[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:13

Maisie heel veel sterkte met het verlies!!

Bertha tuig die kleur bruin zoals ik het bij buckje zag vond ik wel heel erg mooi ogen...

Jenkins: wat goed van hem hij gaat met sprongen vooruit.

VHU: jij bent ook lekker aan de slag met die knollies :D.. leuk joh.. ik heb vandaag ook weer ander half uur op rivaldo buiten gereden met een fries samen.. wow wat gingen we hard.. durfde dat na me ongeluk nooit meer te doen. Heb nu amper last van spierpijn en we gaan waarschijnlijk met zn 4ren (fries, fjord, nrps en rivaldo) kennismakingsklasse starten onder het zadel :D Helemaal leuk!

Mij maakt het niet precies uit wanneer we zullen gaan. Waar zit naaltje ongeveer? Buckje leek het ook erg gezellig om te gaan!

Ik heb mijn moeder een leuk kado gegeven (althans dat denk ik want ze reageerde erg leuk) ze gaat een lesje volgen bij een vriendin op haar fries.. mijn moeder was altijd al gek van dat paardje en haar eigenaar is erg rustig om met mijn ma de tijd ervoor te nemen. Mijn ma begon gelijk over de spulletjes die ze nog had die ze dan alvast even moest opzoeken enzo.. zo leuk!! Na 2 jaar niet gereden te hebben zag ik echt weer een blij gezicht :D.. (mijn moeder kon alles stap, draf galop als ze het diertje vertrouwde, maar is een paard rennerig dan raakt ze snel in paniek) Moederdag geslaagd 8-)
Fries liep gisteren ook mee in mijn kinderlesje met een meisje van 10 jaar.. Zo zoetjes <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:22

Wat leuk dat je dat voor je moeder hebt geregeld! Wou dat ik zo'n dochter had ;)

Citaat:
VHU: jij bent ook lekker aan de slag met die knollies .. leuk joh.. ik heb vandaag ook weer ander half uur op rivaldo buiten gereden met een fries samen.. wow wat gingen we hard..
Nou....erg hard ben ik niet gegaan :+ Met Nolanda gewoon tempo en zowaar een klein galopje. Omdat het tuigers zijn ga je met gewoon draftempo al enorm de lucht in ze gooien gewoon nogal op zeg maar :D ik moest zo lachen halverwege, had met toch spierpijn niet in mijn benen (want gaan doet ze wel) maar in mijn buik }:0
Met Jarava heb ik wel gedraafd maar galop durfde ik niet aan want hij is zo'n kasteel, moet ik wel even aan wennen hoor. Hij is wel super op je stem dus hij komt wel weer terug maar jongens, jongens, als dat gaat draven zit je zo ongeveer 2 meter boven de grond _O- Dus ik heb hem af en toe maar toegesproken dat ik in mijn jonge jaren wel wat dapperder was maar dat ik me nu aanpas bij zijn leeftijd :+ Laatste stukje wilde hij graag in draf, ben ik maar in een soort zweefzit gaan zitten als op de dravers. Dat zat alweer wat comfortabeler.

Maar eindelijk weer eens lekker ontspannen en vrolijk van het paard af, dat is me ontzettend veel waard.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:27

haha :P

Rivaldo was vandaag minder relax :P.. voorheen al steeds op zij springen. Maar vandaag ook niet meer normaal draven (wat ik ook voor de kar wel is had) alleen maar lopen dribbelen en klooien :P Ik weet dat ik dan best boos mag worden maar uiteindelijk moest ik gewoon zo lachen erom dat hij zich zo enorm aan het opfucken was :P... Kleine dondersteen!

Mijn moeder reageerde eerst van oh echt,, is die groot? En daarna kwam ze los :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:05

heey iedereen.

jeetje Maisie wat verschrikkelijk, hij was zo gaaf, wat een zwaar verlies moet het zijn om jullie topper te verliezen.

@L_rivaldo, wat een leuk moederdagkado

@VHU leuk dat je weer lekker aan et buitenrijden bent.

Gister flink wezen stappen, Waylon viel erg tegen maar ilse de lange is Live wel erg gaaf, uiteindelijk pas om 4 uur thuis vanacht, vanochtend toen ik wakker was ook een flinke kater :o
vandaag weer voor het eerst op Voice gezeten, ze was superfijn te rijden en duidelijk sterker geworden door de lessen bij bartels. kan nu echt niet wachten tot het zaterdag is!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:19

Naalt zit omgeving breda :) Mastbos, pannehoef (is leuke route naar pannekoekenhuis, wel een complete dagrit dan..)

ge-moederdagd... :z
vanochtend met dids gelijnd, ging netjes, alleen bijna bij stal ging hij rotzooien, dus even uitgevochten door net zo lang stal voorbij te gaan tot hij netjes deed :))

mooie ritjes gelezen
en een :(:) voor maisie

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:24

ja heb maar gelijk de menweek afgezegd wij gaan dus ook niet.

Iedereen bedankt voor de reacties. Zit nog met tranen. net 11 jaar en dan op zo;n manier pff niet te bevatten. Heb mijn eigen pony's nog maar een extra knuffel gegeven.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:52

Avond :wave:

Pff vreselijk Maisie! Sterkte vanuit hier, ik weet jammergenoeg hoe erg het is zo plotseling je paard te verliezen. Kop op jullie beide!
En Chantal ook ff beterschap, hopelijk geneest je hand goed en hou je geen blijvende schade.
Verder heb ik wel bijgelezen, las over lichamelijke klachten en daardoor o.a. niet meer kunnen rijden. Ik prijs mij rijk, ik heb gelukkig weinig. Enkel een rare heup door een smakker van een jong paard 10 jaar terug, maar daarmee is te leven/rijden. Kan alleen niet op andere zadels rijden, enkel op mn eigen zonder pijn te krijgen.
Verder ben ik niet zo sterk in alles onthouden vandaag, sorry :o

Zag dat ik donderdag gezellig tegen Martine start met dr pony. Die mag 2 voor mij. Ik ben benieuwd :D
Heb vandaag Viva verhuisd naar dr eigenaar. Daar gaat ze bevallen. Nou duurt dat nog een paar weken maar dan kan ze rustig even wennen. Voor die tijd nog ff het bos onveilig gemaakt, ze had het tempo weer abnormaal hoog voor een hoogzwangere dame :+
Check dr formaat... Ik ben benieuw wat eruit komt, óf het is een olifant, óf het heeft goed zwemles gehad in et vele vruchtwater :+

Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:13

lauara, leuk cadeau zeg!!

Maisie, sterkte ermee!

Royaltjuh, wat een gave foto!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:25

maisie sterkte.

leuke foto anneloes

ik hoop ook dat ik er zonder schade door kom.

lacuna: wij reden bij ons het dorp uit en daar zit een weg van rechts, een doodlopende straat enn daar kwam een auto weg. die hebben wij niet gezien en hij ons ook niet. hij reed dus ook door.

heb veel pijn en last van mijn nek.
mijn vriend begint nu ook klachten te krijgen, dus die gaat nu ook naar de ha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:34

Maisie: Wat een naar bericht! Ik wens jou en Remko veel sterkte met het verlies van jullie topper! Hij was ontzettend gaaf!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:22

Gave foto anneloes, vooral met die achtergrond! Ze heeft een lekkere buik!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:37

Jenkins, als je het toch wilt proberen en foto’s wilt zien op pony’s (heb dat tuig dus ook gehad) dan kan ik ze wel plaatsen.

Voor de gene die het mij vroeg het Basic tuig van pfiff is er niet in het bruin alleen in het zwart.

Maisie, het leven kan maar zo worden afgenomen echt VRESELIJK! Heel veel sterkte het blijft een nachtmerrie.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:39

zo, lange schooldag..
Kan goed janken, mis 2 blokken, dat wil ik niet :\
pff..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:48

Goedemorgen!
jee, heb heel wat bijgelezen, zit op me werk nu, maar er is veel leuks en niet leuks gebeurd!

En vreselijk nieuws van een overleden paard, sterkte ermee meis!
En een auto-ongeluk, ook sterkte, gats 4 week in't gips...
Maar gelukkig ook mensen die iets leuks te vertellen hadden!

En wat een leuk idee, met aanspanningen op vakantie!(Zover is mijn pony nog niet... :P)

Zal weer aan't werk....zooo geeeen zin

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:12

Maisie heel veel sterkte met het verlies! Die rot koliek ook altijd :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:22

Zo ben net terug van vakantie, zal straks even bijlezen! Jullie hebben heel wat af gekletst :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:51

Buckje ik wil graag je foto's zien!
Denk dat ik het tuig gewoon ga bestellen, hoop wel dat sil het past. Maar dat zal toch wel?:P

Ben ook die huppa site aan t afspeuren om mn tegoed op te maken haha, denk dat ik er ook maar een menschort bij bestel ( die zijn denk ik alleen niet nodig in de zomer he? :P) en een tuig ophangset :)

Hoe was je vakantie Jelle??:D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:03

Veel gelezen, niet alles onthouden. Sterkte met overleden paard, Tallechie gaat niet goed, sterkte ook.
Leuke foto Anneloes. Ik zal straks eens naar de startlijsten gaan kiijken, maar je hoeft niet bang voor ons te zijn hoor!! We zijn absoluut geen concurentie! Zaterdag zijn eerste buitenwedstrijd gehad, ik was super trots op hem (probeer hieronder ook nog wat foto's te plaatsen), maar dressuurmatig moeten we nog veel beter worden. Geeft niets, heb alle tijd.

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... wedde2.jpg
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... wedde4.jpg
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1273485680
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1273485720
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1273485744

Sorry, ik krijg het anders niet voor elkaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:04

tine10 schreef:
Veel gelezen, niet alles onthouden. Sterkte met overleden paard, Tallechie gaat niet goed, sterkte ook.
Leuke foto Anneloes. Ik zal straks eens naar de startlijsten gaan kiijken, maar je hoeft niet bang voor ons te zijn hoor!! We zijn absoluut geen concurentie! Zaterdag zijn eerste buitenwedstrijd gehad, ik was super trots op hem (probeer hieronder ook nog wat foto's te plaatsen), maar dressuurmatig moeten we nog veel beter worden. Geeft niets, heb alle tijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry, ik krijg het anders niet voor elkaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:12

Mooie foto's tine :D

Jelle hoe was je vakantie?

Ik ben de komende 2 weken hard bezig voor school, zal ook minder op bokt zijn (denk ik) wil ik wel even doen zodat ik dit in juni nog kan slagen.. Beetje mijn kop in het zand gestoken de laatste tijd.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:17

Ziet er leuk uit Tine!

Ik was even aan t speuren naar plaatjes en informatie van het bertha tuig.. en kwam dit topic tegen, waarin staat dat het voor pony tot 100 cm is? maar huppa zegt vanaf 90 tot 120...
LADPR @ [EA-CO] Deze week een leuk kadootje voor de kou!

Vroeg me ook nog af, of de neusriem vast of los zit van het bakstuk? Iemand zij namelijk dat die los moeten zitten, maar volgens mij zitten ze vast :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:28

het is bij mij gewoon een los riempje ;)

Mmmm.. ik heb ook maat shet maar dan wel van een ander merk..
Scheelt nu inderdaad bij LADPR

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:31

Jenkins, ik heb het tuig ook van haar zou het je ook wel aanraden nette service. Maar de info TOT 100 cm klopt niet, het kan zeker tot 1,20. :) De neusriem zit gewoon los van het bakstuk, je kunt die gewoon verschuiven of eraf halen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:34

aah oke :P
Maar ik kan hem niet bij haar kopen, want moet iets bij huppa.nl kopen haha.
Maar bij huppa ben ik ook tevreden, mag na een maand een zadel in huis te hebben gehad toch nog ruilen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:37

Zo lekker ritje gedaan met Simba en zoonlief mee op de sulky. Hij heeft ook nog dapper stukje gemend erg leuk. Was alweer poosje geleden door dat rotweer van de laatste tijd. Het was nu trouwens nog wel koud, maar had dekentje meegenomen.

@Tine wat is Amerigo toch een prachtige pony om te zien. Moest trouwens erg kijken naar je wagens, dacht eerst, he dat kan toch niet. Rembrand voor dezelfde wagen als Amerigo. Maar toen zag ik dat het toch twee verschillende wagens waren.

@Rolyaltjuh: mooie foto. Maar zo te zien zorgt de merrie ook erg goed voor zichzelf :Y) Toen Ushi drachtig was was ze ook mega rond, kwam beetje spichtig veulentje uit (twee weken te vroeg, gewoon op de wei :o ) met wel ongeleuvelijk lange benen. Maar aan Ush zag je amper dat ze bevallen was (wel aan haar buik natuurlijk) maar ze had ook een flink fors dik achterwerk (echte moeke :+ ).