[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:03

Is het een beetje aan te rijden het ziekenhuis voor je man en je dochter Ava? Ben er echt van ondersteboven -O-

Tine, gefeliciteerd Y)(^) en Janouk ook gefeliciteerd met de new kid in town :)F

Hier maar eens kijken of ik iets met de poown kan doen, ben de afgelopen 1.5 week niet met haar bezig geweest, ben alleen maar natgeregend elke keer dat ik dat van plan was }:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:32

Ik moet echt de hele tijd aan Avaluna denken. Jeetje, wat kan je leven dan ineens overhoop gehaald zijn zeg. Onvoorstelbaar, wat een verdriet en wat blijf je dan toch steeds rustig. Heel veel respect voor jou!

Hier net beide ponys gemend, vanavond met Rembrand nog viertaltraining. Heb er niet zoveel zin in, maar goed, als ik eenmaal bezig ben dan is het toch wel weer leuk.

Het is hier wel frisjes met stevige wind. Ponys vanochtend bibberend uit de wei gehaald, dus maar ander jasje aan nu.

Nou, ik ga de ponys maar terugbrengen en even uitmesten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:37

Ber stond bij mij wat te bibberen. Flink kuil gegeven en toen ik wegging ging het weer goed. Ollie maakt nu in rap tempo wintervacht aan. Toen ik met voeren en opruimen klaar was kwam het weer met bakken uit de hemel :7

Toen maar even naar dierenwinkel gegaan en halsbandje plus riempje gekocht voor de pup, voelt toch beetje als kleertjes kopen :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:41

zo...wat een prutweer....niet zo'n fijn dagje...blegh...
hoop dat het snel droger word..

Vhu, leuk die voorpret !! komt nu snel dichterbij !! heeft de pup al een leuke naam ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:31

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56788980

Nog een foto van de hunebed trailtrec. Kostte even wat moeite voor ik Rembrand had overtuigd om over deze "brug" te gaan.

Net heeft zoonlief weer heel dapper in weer en wind gereden. Viertal gaat vanavond niet door, dus lekker lui op de bank straks.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:49

@vhu: het is wel te doen, maar man heeft zaak, gezin, boerderij en huishouden ineens, dus nou school weer begonnen is, lukt het niet elke dag. Gelukkig wel telefoon en Whattsapp en bijna elke dag komt er wel even iemand.

Super leuk spulletjes voor de pup, heb je een foto?

@ Tine; idd is het zo gebeurd. Begreep idd dat het slechts 16 graden is. Super van zoon en lekker op de bank is altijd goed. Wordt het wel beter weer voor jullie feest?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:49

Lijkt me gaaf dat trail! Is wel wat voor ons Charlotje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:00

Die trails zijn heel erg leuk. Het is dan ook mogelijk begreep ik Tine om niet de hindernissen te springen klopt dat? Denk dat wij (als dat zo is) volgend jaar ook een keertje TREC gaan doen :j Ollie zou trouwens denk ik echt over zo'n brug heenspringen niet erop stappen :o Maar ik bedoel met het springen dus zo'n grote boomstam of zoiets dat durf ik niet, mag je daar dan langs?

Heb je nog familie dichtbij Ava die ook wat kunnen opvangen?

Voorlopig hebben we voor de pup als werktitel maar 3G :+ het zal Gunda, Gwenda of Gretha worden, weet niet welke we uiteindelijk gaan kiezen. Een hondje ging nog naar het buitenland, die werd vandaag opgehaald en uitgezocht, en dan zijn er nog twee als wij komen.

Het regent hier al de hele middag en niet zo'n beetje ook. Echt niet normaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:10

Dit was geen officiele trec, dus als je iets niet wilde mocht je het overslaan. Rembrand springt niet (mag en kan hij niet). Ben wel in stap over een boomstam heen gegaan. Volgens mij mag je bij een officiele trec ook die dingen dan overslaan, krijg je gewoon geen punten voor dat onderdeel. Maar dan zou je de reglementen erop na moeten slaan. Ik hoop dat er hier in de buurt meer van dat soort dingen worden georganiseerd, maar vooralsnog is er niets. Hetzelfde weekend was er een echte in Appelscha. Zo jammer dat ze dat dan in hetzelfde weekend hebben gedaan. Maar goed ik ben nu lid geworden van de NHAV (ned hippische activiteiten vereniging). Ze gaan ook treccursussen geven, dus hopelijk kunnen we daar dan ook aan mee doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:34

heeft me altijd wel getrokken dat trec; wie weet.

Veel hulp van vriendinnen, maar is natuurlijk langdurig dus zullen wat dingen moeten omstellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:54

Ava: heel fijn om te lezen dat je zoveel hulp krijgt.

Ons ponyviertal staat in de nieuwe P&S. Leukleukleuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:54

Gelukkig maar Ava...
Wat leuk Tine.
Hier eerste enorme regenbui alweer gepakt bij rondje om de plas fietsen met Wiske :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:59

Vandaag en morgen vriendenweekend met vanavond bbq. Ik hoop dat alles droog blijft en niet wegwaait. Gelukkig hebben we een grote keuken, zodat we binnen kunnen zitten om te eten, want buiten is het veel te koud.

Paarden hebben dagje vrij. Patrick had geen zin om iets te doen vandaag. Gisteren hebben we zijn nieuwe kur (in de hoop dat hij weer naar Zuidbroek mag in december en omdat het gewoon heel leuk is om het te maken) met Sam geoefend. Helaas moeten we wat schrappen, want hij is te lang geworden. Binnenkort nog een paar keer oefenen en als het dan helemaal klopt kan ik gaan filmen en knutselen met muziek. Hij wil heel graag de muziek van War of the Worlds. Is hij in ieder geval origineel (was hij vorig jaar ook met allerlei kinderliedjes ;-) ), ik hoor bij de ruiters heel vaak dezelfde muziek.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:42

Ava, fijn dat je vrienden kunnen helpen, en dat je gezin wel makkelijk bij je langs kunnen komen als daar tijd voor is !
Tine, succes met vriendenweekeind, en de kür maken.
vhu, al regenbui op je kop gehad...bah..

Hier niets bijzonders..op zoek naar winterjas geweest voor ons zoontje, kwamen een winkel tegen die we nog niet kenden, en gelukkig zag hij een leuke jas,.Hij is nogal kieskeurig, hahaha.
Verder....houthok maken, voor t brandhout, we zijn halverwege gekomen..echt helpen kan ik ook niet..stond erbij en kijkt ernaar zeg maar...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:55

En als je dat ook maar laat om te helpen Biancacoo _-:( :P

Ollie in ieder geval weer eens gelongeerd. Ze liep echt heerlijk soepel door haar lijf lekker te sjouwen. Toen na Breda in juni was ze wat stijf in haar schouder / hals maar gelukkig is dat weer helemaal weg. Kan er altijd erg van genieten als ze zo heerlijk om je heen dansen.

Nog wel 2 (dit keer kleinere) buien op mijn hoofd gehad :7

Tine ik dacht gelezen te hebben dat Zuidbroek dit jaar niet doorging? Wel supergave muziek trouwens 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:01

Goedemorgen
Gisteren heerlijke vriendendag gehad. Was erg gezellig, lekkere bbq.

Zuidbroek gaat wel door, we hebben ons om 00.00 uur snachts ingeschreven, en dat was maar goed, want om half 6 was het al vol. NIC Assen gaat niet door.

Bianca: voorzichtig blijven doen hoor!!

Wij gaan zo naar Ter Apel, middeleeuwse dag bij het klooster. Vorig jaar ook geweest met de vriendenclub, was erg leuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:38

Goedemorgen.
Tine lekker bbq gedaan.
Leuk middeleeuwse dag..wilde nog gaan, maar vanmorgen wel 2 km gewandeld....nu uitrusten maar... man en zoon gaan samen nog op pad vanmiddag.

Fijne dag iedereen. .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:52

Ter Apel was weer erg leuk. Je kon dit jaar ook allerlei middeleeuwse hapjes proeven (uiteraard tegen betaling). Helaas nog steeds regen -O- Maar volgens de loonwerker wordt het komende week beter en gaat hij morgen de 2e snee maaien. Duimen dan maar dat het genoeg droogt. Heb alleen nog wel een probleem hoe ik 2 wagens met hooi op de deel moet krijgen. Manlief wordt donderdag aan zijn andere oog geopereerd (staar) en mag dan tijdje niet tillen. Ik kan het echt niet in mijn uppie. Gaat leuke uitdaging worden.....

Nu moed verzamelen om de paarden te gaan voeren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:06

Nou daar kan ik me alles bij voorstellen Tine dat je dat niet in je eentje lukt ...

Hier maar rare dag. Sterfgeval in vriendenkring echt bizar, vrouw van 52 overleden in haar slaap, we kunnen het nauwelijks bevatten. En een berichtje gekregen over Bente dat ze zo slecht is dat ze feitelijk moet worden ingeslapen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:14

Tine, in je uppie is dat niet te doen..hooi binnen halen...alvast sterkte voor je man voor operatie..
tjemig vhu....dat is schrikken zeg..pas 52.....pfff....sterkte. :(:) :(:) :(:)
en Bente.. |( da's echt waardeloos....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:17

Het is echt heel wezenloos of hoe je het maar kunt noemen, ze hebben drie kinderen echt zo erg.
Voor Bente schijnt het nog te kunnen dat ze op een rusthuis/adres komt. Maar ze mag niets meer doen. Vind dat dus heel erg. Vorig jaar wist ik dat ze slecht was en dat het progressief was en dat het dus klopte mijn gevoel dat het niet goed was, toen ik haar voor haar verkoop ook nog heb laten onderzoeken (waar toen officieel niets uit kwam). Maar dat het zo snel zou gaan had ik echt niet verwacht (en haar huidige eigenaresse ook niet)...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:20

Jeetje, VHU, wat een nare berichten.
Als ik het zo lees, maar ja het blijft natuurlijk heel moeilijk oordelen zo op tekst, lijkt inslapen me de beste optie voor Bente. Ze gaat heel snel achteruit, verhuizen is ook weer een stressvol gebeuren. Maar goed, dat is voor mij zo natuurlijk heel makkelijk oordelen. Sterkte met alles

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:56

Het is niet meer mijn paard dus ik kan daar niet over beslissen.
Blijft dat ik het tot op de dag van vandaag heel erg vind dat ik haar destijds heb getraind en met haar heb gewerkt en altijd het gevoel had dat het niet klopte zoals ze reageerde. Maar 'de deskundigen' zeiden dat het aan haar karakter lag.
Kan daar niets meer aan doen helaas.
Als haar huidige eigenaar zegt dat ze gelukkig en pijnloos lijkt in een groepje op de wei tja wie ben ik om te zeggen dat dat niet zo is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:11

Vhu :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:26

Goedemorgen.. :\
Tandarts controle gehad....meteen tandsteen verwijderd.. *D heb ik dat maar gehad....haha..
Vhu.. :(:)
Ava..nog bezoek gehad afgelopen weekeind ? of andere afleiding...hoop dat je het een beetje uithouden kunt..en de pijn onder controle is..

gisteren met wandelen kwamen we deze vreemde eend tegen....mijn zoontje maakte de foto.
Afbeelding
En..t'was even of we in Zweden waren.. <3 <3
Afbeelding