weer weg.. Loop dus op turbostand eten te maken.. Vanavond naar 't ziekenhuis en daarna ga ik even helpen met sleutelen. mn handen zijn allebei trouwens helemaal dik en jeuk en auw.. van de autozeep...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:24

@Naaltje agossie, nog paar daagjes....
@Rhine, vrachtwagen is 2.40 breed, staan pony's dus in de breedte op, en er hangt dan nog hooinetje voor (dus redelijk 'normaal ruim). Als je trailer wat hoger kan (=30 cm is 1.80) moet dat dus vwb hoogte goed gaan. Lengte is dus proppen / afhankelijk van hoe lang de pony is.
Snuitje is, als ik hem van zijn bil tot neus meet in 'vrij normale stand' 2.10 lang.
Dat is wat ik erover kan zeggen zeg maar :list: B-)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:39

Vhu Super gave foto's! En merci :*
Lanouscka en poeltje ook!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:52

Zooo, zie allemaal gave foto's !!!
Nouvel, wat word je zwarte kanjer al gaaf en groooooot !!! <3
Zie de marathon in Driesum, en een fjordje, superschattige veulenfoto's !
En VHU super dat het zo goed gegaan is.
Geweldig dat het met jou en Bente zo klikt !

Hier alles goed, ben even een beetje klaar met de paarden, hou het voorlopig bij verwennen van mijn oude opa paardje, en kreupele dame..en shetje van mijn zoontje..verder niks.
Zit nog te dubben wat te doen... lekker met de hondjes verder denk ik. :j
eigenlijk ben ik er voor nu wel uit... :j maar durf het niet toe te geven...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:07

VanHuisUit schreef:
@Bicci, super, jullie hebben dus menner kunnen vinden?
@Tass ik heb toen ik langere tijd was geblesseerd zo vaak en veel grondwerk moeten doen dat ik het nu bijna nooit meer als training doe. Wel stukjes gewoon voor bevestiging en 'handigheid' (als het achter je aan lopen, terug gaan, stilstaan enz) maar niet meer in roundpen / bak. Wil er zo snel mogelijk op of achter :+

:)) :)) :))

we waren zooooowwww blij he...

nu hoef ik zelf niet op de bok, zag daar zo tegenop, ik kan nu nog en misschien over 2 jaar ook nog te paard, daarna word het wss zoiezo op de bok...dus was heel blij dat er nu nog even iemand anders zin had joh :))