[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:18

janouk schreef:
Schrijf maar hier neer hoor, we denken graag met je mee.


Nou van dat aanbod maak ik graag gebruik!

Ik ben echt een newbie, dus heb geen idee wat er aan opties zijn.

Ik heb een stevige e-pony (kruising Belgisch Trekpard) van 21 die heel keurig bekeerd is voor de wagen, die graag loopt! Ik ben een onervaren menner, mijn kennis gaat niet verder dan het behalen van mijn koetsiersbewijs.

Mijn pony staat op de Veluwe, we zullen vooral door het bos (dus ook modder en zandpaden) rijden. Ik vind het leuk als ik ook met vier mensen op het wagentje kan.

Ik vind veiligheid en gebruiksgemak het belangrijkste.

Waar kan ik mijn zoektocht het beste beginnen? Zijn er websites die goede uitleg geven? Zijn er dingen waar ik op moet letten/keuzes in moet maken?

Dankjulliewel voor het meedenken!

En alvast mooie feestdagen toegewenst!

Afbeelding

https://youtu.be/IUnNVORbpUo

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:07

Fijne kerst voor iedereen!

lanouska

Berichten: 541
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:41

Afbeelding
Fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en succesvol 2020

Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:53

Wat een leukerd Tine! Mooi toch als zoiets onverwachts op je pad komt en het helemaal klopt :) lekker mee aan de slag!

Jij het er ook een knapperd voorstaan Reina! Hopelijk vindt je snel een geschikte kar.

Zazoe was gelukkig al snel niet meer bang van me, hij stelt zich gewoon graag aan :+ zijn been is weer dun en voel geen verdikking op de pees oid, gelukkig!! De wondjes die er nog zitten vertrouw ik niet helemaal dus spoel ik elke dag even schoon.
Hij loopt goed, maar vind dat lastiger kijken met die korte pootjes dan bij een groter paard. Hij heeft afgelopen week alleen wat aan de hand gestapt (en gek gedaan in de wei :+ ) en ga hem zo even longeren, ben benieuwd of hij goed blijft lopen.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:01

Wat fijn dat hij niet meer bang voor je is.


Sorry, maar ik heb het zwaar te pakken <3
Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6379
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:50

Hij heeft ook echt een heel erg lieve uitdrukking in z'n ogen <3

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:54

Casperzazoe fijn dat het goed gaat.

Tine heerlijk die Thor, hij voelt zich al erg thuis dat hij nu al ligt te slapen.

Reina is een marathon recreatie wagen niet wat voor jou, zo een is stevig er kunnen 4 personen op en als je ooit eens eeen wedstrijdje mee wilt doen kan dat ook goed. in de buurt van de Veluwe heb je Kraay in Nijkerk en Voskamp-hall in Eerbeek en die hebben ook 2e hands
Heerlijk zo'n filmpje met die sleebellen braaf paard.

Prettige dagen verder allemaal.

happytime

Berichten: 1253
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:34

hey lanouska…...fijne dagen _/-\o_ **\O/**

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:04

Iedereen een fijne kerst gehad?
Gisteren weer wezen wandelen met Thor, maar nu ook zoonlief met Rocky erbij. Rocky vond de ezels erg eng, Thor liep zo door. Maar die vond even later een speelbal in de wei bij die ezels wel erg eng.

Vandaag wilde ik wat freestyle loswerkoefeningen gaan doen. Maar ik ben erg moe, dus maar besloten even een dag niets te doen. Als ik het doe, moet het wel goed gaan. Mijn lichaamstaal zal nu wat onduidelijk kunnen zijn.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:07

thor is helemaal thuis zo te zien superrrr

Hier een lekkere kerst gehad.
Kerststavond hier thuis met onze dochters en schoonzoons een gezellige avond met hapjes en drankjes gehad.
Eerste kerstdag een rit met 2 karren gereden met een belgische familie die meerdere keren per jaar met ons mee gaan.
S’avonds met de jongste dochter en schoonzoon een heerlijk 7 gangen diner gegeten in het restaurant waar onze oudste dochter kok is.
Ze had weer top gekookt.
Tweede kerstdag eerst hapjes en drankjes bij mijn moeder gedaan daarna snel haar huis de bijrijder voor Puck kwam haar even rijden (Ze begint get te snappen gaat echt super goed)
Daarna op visite bij mijn schoonouders en s’avonds met manief gegourmet.
Nu weer in het gareel haha


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:34

Hoe ouder hoe gekker.
Bijna 22 jaar, maar spring, stuiter, steiger. Niks rustig rondje door de polder .
Hahaha alle hens aan dek, maar ik zat nog op Janouk, toen ik terug kwam.. Explosie gevaar.

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:04

Een heks is ze soms die Janouk :+
@Reina wat geweldig al die bellen droom daar ook van met mijn Jenn <3 ik zou inderdaad ook kiezen voor een marathonwagen met afneembare zitjes achter en een naar midden verstelbare stoel zodat je ook in het midden kunt zitten mocht je met bijv 2 man rijden een groom achterop en jij in het midden voorop (midden in zitten met mennen is zo heerlijk). Kraay en Voskamp vind ik zelf bij jou in de buurt prima leveranciers. Maar als je iemand hebt die met je mee kan kijken kun je het ook bij particulieren proberen via marktplaats. Weet ook niet wat je budget is maar voor zo'n 1500 / 2000 Euro kun je vaak tweedehands een leuke wagen kopen waar je mee uit de voeten kunt, met een beetje zoeken uiteraard. Voor jouw maat paard kun je het beste een 23 inch wagen nemen trouwens. Weet niet of je dat al wist. En zo te zien kan ze wel wat trekken / is ze al heel wat gewend dat is fijn want dan hoeft het niet een hele lichte wagen te zijn (die zijn over het algemeen wat duurder) maar kun je ook met een degelijke wat oudere wagen uit de voeten.
Die wagen van Letsdunit in de advertenties hier bij bokt lijkt me ook wel wat voor je, leuke prijs ook.

@Tinkertje wat heerlijk zo met z'n allen op pad.

@Tine wat fijn dat het zo goed klikt, hij kijkt ook zo lief.

@Marga heb jij nu ook gasten in je B&B met de Kerst gehad of Oud en Nieuw?

Gisteren Jenn met zadeldekje en singel gefreestyled en gewandeld. Was weer alsof ze dat al jaren deed. Het is toch zo'n heerlijk dier.

Mijn Kerst bestond vooruit uit heen en weer rijden tussen familieleden had beter naar Parijs op en neer kunnen rijden maar het was erg gezellig.

Nu op naar de jaarwisseling en een heel nieuw jaar. Erg veel zin in want afgelopen jaar was me het jaartje wel...

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:20

Whaha, hoe ouder hoe gekker Janouk.
Reina, een recreatiemarathon wagen is denk ik voor nu het handigst voor je.
Tinkertje lekker op pad geweest. Wel druk zo met kerst
VHU: inderdaad een stevig jaar achter de rug. Op naar een mooi, fijn, gelukkig 2020!!

Vandaag wilde ik gaan freestylen met Thor, maar de bak was bevroren, dus toch maar een wandeling door het veld gemaakt. Na afloop de paarden even met elkaar los in de kleine bak. Maar goed dat ik niet heb geprobeerd te freestylen. Er staat te veel eetbaars, hij had nooit zijn aandacht bij mij gehad. :Y) :Y) :+ :+

Het ging super goed met zijn drieen. Amerigo ging gewoon zijn eigen gang. Rocky en Thor zochten elkaar wel op, maar er gebeurde niet veel bijzonders. Dat gaat vast goed komen. Ik denk dat we over paar dagen de linten in de wei weghalen. Dan gaan we eerst de wei met cultivator even vlakken/zorgen dat water weer wat beter wegloopt en alle gaten van de palen dichten.
Dan de bak ook even zodat er niets meer te snoepen staat en ik aan de slag kan met loswerken.
Afbeelding

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:01

Vanmorgen weer lekker gewandeld met Thor en dit keer een fietstunnel opgezocht. Het rooster wat ervoor lag was wel even spannend. Maar met 4 grassprieten kon ik hem er uiteindelijk zo overheen lokken. Super dapper dat hij de terugweg zonder enige aarzeling nam.
Ook nog even met een mesje tandsteen weggehaald. Die kleine tandjes zaten heel erg vol. Raar, want de vrouw die hem trainde was ook dierenarts en zei dat ze zijn gebit zelf bijhield. Dus ook maar even afspraak gemaakt met mijn eigen paardengebitsverzorger, want dan zal er nog wel meer niet helemaal goed bijgehouden zijn.
Vanmiddag mogen zoonlief en Rocky starten bij de springwedstrijd in Zuidbroek (dit is een groot internationaal evenement dat 2 weken duurt) Nu maar hopen dat Rocky een beetje meewerkt.....

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:08

Ha die Janouk is nog heel jong in haar hoofd.

Tine ook lekker aan het rommelen met de nieuwe aanwinst.

VHU ik heb een vakantiehuis voor 2 personen met de kerst geen gasten, maar nu weer wel inclusief 2 honden met oud en nieuw.
Krijg ook weer de pony's van mijn zwager met de jaarwisseling (vuurwerk vluchtelingen).

Vandaag het draadje tussen de mannen weg gehaald en het gaat goed, geen gemep. Maflinger de chef vind Lau erg aardig nu (was eerst wel anders) Lau heeft het druk wei verkennen en verplicht kriebelen bij maflinger rondje rennen met Eef, Pep doet hier niet aan mee dat is beneden zijn stand.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:11

Iedereen de kerst overleefd?

Leuk vhu een nieuwe baan, en tine een nieuwe IJslander.
Janouk heeft Aladdin gerecycled in een schattig paardje.

Wij hebben er een nieuw paardje bij. Tijdelijk waarschijnlijk maar wie weet.
Omdat ober echt bij zijn moeder weg moest. Hij werd te veel hengst en was echt niet lief meer voor haar. De nieuwe eigenaar kan hem nog niet hebben dus moesten we wat anders verzinnen.
Dat is Sonny geworden.
Afbeelding
Een 7 mnd jonge haffie hengst.
Een shet of welsh durfde we niet aan. Want ober is niet altijd lief.


Afbeelding

Ober is nu nog vooral boos dat zijn moeder er niet is. Maar tzt komt het wel goed

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:11

Ohhhh en ze zijn zo schattig die hafjes als ze veulentje zijn <3 Ober boos hihi. Wat een mannetje O:)

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:24

Ja...... Haflinger.
Wat is de afstamming van Sonny?

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:34

Sonny heet niet echt zo. Hij heeft op papier geen naam.
Sternkonig x elite van allerdings
We hebben hem sternsonne genoemd en dus Sonny

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:55

https://haflingerhorses.eu/sternkonig/. Leuke hengst als pappa. Staat bij Marleen op hengstenstation

Haflingers..... Haha ze zijn zo megalief en vrolijk, je plakt ze soms zo achter het behang haha ik hoop dat Ober een beetje vriendelijk is voor hem

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:16

Deze komt ook bij Marleen weg. De moeder van onze Sonny staat in Duitsland maar was 2 jaar geleden de kampioen van de elite merries. Ook als we in ene een ander ras kopen willen we geen prut.

Ze gaan al beter samen. Stonden net heerlijk naast elkaar te eten

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:50

Baudyh gaat ook voor de bijl, :) haflingerbijl wel te verstaan. Mijn mafje is ook uit de ST lijn. En dat lief en behang wat Janouk zegt dat klopt helemaal.
Hier lief naar het vrouwtje en een draak naar zijn verzameling shetten. Gevalletje voernijd en Lau heeft daar ook last van.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:16

Baudy, leuk. Hopelijk worden ze snel vriendjes. Ober kan in ieder geval goed boos kijken :+

We zijn hier vandaag druk bezig geweest in de wei. Alle linten en palen verwijderd, bodem weer mooi vlak gemaakt en alle paarden/ponys staan nu gezellig bij elkaar. En dat gaat erg goed.
Vandaag ook voor het eerst op Thor gereden. Zonder zadel. Dat zat minder stevig dan ik had verwacht. Ik was mijn balans compleet kwijt, dus alleen maar gestapt. Hij heeft een heel pittig tempo, dus dat was wel uitdaging genoeg :D

Voor
Afbeelding


Na
Afbeelding

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:39

wat een leukerd baudyh

tine hard gewerkt
Leuk dat je op thor bent gestapt ik ben een echte zadelrijder anders lig ik er zo naast haha

Hier een leuke met een stelletje die niet wisten dat ze met ons meegingen.
Was een aangename verrassing voor ze.
Nu rij ik twee dagen niet meer het carbid vliegt om je oren echt niet grappig :=


Afbeelding

Afbeelding

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:02

Wat een leuke verrassing!!!!