[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:37

een kindje vanochtend zei meisje kwam mee met een lesklantje
hij heeft een hartje op zijn kont
zeg ze heel serieus ja maar dat hebben alle paarden ook sterretjes regenboogjes en hartjes. Dat is heel normaal!

Denk dat ze bedoelde die my little pony paardjes :P
Geweldig die fantasie van die ukkies <3

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:54

Ik geloof dat ik voorlopig niet zit te wachten op een meeting waarbij we met meerdere aanspanningen op pad gaan. Na de laatste twee ritten die ik samen met anderen heb gehad, ben ik waarschijnlijk weer een maand bezig op Nick weer een beetje leuk voor elkaar te krijgen. Rijden met groepen geeft veel spanning in mijn span en dan krijg je ineens van die trukjes zoals bokken en stijgeren voor de wagen.... pffff...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:20

Beterschap Tachellie!

Buckje: Zal het tuig dan passen op een pony van 1.15? waarschijnlijk is het daar al te klein voor?
Heb nu wel al zwart goedkoop tuig, daarmee beleer ik hem, maar vond dit wel een leuk kleurtje. Helaas is het voor mij voorlopig niet haalbaar om duurdere tuigen aan te schaffen.
En moet iets van die website kiezen :P maar misschien word het toch wel opnieuw een zadel, maar dan kleiner dan het zadel dat ik nu heb gekocht haha. Ach moet het nog maar even goed bekijken allemaal :)

Rivaldo inderdaad leuk he die kinders! Was een keer een kind die zei tegen sil: als je een knuffelbeer was had ik je mee naar huis genomen :D
en ook was er een kindje op stal, dat tegen haar pony inene zei: lekker he dikke druif! Nou ik kwam niet meer bij! blijkt dus dat dat kind dacht dat het iets heel liefs betekende haha :D

Lees veel over mensen met lichamelijke klachten. Zelf heb ik ook last van lichamelijke klachten heb er alleen niet een naam voor oid :P Heb ademhalingsproblemen en daardoor adem ik niet altijd goed.. veel gehyperventileerd enz en daar hebben mijn spieren erg onder geleden. Als ik paard rijd, krijg ik niet alleen meteen al na 5 minuten kramp in me benen, ik vergeet dan ook te ademhalen haha. Eigenlijk best wel dom he :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:31

jeetje tallechie! :(:)

Sander lotte geslaagd voor examens, SUPER! :)

gezamenlijke menweek; helaas.. Dids heeft huisarrest omdat z'n baasje geen vervoer heeft :')

heb de rest ook bijgelezen, maar 't blijft niet zo goed hangen op deze uitslaap-ochtend.. Ik ga er vandoor naar stal, anders kon ik met Dids niks vandaag.. Langleve moederdag..
Dus wij gaan nu op een rondje lange lijnen, weer kilometertje of 7 :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:04

Jeetje tallechie, zal wel schrikken zijn geweest! 'gelukkig' is het alleen je hand.

menweek/weekend is leuk.
denk alleen niet dat wobbe en ik daar dan al klaar voor zijn (conditie etc.)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:13

Jammer het hoeft niet perse de hele dag rijden zijn hoor bedoel meer een paar uurtjes een ritje ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:19

Aan alle mama's in dit topic: een fijne moederdag! ;)

Rivaldo: best wel vervelend dat je handen zo moeilijk doen. Wel lief dat die kindjes je stal hebben gedaan!
Een menweekje lijkt me erg leuk, maar met Romeo gaat dat niet (geen vervoer) en we gaan deze zomer al een wek met onze haflingers naar de Veluwe. :o

Dennis: Trendy die verkocht is, hopelijk hebben de nieuwe eigenaars er een fijne tijd mee!

Buckje: Ik heb ook ondervonden dat het leven niet stopt als je niet meer mag paardrijden. Helaas doen velen alsof ik gehandicapt ben en helemaal mijn paardenleven moet opgeven. Als ik in jouw plaats zou zijn, zou ik het niet erg vinden dat rijden met grote paarden niet meer gaat. Eerlijk gezegd heb ik veel meer plezier aan de kleintjes! Ik zeg niet dat de groten geen lieverds kunnen zijn, maar ik persoonlijk ben meer voor de ukkies <3 Bij Romeo past de slogan ook helemaal: "Klein maar dapper!" (en ongetwijfeld ook bij héél veel ukkies hier!)

Tine: ohz rijden is inderdaad erg leuk, maar als je accepteert dat het gewoon niet meer gaat (in mijn geval mag ik niet, maar het gaat ook niet, doet véél te veel pijn), dan heb je eens zo veel plezier aan het mennen! Het enige nadeel aan het mennen vind ik dat ik niet alleen kan gaan. Misschien als Romeo iets meer bevestigd is in het mennen dat het wel eens kan, maar voorlopig echt niet. Ohz ging ik er bijna altijd alleen op uit, vond ik heerlijk! Gewoon genieten van de geluidjes en van je paard onder je kont te voelen bewegen.

Tallechie: Jeetje zeg, hand gebroken :? En hoe is het voor de rest? Geen andere letsels? Veel beterschap!

Jenkins: dat is ook niet goed hé, vergeten om te ademen! Ook die kramp in je benen is best vervelend! Kan/mag je nog ohz rijden?
En ivm het niet haalbaar zijn om duurdere tuigen aan te schaffen begrijp ik heel goed. Ik had hetzelfde, maar heb toch goed gespaard :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:36

heb alles bijgelezen.
goed gedaan tine en sl
ik heb zelf ook wat gezonheidsproblemen maar rijd nog wel ohz. soms moet ik een paar dagen overslaan.

verder geen gewonden, we reden alleen met de auto van mijn schoonvader en die is total loss.

ben nu erg stijf en mijn nek en schouders doen zeer

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:41

laura... paar uurtjes... dan nog denk ik niet dat hij het red.
ik kan wel conditie op gaan bouwen maar denk dat dat wel even duurt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:49

martine: er staat nu een adres bij leek op de menagenda

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:50

jij kent natuurlijk je paardje het beste :)..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:25

Lotte, ik mag nog gewoon alles goed hoor, alleen hou ik het minder lang vol dan andere. Maar ik ken me grenzen niet goed dus ga vaak te lang door met rijden :P

Het tuig is vanaf ca. 90cm tot 120 cm.. en sil is 1.15 :P
Laura, heb jij shet of pony maat tuig? :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:29

Ik heb voor rivaldo van ideal maat shet, maar ik heb voor het schoftje maat pony.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:31

hmm ok :P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:05

Sandra_lotten, ik heb ook geen probleem om met de kleintjes te mennen ik geniet van elk ritje die mijn kleine kerel loopt! En de opmerkingen van de mensen onderweg ''zielig zo'n kleine pony...'' gaan het ene oor in andere oor uit. :)

Jenkins, ik zou eerder voor de pfiff basic gaan dan voor de Bertha, er zit een hele hoop kwaliteits verschil ik al. En ook verschil in de pasvorm. Ik heb ook langere tijd met dat tuig tweespan gereden en het is leuk om mee te beginnen en stevig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:10

Jeetje Tallechie wat een pech :(:) hoop dat je niet teveel pijn hebt.

Met deze scheet heb ik vanochtend moederdag gevierd :D
Afbeelding
Nolanda, het paard waar ik ook mijn koetsiersbewijs mee heb gehaald en mee heb gelest / les. We zijn een heerlijk relaxed onder het zadel ritje gaan doen in het bos. Ze is een tuigpaard dus heeft nogal wat actie in huis :+ Maar ze voelt super vertrouwd, erg leuk dier.
Daarna was ik nog niet moe en ik had nog tijd (manlief zei: ga jij maar lekker je gang we zien je vanzelf wel weer verschijnen). Dus ook Jarava, het paard in mijn profiel van ruim 1.80 opgezadeld en met hem nog een ritje gemaakt. Paard is al 19 en heeft gistermiddag hele middag koetsdienst gehad, dus die vond het heerlijk even lekker uit te stappen en drafjes te doen door het bos. Zat alleen vaak met mijn hoofd zo ongeveer in de bomen, jeetje wat een kasteel. Maar hij is niet erg breed dus zit lekker.

Met mijn knieen gaat het dus beter als ik op een niet te breed paard zit. Stan, mijn haflinger was heel breed, breder dat deze twee. Had ook zadel maat extra breed. Wie weet gaat het met deze paarden toch beter, hoop het wel. Ik hoop dat ik mijn eigen conditie weer zover krijg dat ik toch 1 a 2 x per week een ritje op het paard kan gaan maken. Met menles is het ook heel leuk als je je lespaard wat beter kent.

Eigen pony's gepoetst, stallen en wei gedaan en die staan nu heerlijk in de wei. Het is lekker weer trouwens! Fijne dag verder allemaal.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:40

jeeeh sil heeft vanmiddag 2 bandjes gesleept :D hij doet het super :D ben trots op me ventje! ben nu bij schoonouders op moederdag bezoek :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:01

heb je er foto's van gemaakt dat sil die bandjes sleept?
leuk zeg!!

Vandaag wobbe aan de dubbele longe gehad.
en hij deed het erg goed!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:07

vandaag ook maar weer eens sunrise ingespannen, kon helaas het terrein niet af,was een wielerwedstrijd voor de deur :(
wel mijn oude leidsels gepakt,die zijjn heerlijk dun,mijn nieuwe zijn zo dik! ik krijg er kramp van in mijn vingers.
weet iemand een merk leidsels, die wel dun zijn (ongeveer 1cm )?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:31

Hier een filmpje van vanmiddag! Slechte telefoon kwaliteit :P maar soms komen we wat dichterbij haha.
Mijn teugels hangen vaak er los, maar wil niet teveel in zijn mond trekken. Hij loopt dus vaak zelf een beetje waar hij heen wilt en afentoe
stuur ik hem wat bij :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:33

Paard van mijn vriend is net overleden. Zware koliekaanval. ;(

Ben er eigenlijk een beetje niet goed van.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:36

oow sterkte :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:51

Zo Maisie dat is niet mis. Wat ontzettend rot.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:38

sterkte maisie.tjeetje echt onwijs rot voor jullie

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:46

Vervelende berichten. Maisie, heel veel sterkte. Tallechie, jij ook sterkte/beterschap. Een autoongeluk, wat is er precies gebeurd?
Verder nog een tweespan terug naar enkelspan :( Ik hoop ZO dat Sun en Storm het straks met elkaar kunnen vinden...
Verder lees ik ook mooie punten, fijne ritjes, knappe paardjes en ik hoop dat alle moeders een fijne moederdag hebben gehad.
Trendy heeft een nieuw huis
Wat een leuk idee om gezamelijk een weekend te rijden. Mijn zomer zit wel al redelijk vol met examens, wedstrijdje en 3 ritten van de vereniging uit, dus voor mij zou het dan wel pas het tweede deel van de zomer worden. Wellicht, omdat Naaltje geen vervoer heeft, dat we bij haar in de buurt kunnen rijden? Tis een mooie omgeving daar, van wat ik er tot nu toe gezien heb.

Dat bertha tuig zit ik ook over te denken om aan te schaffen om te kijken hoe dat tweespanrijden me zou bevallen. Is die pfiff basic ook in bruin te krijgen? Wil op Sun liever geen zwart tuig, dan valt t nog meer op dattie niet zwart is.

Hier nog een met lichamelijke "klachten" (vind het altijd zo'n groot woord) Ik heb zelf last van mn rug na een ongelukje met mn lieve poownie. Ik rij nauwelijks meer, zeker niet op paarden die ik niet ken. Overlaatst op een Fjord van een vriendin gezeten, en dan voel ik het al. Met Rob rij ik alleen als er weinig kans is dat hij ergens van wegspringt. Zijn gangen ben ik gewend, en voor een kwartiertje, 20 minuten hou ik dat wel vol. Voor Sun geldt hetzelfde, hoewel ik met Sun wel onbeperkt kan stappen zonder problemen.
Vandaag ook eigenlijk dat ik noodgedwongen overgestapt ben op het mennen. Ik vond er geen bal aan in het begin, en nu zelfs al zou mn rug 100% in orde zijn, span ik mn paard liever in als dat ik erop ga zitten. :D

Nog steeds geen veulennieuws... bah, ze laat ons wel wachten zeg!!

Groetjes lacuna