[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:20

Ja, Saffier is heel mooi. Ben heel trots op die pony!
We hebben op dit moment ook een hele gave hengst die nu in het dubbelspan loopt met een ander jonkie. Daar rijdt hij nu de vaardigheid mee, zodat ze wat ervaring kunnen opdoen. :j

Dit is dat hengstje, Henkie:
Afbeelding

En dit ben in onder het zadel met de haflinger, Bart. Het meisje dat voor mij rijdt is de dochter van de eigenaresse. Zij rijdt met deze pony (Kokkie) ook vaardigheid.

Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:26

Als je zo veel paarden en pony's ter beschikking hebt, is een eigen paard niet meer noodzakelijk :D Lijkt me zalig hoe je het daar hebt!
Op die eerste foto, over welke gaat het dan? De donkere of de lichte? Die lichte lijkt mij een prachtbeestje met een prachtige kleur! (stiekem heeft die pony de kleuren van mijn droompaardje :+ ) Niet doorvertellen hé, Romeo mag dit niet weten ;) Beestje kan er niet aan doen dat hij wit is met zwarte manen :o

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:27

Het is daar ook zalig. Zelfs mijn wedstrijden worden voor me betaald. Dus ik heb het super!

Het is idd de lichte. Kopen? O:)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:37

Het gaat over mendurance dus ik kom even om het hoekje kijken. Bewijs dat ik wel mee lees maar niet vaak reageer. Vind het gewoon leuk om te lezen hoe iedereen met zijn hobby bezig is, de eerste stappen in de wedstrijden, nieuwe pony's/nieuwe karren en tuigen. Leuk, leuk, leuk.....

Er zijn niet veel mendurancen meer dit jaar, hou er rekening mee en kijk waar je dan naar toe wil werken. Elk paard met een beetje basisconditie kan een kennismakingsklasse lopen op normale snelheid.
19 juni is Renkum, 28 augustus Drents Friese Wold, 11 sept Laren (geen kennismakingsklasse waarschijnlijk) 25 september Onstwedde (mooie vlakke ondergrond maar voor veel mensen erg ver weg) en dan in oktober nog Etten Leur (maar nog geen vraagprogramma, weet nog niet of die door gaat)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:40

@ Poeltje: Ben echt jaloers op je zeg! :o Het lijkt mij enorm leerrijk om bij zulke mensen te rijden/mennen/verzorgen/...
Als ik kon, zou ik die lichte zeker kopen! Hoe oud en hoe groot is hij?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:54

ik zit er over na te dneken om jou georganiseerde wedstrijd met rivaldo te rijden. Moet alleen wel echt werk van maken met mijn sulky!

Mooie paardjes voorbij zien komen,, moest bij die valk even aan Quenzo denken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:59

poeltje welkom hier

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:06

sander_lotte schreef:
@ Poeltje: Ben echt jaloers op je zeg! :o Het lijkt mij enorm leerrijk om bij zulke mensen te rijden/mennen/verzorgen/...
Als ik kon, zou ik die lichte zeker kopen! Hoe oud en hoe groot is hij?

Ik ben er ook zeker heel erg blij mee! Hij is nu 4 geloof ik en de grootte durf ik niet de zeggen. B? Kleine C?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:50

@Poeltje, welkom! Leuk dat je met zoveel paarden/pony's kunt mennen!

Citaat:
VHU: wanneer wil je is gaan starten voor menendurance? Ik zit erover na te denken om dit jaar nog een keertje te starten
Misschien kom ik je wel tegen als jullie er al klaar voor zijn

Dat is op zijn vroegst met Alwyn pas volgend jaar of het jaar erop hoor. Dat is nog zo'n jonkie. Maar er kriebelt iets dat misschien toch een andere pony erbij betekent dus dan zou het eerder kunnen zijn. De eventueel andere pony zou dan tzt met Alwyn in tweespan kunnen. En dan met tweespan mendurance natuurlijk :D Maar goed, toekomstmuziek. Die van Etten-Leur heb ik in de picture, stel dat ik wie weet... iemand van de stalhouderij zo gek krijg om mee te gaan met Zarah. Zarah moet het conditioneel prima aankunnen, zeker in oktober want dan loopt het stalhouderij seizoen ten einde en heeft ze echt mega kilometers in de benen. Onstwedde is helaas echt te ver weg, zou het wel een prima parcours vinden om eens te starten. En bij Laren staatdat het erg zwaar is met regen...lijkt me niet zo'n goede start dan als 1e keer.

Vandaag ons wekelijkse ritje met Alwyn gedaan, topic van gemaakt...
[AR-ITP] Alwyn's zondagochtend ritje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:20

buckje hij past voor de wagen, we hebben namelijk gepast. er zou eventueel ook een grotere pony voor kunnen maar dat vind ik niet mooi meer staan.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:07

Poeltje wat een leuk beestje!

Ben net lekker bij de pony's geweest samen met een stalgenootje zijn we een stuk gaan lopen met mijn pony's en die van hun naar de ijssalon en daar lekker ijs gegeten de ponys hebben ook wat op. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:38

Weet iemand misschien welke maat halster die nieuwe nodig heeft? wil graag een leren halster voor hem maar ik twijfel tussen shet en pony.. wil graag met zo'n naamplaatje eigenlijk..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:21

Die zijn mooi Lizzy heeft er ook 1 met koper naamplaatje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:37

Heb weer veel bijgelezen.
Marianne: sterkte met het wegbrengen.
Yuri: mooie punten
Poeltje: welkom
Zag leuke foto's

Vandaag wedstrijd met Rembrand. Had maar ca 10 minuten losgereden, had te lang staan kletsen :o Maar ondanks dat en de weinige training liep hij toch heel fijn. Blijft helaas wel een jurysport, want 1e proef had ik "maar" 182. Tweede proef 196, dus weer met 3 wp naar huis. De vaardigheid ging heel fijn, heel gehoorzaam paard. Helaas wel 2 ballen. Maar na afloop compliment van beide jurys dat ik hem zo netjes en vriendelijk had gereden. Kijk, dat hoor ik graag! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:38

jaa die zocht ik ook,maar kan die alleen in pony maat vinden en mijne heeft ook klein koppie..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:39

Tallechie: jij weer heel erg bedankt voor je oppas hulp!!!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:52

Ben terug van wedstrijd :D
181 en 185 bij de dressuur :D
eerste ronde vaardigheid foutloos, de barrage 1 balletje en tijdfout (had de barrage niet verkend)
Maar het belangrijkste: Pony was enorm braaf :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:22

Martine je hebt prijs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en graag gedaan :-)

Heb bijgelezen.
Leuke foto's gezien, nieuwe pony, nieuwe in het topic leuk leuk

Vrijdagavond bij een wedstrijd ohz geweest iemand voorlezen, zaterdagochtend bij veale en zaterdagmiddag bbq.
Vandaag de hele dag in zeijen bij wedstrijd geweest

Wedstrijdgangers gefeliciteerd

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:17

Jelleee schreef:
Weet iemand misschien welke maat halster die nieuwe nodig heeft? wil graag een leren halster voor hem maar ik twijfel tussen shet en pony.. wil graag met zo'n naamplaatje eigenlijk..

Rivaldo heeft maat pony, denk die van jou ?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:21

Voor de mendurance in augustus moet ik even kijken hoor net dat mijn ouders dan op vakantie gaan.. hmmm :P

Vandaag beetje rustig aan gedaan had zo'n koppijn hihi (eigen schuld) nog 2 lesjes met rivaldo gegeven en tum even lekker in het land geknuffeld, pony mag nog even lekker bijkomen ;)

Ik heb toch een wagen gezien op internet je kreeg al het spul erbij voor t/m het 4 span te rijden hihi.. helaas was de wagen 1.20 breed maar die man vertelde dat je iets met nylonringen kon doen? Wie weet daar meer over?

Iedereen gefeliciteerd met de punten.. tine je weet het toch maar mooi elke keer te doen he :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:39

Warm rondje gereden met de mannen. Ze lijken eindelijk glad in hun vacht maar hebben nog wel een shetlanderzomervacht. Zat te denken om ze te scheren maar volgens mij wordt dat nogal lelijk. Wie weet dat?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:39

halloo trouwe bokkers! 8-)

ik voel me heel schuldig dat ik er zo lang niet op heb gezeten! nouja wel steeds bijgelezen want dat vind ik gewoon leuk :D maar niet geantwoord!
Ik rijd nog steeds lekker met Tina & Turner, mn dressuur te verbeteren in het weiland :D af en toe even lekker de weg op, heb ze laatst gebruikt om een enquête te houden in een woonwijk :P krijg je natuurlijk veel bekijks mee!

Laura echt heel vet dat je Tum Tum hebt! echt identieker kan het bijna niet!

Er zijn lekkere punten gereden zie ik op hoofddorp! Gefeliciteerd allemaal!

Jelle hoe is het met Mick? staat ie alweer bij jelle?

even een updatetje van tina en turner voor de kar;
zaterdag heerlijk in het weiland gereden :
Afbeelding

Afbeelding

en turnertje :D
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:43

leuke foto's evelien :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:47

Zo....effe een tijdje niet geweest....
maar wat een leuk stel hierboven aan de pagina!

Ik ben vandaag met Anneloes naar Zeijen geweest, was 1e keer voor mij om in't echt te groomen en op de kar mee te rijden.
Vond het erg leuk, en we hebben geloof ik met tinie10 nog gepraat! En met nog een paar, leuk en gezellig, iedereen kletst met iedereen! en dan ook nog dat super weer erbij!

En, had het niet verwacht haha, maar kwam ook nog bekenden tegen die ik niet van de "men-wereld"ken :+

De uitslag zal Anneloes zelf wel posten!

@Napie, geloof dat ik ze niet zou scheren in deze tijd, omdat hun zomervacht onder het nog mss beetje aanwezige wintervacht, maar ervaring heb ik er niet in, dus kan je geen echt advies geven

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:49

leuke foto's evelien!

evelli, goede resultaten! en mooi dat leet zo braaf was!
zijn er foto's gemaakt?