[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:03

Poe prinsjeH wat een gedoe met Harley gelukkig heb je goede hulp. Hopen dat het rare gedrag
snel weer over is.

happytime heeft last van water (je bent vast niet de enige)

vhu gaat bitloos. Ik ben er op zich ook wel voorstander van. Ligt wel enorm aan hoe
het paard is. Bij ferro zo ik als ik er op kon zitten het zo doen. Maar voor de kar dan
net weer niet.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:08

even snel bijgelezen vanuit een regenachtig ermelo :brr: gelukkig zitten we in een luxe huisje en ook de pownies staan super verzorgd. Vandaag met een geleende tweewieler achter brutus gehangen daar mijn menkar en trailer gelijk een onderhoudsbeurt krijgen in kootwijkerbroek, echter ik vond het maar vreemd rijden ondanks t feit dat hij haast nieuw is :o . Ik durfde simba er niet voor te zettendus die heb ik maar gelongeerd.

@ lacuna, wat een verschrikkelijk nieuws meis :(:)
@ tine, dat is ook super schrikken als je manlief zo ziet liggen en paard voorbij ziet komen zonder menner.hou hem maar goed in de gaten :oo
@tallechie gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje
@maisie, ik dacht ook ind vitamine e en selenium voeren.
@PrinjesH, ik kan me voorstellen dat je de aankoop van een kar nog even uitsteld om te kijken hoe Har zich verder ontwikkeld.
@nouvel gecondoleerd :(:)
Verders ben ik t even kwijt :o sorry voor diegene die ik vergeten ben -O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:17

Het weer is niet super inderdaad

Te vroeg gejuicht hij is al weer wakker, en aan het krijsen

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:25

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:14

Hier regent het ook.

Daan uiteindelijk om 2330 op bed gedaan. Vanochtend kwam hij om half 7. Dat was dus heel netjes. hij lijkt ook al weer vrolijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:04

Goedemorgen.

Hier ook weer regen. Wilde met Rembrand ohz een buitenritje maken, maar dat moet ik maar uitstellen. Kijken of het weer vanmiddag beter is, dan begin ik vanmorgen maar "leuk" met huishouden. Bleh.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:05

Hier is het nu droog.
En ik ga daar meteen gebruik van maken. Zometeen eerst naar de veulentjes en stormpje toe. En dan even alle spullen verzamelen voor morgen, dan hebben we de korenrit van onze menvereniging met Sunny.

Die tip om rustig koffie te gaan drinken en je paard maar wat te laten springen kreeg ik ook van een aantal ervaren menners van de vereniging. Werkt bij ons prima, Sun kan nu al veel beter stilstaan. Storm is gelukkig heel erg braaf met stilstaan, die kun je gerust een half uur laten staan, zal hij enkel van zn ene achterbeen op zn andere achterbeen gaan staan ;)

VHU goes bitloos ;)
Gaaf hoor, gifgroen kleurtje!

Paardenbladen, op dit moment heb ik er geen meer. Bit vind ik weinig aan, Ros ook (had ik een jaarabonnementje want daar kreeg je een hele fijne goed gevulde poetstas bij :P) en de mensport heb ik laatst ook opgezegd want vond m erg saai en meer-van-hetzelfde worden.
Ben nog op zoek naar een leuk blad over NH, maar kan dat nog niet vinden.

VWB de spierbevangen Ferro, wij kunnen je hier natuurlijk allerlei tips meegeven wat bij onze ervaringen goed gewerkt heeft. Dat wil niet zeggen dat het bij jouw paard ook zo goed gaat werken. Ben daarom heel erg benieuwd wat je DA ervan zegt.
Ook geef je aan dat je een reinigingskuur wil geven, maar ik denk zelf dat het lichaam nu wel even iets anders/beters te doen heeft dan reinigen, de lever krijgt al hogere waarden (weet je ook welke waarden verhoogd zijn) en die zou je nu dan ook nog overbelasten door de afvalstoffen waar de lever in eerste instantie al niks mee kon en die opgeslagen heeft in het lichaam nu uit het lichaam te trekken en opnieuw aan de lever aan te bieden. Het lijkt mij niet de meest handige keuze op dit moment.

Dennis stond voor Jan Joker bij de keuring, balen zeg. Hadden ze dat niet aangegeven dan?

Fijne dag allemaal!
Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:26

Yeah hier schijnt de zon *\o/*
Ga zo aanhanger ophalen en wagen ophalen :D
Nou, VHU goes bitloos, dat wil zeggen, ik ga niet per definitie onder het zadel met bit. Nu had ik niets bitloos meer liggen dus heb een sidepull gekocht waar dus ook een bit in kan, mocht ik dat toch veiliger vinden. Dus het is nu niet zo dat ik eeuwig en altijd bitloos zal rijden hoor. Heb er wel vaak mee gereden en dat reed heel fijn (zowel bij mijn KWPN'ers, dravertje als bij de haflinger). Met mennen zal ik het zeker niet doen, that's for sure :+

Askazita aan de opruiming, Tine aan de poets, Daan weer bijgedraaid, hondje van Tallechie zorgelijk :(:)
Koffiedrink tip heb ik inderdaad ook toegepast destijds bij Snuit :j die stond toen we hem net hadden ook werkelijk te stuiteren voor de wagen en recht omhoog, zodra je ook maar richting de wagen ging na het optuigen, moet je hem nu zien :z

:wave:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:43

goeiemorgen!

hier zowaar ook een zonnetje! *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:46

Hier nog bewolkt met wat wind.
Dennis stond wat te rillen vanmorgen, maar was wel droog. Dus maar een berg afgewaaide wilgentak in het land gegooit om te eten :).
Roos en Caya het zelfde, die staan op dieet en hadden dus geen berg hooi gehad en stonden in de padock. Dus die ook meteen snel gevoerd.

Hopelijk is het vanavond nog droog. Dan wil ik met Roos nog een rondje doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:53

Goedemorgen !!
Tallechie fijn dat Daan bijgedraaid is...hondje met zorgen, altijd lastig !
Dennis rillende pony's ! lekker eten erin en het zal wel weer beter gaan.
vhu bitloos rijden, is toch een super oplossing !!! en je gaat je wagen halen vandaag !! perfect !!
Askazita, allemaal spulletjes in de verkoop, ik heb niks nodig...
Lacuna een paardendagje en morgen menrit....heeeeerlijk !!!
Tine, morgenochtend zou de zon schijnen !! misschien rit uitstellen tot dan ??
Ollie zit in regenachtige Ermelo....luxe huisje en Brutus voor een tweewieler ?? foto's !!!!! ik ben gek op dressuurpaardjes voor tweewielers, vind dat zooo chique staan !!!

Melody is ook een stuiterbal met halthouden en wegstappen, met name op zandgrond ..... dat blijkt nu dus een andere oorzaak te hebben gehad, het halthouden aan zich is het probleem niet, maar het weer op gang komen deed haar achterbeen gewoon pijn...
kan dus ook nog een medische oorzaak hebben, zo zie je maar weer...
Ik hoop straks als ze pijnvrij is een heel andere pony voor de wagen te krijgen, met geduld en oefening !! komt vast helemaal goed.

Morgen heb ik de eerste dag van een airbrush-cursus....ben zooooo benieuwd !!!! :j

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:06

Biancoo veel plezier met air bruschen vandaag.
Tallechie proficiat met nichtje, en beterschap voor Daan. Wat betrefd het betalen van instructrice om te mogen rijden zou ik ook niet doen. Zij heeft even geen paard om uit te brengen en kan dan jou paard rijden, maar niet dan ook nog geld vragen.
Hier stonden de pony's gisteren allemaal op stal, helemaal droog dus die hebben er lang gestaan, stel je voor dat je nat wordt. Mijn zijn echt geen shetten maar eerder van die sjieke keuringspony's die geschoren zijn als je ziet hoe ze reageren op regen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:22

ik ga het ook anders doen. Simone (lanouska) komt tijdelijk Veale 1 x in de week bijrijden. Mijn instructrice gaat alleen les geven, mocht het niet lukken dat ik hem er dan niet door krijg, kan ze er altijd even 10 minuten op. Zij doet ook maar een half uur, normaal geen probleem maar kost me wel elke keer geld.

Simone kan veale dan gewoon wat langer rijden, net zolang als nodig is. Kost me alleen benzinevergoeding

Ik hoop voor je bianca dat melody straks makkelijker is voor de wagen. En succes met de cursus.
Sonjim haar pony's staan droog
Dennis rillende pony's. Veale was van de week ook aan het rillen, maar hij komt 's nachts op stal.
Hier nog steeds regen.

Fysio voor Daan komt zo. huis is al opgeruimd en schoon. Straks de administratie nog doen.

Mijn vriend is zijn vader van schiphol aan het halen, als hij terug is (rond 12 uur) wil ik even naar veale even rijden of longeren. Daarna op kraamviste. Vanavond gaat vriendlief ook weer weg.
Ik heb nog steeds spierpijn, last van mijn kuiten en enkel van dinsdag. Maar wil er eigenlijk wel op, zodat hij wat losser is voor morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:36

Top geregeld Tallechie +:)+ zowel voor jou als Lanouska!
Nou ik ga echt :wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:38

Grrr heb er zo'n hekel aan als mensen te laat komen. De fysio is wederom te laat. Terwijl daan normaal gesproken om half 10 eten moet hebben. Hele schema weer in de soep

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:02

is ook vervelend als mensen niet op tijd op hun afspraak komen....
Super Tallechie, dat gaat vast goedkomen met Vaele en lanouska en met jou !!!
ben aan het werk, maar moet straks met zoontje naar de dokter, heeft nog steeds oorpijn....denk dat hij doorgewezen word naar de kno arts, moet wel, want hij heeft iedere keer oorpijn en ontsteking, zo zielig, nu moet hij in september beginnen met zwemles....moet wel allemaal kunnen....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:55

@ lacuna ik heb de uitslagen op de mail. Maar ik ben er niet zo goed in. DA adviseerde alleen
om wat rustiger doen in de training. Heb even gekeken ALT is 17 zou tussen de 2 en 15 moeten
zitten. GGT is 45 zou onder de 30 moeten zitten en GLDH is 13.03 zou onder de 12 moeten zitten.
Dat wat betreft de lever.

Verder nog de spieren CPK 510 moet onder 260 zitten en LDH is 619 moet onder de 400 zitten.

Tallechie balen dat de fysio te laat was.
Askazita heb helaas niets nodig moet ook nog een keer een topic maken.
VHU gaat haar wagen ophalen !!

Ik ga lekker naar buiten hier schijnt de zon. Moet de cavia hokken schoonmaken.
Afgelopen zondag zijn er 2 beebs geboren die zal ik nog even op de foto zetten
zijn echt schattig <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:00

Bianca komt vast wel goed inderdaad. Vervelend van je zoontje.

Fysio is geweest. Kwam wel geteld om 10 uur dus een half uur met een kind gezeten die honger had.
Hoofdje is nog niet helemaal goed, moeten hem nu overdag ook in het kussen leggen en zodra hij op zijn rug ligt weer terug liggen. Beetje lastig,want hij wil gaan omrollen maar dat mag dus niet.

Ik heb mijn spullen ook uitgezocht. Heb nog bitten, dekens, halsters e.d. liggen. Dus iemand die wat nodig heeft roept u maar.

Vhu veel succes met de wagen ophalen.

Veel plezier buiten, leuk maisie kleine dieren zijn altijd leuk. Ik mag er geen dieren meer bij hebben dus daar houd ik me ook maar aan.

Hier regent het nog steeds.

Ik schrok me net rot, was achter met daan bezig toen opeens de deur open ging. Mijn vriend kon het nog niet zijn. ... waren het mijn ouders, die waren in de buurt dus kwamen langs :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:17

Ik ben bij, maar val ff niet in herhaling *is ook droog hier*

@Tallechie: dat is idd erg lastig dat omleggen als ze al wat ouder zijn :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:18

Hij wordt ook boos omdat hij wil omrollen, maar kan niet verder door het kussen.
Gaat hij keihard huilen en gillen, omdat het niet lukt :+
maar anders moet hij een helmpje op dus dan maar zo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:38

Even snel, moet nl gaan koken. Vandaag eten we tussen de middag warm, omdat zoon vanavond judo heeft. Dan wordt het zo laat als ik daarna nog moet gaan koken.

@ Tallechie: vervelend van Daan, maar idd dit beter dan een helmpje. Heb ook vreselijke hekel aan mensen die te laat komen.
Wat voor maat dekens?? En wat voor dekens? Mooi geregeld voor Veale!

@ Maisie: kan je helaas niet helpen met de uitslagen, zegt me niets.

Hier nog steeds regen. Nu moet ik echt gaan koken. Doei

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:14

Maat 205. Een donkerblauwe regendeken met voering en een grijs zwarte regendeken zonder voering. En een blauwe fleecedeken 205.

Hier was het net droog. Net dus even met dribbel en Daan gelopen. Die wilde niet slapen. 45 minuten gelopen. Goed voor de beweging, moeten echt nog wat kilo's af. Nu snel broodje eten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:18

Ik zal eens gaan kijken welke maat Thabor heeft, want voor hem heb ik nog geen dekens.
Rembrand krijgt maar een vrije dag, kan het even niet opbrengen. Straks nog wel even zoontje op de pony.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:23

@tine: dat kan ook best :(:)

Ik ben bijna klaar hier, nog ff naar het postkantoor en dan ga ik ook met dochter en pony op pad *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:17

Pony staat al klaar op stal, maar zoonlief wil nog verder slapen. Sufkop :j Hij heeft straks judoexamen. Nou ja, ik ga over een kwartiertje nog maar eens proberen, anders ga ik maar even longeren met ponybeest.