[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:49

En een goedemorgen :)ddd

Wat een drukte hier! Reageer even niet overal op hoor anders is Smickey2011 niet op tijd met de openingspost. Of we moeten vanaf nu allemaal met kleine lettertjes gaan schrijven :list:

@_PSM_ als ik de wedstrijdrijders hoor met al hun winstpunten denk ik ook wel eens van nou 't stelt bij mij allemaal maar bijzonder weinig voor :+ Gewoon lekker rustig aan tusen de hindernissen je hebt een groot paard dat is lastiger dan een kleine pony.
@Gem vwb met cap je zult eraan moeten geloven <<)
@Frensie er is nu een box beschikbaar als er nog een plekje vrijkomt zou Blondie mee kunnen. Ik zal dus komende tijd nog regelmatig op en neer gaan naar Rijsbergen maar ik beperk het dan tot 2x per week.
@Janouk geweldig die honden _O-
@Frensie supergaaf Boekelo, ben ik zelfs met mijn man 2x heengeweest. Ik hou het lopen tussen de hindernissen etc helaas niet meer vol.

Net al enorm eind gelopen met Wiske nu aan de :9k :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-10-12 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:04

Goedemorgen

Wat een geklets hier. Arme Smickey krijgt het nog druk zo.

Gem: bij alle verenigingen ben je verplicht met cap te rijden ivm veiligheidscertificaat. Ik vind het zelfs vreemd dat er nog plaatsen zijn waar dat niet gebeurt.
Frensie: Gouden Ei is leuk. Ben ik vroeger ook naar toe geweest. Maar nu woon ik veel te ver weg.
Janouk: lekker bankhangen hahaha

Zoonlief wil mennen met Amerigo, dus we gaan inspannen.

__PSM__

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:26

Vanhuisuit, gelukkig FA ik het niet alleen doen :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:30

Gisteren heb ik twee nieuwe geheugenmodules in mn pc gekregen. In de "oude" (in augustus gekocht) zat iets niet goed, waardoor ik blauwe schermen kreeg. Dus als het goed is *fingers crossed* is nu alles in orde en kan ik een poging gaan doen weer mee te schrijven.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:34

ik klop t af voor je mist....

zo, kan wel zeggen dat heel lang heb geslapen, ben net wakker...
bizar, tis gewoon half 10, de halve dag is al op.

manlief slaapt zelfs nog, zit in mn uppie met 1 van de katten benee op de bank.
de andere kat wilde meteen naar buiten.

zal vandaag even kijken of het lukt foto's te maken van alle diertjes in de tuin, mag weer wel eens ge update worden in mn profiel.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:37

Goedemorgen ( :)ddd zing ik met VHU mee, gezellig :D )

ik ben helemaal bij met de ontvangen stukjes hoor, dus ik sta al startklaar ;-) Klets maar fijn door, ben alleen nog aan het wachten op stukjes van de vaste posters, waaronder maar niet beperkt tot Avaluna, Frensie, Maisie, Akshay, PSM, Dingetje en Happytime... dus kom maar op luitjes :D .

De morgen begint hier met de kapper, dan een paard verzorgen die vrijaf krijgt van zijn werk vandaag en vanmiddag eens kijken wat we gaan ondernemen.

Gaat hier trouwens iemand nog naar tentenkamp???

edit:
* vergat VHU voor de stukjes waar ik nog op wacht :o , hoe is 't mogelijk, onze harde kern-topiccer vanuit deel 1 !!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:52

Frensie schreef:
Gem schreef:
Nieuwe policy van Katsbek: verplicht met cap rijden >;) .

*\%/* _O- :') Sorry... kon het niet laten Y;( No hard feelings?

_-:( :D :D , ik moest metéén aan jou denken toen ik Jeroen aan de foon had :D . Jij hebt hem vást gebeld _O- !
Getverdegetver... moet ik nog iets gaan bedenken voor mijn oortje ook :roll: .

VHU verhuizen naar een andere stal. Lijkt me vreselijk als je ergens echt op je plek bent, maar de afstand je steeds opbreekt. Ik heb hetzelfde, maar het is nét te doen qua afstand. En als dochter over een kleine 2 jaar op de middelbare zit, wordt het alweer makkelijker. Nog ff doormodderen dus.

Tine: als cap dragen bij verenigingen verplicht is, vraag ik me toch af waarom de cap op dressuurwedstrijden nog steeds niet verplicht is. We mogen nog altijd met een hoedje mennen tijden D+V.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:20

@Smickey2011 terwijl jij postte, was ik aan het schrijven :+ je hebt hem binnen.

@Gem toen ik nog werkte in Breda was het 'maar' 2x meer op en neer rijden, dat scheelt ook weer... maar het is afstand in combinatie met mijn rug en ook de benzineprijzen hoor want die zijn gewoon echt giga, daar stal ik haast een extra paard voor (en daarom kan Blondie als het meezit ook gewoon mee). Maar ik vind het echt heel jammer. Hoop ook dat ondanks het vertrek het contact goed blijft, ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad en vreselijk veel geleerd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:20

Hoedjes bij de D&V zijn uitgezonderd van die regel. Verder is het hier ook altijd met cap op mennen.
Zowel lessen als vaardigheid en marathon. Vind het wel een goede regel hoor.

Heb ook hardgelopen met evy maar ben na les 15 ofzo gestopt toen had ik het te druk (vond ik zelf :o )

Zal ook nog even een stukje sturen heb alleen weinig inspiratie.

Volgens mij gaat het hier zo regenen hoop niet al te lang want wil nog wat met de pony's doen. Verder moet
het huis een grote beurt en de cavia hokken schoon.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:35

@Bic: thanks, het was zeker een gedoe. Blij dat alles nu weer normaal werkt (eindelijk). Ben ook wel benieuwd naar een recente tuinfoto :D
@VHU: kan me voorstellen dat het je op gaat breken, elke keer zo ver rijden naar je paard.
@Smickey: hoe gaat het nu met Mick? Alweer beter?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:07

Ik ben bij :D .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:22

haha, bij met bijlezen Ava ;-) Nu nog stukje maken :)) Hoe was vergadering?
Mist, Mick liep eergisteren aan longeerlijn goed, heeft nu twee dagen rust voor de zekerheid en morgen weer even voor de kar kijken. Als dat allemaal goed gaat, maandag weer rug belasten en kijken hoe dat gaat. Stuur jij ook stukje met 2 foto's voor de openingspost? Staat Vjell inmiddels voor de wagen???

Hier valt de regen weer gestaag uit de lucht -O-
Straks nog even wat boodschapjes halen en dan eind van de middag ons zeepaardje uit zijn oceanenwei gaan halen vrees ik :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:27

snert weer :)) -O-

wij gaan naar de bios vanmiddag...
naar TED gaat over een knuffelbeer :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:29

Ik zal even wat foto's zoeken.
Nee Vjell staat nog niet voor de wagen. We gaan binnenkort wel rustig aan beginnen. Eerst weer even een bandje erachter (hij heeft tenslotte al 5 jaar niet meer voor de wagen gestaan) en daarna kijken we wel. Er staat sinds kort een tweewieler op stal die we kunnen gebruiken, dus wie weet. En ondertussen sparen we hard door voor een wagen. Volgende maand bij Paard&Koets eens wat ideetjes op gaan doen.

Fijn dat Mick weer goed loopt. Wellicht was het dus toch een verstapping.

Hier ook bakken met regen helaas. Zul je zien dat het vanmiddag (als ik dus op een verjaardag zit) droog wordt. Rijden zit er niet meer in vandaag ben ik bang. Hopelijk morgen wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:16

Gem schreef:
Tine: als cap dragen bij verenigingen verplicht is, vraag ik me toch af waarom de cap op dressuurwedstrijden nog steeds niet verplicht is. We mogen nog altijd met een hoedje mennen tijden D+V.

Bij de dressuur mag je nog met hoedje (maar dat zal over paar jaar ook wel verdwijnen), maar bij de vaardigheid absoluut niet!!!

Vanmorgen maar kort gemend met Amerigo, want het begon te regenen. Toen wilde zoonlief niet meer. Watje hahaha

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:02

stelletje kletskousen!! :P

vanochtend al gewerkt! en daarna door na stal gemest en gevoerd!! in de regen _-:( stap ik in de auto om naar huis te rijden is het droog..... :roll:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:23

Ik wilde ook nog wat doen met de paardjes, maar na het hh, maar buiten aan de slag gegaan.
Paarden staan in de "nieuwe" wei, onderste wei gemaaid met de bloter, zo nog even met de sleep er door en aangezien die wei nog nooit kunstmest gezien heeft nog een kunstmestronde.
Dat laatste gaat man zo doen, ik ga nog wat dingen in de tuin schoonmaken en dan kan dat ook weer naar binnen, langzaam winterklaar maken, de bloembollen moeten hier ook nog de grond in, is wel leuk van de week met dochterlief.
Kortom: paardjes hebben vrij vandaag, m.n. Romeo was helemaal gelukkig in de nieuwe wei.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:07

Owww Crazymel moet ook nog stukje aanleveren voor nieuwe topic :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:08

@avaluna: Jullie goed bezig zeg! De tuin moet hier ook nog winterklaar, de bollen moeten weer gerooid worden voor volgend voorjaar, maar met dit natte weer sla ik nog een paar dagen over ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:48

Hier ook bezig met tuin winterklaar maken. Alle tuinmeubelen zijn vandaag door de mannen naar de deel gebracht. Bloembollen moeten er nog in, maar weet niet of dat morgen gaat lukken, weersvoorspelling lijkt niet erg best.

Morgenochtend weer met Thabor mennen. Daarna nog even met Rembrand, kan ik even in de binnenbak oefenen, heb ik net wat meer ruimte dan thuis.
Eigenlijk wilde ik smiddags met zoon een buitenritje ohz gaan maken, maar vrees dat ik daar nog niet fit genoeg voor ben.

Nou, ik ga maar eens beginnen met het avondeten. Vanavond krijgen we nog bezoek van iemand van de vereniging. Zij gaat de ponywedstrijden organiseren en moet nog worden ingewerkt. Waarom haar voorganger dat niet doet is me niet helemaal duidelijk, dus nu zijn wij de klos. Gaat weer heel veel tijd in zitten, maar goed, is wel fijn als iemand het wil doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:10

Vereniging mag wel heel blij met jou / jullie zijn Tine! Lekker dat je morgen even onder dak kunt gaan mennen met beide heren. Het is hier ook zulk hondenweer geweest echt niet normaal. Zoonlief had hockeytoernooi en die mannetjes zijn echt wel bikkels maar nu waren ze gewoon een beetje sneu :brr:

Zo vandaag voer wezen kopen zodat Bente alvast wat ingeregeld kan worden (wil haar grotendeels op muesli en van die bix voor sobere rassen, niet dat ze sober is maar daar zit vrijwel geen haver / melasse in, nu staat ze op de brok van stal) & wortels en een enorme hoeveelheid van die buffelhuid-kluiven voor de honden :Y) op dinsdag en donderdag zijn ze zo'n 6 uur alleen, Wiske verzint regelmatig iets tegen de verveling met als top-bezigheid het uitvlooien van wc rollen die ze steelt uit de wc (ze kan de deur open maken) of het in de waterbak gooien van alle knuffels :roll: als ik een paar kluiven in de gang leg hoop ik dat ze zich voornamelijk op de kluiven richt :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:11

tine10 schreef:
Gem schreef:

Bij de dressuur mag je nog met hoedje (maar dat zal over paar jaar ook wel verdwijnen), maar bij de vaardigheid absoluut niet!!!

Dat bedoel ik, maar ik schreef het niet volledig Y;( .
Jammer, ik vind de dressuur veel meer uitstraling hebben met hoedje als met cap.

VHU: wat is dat toch met knuffels in de waterbak.... mijn vorige poezels (Siamezen, de hond onder de katten) deden dat ook! Elk spinnetje (van die fluwelen dingen met ijzerdraad) verdween in de waterbak!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:16

@VHU: ik snap dat het niet leuk is, maar moet wel lachen om de hobby's van Wiske :o :D .

Hier is het nu flink aan het regenen, maar de kunstmest zit er net op, dus is niet erg en komt dus zelfs wel gelegen ;) .
Ik heb zelfs mijn was al binnen :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:30

Wow, VHU, wat heeft Wiske leuke hobby's _O-

Op zich vind ik het niet zo erg om in de regen te mennen, alles naar de vereniging brengen kost namelijk erg veel tijd en energie (wagen op en van de trailer vind ik zwaar werk), maar goed, omdat we toch binnen gaan rijden om met Thabor te oefenen en ik nu een bus heb die het kan trekken, mag Rembrand ook mee

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:37

Zo iedereen lekker bezig geweest !!!

Haha die wiske apparte hobby's. Ga je subli voeren? Ik voer nu dieetmix maar heb er net een zak
pavo allsports bij gehaald voor robijn voor de wedstrijden. Vind m een beetje flauw heb liever
dat ik wat moet inhouden dan dat ik steeds bij moet tikken.

Vanmiddag stallen gemest paardjes stonden al buiten om half 9 dus die hebben een lekkere
douche gehad. Daarna nog even bij Z1 proef van vriendin wezen kijken en toen weer
terug naar de paarden nog rondje met ferro gereden en het spul binnen gezet. Hopelijk
kan ik morgen de bak weer gebruiken om te longeren.